Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
misterA schreef:truitje schreef:@Teletekst, hier geloof ik ook wel erg in en dit is ook in meerdere onderzoeken aangetoond. Ik heb zelf ook meerdere veulens van hengsten gehad die een OC waarde lager dan 100 hadden en deze zijn bij Vulina in de opfok goed opgefokt met onbeperkt ruwvoer en veel beweging. Met 2,5 jaar werden ze gekeurd en nooit een met OCD's gehad
Uiteraard speelt de opfok ook een grote rol.
baudyh schreef:Weet iemand van jullie dat? Verzendenkosten sperma uit Duitsland zijn daar vaste tarieven voor of vraagt elke stal maar wat.
Vorige jaar was ik met sperma uit Denemarken goedkoper uit dan nu net een uurtje de grens over.
Quir schreef:Gefeliciteerd met de veulentjes!baudyh schreef:Weet iemand van jullie dat? Verzendenkosten sperma uit Duitsland zijn daar vaste tarieven voor of vraagt elke stal maar wat.
Vorige jaar was ik met sperma uit Denemarken goedkoper uit dan nu net een uurtje de grens over.
Hier is het vanuit Duitsland naar Zweden 100 euro per keer excl 25% BTW. Vanuit NL, België en Denemarken hetzelfde, binnen Zweden 85 euro per keer excl 25% BTW. Geen leuk grapje zeg maar.