2e en 3e Bezichtiging KWPN Hengstenkeuring Den Bosch!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 01:02

en in weze is de hals van de special D x Jazz niet lelijk, hij is correct opwaarts gebouwd, hij mist er alleen nog wat bespiering aan.
Logisch ook op die leefdtijd, komt er vanzelf op ;)

Gitta1977

Re: 2e en 3e Bezichtiging KWPN Hengstenkeuring Den Bosch!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 01:04

Zal allemaal wel, op de foto loopt ie niet in balans. En afgezien daarvan is het mijn type paard niet. Kan wel zijn dat ie de Prinsenstad heeft gewonnen, maar dat zegt mij 0,0 nada noppes niks over de kwaliteit van a. het paard en b. de bloedlijn.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 01:05

Gitta1977 schreef:
Zal allemaal wel, op de foto loopt ie niet in balans.

Wat verschikkelijk knap dat je lopen in balans van een foto af kan zien.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 01:07

Ja, daar zijn het momentopnames voor.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 01:08

Ja dat vindt ik ook zo bijzonder knap.
En als je prinsenstad wint, dat zegt volgens mij hele veel over de kwaliteit van een paard!!!
Dat win je niet omdat je zo,n mooi hoofdstel aan hebt hoor...

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 01:10

Gitta1977 schreef:
Ja, daar zijn het momentopnames voor.

Hoe kun je het bewegings mechanisme cq zijn balans nou beoordelen vanaf een foto?? Dat moet je mij toch eens even uit gaan leggen???

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 01:13

Gitta1977 schreef:
Zal allemaal wel, op de foto loopt ie niet in balans. En afgezien daarvan is het mijn type paard niet. Kan wel zijn dat ie de Prinsenstad heeft gewonnen, maar dat zegt mij 0,0 nada noppes niks over de kwaliteit van a. het paard en b. de bloedlijn.

Als hij de Prinsenstad wint dan zegt dat natuurlijk wél iets iets over de kwaliteit van het paard. Het zegt inderdaad niets over de bloedlijn maar daar kun je toch niet op rijden en bij mijn weten wordt dit paard niet voor de fok gebruikt en zou het zelfs wel een ruin kunnen zijn en dan heb je ook niet veel aan die bloedlijn. Toch? Ook mindere bloedlijnen kunnen een heel goed paard brengen en dan is het in één keer een goede moederlijn. Voorbeeldje? Salinero...

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 01:20

Als je veel foto's van paarden bekijkt dan zie je vanzelf het verschil tussen een dier dat wel en een dier dat niet in balans loopt.

Omdat dressuur een jurysport is en blijft heb ik altijd twijfels bij sommige uitslagen. De kwaliteit van een paard zie je pas als ie een jaar of 9 is en GP loopt. Tot die tijd bekijk ik alle resultaten met argusogen. Als hier nou een amateur op had gezeten had ik meer gelooft in de kwaliteiten van het paard. Als een willekeurige onbekende Z ruiter dit dier had gestart durf ik bijna te gokken dat ie het niet gered had.

Maar ja, daar gaat dit topic niet over! Deze foto werd aangedragen als voorbeeld voor een goede match tussen Special D en Jazz en IK heb daar MIJN vraagtekens bij. Maar als iemand anders een andere mening heeft: be my guest. Over een jaar of 6 zien we wel verder, dan weet ik of ik me vergist heb of dat ik gelijk had...

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 01:22

@janderegelaa
Wat heb je trouwens een geweldig gave bonte hengst! kweil, kweil, kweil,

Geeft hij echt altijd bont???

Ik heb zelf een Ed king hill gehad uit een schimmel merrie(werdt bont geboren, maar later helaas schimmel.)
Heb hem afgelopen december de 22 ste af moeten laten maken op 8 jarige leeftijd, erg zonde!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 01:25

Gitta1977 schreef:
Als je veel foto's van paarden bekijkt dan zie je vanzelf het verschil tussen een dier dat wel en een dier dat niet in balans loopt.

Omdat dressuur een jurysport is en blijft heb ik altijd twijfels bij sommige uitslagen. De kwaliteit van een paard zie je pas als ie een jaar of 9 is en GP loopt. Tot die tijd bekijk ik alle resultaten met argusogen. Als hier nou een amateur op had gezeten had ik meer gelooft in de kwaliteiten van het paard. Als een willekeurige onbekende Z ruiter dit dier had gestart durf ik bijna te gokken dat ie het niet gered had.

Maar ja, daar gaat dit topic niet over! Deze foto werd aangedragen als voorbeeld voor een goede match tussen Special D en Jazz en IK heb daar MIJN vraagtekens bij. Maar als iemand anders een andere mening heeft: be my guest. Over een jaar of 6 zien we wel verder, dan weet ik of ik me vergist heb of dat ik gelijk had...

Dit is hele grote kennis en toekomst visie, ik zou daar cursussen in ga geven als ik dat talent had

mriell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 01:27

manueeltje84 schreef:
smeetjoew schreef:
Helaas niet meer gefotografeerd omdat ik het veel te leuk vond om te kijken! :D (+ dat ik helemaal achteraan stond)

16. 597 - Rhodium x Amethist
Afbeelding

wat een leuk apart dier zeg.. :9

Die van ons (Hinault x Caleto I ) had wel een tikje meer van hem mogen hebben ;) die van ons ging eruit omdat ie iets te jeugdig was. Hij had eigenlijk nog een jaartje meer nodig gehad aangezien Hinault's nogal laatbloeiers zijn ;)

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 01:32

sarabande schreef:
Dit is hele grote kennis en toekomst visie, ik zou daar cursussen in ga geven als ik dat talent had

Geen behoefte aan. Maar fijn dat je mijn kennis weet te waarderen... O:) Maar alle gekheid op een stokje: iedereen kijkt op zijn eigen manier naar een paard, de een ziet meer en/of andere dingen dan de ander.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 01:32

Die van ons (Hinault x Caleto I ) had wel een tikje meer van hem mogen hebben ;) die van ons ging eruit omdat ie iets te jeugdig was. Hij had eigenlijk nog een jaartje meer nodig gehad aangezien Hinault's nogal laatbloeiers zijn ;)[/quote]

Kunt hem toch aanleveren bij het najaarsonderzoek??

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 01:34

manueeltje84 schreef:
@janderegelaa

Geeft hij echt altijd bont???

Ik heb zelf een Ed king hill gehad uit een schimmel merrie(werdt bont geboren, maar later helaas schimmel.)
Heb hem afgelopen december de 22 ste af moeten laten maken op 8 jarige leeftijd, erg zonde!

Correctie: Ik hád een hele gave bonte hengst. Hij staat sinds 1,5 maand in Australië en is ook goedgekeurd bij het Australisch Warmbloed Stamboek. Hij geeft altijd bont. Er staat overigens al wel weer een 2 jarige op stal die ook altijd bont geeft.
Dit is hem in Australië nu:
Afbeelding

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 01:34

Geen behoefte aan. Maar fijn dat je mijn kennis weet te waarderen... O:) Maar alle gekheid op een stokje: iedereen kijkt op zijn eigen manier naar een paard, de een ziet meer en/of andere dingen dan de ander.[/quote]
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
Volgens mij ben jij de enige die het zo ziet!

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 01:36

[/quote]
Correctie: Ik hád een hele gave bonte hengst. Hij staat sinds 1,5 maand in Australië en is ook goedgekeurd bij het Australisch Warmbloed Stamboek. Hij geeft altijd bont. Er staat overigens al wel weer een 2 jarige op stal die ook altijd bont geeft.
Dit is hem in Australië nu:
Afbeelding[/quote]

Oewwwwwwwwwwww wat een knapperd! :o
Wrom heb je hem nou verkocht?? Is hij ook niet meer beschiktbaar voor de nederlandse fokkerij???

Ik wil ook un bonte..... die van mij werdt schimmel..... ;(

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 01:38

Er heeft wel iemand uit Oudenbosch mee gedekt, kun je daar mooi gaan kijken ;)

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 01:42

manueeltje84 schreef:
Volgens mij ben jij de enige die het zo ziet!

See if I f***n' care... :P

Als we het toch over foto's hebben: die bonte loopt op deze foto dan wél weer mooi in balans (zij het met wat weinig achterbeengebruik... )

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 01:43

janderegelaa schreef:
Er heeft wel iemand uit Oudenbosch mee gedekt, kun je daar mooi gaan kijken ;)

Weet je wie??
Ik ken namelijk iedereen hier in dit kleine gehucht

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 01:51

Ik ga naar m,n bed, :Z heb even genoeg hengsten gezien de afgelopen dagen :=

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 02:52

manueeltje84 schreef:
@janderegelaa

kwijl :~ :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 04:50

Gitta1977 schreef:
janderegelaa schreef:
Als je bedenkt dat dit een Special D x Jazz is dan zie je dat die combi echt heel goed past.
Afbeelding

P.S. met dank aan Sjoert

Brrrrr. Ik krijg er helemaal de kriebels van. Lelijke hals, niet in balans.

Als ik eerlijk moet zijn ben ik het hier toch wel mee eens.
En idd, foto's mogen momentopname's zijn maar er valt echt wel een duidelijke conculsie te trekken van dát moment als je maar weet waar je moet kijken. Zou best kunnen dat hij 4 passen verder wel weer in balans is.
Maar afgezien daarvan vind ik de hals niet mooi, kijk er heel raar op.

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 09:09

manueeltje84 schreef:
Ik is helemaal lijp van Sir Oldenburg :P :P :P
Als dit veulen wat lijkt dek ik er mischien wel weer mee :+

Kijk nou toch eens wat een plaatje :o
http://www.youtube.com/watch?v=xkqNK6TdRx0

Mijn merrie is er over 7 weken van uitgerekend :D
Ben zo benieuwd wat er uit komt "rollen" :D

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 09:14

Citaat:
Is gewoon de Ferro lijn en Farn bloed wat je erin terug ziet. Dit is Special D destijds op de keuring:
Afbeelding
En die is nog zwaarder dan deze Rhodium. Persoonlijk hou ik wel van die vader paarden uitstraling.

Dan zie ik deze toch liever dan de huidige hengsten .... Imo horen hengsten juist veel massa te hebben en het feit dat ze de hengst al te ontwikkeld vonden wil natuurlijk nog niet zeggen dat hij zich in die lijn blijft ontwikkelen!

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 10:13

Het comentaar was toch ook dat hij te jong zo ver ontwikkeld was?