Kletstopic 2024 veulens

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LaDonna75

Re: Kletstopic 2024 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 17:08

Hier ook :)
Afbeelding
Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-26 17:09

En hier ook :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 17:28

Oh heerlijk al die blije paardjes..
ik hoop dat z emorgen nog naar buiten kunnen. Hier ligt een behoorlijk pak sneeuw en ze hebben behoorlijk lopen rennen dus het lijkt hier wel de maan

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-26 17:34

Ik heb vanmiddag een nood-paddockje gemaakt zodat ze de komende dagen in ieder geval even naar buiten kunnen. Ik denk dat de normale paddock morgen bevroren is en idd nat, dus hobbelig. Daar breken ze dan hun benen op.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 18:49

Afbeelding

Hier maar een dun laagje. Veulen was er wel blij mee.

Was een grappig moment ook: veulen wil rollen
Iiiiieeeeh, da's koud.
Gelijk weer recht en uit frustratie ome pony gaan pesten.
Portret :') .

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 20:09

Jullie hebben allemaal zulke mooie sneeuwfoto's <3

Hier was het een beetje hagel en die smolt snel weg tot van die papzooi en dat was het :=

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 21:20

Afbeelding

Mijn jongens hadden ook veel lol.

Ze staan sinds donderdagavond apart op stal. Daardoor staat mn stuntpiloot nu naast mijn oudste merrie. Die was daar nog niet heel enthousiast over :D
Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-26 21:46

Dat gezicht van die merrie _O- . Echt, ik hou van merries <3

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 22:18

Whahaha die merrie was duidelijk niet content.

Hier was de sneeuw al grotendeels verdwenen toen ik op de wei aankwam, de zon scheen toen ook volop. Het heeft namiddag nog iets gesneeuwd maar niet veel.
Afbeelding

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 22:40

Oh wat een verschillen zeg! Hier ligt nog steeds veel sneeuw en er is ook weer bijgevallen vanavond.
Mijn dochter had eigenlijk vandaag de laatste selectiewedstrijd voor de regiokampioenschappen en ze moest goed rijden om zich nog te plaatsen. Maar die wedstrijd was afgelast dus het was afwachten wat de kring zou besluiten. Nou kwam net het bericht dat ze selecteren op basis van de
2 al gereden wedstrijden en tegen de verwachting in mag mijn dochter met haar pony naar de kampioenschappen! Trotse mama hier.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-26 22:41

Wat goed gefeliciteerd!!

Ik heb 10 januari mn tweede menwedstrijd dtaan maar als de weers voorspelling niet veranderd dan ga ik niet onderweg met de trailer.

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 11:08

Wat goed! Gefeliciteerd voor jouw dochter LaDonna75 *\o/*

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 11:37

Heerlijk al die sneeuwfoto's!!!

Oh die merrie _O-

Gefeliciteerd LaDonna!!!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 12:32

Gefeliciteerd met die prestatie van je dochter LaDonna75

Hier is gisteravond sneeuw bij gevallen. Ben ik zelf heel blij mee sneeuwlandschap maakt me gelukkig.

Afbeelding
Afbeelding

Aan Tiamo heb ik echt een leuke pony. Die wandeld al heel netjes mee. Ben er dus een stukje mee gaan wandelen om te genieten van het landschap.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 18:54

Zo jaloers op die sneeuwfoto’s. Hier echt niets. Ofja een ini mini grondlaagje.
Haha die merrie.

Wat leuk voor je dochter!!! Alvast heel veel succes voor haar!

Muronia: hopelijk veranderd het weer wat! Zo dat je je wedstrijd kan doen! Ik snap best wel dat je zo niet de baan opgaat!

Vandaag weer eens geweest. Niet veel gedaan behalve eens een hoofdstel gepast. Ze zal nog wat moeten groeien :+

Afbeelding
Afbeelding

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 20:08

Bedankt allemaal voor de felicitaties. We gaan er zonder verwachtingen heen hoor, in de prijzen rijden zullen ze niet doen in onze regio. Maar mee te mogen doen is al een eer, zo ziet dochterlief het gelukkig.

Geen sneeuw Ansodm?! Nou hier blijft het maar sneeuwen, vandaag is er ook weer gevallen. Het geeft mooie plaatjes maar ik heb er al wel genoeg van, ik kan niks beginnen thuis en na een paar uurtjes buiten hebben de pony’s er ook wel genoeg van. Mooie plaatjes is wel gelukt:
Roosje
Afbeelding

Hiske
Afbeelding

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 08:33

LaDonna: nee bij ons helemaal niets zoals je op de foto ziet. Maar ja ze hadden het gezegd dat het zo ging zijn. Dus ik baal wel enorm! Had toch gehoopt op een beetje meer voor leuke foto’s maar helaas. Zou zeggen stuur het maar naar ons de sneeuw.

Je dochter kan alleen maar haar best doen! Wie weet is het toch nog beter dan verwacht!

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 21:51

Ah lekker wezen wandelen!! Ik durf dat op het moment even niet met Piet. Iets met te veel energie en in een fase zitten!

Leuke foto's LaDonna!!

Hier is ook een mooie laag sneeuw gevallen!!
Afbeelding
Bij deze foto hoor ik gewoon al "E-B-E Grote volte en enkele passen hals strekken!!"

Afbeelding
Besneeuwde oortjes <3

Verder mag de sneeuw nu van mij wel weggaan :j Op naar de zomer!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 08:15

Flubberboot, wandelen met Cielo durf ik ook niet. Hij schrikt nog te fel van verkeer, en op een besneeuwde baan is dat eens zo gevaarlijk. Maar Tiamo is al veel gewend is bij vorige eigenaar veel in handen geweest en veel mee gedaan geweest.

Kvikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 10:56

Wat een mooie sneeuw foto's <3

Ik ben net een klein stukje gaan wandelen met Fiore ookal was t alweer even geleden ik dacht we kijken wel hoe het gaat en dan weet ik ook meteen hoe braaf ze is.. := ze was eigenlijk wel heel braaf alleen 1 keer kwam er een hardloper van achter en toen rende ze even een rondje om me heen, en op de terug weg wilde ze ook nog 2 keer weg rennen.. en een beetje gedribbel maar al met al blijft ze toch braaf bij me en schopt ze niet. (Daar ben ik echt heel erg bang voor geworden na mijn ongeluk 1 jaar geleden (3 januari)met een jong paard die in mijn gezicht heeft getrapt waardoor ik nu blind ben aan 1 oog. En mijn kaak helemaal verbrijzeld was)

Ik denk nu vaak bij dingetjes die we gaan doen als ik het nooit doe dan leert ze het ook niet, en ik kan haar overal aanraken en achter haar staan zonder dat ze bang is of wilt trappen. Ik heb ook uit ervaring geleerd dat de meeste echt niet willen trappen naar je maar sommige uit angst of brutaal die doen dat wel. Daarom wil ik echt niet meer met bange paarden (dan bedoel ik echt bang voor mensen niet voor bepaalde objecten) werken want ze kunnen uit angst toch echt dingen doen die je niet ziet aankomen.. dat jonge paard wat mij getrapt heeft was ook bang voor mensen.. en helemaal 100% weet je t natuurlijk bij alle paarden niet, t braafste paard kan je schoppen maar dat is echt een kleinere kans.

Een mooie foto van net
Afbeelding

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 11:43

Ik snap dat je dat hebt. Zo heb ik ooit een paard verloren terwijl ik erop zat. Die kreeg een trap van een ander paard en brak zijn been.. 20 jaar later vind ik het nog steeds eng als iemand dicht langs mij oprijdt.. de angst blijf je houden helaas maar knap dat je wel lekker ander gang gaat..

Ladonna nog gefeliciteerd!

Ik zie hele mooie sneeuwfoto’s bij iedereen voorbij komen.. het is echt genieten maar aan de andere kant vind ik het ook spannend want het wordt wel tricky nu het elke keer vriest.. maar tot nu toe kunnen ze nog naar buiten..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 20:27

Even een korte ego post over mijn stuntpiloot. Na een lange ietwat barre tocht heb ik hem gister onder begeleiding van zijn oppas oma op de kliniek achter gelaten en vandaag na wel heel lang wachten kreeg ik het verlossende telefoontje van de kliniek dat de operatie goed geslaagd was, geen nieuwe enge dingen gevonden, kraakbeen was ook goed, andere pezen ook goed. Zijn verstopte bal zat gelukkig ook gewoon in de lies, dus geen grote operatie daar voor nodig ook. Verder had hij zich super goed gedragen.
Ik ben vanmiddag nog even bij hem langs geweest en hij had het heel erg druk met eten (een Fries die niet wil eten is een zieke Fries). En we hebben ook nog heerlijk geknuffeld. Zijn knie is behoorlijk gezwollen, maar verder was hij goed te pas.
In theorie als hij morgen geen koorts heeft, zou hij naar huis mogen, maar ze voorspellen super slecht weer. Dus we wachten maar even af. Geen onnodige risico’s nemen.

Afbeelding
Grote hongerrrrr

Afbeelding
Alert mannetje

Afbeelding
Sneue blote knie, moet maar een kniewarmer voor hem gaan breien met deze kou!

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 20:33

Fijn dat het goed is gegaan..
ik zou morgen inderdaad niet op pad willen gaan.. dan maar een nachtje extra daar als dat moet..

Sansa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 21:04

Muronia schreef:
Oh Sansa, wat leuk, een niet veel voorkomend ras. Mag ik vragen hoe je erop bent gekomen om voor een Theke te gaan? Dat zijn toch al hele fijne basis dingen die goed gaan. Logisch dat het vertrouwen in de voetjes even terug moet komen nu, maar als ik het zo hoor, dan komt dat vast snel goed.

Ik had er al twee, dus een derde was een makkelijke aankopen. Ze zijn heel dapper, gevoelig en slim en ik kan geen ander ras meer voorstellen. <3 Ik mis er nog eentje voor kwartet, dus hopelijk kunnen we de merrie van mijn vriend ook hierheen verplaatsen.

Vandaag was Daja echt een kleuter. Ze stond zo ongeduldig met haar voet te schrapen dat haar bakje met voer omkieperde. :+

Het was hier - 15c de afgelopen nacht. :brr:

Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-26 21:35

Sanet heel fijn dat het goed is gegaan en dat het er verder goed uitziet. Nee ik zou ook niet morgen op pad gaan, ik neem aan dat ze dat bij de kliniek wel zullen begrijpen.

Sansa ik zie nu pas dat je in Denemarken woont! Ohh dus je was er al bekend mee, dan snap ik je heel goed!