Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
KahluaB schreef:Janderegelaa schreef:Apache had wel lage D-OC maar in de nakomelingen viel het wel mee. Contango was echt drama.
Vind je ?
Apache:96
Cum Laude:96
Grand Galaxy Win:93
Hometown:94
Improver:94
Indian Rock:100
Intro K:101
En ja van Contango nakomelingen zijn ze gem nog iets lager.
carola schreef:Ja, ik had Hermes al een paar jaar op mijn lijstje staan, maar steeds als '2e keuze'. Dus toen vorig jaar die actie kwam van JvU heb ik meteen toegehapt. Hij vult mijn merrie echt heel mooi aan, schijnt super te zijn in het verzamelde werk en dat heeft mijn merrie wel nodig. Mijn merrie heeft echt een gouden karakter, echt heel fijn en lief dier, dus ook qua karakter durfde ik het wel aan.
De eerste jaren heeft Hermes weinig gedekt, maar daar zijn wel een paar hele goede dieren uit gekomen. Het schijnt dat hij vorig jaar wel een stuk meer heeft gedekt.
carola schreef:Ja dat klopt Vulina. Heel erg Wauw is hij niet. Maar in mijn ogen wel heel correct en nu hij op hoger niveau komt in de sport begint hij zich ook steeds meer te bewijzen in het zwaardere werk.
Vulina schreef:carola schreef:Ja dat klopt Vulina. Heel erg Wauw is hij niet. Maar in mijn ogen wel heel correct en nu hij op hoger niveau komt in de sport begint hij zich ook steeds meer te bewijzen in het zwaardere werk.
Ik ben het met je eens
s0173957 schreef:
janderegelaa schreef:fokfanaat schreef:Misschien wel de kans op het ontwikkelen van ocd, maar ik weet niet of het ook de mate van ocd, hoe ernstig het is en of het op een plek zit waar ze er last van krijgen is voorspeld
Juist. Een chippie of een grindbak geeft dezelfde waarde maar niet de ernst.
KahluaB schreef:carola schreef:Ja dat klopt Vulina. Heel erg Wauw is hij niet. Maar in mijn ogen wel heel correct en nu hij op hoger niveau komt in de sport begint hij zich ook steeds meer te bewijzen in het zwaardere werk.
Zo ging het destijds ook met Contango.(en zijn nakomelingen)
@Jdr; de OC waarde van een hengst en de gemiddelde uitslag van de gewrichten van zijn nakomelingen op de röntgenfoto's,zijn toch onlosmakelijk met elkaar verbonden?
Daar dient een OC waarde toch voor,om een inschatting te kunnen maken op de de kans op OC(D) in de gewrichten van de nakomelingen?
truitje schreef:@Teletekst, hier geloof ik ook wel erg in en dit is ook in meerdere onderzoeken aangetoond. Ik heb zelf ook meerdere veulens van hengsten gehad die een OC waarde lager dan 100 hadden en deze zijn bij Vulina in de opfok goed opgefokt met onbeperkt ruwvoer en veel beweging. Met 2,5 jaar werden ze gekeurd en nooit een met OCD's gehad
truitje schreef:@Teletekst, hier geloof ik ook wel erg in en dit is ook in meerdere onderzoeken aangetoond. Ik heb zelf ook meerdere veulens van hengsten gehad die een OC waarde lager dan 100 hadden en deze zijn bij Vulina in de opfok goed opgefokt met onbeperkt ruwvoer en veel beweging. Met 2,5 jaar werden ze gekeurd en nooit een met OCD's gehad