Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
mirjamalvaro schreef:Dierenziekenhuis zegt dat we niet meer kunnen doen nu, afwachten en duimen dat ze al veulent nu. Dit worden dus 30 vreselijke dagen.
Die had dan ook nog eens weeën dat de DA zei dat ie er die dag nog zou zijn en uiteindelijk heb ik nog een maand moeten wachten. Die situatie is uitzonderlijk maar ik hoop dat het voor jou van toepassing is.
De tweede Friese baby alweer in dit topic 

Kabayo schreef:Ayasha jou verhaal doet mij denken aan onze merrie. Die had ook inderdaad 6 weken voor de bevalling al hars en melk. En heeft een gezond merrieveulen gegeven. Dat was ik alweer vergeten (ook alweer 10 jaar geleden). Maar gelukkig kan dat inderdaad ook goed gaan
Mirjamalvaro ik snap je helemaal hoor. Niks aan deze spanning… Ik blijf duimen op een goede afloop. Goed dat je biest hebt. Better safe than sorry. Chablis mag wel wat uier overnemen van blossom
Retlaw jij hebt vanavond/vannacht een babyDe tweede Friese baby alweer in dit topic
Maribor ja klopt, mag alleen rondom de spenen nog wel wat gevulder. Maar haar uier zelf is volgens mij zo goed als vol verder. Haar buik lijkt wel wat minder dik maar ook wat lastig te zien. Fijn dat het alarm werkt
Vandaag Zilver door de wasserij gehaald. Nu zijn ze beide weer schoon. Vind ik altijd fijn die lente schoonmaak haha. En ze knappen er zo van op.
Nacht was weer onrustig. Wel tussendoor fijn kunnen slapen nog. Ben benieuwd wat ze vanavond doet, we blijven waakzaam
[ Afbeelding ]

. Leuk dat je jonge hengst goed is bevonden. Spannend, ziet er naar uit dat je snel een veulen kunt verwachten
hoe staat de uier van Minthe er nog voor?
maar geen enkel teken dus als ze het doet is het echt een van niets naar klaar merrie. ze staan normaal ook op de wei maar die is na een hele winter wel kaal. Dus alvast een stukje gegeven wat ze ook in de zomer hebben kan met deze temperaturen de winterweide een beetje bijtrekken.
Je gaat gekke dingen denken zo.

Retlaw schreef:[ Afbeelding ]
Iets na 10 uur na een hele snelle bevalling geboren. Een mooi helder merrieveulen. Stond al binnen het uur en op zoek naar de melkbar nu.
Het ging zo snel dat ik zelf te laat was. Maar mijn ouders hebben haar letterlijk opgevangen, want Kyra bleef staan.
anders wel bijzonder idd

.