Kletstopic 2024 veulens

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Flubberboot

Re: Kletstopic 2024 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 11:49

Hier echt al veel vuurwerk en zometteen komt daar nog carbid bij. Paarden staan alweer binnen want Piet was echt over de toeren… Arme jongen

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 12:33

Hier gelukkig nog alleen in de verte dus ze staan nog lekker buiten.. gaan rond 4 uur naar binnen en dan gaat de radio aan. Even klassieke zender opzoeken.. dat schijnt relaxter voor ze te zijn. En hopelijk geen vuurwerk om 12 uur anders helpt het niet :-)

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 14:05

Hier knalt het carbid al flink. Gelukkig lijkt het de dames maar weinig te interesseren. Ze vinden het vooral stom dat het hooi in de wei op is. Heb voor vanavond de hooinetten goed gevuld en de radio gaat op knalvrij klassiek (voorheen radio huisdier) van npo klassiek.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 15:49

Van de weidebaas vernomen dat het in de directe omgeving niet echt veel is maar in het dorp iets verderop weer wel elk jaar ondanks verbod.
Hij gaat rond 12u nog even kijken bij de dieren.
Carbid doen ze hier niet.

Muronia, Cielo vind het deken omdoen nog spannend, maar het lukt me wel in mijn eentje hij raakt niet in paniek ofzo. Eenmaal op de rug is het ook prima voor hem. Het is meer de handeling naar hem toe gaan en op de rug willen leggen die hij spannend vind.

Thioro, hoefsmid vind Cielo ook niet leuk. Is laatste keer zelfs 3x gaan steigeren en 1x zich losgetrokken van mij.

Tiamo erbij was idd wel een goede zet, vooral voor Levis, hij plakt zowat aan Tiamo :+

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 16:39

Paarden hier mooi op tijd binnen voordat er zo’n 500 man in fel gekleurde hesjes langs de wei gingen rennen.
De ramen op stal zijn net te hoog. Dus de jongens konden het niet zien terwijl ze wel probeerde te kijken.
Extra plak hooi ervoor en iedereen blij.
Vanavond de laatste avond dat de jongens samen staan. Dan een paar dagen wennen in hun stallen apart voordat ik de stuntpiloot naar de kliniek breng maandag. Donderdag weer ophalen en vrijdag wordt z’n vriend ook gecastreerd dus wij beginnen het jaar in de ziekenboeg. Hopelijk hebben we het dan ook gehad voor dit jaar en met goede moed de blik op vooruit.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 17:18

Hier werden ze van 2 kanten met carbid bestookt en wat ben ik dan blij met mijn gemengde kudde! De oudere pony's kennen het en gaven geen kik, dus de jonkies ook niet. Bij de eerste knal werd er even gekeken en gedraafd en dat was het dan. Wel heb ik ze rond 15u naar binnen gedaan, voor het grote vuurwerkgeknal losbarst. Dat vinden ze vervelend, carbidgeknal niet. Manlief was verderop in de buurt aan het cardbidschieten met zijn vrienden en daar stonden de paarden ook gewoon op nog geen 100 m afstand te staan.

Op naar een mooi nieuwjaar, waarin onze peutertjes 2 worden, toch al echte pony's/paarden :j

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 19:35

Hier ook lekker binnen. Heel benieuwd hoe het gaat lopen. Vorig jaar stond ze ook binnen maar zonder zicht op het vuurwerk nu zal ze wel zicht hebben op het vuurwerk. Dus vind het best wel spannend maar ze staan rustig!

Afbeelding

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 20:17

Hier gaat het normaal goed. Die van mij trekken zich weinig aan van het vuurwerk. Alleen staat er nu ren veulen van 2024 dat van alles bang is... dus ik vrees er een beetje voor dat het daar mis gaat gaan. Hopelijk blijven de rest van de paarden rustig.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 21:17

Net een ommetje gedaan met mijn pup van 21 weken. Kroop ocharme tegen mijn been aan door knallen in de verte.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 21:40

Hier zijn de paarden tegen half 7 naar binnen gegaan. Ze waren nog steeds wel braaf, maar nu zijn ze binnen en ze lagen allemaal binnen een uur plat te slapen, dus dat geknal doet toch wel iets met ze mentaal!

@Muronia, wat een merrieface! Hier is Lunera ook een echte merrie. Ze gaat echt een vreselijke zure merrie worden vermoed ik :') . Haar oren liggen echt heel vaak plat in haar nek. Dat kunnen ze hier alle 4 trouwens heel goed en als je dan zegt dat ze normaal moeten doen dan gaan die oren naar voren. Het is allemaal maar schijn want ze zijn niet boos of gemeen, zo zitten hun oren gewoon het lekkerst ofzo :')

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 22:42

Hier om 4 uur binnen gehaald. Ze stonden rustig. Cover zijn moeder vindt het wat minder maar nog wel rustig. Net toen ik ging voeren gingen de buren siervuurwerk afsteken.. toen was ze wel even rondjes aan het lopen op stal. Mijn shet stond heel chill.. cover keek even en toen weer rustig eten.. dus daar wel blij mee. Hopelijk straks ook om 00:00 uur.. ga straks nog even de netten bijvullen en wortels geven en hopelijk leidt dat af.

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 22:46

Haha Muronia, zeiden ze ook over mij vroeger (of nu nog). Geboren boos-kijker.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoelaat die druif van mij binnen gekomen is. Gok gewoon voor het donker werd. Hij vond meer van de logeer-shetjes dan de knallen :') dus verwacht geen drama om middernacht.

Kvikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 08:59

Muronia hahaha een beetje plagen mag soms wel :=

Welkom Sansa wat leuk! Ben benieuwd hoe die uitgroeit.

Thioro ook echt een scheef oor naar de smid ziet er heel grappig uit! Wel fijn dat ze steeds braver wordt.

Hoe was het bij jullie gegaan vannacht? Hier waren ze de hele tijd eigenlijk wel rustig, heb ze zo laten staan zoals ze iedere nacht kunnen (in de stal en een stuk uitloop naar buiten met een hele hoge heg eromheen) Fiore was wel om 12 uur even iets onrustiger maar dat uitte zich in meer poepjes en soms wat heen en weer lopen.

Vanmorgen waren ze wel allemaal erg fris en oplettend, nu waait het ook keihard met regen.. Heb Fiore voor vandaag dan ook maar een deken op gedaan die staat anders te bibberen in de wind met een natte vacht.
Ze kijken van ieder ritseltje op :')
Afbeelding

Afbeelding

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 09:05

De beste wensen allemaal!

Gisteravond gingen de overburen hier vuurwerk afsteken. Onze hond ging helemaal uit haar plaat en Cover zijn moeder was wel even rondjes aan het draaien en stopte met eten maar toen ze klaar waren ging ze gelukkig wel weer eten. Cover keek even geschrokken en ging daarna weer eten toen ik zei dat het goed was. Mijn shet was chill en daar staat hij naast dus dat scheelt.
Ik heb ze iets voor 12 uur weer hooi gegeven en toen pas de brok en wortels in het hooi zodat ze lekker bezig waren en dat heeft wel geholpen. Tevens het grote licht aangelaten en dat scheelde ook want normaal gaat cover zijn moeder niet eten en dat deed ze nu wel.
Zometeen paarden naar buiten doen. Kijken hoe ze zijn..

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 09:22

Beste wensen!

Ik heb filmpje doorgestuurd gekregen en zie je de paardje heel rustig staan. Was wel heel fijn.

Onze twee honden zagen we ook op de camera heel rustig slapen. (Wij waren niet thuis) dus dat was ook heel fijn aangezien onze beagle toch wel bang kan worden.

Wel niet te geloven dat onze 2024 veulens al weer 2 komen dit jaar!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-26 09:43

Alle goeds voor het nieuwe jaar!

Dais precies zo is dat hier ook :j . Levensgevaarlijk gezicht maar ik druk er gewoon een kusje op en zeg dat ze niet zo lelijk moeten kijken en klaar is het weer _O-

Hier staat iedereen weer tevreden te kauwen, we hebben weer een boem-boem-dag overleefd met elkaar. Wat een prutweer is het trouwens, ik waaide bijna weg met mn kruiwagen vol hooi :+

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 12:17

Hier niet ernstig zoals gewoonlijk. Beetje rondgekeken en af en toe geschrokken. Het oudje wel een kap op en heeft wel wat geholpen. Maar mijn jaarling heeft niet gereageerd.

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 14:43

De beste wensen voor 2026!

Hier ging het ook goed. Wel wat spanning, vooral bij de 2 jarige. Zij wilde ook niet eten. Vanmorgen was de rust wedergekeerd en heeft mijn dochter de jonkies in de wei gezet.

Merriehoofden zijn hier ook bekend. Moeder en dochter kunnen dat beide erg goed :')

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 16:23

Beste wensen voor het nieuwe jaar.

Hier is alles prima, stalbaas zei dat ze kalm waren.

Veel wind en kou vandaag.
Levis had een windprobleempje, heb hem binnen gehaald en het deken voorzien van beensingels.
Afbeelding

Heb ze ook op andere weide gezet waar veel gras is nog. Cielo heeft meer interesse in het gras dan achter de shetten jagen. De shets kunnen wel nog steeds op een aparte strook.
Ik ben er 3u bij geweest, maar Cielo bleef rustig vandaag. Er is in begin wat gerend geweest omdat het een nieuw stuk weide is, en Cielo had daarbij duidelijk last van de wind want bokte op het deken dat flapperde.

Afbeelding

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 17:32

Beste wensen allemaal! Dat al onze paarden een goede verjaardag mogen hebben dit jaar!! Zo gek om te bedenken dat ze dit jaar alweer twee jaar worden!

Hier zijn ze allemaal goed de jaarwisseling doorgekomen! Piet staat weer lekker bij zijn kudde te eten!

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 20:36

Beste wensen voor 2026.

Hier waren de paarden redelijk rustig bij het vuurwerk, beetje rennen maar meer niet.
De hond had het er moeilijker mee.

Afbeelding

Gewoon rustig verder blijven groeien zegt deze.

Idd een gek idee dat ze 2 gaan worden.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 10:13

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 13:27

Jaloers ik wil ook zo een sneeuwtapijt

Hier genoot Cielo van de zon deze ochtend.
Afbeelding

Ik werd begroet door Tiamo en daarna ging hij Levis wat plagen. Levis begint zich te verdedigen.
Tiamo is trouwens ook van 2024 dus wordt dit jaar ook 2 :)

Kvikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 14:26

Hier gisteravond ook sneeuw gevallen! Fiore had vannacht lekker in de sneeuw gerold zag ik vanmorgen. := toen ik ze nieuw hooi ging brengen rende ze bokkend rond.. ook sneeuw eten wat een leuke bezigheid.. _O-
Ik snap dat veel mensen die langs komen niet denken dat Poppie haar moeder is..
Afbeelding

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 17:04

Ook hier dikke sneeuwpret hoor! :))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding