Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:03

Een drachtig van Gullit

Oehlala

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:55

2, 1 van Blue Diamond en 1 van mr.idols.

Ben vooral heel benieuwd naar de Blue.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 15:15

Hier helaas nog maar 1 drachtig:
I'm special de muze x elite sport v. Abke

Ik was zelf best tevreden over de merrie vandaag, maar er kon geen positief woord vanaf bij de beoordeling helaas.
We hoeven ons tot aan het sportpredikaat iig dus niet meer druk te maken over stamboekopname :P En als haar zoon goed lijkt volgend jaar ga ik die maar niet bij het KWPN voorbrengen. Die mag zich dan wel bij een ander stamboek laten zien :+

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 15:26

ow jee zo erg? Wil je vertellen wat er gebeurd is?
Kan toch niet zijn dat ze alleen maar minpunten heeft.

Wij hebben al een tijd geleden afscheid genomen van hen als stamboek zijnde voor ons.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 18:24

Oh nee was het zo erg?? dat is niet leuk! helemaal niets positiefs?

Wij zijn ook niet meer zo keurings actief. Vorig jaar nog de late stamboekkeuring gedaan en dat viel positief uit, maar andere is nog nooit naar de keuring geweest en dan geloof ik nu ook wel. Doe maar sport en dan kan keuring nog wel.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-20 18:27

Och wat rot Gomir, het zat dus al met al niet mee! Ook niet fijn als ze zo negatief doen, er is toch altijd wel iets goed?

Mijn paard is op de IBOP vandaag wel keur geworden, waar ik natuurlijk super blij mee ben. Nu nog D-OC, kijken of ze nog Z dressuur kan worden en een mooie klassering in het springen kan behalen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 18:35

Ik heb verder niks met keuringen en doe het ook niet. Krijg liever leuke gebruikspaarden :j

Hier 1 drachtig van komme casall.

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 18:52

Interessante hengsten allemaal.wat leuk om te lezen!!

Dakario schreef:
Hier 2 drachtig
Lambada van Berkenbroeck x Zamiro drachtig van Leandro vg (wordt volle broer/zus van veulen van dit jaar)
Commilfoo plus Z x Bonheur drachtig van Qannando b&v (kannan x emerald)

Benieuwd naar de Leandro!!

Hoe is jouw commilfo plus Z merrie? Ze vielen mij positief op bij de hengstenkeuring... Allemaal aan de maat met lengte erin!!

Oehlala: gaaf een Blue Diamond!!

Wij hebben eentje drachtig van Dominator en eentje van Luigi D'eclipse
Ben stiekem heel benieuwd naar de Luigi. De merrie (1.68m)hebben we vorig jaar gekocht en lijkt heel groot te fokken(haar moeder liep 1.60m en was zelf ook maar 1.61m)

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 18:54

Jammer Gomir,
Maar dit soort dingen staat mij dus tegen van het kwpn. Zit soms geen logica in. Geef mij maar een lelijke die kan springen :D

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:21

Gaaf Ior! Wij hebben een Nixon hengst van 2019. Lijkt zeer goed. Volgend jaar verwachten wij een Andiamo semilly , Pegase en een Piece of cake

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:36

lexa schreef:
Gaaf Ior! Wij hebben een Nixon hengst van 2019. Lijkt zeer goed. Volgend jaar verwachten wij een Andiamo semilly , Pegase en een Piece of cake

War is piece of cake?
Pegase vind ik stoer!!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:41

Ben benieuwd naar jullie veulens!!

Mijn merrie die ik onlangs verkocht heb is eind maart uitgerekend van Poker de Mariposa. Komt vast een goeie uit.

Mijn veulen van dit jaar is echt extreem qua karakter dus ben blij dat we even rust hebben als hij straks naar de opfok is. _O-

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:55

Piece of cake is een Vigo D’ Arsouilles X Diamant de Semilly staat bij stoeterij Molenhof

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 20:13

02/2020 Emerald vh Ruytershof x Ogano Sitte

03/2020 Pegase vh Ruytershof x Premium de Laubry
Merrie liep 1.40m

05/2020 Ulyss Morinda x Giovanni x Quidam
Merrie liep 1.45m
Veulen is al verkocht.

Alle drie 50% kans op een bonte.

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 20:21

Wat grappig laurenti
Emerald x ogana geeft idd vast veel wit

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:05

Wat apart Gomir. Kan mij niet voorstellen dat als het zo negatief was jij dat zelf niet had gezien. :+
Hield het nog beetje steek?

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:45

Heeft er hier iemand ook een paard met vittorio of amethist in de bloedlijn? Mijn paard word verdacht van een afwijking in de hals die meestal in een daarvoor gevoelige bloedlijn gevonden word. Eind december worden er foto's van de hals gemaakt en is er meer duidelijkheid. Toch ben ik wel benieuwd of er misschien meer paarden zijn uit die lijn. Volgens de kliniek zien ze dit probleem erg veel bij springpaarden.

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:13

Revali schreef:
Interessante hengsten allemaal.wat leuk om te lezen!!

Dakario schreef:
Hier 2 drachtig
Lambada van Berkenbroeck x Zamiro drachtig van Leandro vg (wordt volle broer/zus van veulen van dit jaar)
Commilfoo plus Z x Bonheur drachtig van Qannando b&v (kannan x emerald)

Benieuwd naar de Leandro!!

Hoe is jouw commilfo plus Z merrie? Ze vielen mij positief op bij de hengstenkeuring... Allemaal aan de maat met lengte erin!!

Oehlala: gaaf een Blue Diamond!!

Wij hebben eentje drachtig van Dominator en eentje van Luigi D'eclipse
Ben stiekem heel benieuwd naar de Luigi. De merrie (1.68m)hebben we vorig jaar gekocht en lijkt heel groot te fokken(haar moeder liep 1.60m en was zelf ook maar 1.61m)

Mijne commilfoo plus z merrie is erg bloederig maar wel lenig. Als jong paard was ze een draak en moeilijk handelbaar maar nu ze drachtig is is haar karakter omgeslagen. Nu kon ik haar vlot zadelmak maken. Na het afspenen doorrijden. Met vrijspringen sprong ze alsof het vloer elastisch is. Snel maar mooi de sprong afwerken.
Ze is momenteel even groot als haar moeder maar de gangen zijn wel ruimer.

Ik heb ook nog een Nixon en pegase jaarlingen. Grappig dat velen dat ook hebben. Onze jaarling was een van de eerste veulens van pegase. Ben al nieuwsgierig naar volgend jaar wanneer ze 2,5j is (in winter).

Vriendin van mij heeft jaarling lopen van Piece of Cake. Heel sjiek veulen met maat en lengte. Die heeft de merrie verbeterd.

Afbeelding
Commilfoo merrie

Afbeelding
Pegase jaarling

Afbeelding
Leandro veulen van dit jaar (verkocht)

Afbeelding
Donker is nixon en grote is pegase.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:39

Hier een balou de reventon x berlin, een comme il faut x nabab, een tobago x cannabis en een taloubet x cannabis.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:44

Hier een Up to Date merrie drachtig van Cantona TN. Uitgerekend half april.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-20 14:08

Bedankt voor de reacties. :+

Knappe paarden Dakario. Doet me denken aan het volgende:
Ik hoorde gister nog een opmerking dat iemand het exterieur, gangen en een ‘mooie kop’ van enorm ondergeschikt belang vond aan het springen.
Hoe zien jullie dat? Ik wil persoonlijk ook gewoon mooie paarden op stal hebben. Ik zie ze vaker in de wei dan op concours.
Hoe is dat voor jullie?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 14:21

Hier net zo. Daarnaast denk ik dat een correct paard ook gezonder is en het werk langer volhoudt en fijner te rijden is. En een correct paard is vaak ook mooi. Iig mooier dan eentje die exterieurmatig niet top is.

Daarnaast goed/degelijk gangwerk maakt het alledaagse rijden ook wel stukje fijner en makkelijker. Eentje die weinig souplesse heeft in de beweging is nmeestal niet zo heel fijn te rijden.
Kop kan mij dan weer minder schelen. Met goeie neusriem, frontriem en knot lijkt het altijd wel wat. :Y)

Daarnaast rijdt ik zelf natuurlijk eventing en moeten ze ook Z dressuur kunnen lopen daarvoor.
En stel dat hij niet kan springen en ook nog eens lelijk is, dan ben je helemaal in de aap gelogeerd

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 14:50

Als ze gezond zijn en ze gaan over het hout, wat maakt het dan uit dat ze een lompe kop hebben of recht achterbeen?
Een Vigo d'Arsouilles bv, mooi paard kan je dat bezwaarlijk noemen, maar hij werd wel WK...

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 15:46

Mooi paard is meegenomen. Karakter vind ik belangrijker..

Ik heb heb twee 3,5 jarigen. Eentje is bloedmooi, goede gangen, super aansprekend in type
En ik heb een dikke lelijke Belg, met groffe gewrichten en iets wat dom Hoofd haha. Maar in deze laatste heb ik meer vertrouwen qua sporten. Ook qua karakter val ik meer voor hem terwijl die bloedmooie nog geen pas verkeerd heeft gezet.

Dusja voor de sport heb ik liever een goed paard met vooral een karakter wat goed is(en bij mij past)

Qua fokkerij willen we denk allemaal een correct en mooi veulen fokken.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 15:56

Ik vind beweging belangrijker dan een mooie kop. Stel dat het als een krant springt meer wel goede beweging heeft kan je er iig de dressuur ring nog in. Waardeloos bewegen, slecht springen en lelijke kop dan heb je een probleem :D

Ik ben er nog steeds niet uit welke hengst het gaat worden. Ik heb er nu een paar op de lijst maar zijn allemaal 1.70+ en ik heb al een kasteel. Wil wel rond 1.70 houden maar niet groter.