Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
? (Eerste keer hier, dus ik vraag maar raak)
Kaja schreef:weule schreef:van 60 naar 75 in 1 seizoen is niet onmogelijk naar mijn idee. Slechte hoefverzorging bijvoorbeeld waardoor het paard er tamelijk scheef/frans/toontredend/ongelijk opstond werkt behoorlijk door in de punten. een mooi ijzertje en de juiste standen kan naar mijn idee heel goed het verschil tussen 60 en 70 zijn. Neem daarbij ook de bespiering, houding en manier van opstellen mee en je hebt weer 5 punten verschil. Een paard dat zich in beweging nog mooier maakt of extra houding heeft, krijgt hiervoor vaak ook nog 5 puntjen meer op het exterieur.
Dat het niet onmogelijk is, dat lijkt me duidelijk. Het bewijs ervan is immers al geleverd!
Maar ik vind dat je faalt op zo'n moment als stamboek zijnde.
Het is natuurlijk belachelijk dat je op een thuiskeuring 60 punten krijgt, om vervolgens enkele maanden later 75 punten voor het exterieur te krijgen en daarnaast zo'n beetje de aanvoerder van de hele dressuurgroep(!).
Het is een enorme stempel die je paard krijgt met 60 punten, om over de verkoop nog maar niet te spreken.
En niet iedereen heeft dan het vertrouwen én het geld om zo'n dier bij bijvoorbeeld een Tim Coomans te brengen.
* Even cijfers erbij gezocht
De merrie had bij de thuiskeuring 60-65-70, op de SK 75-80 ( s. 75 d. 75 g. 85 h. 80)
Nou zeg ik niets over de beweging, een merrie kan zich los enorm opwaarderen en de merrie heeft een goede training achter de rug.
Maar dat dit een leermoment is voor het KWPN dat lijkt me duidelijk!
Mosh schreef:Cheytjuh, jij gaat naar de Gelderse paarden toch? Vorig jaar ontving ik keurig via de post een startlijst, denk 2 weken van tevoren. En anders op de KWPN site minimaal een week van tevoren

weule schreef:kortom: een uitzondering die heeft plaatsgevonden, waarbij ook nog eens is aangetoond dat training wel degelijk ervoor kan zorgen dat een paard goed voor de dag komt. En dat het een leermoment is voor het KWPN, dat vind ik een losse flodder en ben ik het dan dus ook niet mee eens.
sarabande schreef:weule schreef:kortom: een uitzondering die heeft plaatsgevonden, waarbij ook nog eens is aangetoond dat training wel degelijk ervoor kan zorgen dat een paard goed voor de dag komt. En dat het een leermoment is voor het KWPN, dat vind ik een losse flodder en ben ik het dan dus ook niet mee eens.
Goed voor de dag komen is wat anders dan een totale exterieur verandering, hetgeen die 15 punten verschil toch wel aangeeft.
En dan hebben we het nog niet eens over het feit dat je voor deze jury toch zon slordige 2000 euro aan training moet uitgeven wil hij je paard kunnen beoordelen.
Je vraagt je af waarom de inschrijvingen in deze tijd teruglopen.........

Aanstaande zaterdag beide paarden voor de laatste keer bezichtigen voor de keuring, eventjes wat dingen bespreken, en dan is het wachten tot 7 juli....Verschrikkelijk
Nouja, heb er wel zin in hier !!
Wordt flink taxiën met twee merries. Op dit soort momenten wil ik echt een vrachtwagen! Of ze kans maakt op een sterpredikaat weet ik niet, maar het is voor ons ook een hele ervaring. Dit zijn de eerste paarden van m'n schoonvader en als het goed is zullen er nog zat volgen. Verder is het toch ook wel erg fijn om een oordeel over je merrie krijgen en k ben ook benieuwd naar het lineair score. weule schreef:@ kaja/sarabande: dan verschillen we dus van mening hierover, en daar is niks mis mee.
weule schreef:Wij hebben er ook wel eens 1 gehad die het niet redde op de SK, maar dat dier had een off-day, en aangezien wij erin geloofden het jaar erna opnieuw aangeboden en de merrie werd vlot STER (en ook IBOP).
), ken inmiddels het verhaal, dus heeft het verder geen zin om er hier op door te gaan. 
Goldie schreef:TeeGee schreef:Het begint om half 8 en de eerste van ons zit in het groepje van kwart voor 8 tot 8.
En hoe was het gegaan?