Kletstopic 2024 veulens

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DGM

Re: Kletstopic 2024 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:05

Hele fijne dagen allemaal!

Ik houd de tweedehands sites in de gaten. Voor nu in ieder geval een 0 grams regendeken klaar liggen op stal, just in case. Stalhouders hebben de sliiting van zijn deken kunnen repareren dus die blijft nog even op.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:40

Toushie schreef:
Jeetje Sanet , dat is geen nieuws waar je op zit te wachten of wat je verwacht had natuurlijk. Met die kans van slagen zou ik ook voor opereren gaan en ik duim voor jullie dat het goed gaat komen.

Arti : Ik denk persoonlijk ook niet dat Cielo Levi niet duldt maar wel dat cielo gewoon wat groot en lomp is voor zo'n kleintje. Cielo moet leren wat minder heftig te zijn voor hem en Levi moet uiteindelijk leren omgaan met Cielo. Dat vergt tijd , ruimte en voor Levi een eigen veilige plek. Fijn dat ze wel zo lekker samen kunnen eten.

Dgm : balen van je deken , hier geen 1 in die maat. Maar even online rondkijken op tweedehands/marktplaats?

Vanuit mij hele vrolijke/fijne kerstdagen!

[ Afbeelding ]
[ Video ]

Levis heeft idd ook zijn eigen plekjes :) toegang tot aparte strookjes (wat ben ik blij dat Cielo respect heeft voor draden en zelfs niet over de 80cm heen springt al kan hij het wel) en zijn eigen stalletje met dikke laag strooisel, aparte drinkbak en eetbak en hooi om te eten.

Wat is die bruinbonte in het filmpje prachtig. Heerlijk zo rennen samen.

Hopelijk iedereen een fijne kerstavond gehad. :)

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:32

Ik had vanmorgen 2 opgepompte jongens naast mij lopen met buitenzetten.. gelukkig bleven ze wel luisteren maar het waren echt bommetjes die ieder moment konden afgaan.. er stond toen een vieze koude wind en dat vonden ze niet zo fijn.. daarna was het ook even fiks klieren samen toen ze buiten stonden. En daarna weer buurten en bij mama kijken..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:00

Er is ook vreselijk koude wind. :brr:
De stal is geïsoleerd, toch is de waterkraan bevroren en het drinkwater in de bak was ook bevroren zo'n 2cm dik ijs.
Oorzaak is vermoedelijk dat de ingang van de stal aan de Noordoost kant ligt en de koude wind de stal in waait.
Het drinkwater van de buurvrouw haar paarden was niet bevroren, hun stalingang ligt in het westen.

Ik trof ze zo aan
Afbeelding

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:18

Wij hebben een rondpompsysteem dus in stal zou het niet mogen bevriezen. Buiten bakken neergezet en af en toe met de bijl een gat maken.

Wat een lieve foto. Mijn shet staat ook altijd bij mijn Merie als ze ligt

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:51

Ik ga straks de deur van de stal nog extra verstevigen en isoleren. Maar de grote ingang van de paarden waarlangs die koude wind binnen komt kan ik denk ik niets aan doen.

Wat doen jullie met oudjaar? Hier staan ze normaal 24/7 buiten ik weet ook niet goed hoe Cielo reageert als ik de stalpoort dicht hou die nacht.
Is het veiliger dat ze gewoon de vrijheid hebben? (Stal is 4x9m) en Levis kan nog apart staan in een ruimte van 2x6m
Ze reageren beide niet als ik vuurwerk afspeel op mijn gsm.

Sansa

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:30

Fijne kerstdagen iedereen! {:)

Ik ga ook meekletsen en lezen, want ik heb sinds september een jaarling erbij gekocht.

Ze moest echt even wennen, na een lange reis van Tsjechië naar Denemarken, maar ze doet het hartstikke goed allemaal.

Wel is ze echt een pup, inclusief altijd wat in haar mondje. Het halster touw bijvoorbeeld, of je vriend. :+

Edit voor foto:

Afbeelding

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:45

Er bestaat ook soort warmte lint wat je om de leidingen kan doen. Dat hadden/hebben wij eerst en toen kwam die rondpomp erbij. Want als het hele hard vroor kon ik alsnog de waterbakken gaan ontdooien met een föhn :-)

Welkom Sansa! Dat is zeker een lange reis geweest zeg. Leuke foto