Het Dikke Buiken Topic 2026

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Re: Het Dikke Buiken Topic 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 19:50

Kabayo ze worden hier zelfs niet gepoetst :o
Oh Minthe is dan wel erg vroeg toch?

Vervelend Retlaw.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 20:22

Daarom hier open zetten altijd voor het alarm om even rust te geven aan de wond.. gaat dan eigenlijk altijd goed

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 20:36

Mja, voor een volgende keer maar. Dit werd geadviseerd. Maar toch niet zo fijn zo.

Op welke termijn zetten jullie open dan?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 21:33

Wat raar. Hier juist open zetten, paar dagen wachten en dan kastje erop.
Tenzij ze ineens snel vorderen ofzo, maar meestal kunnen we t mooi plannen.

En dat ligt er ook aan per merrie. Zon 2 a anderhalve week voor ik denk dat ze ongeveer gaan

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 21:34

Mirjamalvaro haha zelfs niet poetsen, ach als ze maar lekker paard zijn en hun eten krijgen. Denk dat ze dan snel tevreden zijn :j Minthe is over enkele uren 320 dagen. Kan net :P

Retlaw balen dat ze zo vies blijft. Ik heb geen ervaring met open zetten of zulke alarmen.
Lieve foto hè met Nora <3 Ze zijn zo voorzichtig met haar. Tip voor de uier foto’s is ze naast elkaar te zetten in de collage. Dan zie je het verschil vaak wel duidelijk. Vooral vergeleken zaterdag zie ik veel verschil bij je merrie. Veel voller nu

Butengeweun ik hoop het :D

Lyona mag van mij O:)

Minthe blijft wat anders. Ook kleine hoopjes mesten nu. Normaal echt olifant hopen :+ We gaan het zien. Uier is voller en kling is ook wat lang en open. Ik zal waken
(Links gister, rechts nu)
Afbeelding
En ze ging ineens liggen? Doet ze ook nooit…
Afbeelding

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 21:36

Spannend Kabayo!!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 21:40

Knap dat je zwanger kan zijn en kan waken! Zou wel moii zijn als er al 1 is voor jij gaat

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 21:40

Retlaw ik zie toch zeker wel wat verschil tussen de fotos. Ik vind de laatste loodjes tot ze bevallen echt mega lang duren :+ kun je mss iets van honingzalf erop smeren? Dan blijft het wat zuiverder mss en dan geneest het ook sneller.

Mirjamalvaro Wel gaaf dat die technologie zo bestaat.

Kabayo Jackie is idd de eerste die veilig is. Maar komen er nu op korte tijd een hoop bij :+ en de staart van Jackie is normaal wit ja. Ofja toch grotendeels wit met een zwarte pluk in het midden :')

Minthe maakt het aardig spannend :):) . Ben benieuwd of je deze week een veulen hebt. Als ik het zo hoor zal het niet lang meer duren.

Maribor Jackie haar staart is idd normaal grotendeels wit :+ . Zij is samen met daisy echt een van de grootste varkens die je kunt hebben. Ze maken zich graag vies zullen we maar zeggen :')

Friesfanaat ik verwacht idd binnenkort een babyboom in dit topic, wel super leuk dat er zoveel dicht bij mekaar zitten. Ik vlecht idd ook altijd de staart in.

Lyona gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst, prachtige merrie hoor <3 . Hoe dicht zit zij op je andere merries kwa datum?
Kina gaat goed vooruit kwa uier.

Hier is Nina vandaag veilig *\o/* . Ze is het ook echt zat. Maar ze is ook echt rond weer. Uier doet nog weinig spannend. Ben benieuwd of ze dadelijk een inhaalbeweging doet en toch bevalt rond haar datum of overdraagt.
Afbeelding
Afbeelding

En April is 300 dagen vandaag. Zij is ook best huge maar ze is ook best dik dus het valt minder op :+ . Zij is een beetje bezig kwa uier. Vorige dracht beviel ze op 335 dagen.
Afbeelding
Afbeelding

Lijst veilige merries. Stuur mij een pb als je op de lijst wil
Kleine pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen
Retlaw - Kyra - 330 dagen
Redd - star - 329 dagen
Maribor - Velvet - 326 dagen
Nieky1993 - Jackie - 321 dagen
Nieky1993 - Nina - 320 dagen

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 21:41

Slapeloze nacht voor jou.

Ik vond Blossom haar uier rustiger vandaag. Afbeelding

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 21:49

Dat ziet er zeker rustiger uit!

Volgende keer eerst maar openzetten en later alarm ja...

Honingzalf, goeie tip, dat heb ik wel liggen. Vind het gevoel van dichtsmeren ook niet echt fijn.

Yes nina veilig! Ze is lekker rond ja.

Ik staar me suf op het uier, zie nu zelf wel verschil ook, maar kijk teveel denk ik.

Succes met waken kabayo!

Zie hier ook wat ander gedrag. Minder bunkeren, veel op rust, van ene been op de andere en staart veel af.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 22:17

En sommige zijn gevoeliger door litteken weefsel met dicht, open, dicht, open etc. Ik had er 1 die reageerde veel meer, ook op enkel open maken.. schoon maken kun je en meer.. afwachten en straks weer mooi laten genezen :D

Maribor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 00:21

Retlaw, ik zou ook gewoon wassen en niet smeren, blijft alleen maar van alles aan plakken, onhandig plekje is het ook ;) ik snap het wel in 1x, was al verdoofd en schoongemaakt :) goed doorbloede plaats, geneest snel.
Velvet heeft dat ook, steeds op ander been op rust staan. Leuk dat er wat ander gedrag aankomt. Komt dichterbij :j

Mirjam, fijn dat bij Blossom nu alles weer rustig is.

Nieky: haha zal je net hebben met paarden met veel wit :+ ,maar wel mooi schone tietjes. lekker dat Nina ook veilig is :) en April is lekker rond en wil ook in de staarten was :D haha

Kabayo wat spannend!! Ik zie velvet al een week driftig met de staart slaan. Weet het aan vroege muggen :+
Maar zweten en liggen... Waakse!
Zilver ziet er trouwens ook al aardig klaar uit qua buik en billen, niet?
De hele familie is aan de gang gezet met het bevallen bij je, volgens mij ook heel gezellig :) goed geregeld

Lyona wat zien ze er mooi donzig uit,in de sneeuw, lijken wel Penny posters :) Gefeliciteerd met de aanwinst, mooi dier zeg! Fijn dat de verhuizing goed gegaan is.

Nou ik heb mijn birthalarm alarm werkende hoor. Heel wat gevloek verder haha, al is ze nog niet zo ver denk ik.
Tietjes vooral heel hard en je kan er kuiltjes indrukken.

Afbeelding

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 08:40

Kabayo, hoe is het gegaan vannacht?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 09:58

Zo wij hebben de 320 dgn ook bereikt. Ze doet het goed. Krijgt uier maar verder nog niks hoor. Komt meestal wel rond de datum.

Maribor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 10:10

En Kabayo, wat deed ze vannacht?

Vraagje voor degenen met een birth alarm singel: doen jullie iets eronder (dekje ofzo? Voor de de druk?)

En grrr had ik hem van nacht gebruikt, is smorgens de batterij op. Oid, geen brandend lichtje. Kennelijk geeft hij dat ook aan met geknipper, maar ik vond de langzaam kennelijk snel :+
Moet nog even wennen aan het gevaarte bovenop, ze doet me nu aan een olifant met zon bakje op haar rug denken... :D

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 10:23

Ik had er een pad onder voor een longeersingel.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 10:34

Maribor schreef:
En Kabayo, wat deed ze vannacht?

Vraagje voor degenen met een birth alarm singel: doen jullie iets eronder (dekje ofzo? Voor de de druk?)

En grrr had ik hem van nacht gebruikt, is smorgens de batterij op. Oid, geen brandend lichtje. Kennelijk geeft hij dat ook aan met geknipper, maar ik vond de langzaam kennelijk snel :+
Moet nog even wennen aan het gevaarte bovenop, ze doet me nu aan een olifant met zon bakje op haar rug denken... :D

Wij hebben een anti-rolsingel onder het alarm, dat verdeelt de druk en geeft wat meer vrijheid.
Raar dat je batterij al leeg was, had je wel een volle? Wij beginnen ieder jaar met een volle batterij en hebben (met meestal 2 merries) daar genoeg aan voor het hele seizoen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 10:45

Maribor misschien zo’n longeerpad? Die zijn vaak wel lekker dik. De equipage niet gekocht? Snap ik wel denk ik met de 2g die er uit gaat. Zilver vordert inderdaad ook goed maar die is pas 15 maart veilig. Die mag nog wel eventjes wachten van mij :P Die van jou vordert ook mooi door

Baudyh ook veilig *\o/* Altijd fijn :j

Mirjamalvaro toch een serieus uier al. Benieuwd wat haar plan is. Ze is geen maiden toch?

Nieky Jeej Nina veilig *\o/* Ze is nog lekker pluizig haha. Wat zul jij je vermaken met poetsen met zoveel tinkers :D April lijkt eerder te gaan dan vorige keer? Aan het uier te zien

Ciocolatto lief, al moet ik zeggen dat ik ‘s nachts zelf sowieso weinig slaap momenteel want niks ligt lekker := Maakt het waken wat makkelijker. Aan de andere kant is het mijn verantwoording naar ze toe, zou het vreselijk vinden dat ik niet waak en er wel iets gebeurd. We gaan mooi rustig door zo :j

Nou geen baby. Wel hele onrustige nacht en ze was duidelijk anders dan anders. Dat viel mijn moeder ook op. Wellicht de draai van het veulen. Ze is wel wat aan het rommelen. We blijven haar in de gaten houden. Vandaag wel veilig *\o/*
Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 10:55

Ze heeft braaf op veilig gewacht :P

Kabayo nee, Blossom is 20 jaar en heeft iig 3 veulens gehad,maar misschien meer.

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 11:44

Spannend Kabayo! Benieuwd wanneer 'ie zich aandient!

Hier geen birth-alarm ga gewoon veel wekkers zetten en anders m'n dag en nacht ritme maar omgooien :+

Julia heeft het zwaar met dit warme weer vandaag.. Arm dier staat helemaal te zweten. Gelukkig heb ik wat keuze in paddock dus ze maar verhuisd naar de schaduw-kant van het perceel.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 11:45

Friesfanaat, ben je dan niet bang dat het overdag komt, of is er dan ander constant toezicht?

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 11:50

fokfanaat schreef:
Friesfanaat, ben je dan niet bang dat het overdag komt, of is er dan ander constant toezicht?

Bedoelde het niet zo letterlijk als dat het er staat. Wordt gewoon een tijdje leven op weinig slaap. Mn vriend is gewoon aan het werk verder dus het waken is 100% aan mij. Gelukkig is het als het goed is maximaal een paar weken dus dat overleef ik wel :)

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 14:09

Wij hadden het er gisteren nog over! Wij fokken al bijna 30 jaar en er is nog nooit eentje echt overdag geboren. Wel een keer 's morgens om 6 uur of 's avonds om 9 uur.
Overdag hebben we zicht op de wei (de buren ook, die zijn vaak nog fanatieker dan wijzelf) en 's avonds gaat alles op stal. Wij doen het alarm dus alleen maar 's nachts op, samen met de camera.
En nu ik dit schrijf denk ik, zul je zien, dit jaar ....

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 14:45

Hier wel op de dag :=

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 14:48

Hier ook wel. Je kan er geen pijl op trekken...