Kletstopic 2024 veulens

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JoannevZ

Re: Kletstopic 2024 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 18:28

Muronia, die schilfers komen inderdaad van de zomereczeem. Hebben onze welshje ook. Weet helaas nog geen oplossing. Al heb ik niet het idee dat ze er last van hebben.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 22:51

Ik heb een zomereczemer maar die heeft die schilfers niet.

Het is momenteel heel warm voor de tijd van het jaar incl. alle bijhorende beestjes die jeuk veroorzaken. Ik smeer daarom nu wel weer met skincalming relief lotion en dat haalt wel de ergste jeuk weg en ze heeft echt 0,0 schilfers.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 02:28

Ik moet zeggen dat ik de link tussen zomerexceem en schilfers niet echt kan leggen. De zomerexceem wordt toch door knutten (kleine vliegjes) veroorzaakt? Dat er door het schuren dan huidirritatie of kleine korstjes ontstaan klinkt logisch maar dit zijn echt schilfers / dode huidcellen. Ik vraag me af of bij Syl de jeuk niet daardoor ontstaat, hoewel ze niet schuurt op dit moment.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:32

Zou het geen overtollig huidvet kunnen zijn? En dat kan dan jeuk geven en gaan ze schuren.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:47

Ik gebruik in het geval van een droge schilferige huid altijd graag de Leovet Biohuidolie. Is niet zo plakkerig als babyolie vind ik. Ook bij mijn niet eczemers gebruik ik dat graag. Wel met olie altijd om denken dat je ze niet in de volle zon zet. Al zal het nu wel iets mee vallen, met die schrale stralen die er af en toe zijn.

Als het juist vet en wat schilferig is, dan even wassen. Sectolin heeft helaas hun fijnste shampoo uit het assortiment genomen, namelijk de ZT shampoo. Die verfriste namelijk, zonder het gelijk weer heel droog te maken. Wellicht een Aloe Vera shampoo ofzo?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:34

Vandaag bij Cielo ook schilfers aan de manenkam gezien. Hij schuurt niet dus heeft er geen last van lijkt me.

Ik had gisteren Levis even in de weide terug. Maar ik vermoed zo dat de plek op hals en bil bij Levis door toedracht van Cielo komen. Hij pakte levis zijn jas vast, als die dat ook deed met de vacht van Levis kunnen er wel plekken ontstaan als deze:
Alleen die op de benen zijn dan nog steeds een raadsel. Maar wel bijna genezen.

Afbeelding

Levis vluchtte onder de tussenomheining door en toen was er rust tot levis zich weer in het stuk van Cielo bevond. Levis rende recht de stal in, daar had ik het onderste poortje open gelaten zodat hij de stalgang in kon. En dat deed hij. Dus sinds gisteravond staat hij weer op stal.

Ik moet iets verzinnen voor als Cielo er achteraan gaat dat Levis op een veilige plek even tot rust kan komen maar toch niet in de volledige weide loopt. En ook zorgen dat hij in de hoeken niet opgesloten kan worden. Maar daar heb ik in mijn hoofd al een idee voor.

Cielo weer te hevig en ging onderuit

Afbeelding

Hier het jasje van levis vast
Afbeelding

En levis onder de tussenomheining door
Afbeelding