Kletstopic veulens 2022!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-25 16:33

We dachten lange tijd dat het met het weer te maken had. Elke keer als het natte/droge seizoen begon, erg warm of juist koud. Dan gooide we haar op speedi-beet en na zo'n twee weken was alles weer goed. Helaas de laatste keer niet, dus ik wil graag weten wat de oorzaak is. En het probleem is dat mestwater honderden oorzaken heeft :') . We hadden gehoopt dat alles na de ontworming weer bij zou trekken, maar helaas nog niet. We zijn ook al een tijd bezig met fecal transplantation, maar dat lijkt niet te werken.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 22:26

Sterkte met haar marije
Vandaag grondwerk hij was weer braaf
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 22:29

Toegetakeld door het spelen?
Heerlijke ontspannende plaatjes <3

Balen van het mestwater Marije, hopelijk kun je een blijvende oplossing vinden.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 22:36

Mariska. Ja hij heeft een vriend waar hij heerlijk mee ravotten kan. Die 2 zijn echt aan elkaar gewaagd.
Nooit erge verwondingen maar hij heeft wel af en toe een schaafAfbeelding
Afbeelding
Hier hadden ze beide gewerkt.. daarna weer lekker op de wei

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 08:13

Oh ik was nog even aan het terug lezen en zag nog vragen waar ik niet op geantwoord had.

Kabayo schreef:
Sanet wat is ze toch gaaf hè! Ik had het volgens mij al eens gevraagd, maar gaat ze naar de keuring? Vind haar echt leuk! Mooi zadel heb je, wat voor is dat?

Ik heb een Custom Icon Flight. En de mazzel dat deze nu al op de 4e Fries passend te krijgen is. Ik heb wel zo’n LeMieux pad met inlages eronder, daarmee kan ik hem voor nu mooi op haar hebben liggen. Dat is maar goed ook, want nieuwe zadels kosten echt een kapitaal -O-

Gitana schreef:
Dat is interessant Sanet. Komt dat door het materiaal denk je? De prolite heeft helemaal geen elastiek toch?

De Prolite heeft inderdaad geen elastiek. Ik zie op het oog het zadel niet anders liggen, dat het meer beweegt ofzo, ik zie het niet in ieder geval. Maar zij vindt blijkbaar van wel.
Ik vind zelf die lederen singel fijner: die randen zijn zachter, de singel zelf is ook zachter. Maar net als haar moeder heeft ze gewoon voorkeur voor deze. Dus dan gebruiken we deze natuurlijk!

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 22:05

@Marije, wat lastig zeg van het mestwater! Hopelijk kun je snel er achter komen waardoor het ontstaat.

@boedjang, grondwerk ziet er weer fijn uit! Wat heeft hij ook een heerlijke rustige uitstraling <3

Vanavond weer aan de slag geweest met Spot. Weer een stapje verder, namelijk een aantal passen tijdens het hangen. Heb weer een klein filmpje in elkaar gezet :)

https://youtube.com/shorts/wTZLR0Xteh8? ... 8sRh6pnOBy

Ben ook erg blij met hoe hij er nu uit begint te zien. Niet meer zo heel dun als eerst gelukkig. Op z'n kont mag nog wel wat bij, maar dat zal straks ook wel komen als hij iets meer spieren gaat ontwikkelen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

boedjang

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 22:39

Knappe spot. Met z'n lange stelten super knop van jou ook
Dank voor compliment mithras, hij is inderdaad chill heel bijzonder ras

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 04:35

Zo, al een paar weken niet meer op Bokt geweest en moest flink bijlezen!
Wat gaat iedereen goed!

Sanet ik heb ook een Custom en nu al op het 3de paard, echt een heerlijk zadel vind ik het!

Kabayo succes op de keuring!

En wow Spot is een reus zeg! En ook al zo braaf!

Valegro heeft net een paar weken vakantie gehad, plan is om hem morgen weer eens te pakken. Paar weken geleden ook onze laatste selectie wedstrijd gereden dus we zijn officieel geselecteerd voor de regio kampioenschappen in Devonwood, Oregon!

Klaar voor vertrek (zijn er de dag voor de wedstrijd heen gereden, was een 2 daagse wedstrijd)
Afbeelding

Eerste avond daar, lekker even gelongeerd en daarna gewassen en gevlochten. Hij had een mooie ruime stal met een gigantische uitloop, net naast het secretariaat dus hij vond het wel gezellig al die mensen :D
Afbeelding
Afbeelding
Een paar foto’s tijdens de proef
Afbeelding
Afbeelding
Was erg blij met hem! <3
Afbeelding
En het resultaat, 2x eerste en een keer tweede :) wat een super pony! :))
Afbeelding

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 06:36

Wat een knappe pony

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 16:14

Wauw super hoor! Gefeliciteerd!

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 10:10

Wat lijkt spot groot en lang zeg! Snap wel dat je aangeeft dat hij nog iets meer kont mag krijgen haha, met zijn lengte en hoogte is duidelijk te zien dat hij de meeste energie in groot worden gestoken heeft ipv ook breed worden _O- die bespiering komt vanzelf als je straks echt met hem gaat trainen +:)+

Wat een top prestatie Libera! Hij ziet er super uit!

Wij hebben ook niet stil gezeten met onze haflingerhengst Boef <3 hij doet het echt helemaal geweldig en is echt poepiebraaf! Hij brult wel wat naar de merries maar als de dames op afstand staan, is dat ook het enige wat hij doet eigenlijk...verder dus poepiebraaf en heel leergierig en de dochter van bokker Mer1980 rijd met haar 12 jaartjes ook gewoon super makkelijk op mijn 3 jarige poepiehengst weg _O-

Hieronder even wat voortgangkiekjesAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook hebben we even Boef zijn springkwaliteiten getest en dit viel me echt AB-SO-LUUT niet tegen :D Afbeelding
Afbeelding

Wij gaan nu lekker een weekje op vakantie en Boefje wordt nog eventjes doorgereden door de oppas/bijrijder en na onze vakantie heeft hij zowiezo eventjes een dikke week vakantie :D

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 22:48

Knappe boef zeg

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 10:49

Wat leuk zeg!!

Hier ook weer wat leuks gedaan, buiten dat we 13-8 naar de nationale keuring van t nrps gaan, heeft mijn jongste zoontje steeds meer interesse in Cartier.

Tijdens t knuffelen en voeren op t land wilde hij er graag op zitten.. we hebben al eens met 2 benen aan 1 kant erop ‘gezeten’. Zo nu dus ook, ze bleef zo lief staan dat ik zei doe je been er maar overheen! En dat deed hij. Ze bleef mega lief staan. Alles was prima.

Na het longeren, want ze staat met 2 iets vollere achterbenen, wilde hij weer! En kijk.. ja, ik weet t van de cap. Maar zo als ook bij mij, het voelde gewoon goed. En had hem vast, dus kon direct ingrijpen (indien nodig :+ )
Maar bewijst haar karakter weer! Dit was waar ik het voor deed!

Afbeelding
Hier zette ik heel snel een stapje naar achter ;)

Afbeelding

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 12:49

Wat is ze braaf die mooie cartier. Vanwaar de volle benen?
Mithras stond heel ver in het land vanmorgen. Wat een heerlijk leven die jongen.

Afbeelding
Afbeelding

Even werk aan de hand en daarna bakje voer waar hij niks aan vindt

Afbeelding

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 17:37

Ja geen idee dus.. dinsdag had ze er een die iets voller was, en woensdag had ze 2 volle benen. Nu dus 1 weer bijna dun..

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 19:28

Wat fijn kim_1990 <3 ik heb altijd een zwak voor haflingers gehad. Mooie plaatjes :) die is ookal breed voor z'n 3 jaar zeg. Is het een breder type of juist sporttype?

Knap hoor Libera! Gefeliciteerd!

Wat is hij groot veertje99. Of lijkt dat zo door de hoek van de camera? Knap bezig hoor :D

Wat vervelend dat mestwater marije112. Roos heeft dat ook een tijdje gehad toen ze uit de opfok kwam. Duurde echt wel een aantal maanden :( maar ging uiteindelijk ineens beter. Weet niet waar t aan gelegen heeft. Hopelijk kan je de oorzaak vinden!

Wat leuk Anike! Had hij eerder nooit interesse in paarden? Heerlijk als ze zo jong al zo rustig zijn.

Dat is een heel groot land boedjang :') ik zie hem nieteens

Roos staat lekker wat op t land

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En voor de liefhebbers een mooi fietsenrekje
Spoiler:
Afbeelding

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-25 21:20

Roos is ook een beauty zeg
Ja heerlijk stuk hebben de paardjes g
He. Staan net z'n 3e op

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 09:07

Gitana: boef is een wat breder type van zichzelf :D dat vind ik de mooiste types van de haflingers, heb zelf niet zo veel met de sportgerichte types (tenzij het gewoon sport warmbloeden zijn) _O- boef draagt op dit moment al een boommaat Xwijd _O-

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 11:49

Vandaag even naar buiten. Eerst even pony op stal en wij aan de koffie, vindt hij ook oké. Toen naar buiten.
Ligt er bij ons pad in ene een kabelgoot. Wat is hij dan ook braaf

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 23:14

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 13:54

@Libera, wauw wat gaaf zeg! Gefeliciteerd!!

@kim_1990, wat een knapperd is dat zeg! Springen gaat hem goed af, lekker geconcentreerd koppie haha!

Ja qua spieropbouw gaat dat ook allemaal nog wel komen, denk ook dat hij nog steeds niet is uitgegroeid namelijk :+

@Anike, dat is toch super schattig om te zien <3 Heel fijn karakter zo te horen!

@boedjang, komt hij nog wel naar je toe lopen of moet je hem achteruit het weiland ophalen? :+ Lekker genieten zo buiten, heerlijk!

@Gitana, Wat een knapperd is Roos zeg!
Spot is naast mij echt wel groot. Ik ben ook niet super groot, ben zelf 1.70. Morgen krijg ik hulp zal dan even vragen of ze wat leuke foto's wilt maken van ons samen.

Afgelopen week hebben we met Spot vrij gesprongen. Eerst balkjes stappen en draven. Had een heel klein lijntje gespannen en hij rende zelf telkens de juiste hoek in, hoefde helemaal niks meer te doen. Hij vind balkjes en springen echt zo geweldig!! Zei al tegen de fokker, weet je zeker dat hij 100% dressuur gefokt is :+ Ook heeft hij voor het eerst peesjes om gehad, deed hij super braaf. Blijf zijn bewegingen in draf echt zo gaaf vinden!
Gisteren voor het eerst staart gewassen en voetjes voor de 2e keer. Ging ook weer erg goed! Vanavond gaan we weer eventjes met zadel oefenen en morgen ochtend krijg ik hulp om te oefenen met onder de man een paar mini pasjes zetten :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 15:36

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 18:18

Even een ego-post. Want ik zat vandaag zomaar, op mijn allereerste eigen gefokte veulentje. 3 jaar geleden moest ik haar nog rechtop zetten. En nu zit ik er gewoon op *\o/* <3
Afbeelding

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 18:30

Goed bezig! <3

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 19:09

@veertje99
Wat is de afstamming van Spot?

Mijn dressuurgefokt 3jaartje laat ook springtalent zien.
Fontaine x Welthill x Don Frederico