Najaarsonderzoek 2008

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

krackertje

Re: Najaarsonderzoek 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 19:59

Even een hele domme vraag, ik moet eerlijk bekennen dat ik het onderzoek dit jaar amper tot niet gevolgd heb......... waar is de hengst Londondance gebleven?

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:39

Goeie vraag!!

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:13

Zijn er nog mensen die vandaag zijn wezen kijken?

Ik vond de springhengsten maar gewoon, de Indoctro en de Namelus R vond ik leuke paarden, fiijn springen leuke modellen. De rest vond ik of niet een echte 'hengst' of maar gewoon springen en de grote Utrillo zoon Arizona vond ik extrieurmatig zwaar onder de maat...de rug was erg gezonken.

Geen enkele dressuur hengst heeft me kunnen overtuigen in hun beweging, zaten wel een paar hele mooie modellen tussen, dat wel!!! Zeker de Paddox vond ik een mooi paard net als Appach. Maar ik zou op moment geen van de gekeurde dressuurhengsten willen gebruiken op mijn merries. Ik hoop dat de paarden op het begin van het onderzoek beter liepen en zich in de toekomst positief gaan ontwikkelen.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:56

pajidin schreef:
Zijn er nog mensen die vandaag zijn wezen kijken?

Ik vond de springhengsten maar gewoon, de Indoctro en de Namelus R vond ik leuke paarden, fiijn springen leuke modellen. De rest vond ik of niet een echte 'hengst' of maar gewoon springen en de grote Utrillo zoon Arizona vond ik extrieurmatig zwaar onder de maat...de rug was erg gezonken.

Geen enkele dressuur hengst heeft me kunnen overtuigen in hun beweging, zaten wel een paar hele mooie modellen tussen, dat wel!!! Zeker de Paddox vond ik een mooi paard net als Appach. Maar ik zou op moment geen van de gekeurde dressuurhengsten willen gebruiken op mijn merries. Ik hoop dat de paarden op het begin van het onderzoek beter liepen en zich in de toekomst positief gaan ontwikkelen.

helemaal mee eens, niets aan toe te voegen (ben ook geweest)
de paddox was heel erg kort en hectisch in beweging, vond hem nauwelijks zuiver. de flemmingh viel me ook niet mee in draf. Ub40 heeft wel iets extra's al was die erg gespannen.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:01

Rhea schreef:
ik krijg een veulenboek veulen!!!

En nog een nota Geld, geld! Geld, geld! van Ad. Haha!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:03

misterA schreef:
Rhea schreef:

Hihi ja "helaas" volgt voor mij nu ook de rekening... Boos! Haha!

cara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:16

krackertje schreef:
Even een hele domme vraag, ik moet eerlijk bekennen dat ik het onderzoek dit jaar amper tot niet gevolgd heb......... waar is de hengst Londondance gebleven?

Helemaal geen stomme vraag, zeer opmerkzaam, je zou dat dier bijna vergeten Haha!
Heeft iemand enig idee ? of is hij al helemaal uit de picture, nog vóór hij begonnen is?

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:24

cara schreef:
krackertje schreef:

Helemaal geen stomme vraag, zeer opmerkzaam, je zou dat dier bijna vergeten Haha!
Heeft iemand enig idee ? of is hij al helemaal uit de picture, nog vóór hij begonnen is?

In het voorjaarsonderzoek komen nog een paar hengsten, o.a. een Florencio.
Van de Londondance weet ik het niet.
De eigenaren hebben nu meer keuzemogelijkheden, zeker een voordeel voor de laatrijpe hengsten
om die op 4-jarige leeftijd te laten testen.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:39

misterA schreef:
Rhea schreef:

die betaal ik graag hoor! Knipoog

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 19:54

Aangezien er niemand blijkt te weten hoe het zit met londondance, hebben we er maar een telefoontje aan gewaagd.

Londondance loopt in Duitsland het onderzoek, het KWPN wilde geen garantie geven op goedkeuring dus hebben de eigenaren hem niet aangeleverd voor het onderzoek hier in Nederland.

Zogauw hij naar Nederland komt zal Gerdine Maree hem zelf gaan rijden, ik ben niet zo wild van deze hengst maar houdt hem wel in de gaten net als de rest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 21:35

krackertje schreef:
Londondance loopt in Duitsland het onderzoek, het KWPN wilde geen garantie geven op goedkeuring dus hebben de eigenaren hem niet aangeleverd voor het onderzoek hier in Nederland.

God nee, dat zou wat wezen.
Dan kan dat hele onderzoek de kliko wel in als dat zo zou zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 22:38

Verstandig van de eigenaren. Fokkers die voor de hengst kiezen krijgen toch A register bij hun veulen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 10:35

Moet eerlijk zijn dat ik het ook een verstandige keus van van de eigenaren vind om hem in Duitsland zijn proeven te laten lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 10:49

Ik vond hem op papier heel interessant qua goede volbloed erachter. Aansprekend type ook voor bij een klassieke merrie.

Register A vind ik nieteens een nadeel. Voor een ruin of hengst maakt het al helemaal niet uit en bij mij gaan de merrie's sowiezo het traject PROK/IBOP of merrietest in.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:30

petraaken schreef:
Moet eerlijk zijn dat ik het ook een verstandige keus van van de eigenaren vind om hem in Duitsland zijn proeven te laten lopen.

Verstandig in die zin, beter niet gekeurd dan afgekeurd.
De eigenaar kent zn hengst vaak het best.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:40

misterA schreef:
petraaken schreef:

De eigenaar kent zn hengst vaak het best.

De hengst is gekeurd MisterA. Alleen niet bij het KWPN Knipoog

pittig_ding

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:47

Is die hengst van Coomans?

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:43

pittig_ding schreef:
Is die hengst van Coomans?

Coomans, Maree en Reesink.

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 13:47

[/quote]
De eigenaar kent zn hengst vaak het best.[/quote]

De hengst is gekeurd MisterA. Alleen niet bij het KWPN Knipoog[/quote]

Ik denk dat MisterA bedoeld dat als de hengst evt afgekeurd zou worden bij het KWPN de fokkers het ineens een stuk minder interessant vinden om met deze hengst te dekken ook al is hij wel goedgekeurd bij een ander stamboek. Afkeuring drukt toch een stempel op de hengst.
Terwijl als een fokker met deze hengst wil dekken ook al heeft hij geen KWPN papier het Register A papier niet zo erg zou vinden.

VIP_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 14:56

Weet iemand de punten van de dressuurhengsten? Hoorde dat Apache een 7 voor zijn draf heeft gekregen. Klopt dit want volgens mij was dat zijn sterkste gang Scheve mond Toch?

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 15:01

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:11

Santvoortje schreef:
Weet iemand de punten van de dressuurhengsten? Hoorde dat Apache een 7 voor zijn draf heeft gekregen. Klopt dit want volgens mij was dat zijn sterkste gang Scheve mond Toch?

verbaasde mij ook, eerder waren ze juist zo over zijn draf te spreken. Ik begreep wel dat hij erg gespannen was...

Overigens heb ik liever een 8 voor de galop en een 7 voor de draf dan andersom.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:37

Apache was inderdaad erg gespannen, maar vond zijn draf wel beter als van de Paddox... cijfer was gelijk.

HocusTivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 13:17

Heeft iemand nog foto's of filmpjes gemaakt van de dressuurhengsten afgelopen dinsdag? Ik ben nu wel erg nieuwsgierig! Knipoog

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:39

Kan aan mij liggen maar zijn die punten van de dressuurhengsten niet erg laag? Zo op papier erg tegenvallend.