met welke hengst ga jij dit jaar (2008) je merrie dekken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Iorrr

Re: met welke hengst ga jij dit jaar (2008) je merrie dekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 15:07

Besita zoals ik jou gister al PB'de: wij komen met veel dingen qua denkwijze overeen... ook onze Double (zie onderschrift) is van een 3 jarige merrie, merrie is dus ook gedekt op 2-jarige leeftijd... Ieder zijn keus. Ik vind en vond dat deze merrie er klaar voor was, in de natuur gebeurt het ook!

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 15:16

Door een Rocky Mountain horse hengst uit Amerika, maar weet nog niet welke....

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 15:23

Iorrr schreef:
Besita zoals ik jou gister al PB'de: wij komen met veel dingen qua denkwijze overeen... ook onze Double (zie onderschrift) is van een 3 jarige merrie, merrie is dus ook gedekt op 2-jarige leeftijd... Ieder zijn keus. Ik vind en vond dat deze merrie er klaar voor was, in de natuur gebeurt het ook!

mijn Corland x nimmerdor had ik niet laten dekken als 2 jarige omdat ze net een asperge lekke ..ik heb daar achteraf heel veel spijt van gehad ..zeker toen ze verleden jaar in Geesteren verkocht werd en ik er geen nafok van had ( alleen de tweeling ellende die ze als vierjarige kreeg )

montender78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 06:28

besita schreef:
kan zijn tot nu heb ik geen enkele die er iets aan heeft overgehouden ...liever dat dan dat ze als 3 jarige al een parcours moeten rondspringen ..dat moeten ze bij mij pas als ze vijf zijn ..en bij krijgen ze eten in hun bek ..je ziet vaak anders ...
de tweejarige vind ik apart ..of ze het net als Marien tot een GP paard zal ontwikkelen kan zelfs ik niet voorspellen daar hangt veel meer van af Knipoog

Mmmmhhh, mischieen zit zich daar het verschil! Vind ik inderdaad ook veel beter om als 5jr.klaar te zijn voor parcour.Bij ons is dat met de 4jr. maar ja ik dek niet met de twee jaar.Hoe goed de merrie`s ook zijn!
Inderdaad iemand die een 2jarige kan beoordelen of deze klaar is voor het werk is knap werk.
Maar pleassssssssse dek die merrie niet van zòn verrekte slechte p.. bok!Maar goed.........

Gr.een hoopvolle Montender78 Knipoog

montender78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 06:31

oliebol giseren na 2e keer scannen blijkt het vruchtje te klein te zijn bij mijn indoctro.
Begint het feest weer van voor af aan.Ik dacht al blij te zijn met twee drachtige merries.

Gr.Montender78 Slapen

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:41

Vanochtend bleek het eitje er nog steeds te zitten Boos! bij Lavendel dus moeten we vanavond nog een keer insemineren met Numero Uno.
Ze krijgt dan een prikje om het eitje eraf te spuiten tenzij het vanmiddag al gesprongen is.

YoJcE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 12:35

Bij ons blijft de keus moeilijk. Elke dag komen ze hier met nieuwe hengsten aanzetten. we hebben een Houston x Jazz merrie

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 13:01

Hier is het afwachten geblazen op de scan. Lachen

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 13:11

Bij Vick was het eitje de dag na het insemineren eraf! Dus nu wachten op 28 april en dan horen we of volgend jaar rond deze tijd mijn Lovefever II x Marlon veulentje vrolijk rondhuppelt!

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 15:06

Tjonge... mijn merrie moet nog bevallen.... Zit nu trouwens te denken aan Sir Oldenburg voor Tes!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 15:37

montender78 schreef:
besita schreef:
kan zijn tot nu heb ik geen enkele die er iets aan heeft overgehouden ...liever dat dan dat ze als 3 jarige al een parcours moeten rondspringen ..dat moeten ze bij mij pas als ze vijf zijn ..en bij krijgen ze eten in hun bek ..je ziet vaak anders ...
de tweejarige vind ik apart ..of ze het net als Marien tot een GP paard zal ontwikkelen kan zelfs ik niet voorspellen daar hangt veel meer van af Knipoog

Mmmmhhh, mischieen zit zich daar het verschil! Vind ik inderdaad ook veel beter om als 5jr.klaar te zijn voor parcour.Bij ons is dat met de 4jr. maar ja ik dek niet met de twee jaar.Hoe goed de merrie`s ook zijn!
Inderdaad iemand die een 2jarige kan beoordelen of deze klaar is voor het werk is knap werk.
Maar pleassssssssse dek die merrie niet van zòn verrekte slechte p.. bok!Maar goed.........

Gr.een hoopvolle Montender78 Knipoog

dat zei iedereen ook in de beginjaren van Libero H Knipoog

montender78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 16:07

Mijn dekkingen dit jaar:

er zijn er 2 bij gekomen: Berlin, Clinton , Calido en hopelijk is die ene drachtig van Caretino maar de sperma is daar niet echt best van.
Is reeds de 2e keer dus ik doe hopen.
En ene weet ik nog niet ik zat aan canturo te denken maar dat wordt wel moeilijk.
Dit jaar hoop ik er 5 dragend te hebben.
ene is er al vol de 2e zit het vruchtje er nog maar dat is errug klein.....op hoop van zegen.En de derde moet nog gescand worden de 25e.
Hoop doet leven! Slapen

MOntender78.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 21:34

We hebben mijn merrie vandaag hengstig gespoten, maandag maar weer opnieuw scannen.. Kwil een eitje Tong uitsteken

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 14:32

Lotje moet eerst nog bevallen over 2 weken. Dan wordt ze waarschijnlijk met Vivaldi gedekt.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 15:17

Ik dek ook geen twee jarigen en ook al krijgen ze nog zulk goed eten in de ... mond. Ook bij mij worden ze pas op 5 jarige leeftijd uitgebracht. Dat je het paard verkoopt heb je toch zelf in de hand? Ik begrijp niet goed dat je dan kunt zeggen dat je spijt hebt van het feit dat je je paard niet als twee jarige hebt gedekt, omdat je nu door de verkoop van de merrie geen nafok hebt. Het zijn allemaal keuzes; ik bedoel, verkoop dan eerst niet totdat je er een nakomeling van hebt waar je mee verder kunt. Maar goed; ieder zijn ding. Lachen

Ik heb dit jaar alleen een NF merrie (v.Carlo) onder de hengst: Magic Roses Coctail. Leuke jonge hengst van de bewezen NF hengst Valentino x Sulaatiks Benji.

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 16:09

Ik ben er nog niet uit.
Vivaldi of Rubin Cortes

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 16:11

Yvonnelind, ik ben heel benieuwd! Vond dat een leuke jonge hengst.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 16:11

Wij krijgen nog een vivaldi veulen... alleen pas 8 augustus

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 16:55

Dat is nog even wachten voor jou Iorrr. Ik heb nog niet zoveel veulens van hem gezien. Hier in het noorden zijn ze dun gezaaid.
Ik hoor lovende berichten. Die van mij is iets ouderwets en kort in het voorbeen. Daarom kwam ik..met een beetje hulp....uit bij Vivaldi. Al ben ik ook erg te spreken over Rubin Cortes

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 21:48

Mijn Caritas x Nimmerdor is 12 april geinsemineerd met Campbell! Nog ff afwachte of ze drachtig is!

Bij ons worden de 2 jarigen ook meestal al gedekt. Zijn pony's worden gedekt door een kelinere pony. Volgens mij wordt het veel gedaan. Tot nu toe is alles wat ik ken in de pony wereld op 2 jarige leeftijd gedekt. Bij de paarden weet ik het niet. Ik weet nog niet of ik mijn enter volgend jaar al ga laten dekken (is wel een paard). Hangt van haar af. Ze was vorige week al hengstig! Wat is dat vroeg! Ze is nog maar 1. Worden ze dan in de natuur niet al gedekt?

watnou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 22:57

Wij hebben dit jaar een mooi veulen van spielberg, precies wat we wilden. dus... gaat de merrie terug naar Spielberg.
Voor een jongere merrie denken we nog aan Wynton, dat is een amati merrie x Frere. Grote lang gelijnde merrie die maat genoeg heeft maar iets meer front mag hebben. we twijfelen nog....

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 19:26

LiiNd_Y schreef:
Cute schreef:
Wist ik het al maar, maar ben nog steeds aan het twijfelen. Maar ze zijn ook pas in mei en juni uitgeteld dus heb nog even.
Zit voor Tiësta te denken aan San Remo of Special D en voor Zillion aan Vivaldi.

ik wou dat ik zulke hengste mogt doen..
mun pa wil echt niet meer dan 750 betale voor een hengst..
en ik vind JetSet D wel super:D

Er zijn ook hele mooie Hanoveraanse hengsten. Ik zit er zelf ook over na te denken. Ik wil leuke rijpaarden. (Ze hoeven per slot van rekening maar 1 keer in het jaar naar de keuring)
De hanoveraanse hengsten zijn niet duur vergeleken met die anderen en toch zijn het mooie paarden.

En de hanoveranen doen het goed in de sport.

Harinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 21:33

Chefke schreef:
Mijn Caritas x Nimmerdor is 12 april geinsemineerd met Campbell! Nog ff afwachte of ze drachtig is!

Bij ons worden de 2 jarigen ook meestal al gedekt. Zijn pony's worden gedekt door een kelinere pony. Volgens mij wordt het veel gedaan. Tot nu toe is alles wat ik ken in de pony wereld op 2 jarige leeftijd gedekt. Bij de paarden weet ik het niet. Ik weet nog niet of ik mijn enter volgend jaar al ga laten dekken (is wel een paard). Hangt van haar af. Ze was vorige week al hengstig! Wat is dat vroeg! Ze is nog maar 1. Worden ze dan in de natuur niet al gedekt?

Mijn merrie wordt ook geinsemeneerd met Campbell! Dinsdag gaat ze naar de henstenhouder

jeanetJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 22:48

waarschijnlijk word de merrie van mijn vader geinsemineerd door Tuschinski. de moeder heeft een grove bouw dus er moet een fijne hengst op! Tong uitsteken
Ze zeggen dat scandic er ook goed op kan, alleen ik vind dat cijfer voor die stap zo erg Nagelbijten / Gniffelen Haha!

weten jullie nog een hengst met een opwaartse bouw en die niet te grof fokt? mag eventueel ook een springer zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 08:56

Scandic of Tuschinski????
Jeetje dat zijn nogal tegenpolen.