Zwart ....beter dan vos ????

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

Re: Zwart ....beter dan vos ????

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:46

Volgens mij heeft Petrina gewoon rood haar Pling

Bedacht nog een voordeel van vos boven zwart: zwart laat zich haast niet fotograveren en vos wel!

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 19:21

Dees schreef:
Volgens mij heeft Petrina gewoon rood haar Pling

Bedacht nog een voordeel van vos boven zwart: zwart laat zich haast niet fotograveren en vos wel!

En ze zijn ook nog gemakkelijker te vinden in het donker, zeker met brede bles en 4 witte
benen. Ach gut

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 19:28

ook al is een paard paars als hij maar leuk is en leuk loopt Haha!
maar tussen zwart en vos kies ik waarschijnlijk de vos als ze allebei "hetzelfde" zijn!
ik ken trouwens wel iemand die alleen zwarte paarden wil... hun hebben maar 1 bruin paard op stal en daar hebben ze ook constant commentaar op Clown gewoon en kwestie van verschillende smaken Haha!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 20:19

Mijn vos heeft paarse manen Pling

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 00:27

quote="Yrrah"]@mental11: als er hier een hoog van de toren blaast dan ben jij het wel. Schaam je. Jij schijnt de wijsheid in pacht te hebben. Vraag me af waar je die vandaan haalt. Toon wat meer respect voor anderen. Dat zou je beter passen.
En voordat je Peterina aanspreekt op haar taalgebruik dien je je eerst te realiseren dat zij Belgische is en Belgen een iets ander (en vaak zuiverder) taalgebruik hebben dan de gemiddelde Nederlander.
Maar ik neem aan dat je niet beter weet en ben er bijna toe geneigd om aan te nemen dat die 11 in je gebruikersnaam voor je leeftijd staat.[/quote]

Dank U Yrrah! Ik vind het altijd jammer dat hier op Bokt meteen een agressieve klank krijgt en dat er ook meteen beledigingen worden geadresseerd aan personen. Het is echt spijtig dat er gewoon geen deftig discussie/kritiek aangegaan kan worden.

@mental11 ... nogmaals mij vraag ... waar heeft uw reactie op mijn antwoord betrekking op?
Het is jammer dat je het "zuren" vindt als iemand een antwoord vraag dat je blijkbaar niet kan of wilt antwoorden.
Ik ben deze topic al 2 maanden aan het volgen en jij ??? 1 week ???
En ja, ik heb de krantenartikel allang opgezocht en gevonden en naar aanleiding daarvan de hele wetenschappelijke artikel. Maar zoals vermeld de data is niet conclusief omdat "genetische variatie in het MC1R-gen niet bij álle roodharigen werd aangetroffen", dit ivm de 'aanleg voor kanker'.
Deze studie op mensen haar is een 'spin-off' van een 'equine' research project over 'greys and cancer'. Er is geen sprake dat vos/rood kleurig paarden meer aanleg zouden hebben, het tegendeel zelfs.

On-topic: Zelf hebben ik altijd vos-gekleurd paarden gehad en heb een sterke voorkeur voor deze kleur in paarden. Het is jammer dat er veel talent over de kop gezien wordt omdat het de verkeerde kleur heeft. Helaas heeft dit meestal betrekking op dressuur gefokte paarden waar mode dicteert dat zwart de 'in' kleur is. Gelukkig zet deze trend niet door bij de spring sport ... daar zie je dat een paard eerder op zijn kunnen dan op zijn kleur beoordeelt wordt.
In veel landen waar er hoge temperaturen zijn zal je ook veel meer vos gekleurd paarden vinden dan zwart. Alleen logisch als je er over denkt ... de lichtere kleuren hebben minder last van 'heat absorption'. Misschien nog een reden waarom Vos ... beter dan zwart is??

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 00:28

Peterina schreef:
quote="Yrrah"]@mental11: als er hier een hoog van de toren blaast dan ben jij het wel. Schaam je. Jij schijnt de wijsheid in pacht te hebben. Vraag me af waar je die vandaan haalt. Toon wat meer respect voor anderen. Dat zou je beter passen.
En voordat je Peterina aanspreekt op haar taalgebruik dien je je eerst te realiseren dat zij Belgische is en Belgen een iets ander (en vaak zuiverder) taalgebruik hebben dan de gemiddelde Nederlander.
Maar ik neem aan dat je niet beter weet en ben er bijna toe geneigd om aan te nemen dat die 11 in je gebruikersnaam voor je leeftijd staat.

Dank U Yrrah! Ik vind het altijd jammer dat hier op Bokt meteen een agressieve klank krijgt en dat er ook meteen beledigingen worden geadresseerd aan personen. Het is echt spijtig dat er gewoon geen deftig discussie/kritiek aangegaan kan worden.

@mental11 ... nogmaals mij vraag ... waar heeft uw reactie op mijn antwoord betrekking op? Je mag het ook PB'en als je het hier niet wilt neer zetten.
Het is jammer dat je het "zuren" vindt als iemand een antwoord vraag dat je blijkbaar niet kan of wilt antwoorden.
Ik ben deze topic al 2 maanden aan het volgen en jij ??? 1 week ???
En ja, ik heb de krantenartikel allang opgezocht en gevonden en naar aanleiding daarvan de hele wetenschappelijke artikel. Maar zoals vermeld de data is niet conclusief omdat "genetische variatie in het MC1R-gen niet bij álle roodharigen werd aangetroffen", dit ivm de 'aanleg voor kanker'.
Deze studie op mensen haar is een 'spin-off' van een 'equine' research project over 'greys and cancer'. Er is geen sprake dat vos/rood kleurig paarden meer aanleg zouden hebben, het tegendeel zelfs.

On-topic: Zelf hebben ik altijd vos-gekleurd paarden gehad en heb een sterke voorkeur voor deze kleur in paarden. Het is jammer dat er veel talent over de kop gezien wordt omdat het de verkeerde kleur heeft. Helaas heeft dit meestal betrekking op dressuur gefokte paarden waar mode dicteert dat zwart de 'in' kleur is. Gelukkig zet deze trend niet door bij de spring sport ... daar zie je dat een paard eerder op zijn kunnen dan op zijn kleur beoordeelt wordt.
In veel landen waar er hoge temperaturen zijn zal je ook veel meer vos gekleurd paarden vinden dan zwart. Alleen logisch als je er over denkt ... de lichtere kleuren hebben minder last van 'heat absorption'. Misschien nog een reden waarom Vos ... beter dan zwart is??[/quote]

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 00:51

Het komt allemaal door Black Beauty!
Persoonlijk vind ik zwart ook erg mooi. Maar ik ken ook een vos en dat is me toch een knapperd!
Maar denk dat zwarte paarden over het algemeen iets chiques hebben. In films met paarden zit de hoofdpersoon ook vaak op een zwart paard (Alexander bijv) Het straalt ook kracht uit denk ik.

Wel apart trouwens dat in de mensenwereld "zwart" heel anders wordt benaderd

(For the record: Ik ben géén racist, ik noem alleen de feiten. Uit onderzoek is bijvoorbeeld gebleken dat een tijdschrift met een donker iemand op de cover slechter verkoopt. Tis raar maar (helaas) waar. Heb er vandaag een hele discussie over gehad op school)

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 15:09

Dees schreef:
Mijn vos heeft paarse manen Pling

ik wil ook zo'n paard Haha!

ik ga trouwens morgen naar een pony kijken.... een hele mooie

VOS Haha!

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 15:17

het is mij met een gastinstructie weekend een tijdje geleden ook al opgevallen,als ze het over ''goede'' paarde hadden waren het alleen maar(op 1 uitzondering na)zwarte paarden,vond het een beetje rassistisch......

voor mij geld dat helemaal niet,wel wou ik altijd een schimmel,nou heb alles gehad,maar geen schimmel,maar dat komt vast nog wel eens,ik vind het belangrijker hoe het gehele plaatje eruitziet
een vos met een mooie rooie gloed en een lekker pittig koppe vind ik echt mooier dan een zwarte met een ramskop.......ook al loopt ie dan ook nog mooier!!!!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 15:18

Ik ga morgen ook naar een pony kijken en ook een vos, ik heb ook nog nooit iets anders gehad, dan vossen. Ik vind ze wel iets aparts hebben.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 16:16

_Sigrid_ schreef:
Het komt allemaal door Black Beauty!
Persoonlijk vind ik zwart ook erg mooi. Maar ik ken ook een vos en dat is me toch een knapperd!
Maar denk dat zwarte paarden over het algemeen iets chiques hebben. In films met paarden zit de hoofdpersoon ook vaak op een zwart paard (Alexander bijv) Het straalt ook kracht uit denk ik.

Wel apart trouwens dat in de mensenwereld "zwart" heel anders wordt benaderd

(For the record: Ik ben géén racist, ik noem alleen de feiten. Uit onderzoek is bijvoorbeeld gebleken dat een tijdschrift met een donker iemand op de cover slechter verkoopt. Tis raar maar (helaas) waar. Heb er vandaag een hele discussie over gehad op school)

Als je de film over Alexander de grote bedoeld dan klopt dat historisch gezien ook. Bucephalus was een zwart paard.
Maar je hebt wel gelijk het zal een beetje het Black Beauty effect zijn. (Silas, ook zo'n serie met een zwart paard)

Koningen en keizers rijden overigens volgens de etiquette op een schimmel.