Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Pipo schreef:Heey Lennie, via IP adressen kan je veel achterhalen, wist je dat?
CGJ12 schreef:

Pipo schreef:CGJ12 schreef:
Nee..........wel van stemmingmakerij, zoals hierboven gebeurd.
Sjonge jonge wat een uitspraken worden hier gedaan zeg. Zelfs met naam en toenaam.
Jullie durven wel.
Carly22 schreef:haha, nou ik noem dit niet echt discussieren! Ik vind dit meer onzin verhalen vertellen en dan ma hopen dat iemand het geloofd. Als je dan vraagt om welke stal t gaat, hoor je niks meer.
liesje23 schreef:
ja, dus..... er is geen sprake van stemmingsmakkerij, het gaat om een discussie. Een discussie heeft te maken met elkaar op een normale manier discussieren zonder elkaar te bedreigen op de een of andere manier.
Meestal kom je met discussieren ook tot een ander inzicht!
Ga eens lekker een ander topic opzoeken ipv hier een beetje lopen gallen!
Pipo schreef:liesje23 schreef:
ja, dus..... er is geen sprake van stemmingsmakkerij, het gaat om een discussie. Een discussie heeft te maken met elkaar op een normale manier discussieren zonder elkaar te bedreigen op de een of andere manier.
Meestal kom je met discussieren ook tot een ander inzicht!
Ga eens lekker een ander topic opzoeken ipv hier een beetje lopen gallen!
Weet jij 100% zeker dat de namen die jij hierboven noemt aan dit soort praktijken doet?
Zo nee, dan is het stemmingmakerij........
En ik maak zelf wel uit waar ik post, dat hoef jij mij niet te vertellen.
gomir schreef:Graag terug naar het onderwerp! Discussie over hengsten wel of niet in de sport naast dekdienst en te hoge verwachtingen van het publiek/eigenaren/fokkers etc horen daarbij, een discussie over het rijden van Edward en andere internationale ruiters past daar imo minder tussen(en hoort ook zeker niet op FA thuis!).
liesje23 schreef:Volgens mij doelde Olijf niet specifiek op EG, maar dat er in elke sport rotte appels tussen zitten. Zo ook in paardenland. EG zal dit misschien niet doen, maar een ander die aan de top staat wel.....
En ook ik heb genoeg gezien op stallen. Ook genoeg doping, dat net op tijd weer uit het lichaam was ( het was niet meer aantoonbaar) verdwenen voor een wedstrijd. Bij de topsporters die beter en netter met hun paarden omgingen nekte het hen, daar kwam het geld niet snel genoeg binnen.
In dit wereldje is het vaak droog brood verdienen, behalve als je echt goed bent. Ik geef HP en EG ( en de rest) geen ongelijk. Het is hun brood, en iedereen loopt achter de mode aan, zij verdienen er lekker hun centen mee. Zo'n hengst verdient dan genoeg op jonge leeftijd, en dan maakt het niet meer uit als die afgeschreven wordt. Neem bijv Rolex. Waarom dekt ie zo weinig, juist omdat ie altijd correct is voorgesteld en opgeleid, ook dit dier loopt op jonge leeftijd op hoog nivo, maar is wel heel gebleven, dankzij zn niet al te spectaculaire voorstelling in zn jongere jaren!
En neem bijv Broere, waarom liep Valdez niet mee in de Pavo, wilde ze hm sparen. Ok dhr Broere heeft genoeg geld, maar wil van zn paarden genieten, ook op hogere leeftijd. Die gaat er zuinig mee om!
lennie schreef:Ik heb het van dichtbij meegemaakt hoe er met goedgekeurde KWPN hengsten wordt omgegaan. Ik kan jullie vertellen dat het ronduit schandalig is.
Wanneer de dierenbescherming en/of de aivd zich werkelijk iets om dieren zouden bekommeren,dan zou de gehele paarden houderij op zijn kop zou staan vanwege de in beslag genomen dieren.
Een programma van een goedgekeurde hengst: 's morgens dekken 's middags zeer intensief rijden ( tot het schuim er elke dag opstaat ), daarna even eten en weer in actie voor het een of ander( wedstrijd, show, etc) en dan komt 's nachts de dierenarts met de verboden spuiten. Reken maar dat ze pijn hebben!
En dan de volgende dag weer t zelfde.
Ik heb het gezien ik heb de dieren in hun ogen kunnen kijken en ik ben er zelf niet goed van geworden!
Nee, sportcarriere en dekdienst gaan niet samen. Heel het commercieele gedoe en de paarden gaan niet samen. Wanneer het om echt heel veel centjes gaat, zetten de mensen snel hun gevoel over boord en denken alleen nog maar aan het geld. Niet meer aan het dier.