Florencio; geen tijd voor een sportcarriere.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lennie

Re: Florencio; geen tijd voor een sportcarriere.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 12:54

Tja, ik bedenk me dat het beter is niet te reageren op zoveel onwil en ongeloof. Iets in me weerhoudt het toch... zoals je ziet.

Ik vertel het nogmaals, ik doe het voor de paarden.

Wat ik zoal in het voorafgaande heb verteld, is geen onzin en is geen uitzondering.

Concrete bewijzen kan ik jullie niet leveren. Ik zou alleen al willen bereiken dat er eens nagedacht wordt over de sportcarrieres en dekdiensten van de hengsten. Hoeveel smoesjes over "blessures" gaan jullie nog slikken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:03

Ik ben best eens dat de titel Happy Athlete niet door de paarden zelf gekozen zal worden als ze mochten stemmen.

Maar om alles over een kam te scheren gaat mij te ver Lennie. Zeer ongepast en ik vind het pure stemmingmakerij.

Maar goed, misschien ben jij wel het type wat alles mishandeling vind............en behoort tot het soort die het paard alleen maar in de wei heeft staan.

Saartje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:10

Zoals jij schrijft lennie,bben jij dus niet meer vanplan te gaan solliciteren in paardenland.Dan kan je ook wel met feiten en namen komen??

grapjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:11

Blessures komen in alle takken van sport voor en niet alleen bij de dekhengsten of internationale sportpaarden, kijk maar eens rond in de buurt of of de club en tel daar eens de blessures, dat hou je altijd, bij mensen en dieren anders moet je op de bank gaan zitten en je paard in de wei jagen. (of kan dat ook niet stel dat hij onderuit gaat of door de omheining)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:16

Heey Lennie, via IP adressen kan je veel achterhalen, wist je dat?

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:18

Volgens mij doelde Olijf niet specifiek op EG, maar dat er in elke sport rotte appels tussen zitten. Zo ook in paardenland. EG zal dit misschien niet doen, maar een ander die aan de top staat wel.....

En ook ik heb genoeg gezien op stallen. Ook genoeg doping, dat net op tijd weer uit het lichaam was ( het was niet meer aantoonbaar) verdwenen voor een wedstrijd. Bij de topsporters die beter en netter met hun paarden omgingen nekte het hen, daar kwam het geld niet snel genoeg binnen.
In dit wereldje is het vaak droog brood verdienen, behalve als je echt goed bent. Ik geef HP en EG ( en de rest) geen ongelijk. Het is hun brood, en iedereen loopt achter de mode aan, zij verdienen er lekker hun centen mee. Zo'n hengst verdient dan genoeg op jonge leeftijd, en dan maakt het niet meer uit als die afgeschreven wordt. Neem bijv Rolex. Waarom dekt ie zo weinig, juist omdat ie altijd correct is voorgesteld en opgeleid, ook dit dier loopt op jonge leeftijd op hoog nivo, maar is wel heel gebleven, dankzij zn niet al te spectaculaire voorstelling in zn jongere jaren!

En neem bijv Broere, waarom liep Valdez niet mee in de Pavo, wilde ze hm sparen. Ok dhr Broere heeft genoeg geld, maar wil van zn paarden genieten, ook op hogere leeftijd. Die gaat er zuinig mee om!
Laatst bijgewerkt door Attitude op 22-08-06 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:20

Pipo schreef:
Heey Lennie, via IP adressen kan je veel achterhalen, wist je dat?

Nooit van spoofen gehoord zeker? .......... Haha!

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:20

Nee, je mag niet alles over één kam scheren.
Er zullen best wel uitzonderingen zijn waar de dekhengsten het niet zo goed hebben getroffen.
Maar zo extreem als Lennie het noemt zal maar een topje zijn.
Natuurlijk zullen de dekhengsten niet zo in de watten gelegd worden als mijn dressuurpaardje.
Ik zie mijn paarden nml. als mijn "kindje".
Ik ben er eerder te flauw mee als dat ik wat te veel van haar vraag. ik hoop dan ook dat ze 30 jaar bij mij worden.
Ik denk dat de grens van de toelaatbaarheid in verzorging, omgang en rijden van de dekhengsten. maar ook topsportpaarden steeds verder wordt verlegd. En er zullen best redelijk vaak veel over die grens gaan. Maar zo extreem als Lennie het stelt kan ik niet geloven.
Iik denk dat dat meer de uitzonderlingen zijn.
lennie, noem nou eens welke stallen het zijn.
Ik weet geeneens wie je bent want daar kom ik niet achter als ik in je profiel kijk.
Stuur mij anders een PB tje dan zet ik de namen er wel op.
Dan komt het niet van jou maar van mij.
Deal???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:26

CGJ12 schreef:

Nee..........wel van stemmingmakerij, zoals hierboven gebeurd.Haha!
Sjonge jonge wat een uitspraken worden hier gedaan zeg. Zelfs met naam en toenaam.
Jullie durven wel.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:35

Pipo schreef:
CGJ12 schreef:

Nee..........wel van stemmingmakerij, zoals hierboven gebeurd.Haha!
Sjonge jonge wat een uitspraken worden hier gedaan zeg. Zelfs met naam en toenaam.
Jullie durven wel.

ja, dus..... er is geen sprake van stemmingsmakkerij, het gaat om een discussie. Een discussie heeft te maken met elkaar op een normale manier discussieren zonder elkaar te bedreigen op de een of andere manier.
Meestal kom je met discussieren ook tot een ander inzicht!
Ga eens lekker een ander topic opzoeken ipv hier een beetje lopen gallen!

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:38

haha, nou ik noem dit niet echt discussieren! Ik vind dit meer onzin verhalen vertellen en dan ma hopen dat iemand het geloofd. Als je dan vraagt om welke stal t gaat, hoor je niks meer.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:40

Carly22 schreef:
haha, nou ik noem dit niet echt discussieren! Ik vind dit meer onzin verhalen vertellen en dan ma hopen dat iemand het geloofd. Als je dan vraagt om welke stal t gaat, hoor je niks meer.

wie zegt dat het onzinverhalen zijn. Jij was er toch niet bij. Misschien heeft ze er echt met dr neus bovenop gezeten.
Dit is niet alleen jou wereldje hoor Carly. En een beetje met respect met elkaar omgaan is er ook niet meer bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:49

liesje23 schreef:

ja, dus..... er is geen sprake van stemmingsmakkerij, het gaat om een discussie. Een discussie heeft te maken met elkaar op een normale manier discussieren zonder elkaar te bedreigen op de een of andere manier.

Weet jij 100% zeker dat de namen die jij hierboven noemt aan dit soort praktijken doet?

Zo nee, dan is het stemmingmakerij........

En ik maak zelf wel uit waar ik post, dat hoef jij mij niet te vertellen.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:53

Jongens, we gaan nu toch niet allemaal ineens de kop in het zand steken.
Het is toch overduidelijk dat er dingen gebeuren die niet kunnen.
Dat verzinnen we heus niet ineens allemaal.
En het zijn ook steeds dezelfde "daders"als ik het zo mag noemen.
Dat is niet voor niks toch??

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:55

Pipo schreef:
liesje23 schreef:

Weet jij 100% zeker dat de namen die jij hierboven noemt aan dit soort praktijken doet?

Zo nee, dan is het stemmingmakerij........

En ik maak zelf wel uit waar ik post, dat hoef jij mij niet te vertellen.

Mij heb je niet horen zeggen dat bijv EG en HP aan dit soort praktijken meedoen. Ik heb alleen neergezet dat hun rijden met jonge paarden mij niet aanstaat.

En ik heb tevens neergezet dat Broere en Madeleine Vrees oa de tijd nemen voor jonge paarden. Meer niet. Begrijpend lezen is ook een vak, en daarom als je een topic toch niet van A tot Z hebt gelezen en ergens binnenvalt, en je mensen ergens van beschuldigd, dan kan je beter wegblijven. Je beschuldigt mij van stemmingsmakerij. We hadden het hier in 1e instantie over hoe HP en EG en nog een meute jonge paarden voorstellen, en of dat niet teveel gevraagd is van jonge dieren.

En ik heb idd om sommige stallen bepaalde praktijken gezien die niet door de beugel kunnen, echter laat ik me daar verder niet over uit. En ik heb daar zeker geen namen van genoemd!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:57

gomir schreef:
Graag terug naar het onderwerp! Discussie over hengsten wel of niet in de sport naast dekdienst en te hoge verwachtingen van het publiek/eigenaren/fokkers etc horen daarbij, een discussie over het rijden van Edward en andere internationale ruiters past daar imo minder tussen(en hoort ook zeker niet op FA thuis!).

Laatste keer dan maar?
Hou het eens even fatsoenlijk allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:59

liesje23 schreef:
Volgens mij doelde Olijf niet specifiek op EG, maar dat er in elke sport rotte appels tussen zitten. Zo ook in paardenland. EG zal dit misschien niet doen, maar een ander die aan de top staat wel.....

En ook ik heb genoeg gezien op stallen. Ook genoeg doping, dat net op tijd weer uit het lichaam was ( het was niet meer aantoonbaar) verdwenen voor een wedstrijd. Bij de topsporters die beter en netter met hun paarden omgingen nekte het hen, daar kwam het geld niet snel genoeg binnen.
In dit wereldje is het vaak droog brood verdienen, behalve als je echt goed bent. Ik geef HP en EG ( en de rest) geen ongelijk. Het is hun brood, en iedereen loopt achter de mode aan, zij verdienen er lekker hun centen mee. Zo'n hengst verdient dan genoeg op jonge leeftijd, en dan maakt het niet meer uit als die afgeschreven wordt. Neem bijv Rolex. Waarom dekt ie zo weinig, juist omdat ie altijd correct is voorgesteld en opgeleid, ook dit dier loopt op jonge leeftijd op hoog nivo, maar is wel heel gebleven, dankzij zn niet al te spectaculaire voorstelling in zn jongere jaren!

En neem bijv Broere, waarom liep Valdez niet mee in de Pavo, wilde ze hm sparen. Ok dhr Broere heeft genoeg geld, maar wil van zn paarden genieten, ook op hogere leeftijd. Die gaat er zuinig mee om!

Hiermee suggereer je duidelijk bepaalde dingen.
En door onderstaand bericht ging dit topic naar een bepaald onderwerp
lennie schreef:
Ik heb het van dichtbij meegemaakt hoe er met goedgekeurde KWPN hengsten wordt omgegaan. Ik kan jullie vertellen dat het ronduit schandalig is.

Wanneer de dierenbescherming en/of de aivd zich werkelijk iets om dieren zouden bekommeren,dan zou de gehele paarden houderij op zijn kop zou staan vanwege de in beslag genomen dieren.

Een programma van een goedgekeurde hengst: 's morgens dekken 's middags zeer intensief rijden ( tot het schuim er elke dag opstaat ), daarna even eten en weer in actie voor het een of ander( wedstrijd, show, etc) en dan komt 's nachts de dierenarts met de verboden spuiten. Reken maar dat ze pijn hebben!
En dan de volgende dag weer t zelfde.

Ik heb het gezien ik heb de dieren in hun ogen kunnen kijken en ik ben er zelf niet goed van geworden!

Nee, sportcarriere en dekdienst gaan niet samen. Heel het commercieele gedoe en de paarden gaan niet samen. Wanneer het om echt heel veel centjes gaat, zetten de mensen snel hun gevoel over boord en denken alleen nog maar aan het geld. Niet meer aan het dier.

En dit soort uitspraken noem ik pure stemmingmakerij, vooral als je namen van ruiters gaat gebruiken.

We zullen het wel zien, volgens mij lezen de heren hier zelf ook mee.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 14:04

Pipo,
Dit was de laatste waarschuwing.
Wil je nu s.v.p. ontopic blijven of niet met de discussie meedoen???
Ik neem aan dat je je bericht zowat gelijktijdig met Sjoert hebt geplaatst.
Dus laten we het nu weer gezellig houden.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 14:11

En daarmee pipo suggeerde ik bepaalde dingen niet. In die zin zeg ik toch niet dat zij eraan doen. Ik had het over de doping dat ik bepaalde dingen zelf had gezien. Daarnaast zeg ik dat de manier van voorstellen ( waar dit topic over begon) van jonge paarden niet correct is in mijn ogen, maar ik het wel kan begrijpen dat zij alle kansen pakken om in the picture te blijven. Ik heb HP/EG nooit in 1 zin genoemd met doping. Je kan het zelf ook opblazen.

En hoezo stemmingsmakerij. We zijn niet allemaal mensen met 1 paard. Misschien heeft Lennie ook al op heel wat stallen gewerkt ed, en ook genoeg gezien. Omdat zij niet in details wilt treden hoeft het niet te betekenen dat ze ongelijk heeft. En tuurlijk zij ging offtopic..... maar aan ons dan om daar niet op in te gaan ( including me! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 14:15

Dan nog kan ze dingen hebben gezien. Echter kan ze niet roepen dat ALLE stallen dit soort praktijken erop na houden.

Ze hoeft niet in details te treden, een beetje helder denkend iemand weet dat ze vreemde suggererende uitspraken hier doet.

Tuurlijk moeten die beesten flink hard werken, maar mishandeling en verboden middelen...........overdrijven is een vak hoor.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 14:24

Ach...lees In de Strengen maar eens na het keuringsseizoen, genoeg gevallen van doping bij hengsten en dit zijn dan de mensen die het verkeerd gedaan hebben want het was nog traceerbaar. Mooi voorbeeld hiervan is de hengst San Remo.

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 14:27

volgens mij heeft sjoert een laatste waarschuwing gegeven. moeilijk he, om weer ontopic te gaan.

Saartje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 14:44

Ik ben toch van mening dat lennie olie op t vuur gooit en dan verdwijnt,lochisch toch dat daar vragen en reacties op komen??

En doping tja een asperientje is ook al doping maar is toch iets anders dan dierenmishandeling,dus het is maar net hoe je ergens tegen aan kijkt.

Heb wel weer wat geleerd vandaag had nog nooit van spoofen gehoord,maar bied best mogenlijkheden.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 15:02

Ik heb net de eerste proef van laurens van lieren op TV gezien en dat was niet al te best.
De draf met een weggedrukte rug en veel te eng in de hals.
Te veel stanggebruik en een slechte stap.
Om weer ontopic te komen.
Ik hoop dat Florencio beter wordt gereden als wat ik net heb gezien.

lennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 15:23

Ik wilde me houden aan de mededeling van de moderator.

Ik heb weinig zin om me te verdedigen tegen bedreigingen van Pipo en zo was er nog eentje. Ik sta daar heel ver boven.

Ik zal nooit namen noemen van paarden/ ruiters/eigenaren.