afstammelingenkeuringen 2006

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: afstammelingenkeuringen 2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 14:05

haan schreef:
Oei dan wil je wel erg graag heen of niet?

Ja snap er ook niks van, er is totaal niks aan. Alleen maar ellende, lange reis, veullie ff snel lopen en je wordt bedankt en je kan weer terug.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 14:10

Tja...Ik vond het wel leuk en als je je veulentje wilt verkopen kun je dat daar ook doen.

MJTulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 14:11

Suzanne F. schreef:
Haha Kataklopje heeft weer wat. Haha!
Vaak als er iets gebeurd, ben je toch al te laat. (bijv. moeders die op veulenbeentje staat etc)

Een ongeluk zit in een klein hoekje. Tade heeft daarvoor de Medpäck, een eerstehulp setje in een handig heuptasje. Dit ergonomisch gevormde tasje zit volgens de fabrikant niet in de weg bij het rijden. Kies het tasje in jouw favoriete materiaal, het is verkrijgbaar in bijvoorbeeld stijlvol leder of stoer jeans. Alle tasjes zijn water- en vuilafstotend, licht en robuust. Medpäck is verkrijgbaar vanaf € 39, navullingen kosten €10.
www.ta-de.net

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 14:43

Suzanne F. schreef:
haan schreef:
Oei dan wil je wel erg graag heen of niet?

Ja snap er ook niks van, er is totaal niks aan. Alleen maar ellende, lange reis, veullie ff snel lopen en je wordt bedankt en je kan weer terug.

En dit zeiden jullie ook, toen je er voor het eerst heen ging????????? Toen wisten jullie dit ook al van tevoren?? Of ben je er wel heen geweest?? Omdat je het misschien toch ook wel leuk vond zo'n eerste keer...

Ik mag toch zeker zelf wel beslissen of ik het leuk vind om daar heen te gaan of niet??? Ik krijg een uitnodiging voor zoiets.. ben een enorme leek op dit gebied, lijkt me leuk om te mee te maken.. Heeeeeel raar van mij... Gestoord

Jullie komen een beetje uit de hoogte op mij over..... "Wij hebben alles al meegemaakt en zullen jou wel even vertellen wat je wel en niet moet doen"...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 14:52

Nee hoor moet je toch gewoon zelf weten, als jij dat leuk vind moet je dat doen.
Of het verstandig/verantwoord is, is een tweede. Maar dat is niet mijn zorg.
Geef alleen mijn mening dat je er niks van moet verwachten en je voornamelijk ellende er van hebt, dat je dan toch gaat is jouw keuze.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:00

Suzanne F. schreef:
Nee hoor moet je toch gewoon zelf weten, als jij dat leuk vind moet je dat doen.
Of het verstandig/verantwoord is, is een tweede. Maar dat is niet mijn zorg.
Geef alleen mijn mening dat je er niks van moet verwachten en je voornamelijk ellende er van hebt, dat je dan toch gaat is jouw keuze.

Ik zal laten weten hoe ik het heb ervaren volgende week...

Verstandig en verantwoord...daar kunnen jullie niet over oordelen, aangezien jullie niet weten hoe ik met de paarden om ga.. en daar kun je dus ook geen oordeel over geven, mits je er bij bent... Tong uitsteken

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:02

Lame schreef:

En dit zeiden jullie ook, toen je er voor het eerst heen ging????????? Toen wisten jullie dit ook al van tevoren?? Of ben je er wel heen geweest?? Omdat je het misschien toch ook wel leuk vond zo'n eerste keer...

Ik mag toch zeker zelf wel beslissen of ik het leuk vind om daar heen te gaan of niet??? Ik krijg een uitnodiging voor zoiets.. ben een enorme leek op dit gebied, lijkt me leuk om te mee te maken.. Heeeeeel raar van mij... Gestoord

Jullie komen een beetje uit de hoogte op mij over..... "Wij hebben alles al meegemaakt en zullen jou wel even vertellen wat je wel en niet moet doen"...

Ik denk niet dat degene uit de hoogte overkomen, Tong uitsteken maar misschien iets meer ervaring met paarden cq veulens hebben en jou en je veulen willen behoeden voor de lange reis... en wat er dan zo al kan gebeuren.. Verdrietig
Tuurlijk snap ik dat jij het leuk vind dat je veulen geprikt is, Haha! maar als het nu om de deur was waar je naartoe moet dan zou niemand erop reageren maar om zolang met je veulen in de trailer te rijden is wel wat veel van het goede... Maar het is jou keuze en je moet doen wat jij denkt dat goed is zoals met alle dingen in het leven Lachen

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:17

Tuurlijk mag je zelf beslissen! En het is helemaal niet mijn bedoeling om uit de hoogte over te komen begrijp me a.u.b. niet verkeerd, maar ik vind het persoonlijk nogal een onderneming die ik zelf niet aan zou gaan. Maar als je gaat wens ik je veel plezier en laat ons op bokt maar even weten hoe het gegaan is.

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:21

Als het meezit ga ik morgen ook even in Harskamp kijken, neem mijn fototoestel mee en doe meteen een poging om fatsoenlijke foto's te maken Clown

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:34

Lame schreef:
Ik heb het nagespeurd op routenet en met de auto (zonder trailer ) is het 2 uur rijden.. Dus ik denk dat we het in 2x gaan doen.. De avond daarvoor weg.. Bij mijn ouders pitten.. paardjes op stal bij vriendin en de volgende dag weer verder..

Mafkees was blijkbaar nog een flink understatement.
Je bent gewoon hardstikke gek.......... Lips are sealed

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:09

Gewoon doen, zorg alleen dat je een trailer hebt die helemaal dicht kan, ook boven de klep want veulentjes zijn gek genoeg om eruit te klimmen. Dat veulentje houdt het wel vol hoor ze worden naar alle delen van de wereld geexporteerd en dan zijn ze wel ietsje langer onder weg.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:21

CGJ12 schreef:
Lame schreef:
Ik heb het nagespeurd op routenet en met de auto (zonder trailer ) is het 2 uur rijden.. Dus ik denk dat we het in 2x gaan doen.. De avond daarvoor weg.. Bij mijn ouders pitten.. paardjes op stal bij vriendin en de volgende dag weer verder..

Inderdaad... Bloos Als ze je veulen geprikt hebben en ze willen hem zonodig zien dan reizen ze zelf maar 4 uur. Totaal onnodig om zo'n jong beest zo'n idiote onderneming te laten meemaken... Bloos Laat je veulen lekker op stal, laat de mensen komen, ze doen precies hetzelfde en het scheelt een wereldreis met paard en veulen op de trailer...

Paulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:34

waarom moeten de meeste van jullie altijd negatief reageren op andere.

Lame je moet trots zijn dat ze je uitnodigen.
schijt aan die andere, je reist zoals je zegt in 2x nou dat moet makkelijk kunnen.

Beter zo dan zoals ik al genoeg dingen heb gezien hoe veulens behandeld worden.
Diep in de stront staan, moeders bijna 3 uur lang weg omdat bazin of baas zonodig moet rijden.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:46

Afgod Paulien!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:46

Paulien schreef:
Lame je moet trots zijn dat ze je uitnodigen.

Trots?
Dat een COMPUTER je random uitzoekt? Nagelbijten / Gniffelen

Hoe doen ze dat trouwens met dat ene geprikte veulen dat via diepvriessperma (of export moeder) geboren is in Californië?
Wedden dat Jaques en Co die met plezier gaan bezichtigen op zijn eigen stal? ........... Tong uitsteken

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:48

CGJ12 schreef:

Laten we dit maar niet te serieus nemen, gezien zijn/haar onderschrift... :
"Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat."

Paulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:49

CGJ12 als jij alles zo goed weet waarom ga jij het veulen van Lame dan niet keuren! Hoeft ze ook niet naar weert toe!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:52

Is niet negatief bedoelt maar ik heb genoeg ongelukken gezien met het vervoeren van veulens, dingen waar je helemaal niet bij stilstaat. Als je geen tussenschot ertussen hebt is het helemaal gevaarlijk op zo´n lange reis. Zodra je wel een schot hebt is het aan te bevelen om de voorkant bij de merrie dicht te maken met een rubberen mat/flap ofzo.
Je vergeeft het jezelf nooit als je veulen er ernstig gewond uitkomt, dat is het niet waard toch?

En dat heeft niks te maken met hoe je met je paarden omgaat of het wel of niet verantwoord is.
Zodra je een onverwachte beweging moet maken (zelfs een ander kan een ongeluk voor jou veroorzaken he?) of op een rotonde en de merrie doet 1 stapje opzij en staat op het veulen....
En met schot kan het veulen er bij gaan staan en dan wordt het paniek.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:57

Om nog maar te zwijgen van veulens die uit de trailer springen of zichzelf verhangen! Nee 3,5 uur rijden. Never! Dan komen ze maar aan huis.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:59

Ik transporteerde mijn veulen ook niet voor meer dan 50km teneinde een paar bolhoeden een beoordeling te laten doen waarvan ik verder geen uitslag krijg, niets aan heb en ook niets mee kan.

In feite loopt de fokker het risico (aanzienlijk) terwijl het doel eigenlijk alleen maar is dat het stamboek een rapportage kan maken. Als het stamboek het zo graag wil weten, laten zij dan ook de kosten en risico's van dat onderzoek dragen.

Als het nou een kleine moeite was.. maar kom op zeg, dit kost Lame dus 2 dagen vrije tijd, vele liters brandstof en Lame loopt daarbij groot risico op beschadiging van veulen. En waarom? Lame wordt er in ieder geval niet beter van...

Alsof een veulen zich trouwens goed laat zien na zo'n uitputtende reis...
Laatst bijgewerkt door Dees op 04-09-06 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimmy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 17:00

Heeft iemand de veulens van Upgrade gezien? Ik was zelf namelijk op vakantie en heb het dus gemist.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 17:06

Paulien schreef:
CGJ12 als jij alles zo goed weet waarom ga jij het veulen van Lame dan niet keuren! Hoeft ze ook niet naar weert toe!

Ze hoeft zo-ie-zo niet naar Weert.
Volgens mij doet ze dat volledig vrijwillig.
Als ze NIET gaat komt de commissie volgens mij bij haar thuis... Ja

Dat heeft NIETS, maar dan ook NIETS met CGJ zelf te maken....

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 18:20

zo gaat weer lekker hier...... Was er vandaag nog een keuring???

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 18:42

Nee, morgen Santano.

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 18:52

sarabande schreef:
Citaat:
Dat weet iedereen die bij een hengst fokt die het jaar daarop afstammelingen moet tonen, heel wat mensen dekken juist daarvoor bij zon hengst om bij die eerste lichting te zitten, dus achteraf gaan mopperen lijkt me wat kortzichtig.

In principe heb je gelijk Sarabande!
Echter toen ik met Johnson dekte was hij nog niet goedgekeurd voor het KWPN en alhoewel ik wist dat hij naar het najaarsonderzoek zou gaan heb ik daar verder geen moment aan gedacht.

Onder andere Suzanne F. gaf mijn grote angst weer... dat om wat voor redenen merrie en/of veulen met al dat gezeul wat kan overkomen.
Ik ben heb maar 1 merrie waar ik enorm gek mee ben, kan om fysieke redenen niet paardrijden, maar wel fokken....
Wat als er met haar wat gebeurd (of met het veulen) wat zegt men dan: "Sorry, volgende keer beter!"

Zoals ik al een ergens een keer geschreven heb, heeft dit veulen door omstandigheden nog nooit op een trailer gestaan.
Verder vind ik het ook vervelend dat mijn merrie/veulen vanuit de wei op stal worden gezet, vervolgens mogen ze een rondje draven en daarna mogen ze weer de wei in... volgens mij is dat ook niet erg gezond ivm de spijsvertering.

Is het echt waar dat ze eventueel aan huis kunnen komen?
Zo ja, waar moet ik me dan melden?
Ik heb advies nodig, kan iemand mij helpen?!