Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Justarman schreef:Maar ontkennen dat de meeste doorgefokte KWPN-ers heet en springerig zijn kun je niet... Alleen heb je daar , als je er goed mee om gaat, alleen maar plezier van in de hogere klasses.Boven de M kan je niet aankomen met "makke hans van de boereknol van de boeren" En ik denk dat het KWPN juist een ronde voorloopt op de rest van de fokkerij.
scheepie schreef:Ik weet wel dat de politie van de KWPN-er is afgestapt omdat de hedendaagse gefokte paarden te heet zijn.
Ze zijn nu overgestapt naar paarden uit de Oostblok.
Heb vroeger zelf KWPN-merrie gehad Bentley ( Purioso) xUniform.
Erg temperamentvol, maar super gebouwd, op de kliniek zeiden ze bij de foto's dat het een paard met een uitzonderlijk goed benenwerk was, wat je bijna niet tegen kwam.
Justarman schreef:Boven de M kan je niet aankomen met "makke hans van de boereknol van de boeren"
En nu staat Faldo daarCitaat:Ja dat van de politie was wel grappig. Nederlandse paarden werden te heet. Zijn ze in Hongarije nakomelingen van Ginus wezen bekijken....(stond daar ter dekking toen ie hier op wacht stond).
leonora2 schreef:scheepie schreef:Ik weet wel dat de politie van de KWPN-er is afgestapt omdat de hedendaagse gefokte paarden te heet zijn.
Ze zijn nu overgestapt naar paarden uit de Oostblok.
Heb vroeger zelf KWPN-merrie gehad Bentley ( Purioso) xUniform.
Erg temperamentvol, maar super gebouwd, op de kliniek zeiden ze bij de foto's dat het een paard met een uitzonderlijk goed benenwerk was, wat je bijna niet tegen kwam.
De politie is overgestapt naar paarden uit het oostblok om twee redenen: 1. de leuke snoepreisjes om daar paarden uit te zoeken!
2. het minimale bedrag wat ze willen uitgeven voor een goed paard. Ze willen graag voor een dubbeltje op de eerste rang zitten! 3. Kennis van mij had een zesjarige ruin, netjes aangereden en ook nog eens voor normaal geld. Moesten ze teveel moeite in steken omdat hij dressuurmatig nog niet fijn genoeg was!! Dus liefst hebben ze een paard op Z-niveau voor bijna niets!!
eilander schreef:Justarman schreef:Maar ontkennen dat de meeste doorgefokte KWPN-ers heet en springerig zijn kun je niet... Alleen heb je daar , als je er goed mee om gaat, alleen maar plezier van in de hogere klasses.Boven de M kan je niet aankomen met "makke hans van de boereknol van de boeren" En ik denk dat het KWPN juist een ronde voorloopt op de rest van de fokkerij.
Wat een onzin ,zeg!Dat je met een mak paard niet boven de M kunt komen.Zulke flauwekul heb ik nog nooit gehoord!
Je zult ze de kost geven...
Een Hans van jouw boerenknol hoeft niet per defenitie "mak"te zijn en een makke hoeft niet een Hans van je boerenknol te zijn.
Is een meewerkend en bewerkbaar karakter met wat looplust niet goed genoeg??
En het KWPN voorlopen?!Hou op zeg.Nog even en dan hebben ze alle sterke klassieke meriies die de basis van de fokkerij vormen om zeep geholpen en dan is er geen weg meer terug!
leonora2 schreef:wij hebben nog een aantal zuivere Gelderse paarden en zijn ook met deze 'boerenknollen' moeiteloos naar de Z gereden en hebben menig keer(bijna altijd) de rijpaarden achter ons gelatenDan heb ik het niet over die types van een halve eeuw geleden, alhoewel daar ook hele mooie tussen zaten, maar over de eigentijdse exemplaren. Ahoy, Elegant, Laurentz, Galant geven gemiddeld hele fijne koele paarden, type opstappen en wegrijden. Natuurlijk heeft iemand nou zo weer een verhaal van een lastig Gelders paard
Maar het is zondermeer braver bloed. Misschien wel een keer leuk om op een doorgefokte Jazz of Krack of nog meer van dat spul een Gelderse te gebruiken, maak er maar een omgekeerde F1-kruising van, daar is het KWPN groot mee geworden!!
Citaat:Ik vind de kwaliteit van het Kwpn bestuur slechter dan de paarden wat dat betreft.
kjoetie schreef:Citaat:Ik vind de kwaliteit van het Kwpn bestuur slechter dan de paarden wat dat betreft.
Amen! En er zou anders gekeurd moeten worden. Geen zicht op papieren en eigenaars,gewoon keuren wat in de ring komt. Dat zou al een heel stuk schelen..