Velazquez in training bij Theo Hanzon

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 21:32

Tom Kroes, waar Wilco mee samenwerkt, deed vorig jaar de ORUN opleiding en bij het examen moest hij aan iemand lesgeven. Tom had Wilco gevraagd, eenmaal op het losrijd terrein was het een hoop getrok en vroeg de ORUN jury aan Wilco dat hij eens even langs moest komen om de mond van zijn paard te laten zien, als ze dus een spatje bloed hadden gevonden werd hij dus voor een bepaalde tijd geschorst...

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:18

tsja.....

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 21:39

je hoort van wilco ook niks meer,iemand op bokt heeft een democrata gefokt die wilco rijd/reed...verder ken ik hem ook niet

Renate12

Re: Velazquez in training bij Theo Hanzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 22:14

link doet het niet!

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 10:23

Ik ben niet zo weg van die Wilco. Rijdt met veels te veel druk.
Twee jaar geleden reed ie met de Pavo Cup Tolando, echt werkelijkwaar het zag er niet uit. Paard werd veels te strak gereden zonder ruggebruik. Hij werd daar ook op aan gesproken door de jury...
Ik heb meerdere verhalen gehoord, hij zou ook niet zo vriendelijk zijn tegen de paarden... en tja lessen bij edward gal kan iedereen...

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 13:30

Hij werkt/te bij Edward een paar jaar geleden,ik zag hem vaak rijden ook op die Democraat o.a. hij rijd inderdaad met veel druk en vooral veel kracht...sorry maar het heeft weinig met dressuur te maken zoals die gozer rijd. Paarden zijn helemaal strak..mischien wat voorbeen werk door wat extra geprik met z'n sporen.Maar voor de rest..:-S

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 13:54

oke,dus over wilco hebben we een gezamelijk oordeel bijna zeldzaam

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 21:22

Filmpie van Johnson en Santano, waar Velzaquez ook af en toe door beeld stuitert... http://www.youtube.com/w/?v=v8jH1eYmHoo

Zie het verschil... En je maakt mij niet wijs dat Theo/ wie dan ook dit nog kan compenseren met trainen... Overigens gaat Annemiek van der Vorm (?) Johnson rijden (stond in de P&S in ieder geval...) dus die houd wel een goede amazone!

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 21:57

als nog blijf ik erbij dat velazquez nog heel veel gaat doen,je kunt van een hengst niet meteen verwachten dat hij nr 1 is,hij komt echt nog wel

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 22:44

toch bewegen ze in het echt veel beter...{kan ook aan mij liggen}

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 22:48

dat denk ik dan

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 23:06

marcolemar schreef:

en zelfs op de video zijn ze al leuk
Haha! Maar ik ben het wel met je eens, in het echt zijn ze veel beter. (behalve velazquez dan )

Jan_VT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 00:11

marcolemar schreef:

Dat is ook echt zo. dat gevoel heb ik ook steeds. Dit heeft te maken met de snelheid van de beelden. Opgenomen beelden lijken de bewegingen van een paard te versnellen. Ik heb dat sterk ondervonden met Florencio. Eén van zijn proeven in Verden heb ik kunnen bijwonen, maar op het filmpje op internet viel het eigenlijk een beetje tegen. Dat ligt echt aan het filmpje. Tuurlijk is het zo dat er in het echt de sfeer en entourage bijkomt... OOK een belangrijke factor.

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 14:16

je moet van een hengst houden of niet...

dus missmieke,jij blijkbaar niet van velazquez maar lopen kan ie wel,hij komt er nog wel,ik ga jazz toch ook niet af zitten kraken...

Nistria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:17

liliputter schreef:
je moet van een hengst houden of niet...

dus missmieke,jij blijkbaar niet van velazquez maar lopen kan ie wel,hij komt er nog wel,ik ga jazz toch ook niet af zitten kraken...

Goeie vergelijking Velazques en Jazz

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:43

je snapt waar het omgaat

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 21:15

Ik heb zo langzamerhand wel het idee dat je aandelen hebt in dat paard.

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 21:20

liliputter schreef:
je snapt waar het omgaat

en jij snapt het juist niet
En van mij mag je Jazz afkraken hoor, succes ermee, van dit paard kun je namelijk niet zeggen dat het GEEN vaderdier is, want de FEITEN zeggen dat hij dat wel is. Dus daar kun je niet veel aan afkraken. Je kan ook niet zeggen dat hij niet presteerd, want tijdens de OS heeft hij toch goed gepresteerd hoor met Tineke. Maar kom maar op, ik wil wel feiten hebben graag!! *Niet zeggen dat hij geen gangen/kwaliteit heeft, want anders had hij nooit in de GP gekomen hoor en zeker niet meerdere malen*
En nogmaals, we gaan zien hoe hij is over een hele tijd, hij zal waarschijnlijk niet mijn favoriete hengst worden*Maar dat wordt geen van de jonge hengsten, want ik heb al een nr 1, die daar nooit weggaat *

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 21:46

was het maar zo janderegelaa

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 13:20

janderegelaa schreef:

Je vergeet voor het gemak wel even te vertellen welke paarden Anky allemaal verknald heeft. Osmium: chronische nekblessure, Redford: ? horen we niks meer van. Junior: niet meer te rijden zelfs niet door HP. Jonker: loopt ergens in de wei, zou niet meer geschikt zijn. Krack C: iedere keer een dekongeval? En da's nog maar een kleine greep uit het assortiment paarden.

Ik lees net in de paardenkrant dat Junior een rentree gaat maken onder Manuela Poulsen (NOOIT van gehoord )

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 13:23

is die verkocht dan??...die heeft eerst onder anky gelopen en waarom is ie bij anky weggegaan en waar is hij terecht gekomen enzz?wel leuk trouwens

Cayenne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 13:35

liliputter schreef:
is die verkocht dan??...die heeft eerst onder anky gelopen en waarom is ie bij anky weggegaan en waar is hij terecht gekomen enzz?wel leuk trouwens

Selfkant-
Na een lange onderbreking maakt de KWPN hengst Junior waarschijnlijk dit jaar zijn wedstrijdrentree. De hengst staat sinds een maand in training bij dressuur amazone Manuela Poulsen die woonachtig is in het Duitse grensgebied bij Sittard.

"Ik ben ontzettend blij met de mogelijkheid die ik krijg met Junior. De hengst is nog steeds eigendom van Biemans en ik hem hem nu ruim een maand in training. Tot dusver klikt het tussen ons. Junior is in de omgang en onder het zadel een braaf paard. We gaan rustig werken aan de conditie. We hebben nog geen planning gemaakt, maar waarschijnlijk zal ik Junior aan het begin van de zomer gaan starten. We gaan trainen bij Hans Peter Minderhoud, die de hengst ook op stal heeft gehad". vertelt de amazone.

Junior werd in het verleden gereden door onder meer Anky van Grunsven en Anne van Olst. De hengst zag het levenslicht in de stallen van Stoeterij 't Vierspan te Handel.
Manuela Poulsen is gevestigd in het duitse Selfkant en heeft daar haar dressuur/handelsstal. Momenteel heeft ze 11 paarden op stal, waarvan ze er 2 in het ZZ-licht uitbrengt. Met deze Grafiet (v. Grosso) en L'amour (v.Havidoff) nam Poulsen afgelopen weekend deel aan de kampioenschappen in de regio Limburg. Het resulteerde in een reservekampioenschap Klasse Z2 met Grafiet en een 5de plaats in het Z2 met L'amour.

bron: de paardenkrant

Junior braaf in de omgang? Hoe oud is ie eigenlijk?

Trouwens dit is wel heel erg offtopic, excuses Maar goed, nog even over Velazje, ik heb hem ook gezien maar ook ik vond hem erg in het niet vallen bij de andere 2. Maar goed, dat is mijn mening

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 14:36

en zo is het weer rustig

Cayenne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 17:15

Ik denk dat alles over Velazquez ondertussen wel besproken is

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 17:18

owja