Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

sarabande schreef:Jantina ik zette mijn veulen niet neer als voorbeeld voor een Gelders veulen maar als voorbeeld van een blij veulen waar men van kan genieten.
Ik bedoel gewoon te zeggen dat ieder naar zijn eigen smaak moet genieten van zijn of haar veulen of paarden zonder zich af te zetten tegen anderen.
Desiree schreef:ik denk wel dat het oude type gelders paard behouden moet blijven. Juist om die paarden als Bel'anna te kunnen fokken met gebruik van volbloed. Ik denk dat beide types gefokt moeten worden.
Ik denk dat het oude type namelijk interessant is voor het fokken van KWPN paarden. Alleen daarom moet dat oude type in stand blijven. Zo'n ouderwetse merrie kun je 2 kanten mee op:
- modern rijpaard mee fokken
- gelders paard mee fokken.
Aimee schreef:Whahahahahahahahahahaha..... even serieus Sarabande... Vat jij dit topic weer eens als aanval op jou rijpaarden op?.
sarabande schreef:Nee hoor, maar ik verbaas me er altijd over dat mensen stellingen willen bewijzen door die af te zetten.
Ik vind dat een verzwakking van een stelling.
Overigens heb jij geen foto van het door jou genoemde jaarling
Desiree schreef:ik denk wel dat het oude type gelders paard behouden moet blijven. Juist om die paarden als Bel'anna te kunnen fokken met gebruik van volbloed. Ik denk dat beide types gefokt moeten worden.
Ik denk dat het oude type namelijk interessant is voor het fokken van KWPN paarden. Alleen daarom moet dat oude type in stand blijven. Zo'n ouderwetse merrie kun je 2 kanten mee op:
- modern rijpaard mee fokken
- gelders paard mee fokken.

Ilindra schreef:Dit is Lisavivera, onze
Loek
x Goudsmid.

jantina schreef:Loek is destijds goedgekeurd voor de groningers én voor de geldersen.
Desiree schreef:daar zit wel wat in. Wat niet wegneemt dat ik Lisavivera een mooie merrie vind. Een modern gelders paard, enkel en alleen door 1 volbloedhengst in de (pas) 4e generatie.
CGJ12 schreef:@ Sarabande
(even off-topic) : Wat heb jij in hemelsnaam voor een levensgevaarlijk hek om (of vlakbij) je weide staan..........