Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Rhea schreef:Ik begrijp Holly wel en ik vind dat ze gelijk heeft. Overigens selecteer ik een hengst in eerste instantie zeker niet op basis van soort, maat en kleur.
Het is vaak de combinaties aan verschillend bloed die ik mis.
Ben overigens wat dat betreft voor de duitse tactiek, die geven dmv premies aan welke hengsten zij het best vinden en die anderen mag de fokker zelf over beslissen. Tot op heden heeft die "natuurlijke selectie" in mijn ogen prima gewerkt. Daar zal zelden een hengst niet genomen worden omdat ze hem qua typ niet willen wanneer de rest wel in orde is.
Rhea schreef:een simpel voorbeeld dat antwoord geeft op al die vragen.......
Ja dat is er, de jonge Now of Never die niet gepakt werd omdat men bang was dat hij onder het zadel moeilijk te sluiten zou zijn....
In duitsland zal men voor hem in de rij staan, en dat zou hier ook gebeurt zijn als hij de kans had gehad.
Nu jij weer!!.
. De reden is meer waarschijnlijk omdat hij niet binnen de huidige sportsplitsing gefokt is. Rhea schreef:Trouwens als ik binnen het KWPN en nederlands dressuur gefokte hengst wil zonder Flemmingh, Ferro of Gribaldi bloed moet ik goed zoeken. Dan kom je tot de conclusie dat je keus beperkt is.
arie53 schreef:De vorige generatie bobo*s heeft ons oude type en bloedeopbouw al bij de vuilnisbak gezet, en nu zijn de alrounders aan de beurt ,
je moet in drente maar eens op een concours of keuring met wat oudere fokkers (boertjes) praten, en vooral luisteren die zijn niet blij met dit beleid .

sarabande schreef:Rhea schreef:een simpel voorbeeld dat antwoord geeft op al die vragen.......
Ja dat is er, de jonge Now of Never die niet gepakt werd omdat men bang was dat hij onder het zadel moeilijk te sluiten zou zijn....
In duitsland zal men voor hem in de rij staan, en dat zou hier ook gebeurt zijn als hij de kans had gehad.
Nu jij weer!!.
Hoe weet je dat dat de reden was, alleen omdat de eigenaar dat zei. De reden is meer waarschijnlijk omdat hij niet binnen de huidige sportsplitsing gefokt is.
En wat betreft je Ferro/Gribaldi etc.
De KWPN fokkerij is gelukkig groter dan bokt, maar valt duidelijk buiten jouw gezichtsveld.

CGJ12 schreef:arie53 schreef:De vorige generatie bobo*s heeft ons oude type en bloedeopbouw al bij de vuilnisbak gezet, en nu zijn de alrounders aan de beurt ,
je moet in drente maar eens op een concours of keuring met wat oudere fokkers (boertjes) praten, en vooral luisteren die zijn niet blij met dit beleid .
Alsof ik daar enig waarde aan hecht. Van de Nederlandse top-paarden komt al jarenlang bijna NIKS uit Drenthe..........
Tel ze maar eens na. Al de geleuter over oude groninger stammen en dergelijke doet me weinig. Uiteindelijk zijn het de gelderse en Brabantse fokkers die al decennia lang de nederlandse toppers leveren. Drenthe levert hooguit de uitzondering........ uit een gelderse merrielijn.
CGJ12 schreef:arie53 schreef:De vorige generatie bobo*s heeft ons oude type en bloedeopbouw al bij de vuilnisbak gezet, en nu zijn de alrounders aan de beurt ,
Alsof ik daar enig waarde aan hecht. Van de Nederlandse top-paarden komt al jarenlang bijna NIKS uit Drenthe..........
Tel ze maar eens na. Al de geleuter over oude groninger stammen en dergelijke doet me weinig. Uiteindelijk zijn het de gelderse en Brabantse fokkers die al decennia lang de nederlandse toppers leveren. Drenthe levert hooguit de uitzondering........ uit een gelderse merrielijn.
Mireille1970 schreef:Overigens hebben diezelfde boertjes allemaal met Lucky Boy gedekt om de toekomst te creeren (het heden) (althans ze dáchten ermee te dekken hihi)
Dat is geschiedsvervalsing........
LuvdaTossa schreef:Ik zie veel liever een goed basispaard, gezond en met vier benen op de grond.
sarabande schreef:Rhea schreef:een simpel voorbeeld dat antwoord geeft op al die vragen.......
Nu jij weer!!.
Hoe weet je dat dat de reden was, alleen omdat de eigenaar dat zei. De reden is meer waarschijnlijk omdat hij niet binnen de huidige sportsplitsing gefokt is.
En wat betreft je Ferro/Gribaldi etc.
De KWPN fokkerij is gelukkig groter dan bokt, maar valt duidelijk buiten jouw gezichtsveld.

CGJ12 schreef:Mireille1970 schreef:Overigens hebben diezelfde boertjes allemaal met Lucky Boy gedekt om de toekomst te creeren (het heden) (althans ze dáchten ermee te dekken hihi)
Drentse boertjes dekten echt niet met Lucky Boy...........Dat is geschiedsvervalsing........
Die Drentse boertjes kwamen uiteindelijk allemaal niet veel verder dan SWAP van Job Meursing ..........
En van die Rigoletto-rommel hoor je ook bar weinig meer........

CGJ12 schreef:Mireille1970 schreef:Overigens hebben diezelfde boertjes allemaal met Lucky Boy gedekt om de toekomst te creeren (het heden) (althans ze dáchten ermee te dekken hihi)
Drentse boertjes dekten echt niet met Lucky Boy...........Dat is geschiedsvervalsing........
Die Drentse boertjes kwamen uiteindelijk allemaal niet veel verder dan SWAP van Job Meursing ..........
En van die Rigoletto-rommel hoor je ook bar weinig meer........

Mireille1970 schreef:Maar Arie HOE zou je het dan willen zien??
Volbloeden hebben toch ook veel goeds gebracht? Denk aan Courville xx

Mireille1970 schreef:Maar hoe zou je het willen?
Rhea schreef:en wat betreft de ruime keuze binnen het kwpn?? Lijkt mij jou mening weinig onderbouwd door je daden wanneer je je merries laat dekken door Weijden of San Brentano.