Datingbureau

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ruchet

Re: Datingbureau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 20:53

Desiree schreef:
WAt ruchet bedoelt is dat het zeker interessant is voor een fokker als zijn paard in de picture gereden wordt en dat het dan niet meer zo erg is om er op toe te leggen?

Dat sowieso !

Wij hebben van een fokker uit de buurt een merrie gereden, die was binnen twee jaar ZZ-springen en Elitemerrie. Een interessante merrie dus.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 20:55

Dat was toch geen groene 3 jarige Ruchet, zoniet is het tamelijk off topic

Ruchet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 21:03

gijsenkim schreef:
hoeveel procent van de paarden die jullie verkopen gaan voor 30000 weg? en hoelang hebben die bij jullie gestaan? Wat is de investering van de fokker geweest? En hoeveel houd de fokker daar dan uiteindelijk aan over................ want daar gaat het over in dit topic

Zolang wij denken (en we zitten er bijna nooit naast) dat het de moeite waard is.
En zo gauw wij denken dat het de fokker geld gaat kosten, omdat het paard op zijn top is, of dat het gewoon het juiste moment is om te verkopen, dan laten wij ze niet meer betalen, en gaan we verkopen of wat anders.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 21:05

en als die koper dan niet wil komen???? of de fokker neemt het dier mee terug........... dan heeft het de fokker dus een hele berg geld gekost.......... EN heeft het niks opgeleverd.. En daar gaat het dus om

Ruchet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 21:08

sarabande schreef:
Dat was toch geen groene 3 jarige Ruchet, zoniet is het tamelijk off topic

Het was een 4 jarige merrie.

En dat het off topic is maakt me geen reet uit !

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 21:10

viewtopic.php?f=65&t=402572&start=0&st=0&sk=t&sd=a

neem dit topic als GROOT voorbeeld, want dit komt honderdenmalen meer voor dan die enkeling die 30000 euro neertelt voor een net zadelmak dier

En let dan ook verderop in het topic wat ts ervoor uit wil geven

Ruchet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 21:16

gijsenkim schreef:
en als die koper dan niet wil komen???? of de fokker neemt het dier mee terug........... dan heeft het de fokker dus een hele berg geld gekost.......... EN heeft het niks opgeleverd.. En daar gaat het dus om

Wij hebben heel veel vaste klanten, weekelijks, en wij weten wat voor een paarden ze willen hebben, dus komt een fokker met een paard waar wij eigenlijk niks mee kunnen, dan vertellen wij dat zo'n paard geld gaat kosten, en dan is het aan de fokker.
En als de fokker zijn paard op wilt halen, dan moet hij dat zelf weten, maar dan heeft het waarschijnlijk geld gekost.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 21:19

Dus als ik een paard aanlever dan verkopen jullie die gegarandeerd voor mij en verdien ik er ook nog wat op?

en anders heb ik pech, is mijn paard niet goed genoeg???

Maar ik lees net dat jullie regelmatig paarden van 30000 euro verkopen, dus dan moet het geld wat ik in jullie investeer ook een rendement op kunnen leveren?
Ook al is mijn paard misschien minder goed............. toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 21:25

GK, Ruchet is gewoon heel eerlijk of een paard voldoende kwaliteit heeft om het geld op te gaan brengen. Dus als jij een paard aanleverd, gaan ze eerst realistisch kijken of het paard de moeite waard is om deze in training te zetten. ALs het paard de kwaliteiten niet heeft, dan zal ze het advies geven om het dier niet in training te zetten omdat het anders veel te veel geld gaat kosten.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 21:27

Maar aan wie moet je het dier dan verkopen en voor hoeveel? is dan de vraag........

Want wellicht niet goed genoeg voor hun om in training te nemen is misschien wel goed genoeg voor de middenmoot. OF moet je maar als fokker het paard bij manege stegemann aanbieden omdat er toch niks meer mee aan te vangen is, en er zeker niks meer mee te verdienen valt

En wat als Ruchet nou zegt............ jahoor dit dier levert makkelijk zoveel op, en die koper komt maar niet, en maar niet .......... en maar niet. wat dan?
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 04-05-05 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 21:30

Wie zegt dat zon trainingsleider niet eerlijk of realistisch zou zijn, zonder dat hij eraan verdient om dat te zijn hij krijgt een salaris Knipoog .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 21:31

Er staat nergens dat de trainingsleider niet realistisch is.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 21:37

Pipo schreef:
Er staat nergens dat de trainingsleider niet realistisch is.

Dat is al in diverse bewoordingen hier neergezet ik herinner me een post dat gaat gezeik geven.

Ik ben het daar niet mee eens als het iemand is met voldoende bagage, en dat is een voorwaarde, zal dat door alle partijen geaccepteerd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 21:39

Ik denk dat het zeker ook gezeik gaat geven, en de voorwaarde die jij zelf aan aangeeft.

Acceptatie van beide partijen. Daar zie ik problemen van komen.

Ruchet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 21:40

gijsenkim schreef:
viewtopic.php?f=65&t=402572&start=0&st=0&sk=t&sd=a

neem dit topic als GROOT voorbeeld, want dit komt honderdenmalen meer voor dan die enkeling die 30000 euro neertelt voor een net zadelmak dier

En let dan ook verderop in het topic wat ts ervoor uit wil geven

Ben ik toch even blij dat ik aan die enkeling verkoop Haha! Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 21:42

Pipo schreef:
Ik denk dat het zeker ook gezeik gaat geven, en de voorwaarde die jij zelf aan aangeeft.

Acceptatie van beide partijen. Daar zie ik problemen van komen.

ach ja het is maar hoe je in het leven staat, voor anderen is dat een normale zaak hoor

Ruchet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 21:42

gijsenkim schreef:
Dus als ik een paard aanlever dan verkopen jullie die gegarandeerd voor mij en verdien ik er ook nog wat op?

en anders heb ik pech, is mijn paard niet goed genoeg???

Maar ik lees net dat jullie regelmatig paarden van 30000 euro verkopen, dus dan moet het geld wat ik in jullie investeer ook een rendement op kunnen leveren?
Ook al is mijn paard misschien minder goed............. toch?

Hallo, ik garandeer niet hoor !

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 21:57

o......... je zegt het alleen maar Haha! Haha! Haha!
Geeft niks, maar dat is dus net niet waar het hier over gaat. De goede paarden verkopen zichzelf toch wel, en met wat training nog veel beter en gelukkig kunnen jullie daar een leuke boterham mee te verdienen.... maar niet alle fokkers kunnen jullie bijvoorbeeld betalen, er zijn genoeg kleine fokkertjes die amper hun hoofd boven water kunnen houden.

Ik las een tijd geleden ergens (en ik weet echt niet meer waar en van wie) Dokter tegen de fokker....... "meneer u heeft nog 3 maanden te leven".... Fokker tegen de dokter "waarvan dan"? Helaas is dat gewoon zo. Fokken moet geld bij, OF je moet het geluk behoorlijk aan jouw kant hebben, en aan geluk komt altijd een eind.

Het gaat juist om de paarden die het NET NIET zijn, Ook die paarden moeten verkocht worden en zijn zeker ook wel hun prijs waard, maar ipv 4 witte benen hebben ze er twee en een half, en ipv dat mooie kolletje hebben ze een melkmuil Haha! Haha! Haha!
Deze moeten ook gewoon verkocht kunnen worden
Het lijkt wel dat een paard met zulke "gebreken" ineens ook een veel minder sterke achterhand heeft en zijn voorbenen helemaal niet zijn oren raken Haha! Haha! Haha! en dat is lastig verkoppen voor een fokker die er een berg geld in heeft gestopt.

ZOals gezegd, de echte toppers verkopen zichzelf........... alleen van alle 100.000 veulens die jaarlijks geboren worden zijn er maar 10 echte toppers Haha! Haha! Haha!

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 21:59

[quote="gijsenkim"]Want wellicht niet goed genoeg voor hun om in training te nemen is misschien wel goed genoeg voor de middenmoot. OF moet je maar als fokker het paard bij manege stegemann aanbieden omdat er toch niks meer mee aan te vangen is, en er zeker niks meer mee te verdienen valt[quote]

Je maakt een denkfout GK. Of je fokt een goed paard dat op 5-jarige leeftijd interessant is voor de handel en dan ook vlot die 30k kan opbrengen, of je fokt met middelmatig materiaal een hobby/recreatiepaard. Jij wilt dat de handel ook een recreatiepaard voor veel geld koopt. Zo werkt het helaas niet. Wij fokken, fokken ze vervolgens op, leiden ze op en hopen dan een keer een goede er tussen te hebben, die de hobby financiert. We weten dat je tegenwoordig alleen dit soort enterprises kunt opzetten, als je met zeer goede stammen werkt en daar hengsten als Carthago, Corrado, Stakkato bij doet, om er maar een paar te noemen.

Een kennis van mij fokt met gewone merries en met hengsten van 600 euro en is tevreden met een veulenprijs van 1800 euro. dat kan ook, zijn doelstellingen zijn anders.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 22:03

Ik denk dat je voor de topper gaat maar meestal het middenmootje krijgt Haha! Haha! (middenmootje is max z2 zegmaar)

jouw kennis zijn veulens moeten ook het dubbele opbrengen als niet beleerde 3 jarige, en dan speelt hij al net quite....... maar dan zit hij wel aan een prijs van 3600 euro Haha! Haha! Haha! voor een niks kunnende gewoon dier

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 22:05

GK, het gaat niet om toppers hier, toppers brengen tientallen keren meer op. Het gaat hier om fijne goede sportpaarden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 22:06

maar daarom gaat de fokker wel voor de topper Haha! Haha! (of heb ik mijn zinnetje niet duidelijk geformuleerd)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 22:06

gijsenkim schreef:
Ik denk dat je voor de topper gaat maar meestal het middenmootje krijgt Haha! Haha! (middenmootje is max z2 zegmaar)

jouw kennis zijn veulens moeten ook het dubbele opbrengen als niet beleerde 3 jarige, en dan speelt hij al net quite....... maar dan zit hij wel aan een prijs van 3600 euro Haha! Haha! Haha! voor een niks kunnende gewoon dier

Dan is die kennis heel reeel als ie zo'n paard voor dat geld verkoopt. Echter is de praktijk zo, dat dat soort paarden voor 10.000 worden aangeboden. En dan heb je het weer over de prijskwaliteit.

Ruchet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 22:11

Nogmaals, ik heb het niet over toppers maar over fijne sportpaarden.

En ook de net niet paarden krijgen wij op stal, en ook daar doen wij ons best voor, wil zo'n eigenaar dat paard verkopen, dan laten wij hem geen 500 euro stalling betalen, maar bv alleen de kosten, en dan hoop ik op het volgende paard dat hij dan brengt wat meer te verdienen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 22:11

Excuseme schreef:
[
Je maakt een denkfout GK. Of je fokt een goed paard dat op 5-jarige leeftijd interessant is voor de handel en dan ook vlot die 30k kan opbrengen, of je fokt met middelmatig materiaal een hobby/recreatiepaard. Jij wilt dat de handel ook een recreatiepaard voor veel geld koopt. Zo werkt het helaas niet. Wij fokken, fokken ze vervolgens op, leiden ze op en hopen dan een keer een goede er tussen te hebben, die de hobby financiert. We weten dat je tegenwoordig alleen dit soort enterprises kunt opzetten, als je met zeer goede stammen werkt en daar hengsten als Carthago, Corrado, Stakkato bij doet, om er maar een paar te noemen.

Een kennis van mij fokt met gewone merries en met hengsten van 600 euro en is tevreden met een veulenprijs van 1800 euro. dat kan ook, zijn doelstellingen zijn anders.
[/quote]

Maar fokken is gokken. Ik heb een ster elite merrie. Goede merrie dus om mee te fokken volgens het kwpn. Een Gran Corrado, dus afkomstig van een van de door jou genoemde hengsten. Maar dat wil toch nog niet zeggen dat als ik een hengst van 900 euro ervoor bij uitzoek, dat het veulen bovengemiddeld wordt, laat staan een topper? Want fokken is toch nog altijd gokken? Elk paard heeft goed genenmateriaal en minder goed genenmateriaal. En je weet nooit welk genenmateriaal hij door gaat geven.