Zover zijn we al afgezakt.....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 14:06

Lovely schreef:
Wij hadden vroeger in de manege al paarden uit Hongarije, Rusland en Polen. De Hongaren kregen de bijnaam Goulash en dat was niet voor niks. De kwaliteit is niet altijd geweldig van wat er uit het (voormalig) Oostblok komt.

Ik kom nogal eens in de USA en verbaas me er telkens weer over hoeveel, behoudens ook enkele goede paarden, absoluut waardeloze KWPNpaarden er in dit continent rondlopen. Veelal gekocht op papier met klinkende namen. In Nederland 'professioneel' rondgeprikt door de zgn. profi's wat voor dressuur of springen moet doorgaan en dan verkocht met voor de Yanks 'the Holland dream' in het achterhoofd.
Over het algemeen an expensive dream and poor results.
Het niet altijd goud wat blinkt als het geexporteerd of geimporteerd wordt.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 14:20

Uums schreef:
Bij het IHW wordt vertrouwen tussen paard en ruiter (terecht) sowieso meer gewaardeerd dan het, hoe dan ook, naar beneden worstelen van een paardenhoofd, toch?

(Herinner me de keuring van drie jaar geleden nog een beetje: discussie tussen ruiter & jury over slof etc.)

Voorgaande jaren weet ik niet hoe het ging. Dit jaar hebben we een KNHS jurylid uitgenodigd om te komen jureren.Ook is de zadelrubriek op gesplitst in een rubriek met galop en 1 zonder galop.Dat laatste voor de paarden die net onder het zadel zijn en voor de tuigers die een goede draf laten zien maar in galop wat minder makkelijk uit de voeten kunnen.

Wbt de demo was echt vreselijk om aan te zien.Dan zit je voor de keuze om diegene de bak uit te halen of de demo af te alten rijden en zorgen dat het nooit meer gebeurd.We zijn voor dat laatste gegaan.

Dit jaar zijn er dus dressuurproeven geweest met daarbij de normale beoordeling dus een onstpannen paard dat ook nagevelijk loopt

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 14:29

Lovely schreef:
Wij hadden vroeger in de manege al paarden uit Hongarije, Rusland en Polen. De Hongaren kregen de bijnaam Goulash en dat was niet voor niks. De kwaliteit is niet altijd geweldig van wat er uit het (voormalig) Oostblok komt.

Ik kan begrijpen dat deze term de ronde deed.

nl.
Je zegt het al een manege.
Wie waren de berijders in die tijd op een manege?
Mensen die nog moeten leren rijden of denken te kunnen... ,enkele uitgezonderd.

Wat mag een paard voor een manegehouder kosten in aanschaf ?
Liefst slachtprijs. Vandaar deze paarden in bv. in Venlo op de rangeeer afdeling toevallig van de slachttrein afsprongen.

Maar wat loopt er ook nog veel in een manege,paarden die in Utrecht niet op de slachtrein wilde.

Dus hoe kun je nu van een manegehouder vroeger verwachten en nu sommige ook nog, dat die eerste kwaliteit paarden in hun stal hebben.

Dus het algemene woord Salami is hier meer van toepassing.

Waarom reageer ik hier nu op?
Omdat ik vind dat deze OOstblokkens in je opmerking duidelijk tekort gedaan worden.

Had je vanmorgen toevallig bij me aan tafelgezeten ,dan had je de Heer Godfried Hoogen (op leeftijd) een heel ander verhaal horen afsteken.

Hoogenfokkerij
Laatst bijgewerkt door ceasario op 19-08-04 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 14:34

Ja, dat was drie jaar terug ook zo (dressuurproeven, zonder galop toen). Er waren toch maar drie combi`s toen. De jury had bevoegdheid om vrij 'hoog' te jureren in de dressuur, dus die was ook 'echt'.

We zaten toen vlak na de MKZ EN na een bevalling-met-gewoonlijke-romslomp... Ik geloof dat het mijn slechtste proefje ooit was (met een voorlezer die zo lief was om haar stembanden op te offeren om over ons kermende veulen en gillende merrie heen te schreeuwen *schaam schaam* Haha! ). Maar omdat de jury het niet eens was met een strakke slof/ peesjes/ spoor-optuiging van een driejarig paard en we toch maar met z`n drietjes waren stonden we toch bovenaan (met het fraaie compliment dat het wederzijds vertrouwen zeer goed was. Na ja: ik pieste bijna in m`n rijbroek van het lachen om Prelude`s idiote gedoe).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 15:09

Karel, je klinkt alsof je zelf graag wat meer zou exporteren naar de USA voor -uiteraard- teveel Dollars.

Han, wij hadden in de manege geen slechte of kansloze paarden, integendeel. Onze manegehouder reed zuid en oost Nederland af naar goede paarden. De paarden moesten vooral gezond blijven, ook onder zware omstandigheden. Het waren geen potentiele toppers voor de sport, maar dat is ook heel ander werk.

toscana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 15:35

Ilindra schreef:
Het aantal bekeuringen dat je moet schrijven ligt zowiezo aan je functie en je standplaats.
Het is logisch dat ik als hondengeleider op de Veulwe een stuk minder hoef te schrijven dan een agent in het centrum van Amsterdam.
Ook hoef ik nooit op de radarauto want daar zit geen kennel in Schijnheilig

Is geen kritiek op jou persoonlijk hoor maar:

Word je zelf ook niet ontzettend frustie als je bovenstaande leest?
Naar mijn idee zou de politie bekeuringen moeten geven voor iedere overtreding die hij constateerd en of dat er 10 of 500 zijn lijkt mij niet ter zake te doen. Nu krijg je als burger sterk het idee, en je zult van goede huize moeten komen om mij en ik denk ook anderen van die gedachte af te brengen, dat als een bepaald onderdeel van de politie zoals bijvoorbeeld verkeerspolitie te weinig bekeuringen heeft uitgeschreven er nog maar weer even een paar extra man/vrouw op pad word gestuurd voor snelheidscontroles. Als je het eerlijk wilt doen moet je zeggen we houden per week zoveel controles en we zien wel hoeveel overtredingen er dan uitrollen. Nu is het ach we gaan ergens bij een brug s'morgens tussen 7 en 9 brommers controleren of kijken of de fietsverlichting wel in orde is dan halen we tenminste onze tax.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 16:07

Een hoop mensen vergeten volgens mij wel eens dat het gewoon een baan is waarin je baas gewoon bepaalde dingen van je vraagt.
Een vertegenwoordiger moet ook bepaalde doelen halen, een productiemedewerker moet ook zoveel stuks op een dag verwerken en een callcentermedewerker moet ook zoveel telefoontjes per dag afwerken, of degene die gebeld worden dat nu leuk vinden of niet.
Mijn baas betaald mijn salaris in ruil daarvoor vraagt hij o.a dat ik een bepaald aantal bekeuringen uitschrijf, lijkt me niet onredelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 16:09

Als een vertegenwoordiger mij iets verkoopt, krijg ik tenminste iets voor mijn geld. Bij de politie krijg ik niet eens het stoplicht meegeleverd Boos!.
Nou ja, ik heb 1 bekeuring op mijn naam staan en dat was geen stoplicht.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 16:14

Lovely schreef:
??, wij hadden in de manege geen slechte of kansloze paarden, integendeel. Onze manegehouder reed zuid en oost Nederland af naar goede paarden. De paarden moesten vooral gezond blijven, ook onder zware omstandigheden. Het waren geen potentiele toppers voor de sport, maar dat is ook heel ander werk.

En even eerder:

Citaat:
Lovely schreef:

Sorry ,Maar mis ik iets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 16:16

Maar je krijgt wel een brief met bijbehorende acceptgiro, die kun je als bewijs dat je een echte wegpiraat bent inlijsten en ophangen om zo al je vrienden jalours te maken Tong uitsteken
Ik heb er hier ook nog 1 liggen, Albert reed wel 58 km s'morgens om 07:00 in Uddel, gaat nog 3 km correctie af dus wel 55 km Bloos!
Dit zijn natuurlijk pure kul bekeuringen, ben ik het direct mee eens.
Daarom zit ik dus niet bij het verkeer maar bij de honden Haha!

It's a dirty job, but someone got to do it Tong uitsteken

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 16:21

Ik kan me best voorstellen dat bekeuringen ook het gevoel van "zover zijn we afgezakt" met zich brengen, zeker gecombineerd met "het politiepaarden uit Hongarije halen onderwerp", maar ik stel voor dat we weer ontopic gaan Lachen

toscana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 17:10

Ilindra schreef:
Een hoop mensen vergeten volgens mij wel eens dat het gewoon een baan is waarin je baas gewoon bepaalde dingen van je vraagt.

Sorry Anya mag ik er nog even eentje?
Zoals al zei Ilindra het is niet persoonlijk naar jou toe vroeg me alleen af of zoiets niet frustrerend is. Dat het je werk is snap ik en dat je dus gewoon moet uitvoeren wat er van je gevraagd word ook. Desondanks was ik ook best wel eens gefrustreerd als er iets gedaan moest worden terwijl dat volgens mij niet klopte/onnodig was o.i.d. zal ik het nog niet hebben over commentaar erop als je de tijd voor iemand neemt om wat uit te leggen en dat wat langer duurt dan normaal omdat die client het niet snapt of erg boos is.
Je reactie op de bekeuring van Albert geeft denk ik trouwens al aan dat je het er zelf ook niet altijd mee eens bent.

Einde discussie Anya ook voor mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 19:47

ceasario schreef:
Sorry ,Maar mis ik iets?

Ja, je hebt even gemist dat de dieren uit verweggistan het werk niet aan konden.
Wij hadden op de manege niet zo'n heel hoog verloop in de paarden, maar de oostblokkers bleken slecht te functioneren als manegepaard, de gezondheid trok het niet.

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 23:50

heb nog wel een kwpn-er in de aanbieding van 1.70, breed en beresterk en kan er een kanon naast afschieten.. wat geven ze voor zo'n paard (5 jaar) bij de politie ? Haha!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 06:42

Lovely schreef:
Ja, je hebt even gemist dat de dieren uit verweggistan het werk niet aan konden.

Waren het toch slagers. !!

Afbeelding

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 06:56

Jeez Ceasario, vergrootglas nodig???? Er zal natuurlijk nooit in een brochure staan dat er op zieke, kreupele ouwe gemene paarden gereden wordt

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 07:02

gijsenkim schreef:
Jeez Ceasario, vergrootglas nodig???? Er zal natuurlijk nooit in een brochure staan dat er op zieke, kreupele ouwe gemene paarden gereden wordt

Je gaat de Poolse-overheid toch niet voor leugenaars uitmaken.
Dit is een Overheids melding.

Dan ken ik ook nog wel een stel Overheden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 07:09

Sinds wanneer liegt welke overheid dan ook niet Haha! Haha! Haha!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 07:12

gijsenkim"]
Sinds wanneer liegt welke overheid dan ook niet Haha! Haha! Haha!
[/quote]

[quote="joshua schreef:
Driebergen!

De politie leidt sinds twee weken Hongaarse paarden op, omdat de
Nederlandse paarden niet aan de eisen voldoen. De nederlandse paarden worden slechts voor wedstrijden gefokt en zijn niet rustig genoeg.

Bron: teletekst
Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 08:51

Ik dacht dat de politie paarden van boven de 1.70 zocht en geen kleine bergpaardjes, dus waar gaat dit nu over???

toscana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:25

denk dat stukje een spotje was van de poolse VVV

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:32

Jullie waren gewaarschuwd toch? Het ging ontopic, flauwe opmerkingen, plaatjes e.d. hebben erg weinig te maken met het feit dat de politie paarden uit Hongarije haalt. Nog 1 offtopic opmerking en er komt écht een definitief slotje op...

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:53

Sorry Laui! Het is hier geen middelbare school toch ? Overdrijven is ook een kunst.

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 22:26

sarabande schreef:
Ik dacht dat de politie paarden van boven de 1.70 zocht en geen kleine bergpaardjes, dus waar gaat dit nu over???

Maar dat begrijp ik sowieso niet zo goed, ik begreep inderdaad altijd dat de paarden waren om te imponeren, maar quarter horses????
En nu lijkt me weer dat hongaarse paarden ook niet enorm zullen zijn, of zijn die vergelijkbaar met een kWPN?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 23:05

imponeren kun je ook door houding en gedrag en niet alleen door maat...
ZOU het zo kunnen zijn dat het gedrag en de houding van de huidige KWPN-er de maat ondergeschikt maakt? en dan niet individueel bedoelt of uitzonderingen... een paard van 1.60 m die blijft staan als een huis of één van 1.70 m die er van tussen gaat...
En dan het eeuwige sportpaard op hoog nivo..zakt je de broek van af.
Je moet een ruiter ( m/v) hebben voor dat sportpaard op hoog nivo (na het te hebben grootgebracht, ingereden etc) heb je die niet, zal zo'n 98 % van de fokkers beslaan, moet je een afnemer hebben die wel die ruiter heeft...zekers 98 % van de fokkers die geen ruiter heeft van regel 1 heeft ook geen afnemer regel 2..dus of salami of toch de gouden middenweg en kijken naar koelbloedigheid en nuchter zijn.