Artikel Keuringsgekte!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:13

Anna,

Wat ik echt niet begrijp. Je hebt je eigen stamboek, waarom je zo druk maken om een ander stamboek? Waarom maak je je druk dat ze het in jou ogen " fout" ( kies liever voor het woord anders) doen.

Wat maakt jou dat nou uit!

Op het moment dat ik het niet meer naar mijn zin heb als lid van het kwpn dan ga ik wel naar een ander stamboek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:29

En als de Pavo dan geweest is, eens zien welke paarden er uiteindelijk OLYMPISCH lopen en hoeveel daarvan uberhaupt op de Pavo zijn geweest.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:30

Dus waar maken we ons met 35 graden druk over. Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:31

zal ik nog maar eens vragen hoe men talent herkent???

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:34

Lovely schreef:
zal ik nog maar eens vragen hoe men talent herkent???

Eerst jouw definitie weten van talent.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:35

Nou ben net van vakantie terug en heb nog heel wat pagina's bij te lezen. Of is er iemand die even een (beknopte) samenvatting kan geven?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:35

ceasario schreef:
Dus waar maken we ons met 35 graden druk over. Ach gut

We wonen niet allemaal op steenworp-afstand van Luxemburg..... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:36

Excuseme schreef:
Eerst jouw definitie weten van talent.

Dat heb ik eerder in dit topic al gedaan.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:40

Pipo schreef:
Misschien is het ook iets om bij de driejarige te kijken welke hoog scoorden, en dan kijken hoe die het in de Pavo of Ian doen.

Die correlatie vind ik statistisch niet interessant aangezien de ruiter-invloeden mega-groot zijn.

voorbeeldje:
Alle Kigali's en Faldo's van Zoer BV springen als 5-jarige met gemak M-parcoursen.
En dan maakt het niks uit of ze bij opname 60 of 75 kregen op het vrij-springen.

De techniek van het springen waar bij het vrij-springen op wordt gekeurd telt niet meer mee in de L/M parcoursen. Daar springen de meeste dieren nog over als ze de benen laten hangen, en anders wordt ze wel aangeleerd om die benen enigszins in te trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:44

CGJ12 schreef:
Die correlatie vind ik statistisch niet interessant aangezien de ruiter-invloeden mega-groot zijn.

voorbeeldje:
Alle Kigali's en Faldo's van Zoer BV springen als 5-jarige met gemak M-parcoursen.
En dan maakt het niks uit of ze bij opname 60 of 75 kregen op het vrij-springen.

De techniek van het springen waar bij het vrij-springen op wordt gekeurd telt niet meer mee in de L/M parcoursen. Daar springen de meeste dieren nog over als ze de benen laten hangen, en anders wordt ze wel aangeleerd om die benen enigszins in te trekken.

Gaaaap Daar heb je inderdaad ook wel weer gelijk in.......................

Maar goed, hoe wil je het dan doen?
Zo kun je overal wel weer wat op vinden.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:48

Pipo schreef:
:O Daar heb je inderdaad ook wel weer gelijk in.......................

Het duurt even voordat iedereen dat ontdekt heeft, maar dat geeft niks. hoor.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:50

CGJ12 schreef:
Het duurt even voordat iedereen dat ontdekt heeft, maar dat geeft niks. hoor.....

Op kantoor zonder airco met 32 graden werk niet positief voor de bovenkamer.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 13:48

Pipo schreef:
Op kantoor zonder airco met 32 graden werk niet positief voor de bovenkamer.

off-topic Haha!
Citaat:
Werkgevers denken na over langere werkweek

Dinsdag 3 augustus, RIJSWIJK - Het Nederlands bedrijfsleven pikt de discussie over langer werken voorzichtig op. Het bankbedrijf ABN Amro kondigde maandag als eerste grote werkgever aan de 36-urige werkweek te willen verlengen naar veertig uur. Alleen elektronicaconcern Philips zei een dag later ook het onderwerp tijdens het komende CAO-overleg met de bonden aan de orde te stellen
.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 13:52

ceasario schreef:
.

40 uur maar Verward

Yeehaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!
Zo'n baantje heb ik nog nooit gehad ( ok, nu ff Haha!)

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 13:53

Moet ik dan straks 44 uur bokken ??? Haha!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 13:54

Pipo schreef:
40 uur maar Verward

Yeehaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!
Zo'n baantje heb ik nog nooit gehad ( ok, nu ff Haha!)

Terug naar de jaren 70. Huilen

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 13:55

ceasario schreef:
Terug naar de jaren 70. Huilen

Zeker ook met de paarden. Verward
Krijgt Anna nog gelijk. Knipoog

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:10

Wil nog ff terug komen op wat is nu overbouwd.

zie en door klikken.

http://www.ellen-bontje.com/gallery/bil ... bild09.htm

ceasario schreef:
Vandaar dat bij de afstammelingenkeuring men vaak spreekt van bv.
de verbindingen waren niet optimaal en er liepen nogal wat overbouwde veulens tussen.

Met 3 jaar blijkt dat dit niet waarneembaar is en dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:14

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:17

Hee, terug on-topic mensen, anders komen jullie maar hier werken. Ik zou wel terug willen naar 40 uur.. 60 komt meer in de richting.

Overigens, Lovely: ik vind jouw talent vraag bijzonder relevant, maar ik vraag me af of dat niet een ander topic is. talent is mijns inziens per definitie aanleg. Aanleg tot wat is bepaald door het fokdoel van een stamboekvereniging.

een keuring is in feite een deel van de talentenjacht. Dit omdat een keuring feitelijk twee doelen heeft. Voor de jonkies is het leuk te weten waar een leuk dier uitgroeit, voor de ouderen is het simpelweg keuren wat er staat. En feitelijk kan je met de jongere dieren niet veel anders doen. Bij de Miss Holland verkiezing gaan ze ook eerst niet kijken wie de ouders zijn, voordat ze een beslissing maken.

De feitelijke bepaling van talent gebeurt dus naar aanleiding van de keuringsresultaten, gecombineerd met een bepaalde verwachtingswaarde naar aanleiding van de afstamming. En dat is uiteindelijk waar kopers hun portemonnee voor open trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:21

Joost, ik dacht inderdaad ook aan de opbouw van lijnen en stamboek en dan in de trant van het kaf van het koren te scheiden waardoor je een wezenlijke kwaliteit in stamboek kunt krijgen, maar alleen als je talent kunt (h)erkennen. Dus eigenlijk het aannemen van dieren die over talent/aanleg beschikken en het weren van dieren die dat niet hebben of in te kleine mate. ZOwel voor merries als voor hengsten. Je zou dan fokken alleen toe mogen staan voor dieren die gekeurd en goedbevonden zijn en dan werk je dus al in een behoorlijk gesloten (en duur) systeem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:22

joostvangestel schreef:
Hee, terug on-topic mensen, anders komen jullie maar hier werken. Ik zou wel terug willen naar 40 uur.. 60 komt meer in de richting.

.

Jij dreigt de laatste tijd wel heel vaak met allerlei straf en werkkampen he Haha!

Maarre.............nog drie weken en dan ben je echt niet meer de enige die 60 uur per week draait Ach gut

Ontopic: Vind je een Missverkiezing een juiste vergelijking?

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:39

Pipo schreef:

Alleen als jij meedoet. Haha!

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:41

Dames, dames Clown (of heren... Verward )
pas op hoor...jullie gaan weer off-topic...en het slotje hier op F&A is inmiddels al te bekend Knipoog

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:48

joostvangestel"]
Aanleg tot wat is bepaald door het fokdoel van een stamboekvereniging.

een keuring is in feite een deel van de talentenjacht. Dit omdat een keuring feitelijk twee doelen heeft. Voor de jonkies is het leuk te weten waar een leuk dier uitgroeit, voor de ouderen is het simpelweg keuren wat er staat. En feitelijk kan je met de jongere dieren niet veel anders doen. Bij de Miss Holland verkiezing gaan ze ook eerst niet kijken wie de ouders zijn, voordat ze een beslissing maken.

.
[/quote]

[quote="Pipo schreef:

Dat is ook weer Subjectief.

De ene keurt alles boven de navel en andere kijkt of de Latin-bewegingen aanwezig zijn.