Mening tov verbod op brandmerken Belgie/Nederland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 06:59

Nooit door verwijzen naar een secured site ceasario... Want dan werkt de link niet. Wellicht kun je even doorgeven hoe je op dit site bent gekomen (dus voor je naar het invulmenu ging).

ceasario

gijsenkim schreef:
en wat verteld het chipnummer en hoe weet je nou zeker dat dit paspoort bij dat paard hoort?

Ik zei toch even nadenken. Haha!

Big Brother etc.........

Alane

GenK: je laat toch ten allertijde een aankoopkeuring doen? dan is de DA er dus met zo'n reader....
En hoe weet je nu of het papier bij het betreffende paard hoort?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 07:01

Anya schreef:
Nooit door verwijzen naar een secured site ceasario... Want dan werkt de link niet. Wellicht kun je even doorgeven hoe je op dit site bent gekomen (dus voor je naar het invulmenu ging).

Door secure aan te passen in je pc.

Ik ken er wel op. Haha!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 07:02

Werk PC hier Clown
Die kan sowieso bijna niks Schijnheilig

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 07:03

Anya schreef:
Werk PC hier Clown
Die kan sowieso bijna niks Schijnheilig

Toch eens overdenken om een andere te kopen.
Zodat je straks overal bij de chip databanks kent. Knipoog

De procedure is simpel:
Vul uw chipnummer in samen met het DAISYWeb formuliernummer. Deze twee gegevens geven het recht om uw adresgegevens te veranderen.

Chipnummer
Formuliernummer
Laatst bijgewerkt door ceasario op 17-06-04 07:06, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 07:06

Je weet toch dat (tegenwoordig wat meer) er nog steeds een hele berg mensen zijn die vers van de manege, met wel 1 jaar ervaring een paard kopen........ die het niet eens weten dat er zoiets bestaat als een aankoopkeuring. Jij en ik worden niet meer voor de gek gehouden, die mensen des de meer, want alles wat wij laten staan wordt door zo iemand gekocht. Nogmaals ik pleit alleen voor de A, gewoonweg omdat dit de makkelijkste manier is om een afgekeurd paard te herkennen. Misschien niet door die mensen zelf, maar iig wel door een stalhouder waar ze zo een paard gaan stallen, en die kan dan ingrijpen. Een chip blijft niet leesbaar voor iemand zonder aparaat

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 07:06

ceasario schreef:
Toch eens overdenken om een andere te kopen.
Zodat je straks overal bij de chip databanks kent. Knipoog

Thuis heb ik een supersonische PC, maar jah.... werk bij de overheid. En omdat jullie niet zoveel belasting willen betalen, zit ik hier op een PC uit de vorige eeuw te werken Haha! Clown

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 07:08

Anya schreef:
Thuis heb ik een supersonische PC, maar jah.... werk bij de overheid. En omdat jullie niet zoveel belasting willen betalen, zit ik hier op een PC uit de vorige eeuw te werken Haha! Clown

Dan krijg je zo een nieuwe voor doorkoppeling naar de Databanks.
Wij sporen zo ook alle wanbetalers op. Knipoog

Ziekenfondsen,Neckerman,Otto,ECI,DVD, Wehkamp etc,etc, Haha!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 07:12

GenK: maar die mensen kunnen toch lezen? Als het paspoort niet meer bij het paard is (wettelijk verplicht tenzij dood of overgenomen door de verzekering) dan is er iets niet goed....En dan kan diezelfde stalhouder die mensen dat ook vertellen + door die chip en de DA (die waarschijnlijk op de grotere stallen vaker aanwezig is) met z'n reader is snel te achterhalen wat er met het betreffende paard is...
Immers zonder paspoort mag je het paard niet vervoeren, verhandelen of in je bezit hebben (en mischien tzt zelfs dat de afgekeurde paarden, dus echt die, die nergens meer geschikt voor zijn helemaal nooit meer in de handel komen)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 07:19

Dat is dus het grote probleem, wie zegt dat dit paspoort bij dat paard hoort.

Ik heb een hele lange tijd gewerkt bij een handelaar, die dik bevrind was met een VA en dik bevrind was met een verzekeringsmeneer. Leuk trio, en ik kan je vertellen dat het niet zo heel erg moeilijk is om een passend paspoort bij een paard te vinden..... Kijk maar naar je eigen paspoort. Vind iemand die in de verte een beetje op je lijkt en je bent gewoon die persoon. Ik weet 100 % zeker dat ik op het paspoort van mn vriendin de wereld over kan

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 07:24

Daarom ook chippen...heb je het verkeerde paspoort dan kan je net zo terug als bij het paard met die A gebrand...

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 07:31

gijsenkim schreef:
Dat is dus het grote probleem, wie zegt dat dit paspoort bij dat paard hoort.

Ik heb een hele lange tijd gewerkt bij een handelaar, die dik bevrind was met een VA en dik bevrind was met een verzekeringsmeneer. Leuk trio, en ik kan je vertellen dat het niet zo heel erg moeilijk is om een passend paspoort bij een paard te vinden..... Kijk maar naar je eigen paspoort. Vind iemand die in de verte een beetje op je lijkt en je bent gewoon die persoon. Ik weet 100 % zeker dat ik op het paspoort van mn vriendin de wereld over kan

Omdat het transpondernummer in het paspoort correspondeert met het transpondernummer van het paard bijvoorbeeld

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 07:34

en........ hoe lezen wij het transpondernummer zonder aparaat???

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 07:40

Op dezelfde manier als die leek die niet weet wat die A betekent...
Een beetje pensionstal zal een reader hebben (pensionhouder en fokker van onze hond had er ook 1)....Geen reader dan op het moment dat het paard ge-ent moet worden, medicijnen nodig heeft of gecontroleerd wordt op een wedstrijd...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 07:41

wij hebben er niet een, en ik geloof nooit dat er op al die stallen waar ik kom er wel een is.

Ik maak er wel een poll over Haha! , dat lijkt me nou eens een waardevolle aanvulling

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 07:43

Zo uit mijn hoofd:
- de rijvereniging heeft er een.
- de vrijwel wekelijks op stal verschijnende dierenartsen (entingen en zo) hebben er een.
- op wedstrijden hebben ze er een.

En bij een aankoopkeuring wordt standaard de chip getest.
En als eenmaal de chip gelezen is en vergeleken met het paspoort, dan weet je toch dat paspoort en chip (dus paard) bij elkaar hoort. Met een brandmerk moet je dat nog maar afwachten. De error-marge is daar veel groter. Zeker zonder nummer.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 07:44

Ik denk niet dat alle stallen een transponder hebben. Op keuringen zijn mijn paarden in elk geval nog nooit gecontroleerd. Op wedstrijd ook niet (toch niet bij de LRV, hier in België) al kan dit nu wel al veranderd zijn.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 07:47

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 07:59

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 08:01

mag ook niks kosten he Haha! Haha! Haha!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 08:02

gijsenkim schreef:
mag ook niks kosten he Haha! Haha! Haha!

Een paard resetten en je hebt het terug. OK dan!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 08:03

control, alt, delete Haha! Haha!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 08:05

Of de schrijvers zijn blijven hangen in het IBM-typmachine-met-bolletjes tijdperk. Dat kan natuurlijk ook Haha! Haha! Cool

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 08:08

nu zullen alle stallen nog geen reader hebben....omdat chippen nog niet verplicht is....

Als nu zo'n leek gewezen wordt op het A-tje op de schouder...denk je dat die verkoper dat dier terug neemt?
Die 1 jaar op een manege hebben gereden zullen dan wel weten dat een paard een chip heeft, en deze laten uitlezen door die handelaar (die waarschijnlijk dan wel een reader heeft omdat de kans bestaat dat hij/zij anders zelf bedonderd wordt...)