Anna42 schreef:
Pipo, Pipo waarom kijk je niet een beetje verder dan je fraaie neus lang is.
In 1953 won Fritz (Der Fritz Jawohl) de grote prijs van Aachen met de Holsteiner AAR v. Heissa in won Dr. (Der Doktor Jawohl) Reiner Klimke met dezelfde AAR in 1960 de Duitse dressuurderby.
In 1952 nam Der Fritz deel aan de Oympische spelen in Helsinki en won zowel met de Holsteiners Meteor de bronzen medaille bij het springen en met Chronist de bronzen medaille bij de dressuur.
Franke Sloothaak schreef vorig jaar in Trakehner Hefte dat een goed springpaard op intermediair niveau geschoold hoort te zijn. Het behoeft dacht ik geen nader betoog dat de springpaarden dan wel over een goede evenwichtige bouw en evenwichtige bewegingen behoort te beschikken. En bovenal met een goed naar boven gewelfde hals uitgerust moet zijn. Die in verhouding met de welving en de lengte van de rug moet staan en die een dressurmatig rijden mogelijk maakt. Want met zo'n armzalig laag en kort KWPN springhalsje krijg je nu eenmaal geen goed te rijden en evenwichtig springende paarden.
Anna,
Dit zijn uitzonderingen die de regel bevestigen. Ben je toevallig in Den Bosch geweest? Of naar Milaan?
Daar sprong een fransman met een klein zeer vreemd galopperend beestje mee. Dat leek zo nergens op, alleen dat beestje sprong fantastisch mee!
Geen dressuurruiter die daar een GP proef mee wil rijden !
Nog een voorbeeldje: Oklund, springt fantastisch! Maar draven? als een natte krant. ( Sorry Frans
) En je kunt een paard veel leren, maar ik denk niet dat een dressuurruiter Oklund apart kan laten draven.
De parcoursen zijn technischer dan vroeger.
Je kunt er wel tegenaan blijven schoppen maar er zijn ook zat Holsteiners die niet kunnen bewegen ( al zoek ik wel een holsteiner voor mijn merrie
eentje die wel kan lopen graag
) )
Geen stamboek is perfect!