Volgens mij helpt het aanmoedigen, want ze heeft een natte speen. Ze staat ook steeds met haar staart iets omhoog, maar ze vreet nog wel alsof haar leven ervan afhangt.
fleurtjeuh
Nou.. Om 12 uur stond ze rustig te eten op de camera, om 1 uur ook.. en om 2 uur krijg ik de schrik van mijn leven, er ligt een veulen achter! Snel mijn stalhoudster gebeld (zo'n betrokken, lieve topper is zij) en in de auto gesprongen. Gauw even een afbeelding gemaakt van wat ik zag toen ik in de auto sprong:
Gelukkig zag ik dat het veulen het hoofd bewoog op de camera, het leefde dus en zat niet vast in het vlies en het lag gelukkig ook niet klem qua benen of andere complicaties. Onderweg naar stal was ik zo boos op mezelf, ik had beter de laatste nachten helemaal niet kunnen slapen. Eergisternacht was Gen onrustig en heb ik ieder kwartier op de camera gekeken, maar nu was ze zo rustig dat ik weer ieder uur ging kijken. Het was ook niet zo dat de melk uit haar stroomde, ze had alleen een wat natte speen gisteren. Ze heeft me goed voor de gek gehouden, maar ik ben zó blij dat alles goed is gegaan!
Genève heeft (weer.. ) een prachtige zoon gekregen, Isolde heeft de beslissing genomen voor de naam en dat is Vancouver geworden! Volgens mij noemt zij hem Ventje en ik noem hem Couv. Hij is het slimste, grootste en krachtigste veulen dat Gen heeft gegeven, staan en drinken gaan hem goed af! Ri was ontzettend dom als veulen en Ut was heel slap en hulpeloos de eerste 48 uur, maar Couv was gelijk helemaal helder en heeft in alles lekker zelf zijn eigen ding gedaan. Ik ben nu mijn camera aan het opladen, vanmiddag gaan we ze even naar buiten doen, dus een betere fotospam gaat nog volgen.
Hij heeft een kol en hij heeft linksvoor en linksachter een wit voetje. De gokjeswedstrijd is daardoor gewonnen door Wesseltje, gefeliciteerd! Ik stuur je een PB voor je adres.
Omdat ik niet alle zonen van Genève kan aanhouden, zou Couv na de zomer mogen verhuizen naar een nieuw baasje. Mocht Gen deze zomer wel verder aftakelen en hij is nog niet verkocht, dan mag hij blijven. Maar zoals bij ieder hengstveulen heb ik ook nu, voor de derde keer, weer het goede voornemen om af te schalen in hengsten. Ik ben alleen vrij hardleers.
Heel erg proficiat en fijn dat alles goed is gegaan en de mens niet nodig was. Eigenlijk helemaal volgens het boekje en zoals het hoort. Dus verwijt je zelf niets, dat heeft zo moeten zijn.