Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kiko schreef:Ik heb op stal apart heel rustig opgebouwd. Eerst de merrie een paar keer 10-15 minuten weg. Toen dat goed ging het veulen een half uur apart in andere stal. Toen een uur. En elke keer half uur erbij totdat 8 uur apart was en toen de nacht apart en overdag samen op de wei. Dit 2 weken gedaan en toen pas afgespeend. De eerste dag is natuurlijk veel gillen van moeders en het veulen kwam af en toe kijken bij de heining. Moeders ging elke keer hinniken en naar hek rennen als de veulens gingen rennen. Maar dat wordt vanzelf minder. Na een week schoof ik haar iets op. Toen konden ze niet meer neuzen maar elkaar wel nog zien. Beetje bij beetje opschuiven. Hier ging dat goed omdat ik heel geleidelijk heb gedaan maar is geen garantie voor de volgende keer of iemand anders maar de volgende keer ga ik het weer zo doen! Merk dat meer rust geeft zo.
Ik hoop dat het bij jou ook gaat lukken.
Sentir schreef:[ Afbeelding ]
Ze moet er wel nog even in groeien![]()
Ze doet het enorm goed. Ze speelt terug, zelfs met een bal! Ze krijgt wel nog opstartbrok omdat ze een achterstand heeft opgelopen.
Ze kreeg vanalles dat je een paard niet voert ... nooit nog doe ik aan een opfokze is nu in goede handen.
Aan de positieve kant is ze 5cm bijgegroeid. Nu is ze 1m25