Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jan_VT"]
[quote="Pipo"][quote="Jan_VT schreef:Ik word hier bedwelmd door de geur van brandend papier in de woonkamer
![]()
![]()
:D

[/Edit] Dorée schreef:Jurga en DeesdeBest: Topreacties!
Ik heb de hele dag dit topic gevolgd en alles aandachtig meegelezen, wilde ook graag zoiets als wat jullie schreven antwoorden, maar had niet echt de moed of het geduld om dat goed te verwoorden.
Ben blij dat deze discussie er nu eindelijk is, zodat het voor mij (een leek op FA gebied) ook weer leuk en interessant en leerzaam wordt om hier iets te lezen en/of te vragen!
En ik wil er nog even aan toevoegen dat alle laatste reacties van iedereen getuigen van volwassen gedragGa zo door!
[Edit] BBQ?? Waar? Gezellig[/Edit]
Pipo schreef:Die BBQ stond in de planning. Maar kan pas over een aantal weken, want nu woon ik er nog niet! Maar dan ben jij ook van harte welkom! Eigenlijk iedereen die zin heeft om te komen!!!!!!!!
Pipo"]
[quote="Desiree schreef:
Nee, ik denk niet dat dit goed gaat komen.

. Logisch ook, gezien het verleden en het heden, de overduidelijke raakvlakken en de "meetings". Eerlijk gezegd zit ik er ook niet mee, ik voel me er wel goed bij. Ik probeer oprecht om iedereen een eerlijke kans te geven en ook eerlijk te behandelen ("Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet"). Maar ook ik durf toe te geven dat ik oneerlijke, botte reacties heb gegeven. In mijn ogen vaak terecht, soms ook om "gewoonweg" te pesten. Maar ach, verzacht ik het dan voor mezelf, wie niet
.Pipo"]
[quote="Desiree schreef:
Nee, ik denk niet dat dit goed gaat komen.
Desiree schreef:
Ik ook, maar ik signaleer toch een aantal dingen. Veel mensen hier zijn inderdaad positief ingesteld. MAar ik zie gewoon een paar mensen die hun eigen fouten niet onder ogen willen zien en waarschijnlijk dus in de herhaling gaan vallen.
) makkelijk gezegd....Jurga schreef:Als je eenmaal iets hebt tegen een bepaald persoon en er zijn wat nare dingen over je gezegd, dan is het moeilijk loslaten, ik spreek helaas uit ervaring.
greetje schreef:Het enige wat hij verwoord is dat wij geen gezonde sportpaardenfokkerij meer hebben. En dat klopt, 25% van onze paardenstapel heeft OCD. En waar komt dat van? Ja ze lopen allemaal op het voorbeen. De klap moet daar opgevangen worden.
. Want soms wordt er over dit ras naar mijn mening te ongenuanceerd en negatief geoordeeld. Natuurlijk wordt de Volbloed in de eerste plaats voor de renbaan gefokt en zal die selectie daarop zijn gevolgen hebben, maar toch zijn er individuen die een positieve invloed kunnen hebben in de warmbloed fokkerij/sport en ook hebben gehad, dat is mijn rots vaste mening. Ik kan bewondering hebben voor ieder goed sport paard, ongeacht de afstamming, maar hier heb ik soms het idee gehad dat de afstamming eerst kwam en de beoordeling daar op werd gebaseerd. Heel simpel: er zijn goede sportpaarden met een groot aandeel Volbloed en er zijn goede sportpaarden met een groot aandeel Arabisch/Shagya bloed en er zijn goede sportpaarden met veel "ouderwets" bloed en soms ook met een deel draver bloed of iets anders. Er zijn meerdere wegen die naar Rome (kunnen) leiden en dat is mijn mening. En paarden zaken zijn nooit zwart/wit. Een ding hebben we allemaal gemeen: de interesse in en liefde voor het paard! In ieder geval heb ik de discussie altijd interessant, veelal leerzaam en leuk gevonden. Zet je toch allemaal aan het denken en dat is altijd goed. Niet goed is elkaar daarbij persoonlijk in de pan willen hakken of ongenuanceerd elkaars paarden/ras de bodem in boren of iemand stiekem zwart willen maken bij anderen. Of ergens een schuld neer leggen terwijl er misschien niet sprake is van een schuld kwestie of die “schuld” niet duidelijk ergens neer te leggen is. Ik heb wel eens een discussie gehad op western hier op Bokt inzake Volbloed in de Quarter horse. Toen iemand mij echt persoonlijk ging aan vallen en PB's begon te sturen naar anderen, die mijn kant kozen, om eens “een boekje open te doen” over mijn paarden, ben ik ermee gestopt. Ik had me ook tot dat nivo kunnen verlagen (weet ook wel dingen van de betreffende persoon), maar daar begin ik niet aan. Niet omdat ik me voor mijn paarden schaam of zou moeten schamen, maar omdat er bepaalde fatoensregels zijn bij deelname aan Bokt, naar mijn mening. Met personen die zich niet aan bepaalde (fatsoens)regels houden, ga ik geen discussie meer aan. Ik vind ook dat de moderator daarbij sneller in moet grijpen. En mensen die niet open staan voor een ander zijn mening/argumenten en oneigelijke argumenten gaan gebruiken, feiten verdraaien en de grootst mogelijke onzin erbij gaan slepen om hun gelijk maar te halen, ga ik ook geen discussie meer aan. Pipo"]
Dat weet ik ook niet Desiree, ik hoop dat de mensen waar je over spreekt er zelf op reageren.
[/quote]
Ach, dat hoeft nog niet eens. Als ze maar beseffen dat ik het over hen heb, en ze niet in dezelfde fout vervallen.
[quote="Anya schreef:Maar desiree... dat geldt vice versa. Dat gevoel dus![]()
..
Desiree"]
[quote="Anya schreef:Maar desiree... dat geldt vice versa. Dat gevoel dus![]()
..
Himyar schreef:
Er zijn meerdere wegen die naar Rome (kunnen) leiden en dat is mijn mening. En paarden zaken zijn nooit zwart/wit. Een ding hebben we allemaal gemeen: de interesse in en liefde voor het paard! In ieder geval heb ik de discussie altijd interessant, veelal leerzaam en leuk gevonden. Zet je toch allemaal aan het denken en dat is altijd goed.