Twee kampen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 01:18

Hahahaha het is nu veels te koud, liever in de zomer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 01:19

Jan_VT"]
[quote="Pipo"][quote="Jan_VT schreef:
Ziek Ik word hier bedwelmd door de geur van brandend papier in de woonkamer Haha! Haha! Haha!

Sorry over twee weken woon ik pas in een huis met een openhaard Haha!:D

[edit:BartVB]Mega quote ingekort[/edit]
[/quote]

Weet je wat! Als het dit weekend niet regent, dan gooien we het in de BBQ. ik zal een bak pils meenemen,... en we maken er alsnog een leuke avond van Haha! Haha!
[/quote]

Die BBQ stond in de planning. Maar kan pas over een aantal weken, want nu woon ik er nog niet! Maar dan ben jij ook van harte welkom! Eigenlijk iedereen die zin heeft om te komen!!!!!!!!

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 01:22

Jurga en DeesdeBest: Topreacties!
Ik heb de hele dag dit topic gevolgd en alles aandachtig meegelezen, wilde ook graag zoiets als wat jullie schreven antwoorden, maar had niet echt de moed of het geduld om dat goed te verwoorden.

Ben blij dat deze discussie er nu eindelijk is, zodat het voor mij (een leek op FA gebied) ook weer leuk en interessant en leerzaam wordt om hier iets te lezen en/of te vragen!

En ik wil er nog even aan toevoegen dat alle laatste reacties van iedereen getuigen van volwassen gedrag OK dan! Ga zo door! Lachen

[Edit] BBQ?? Waar? Gezellig Haha! [/Edit]

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 01:26

Dorée schreef:
Jurga en DeesdeBest: Topreacties!
Ik heb de hele dag dit topic gevolgd en alles aandachtig meegelezen, wilde ook graag zoiets als wat jullie schreven antwoorden, maar had niet echt de moed of het geduld om dat goed te verwoorden.

Ben blij dat deze discussie er nu eindelijk is, zodat het voor mij (een leek op FA gebied) ook weer leuk en interessant en leerzaam wordt om hier iets te lezen en/of te vragen!

En ik wil er nog even aan toevoegen dat alle laatste reacties van iedereen getuigen van volwassen gedrag OK dan! Ga zo door! Lachen

[Edit] BBQ?? Waar? Gezellig Haha! [/Edit]

en deze leek sluit zich hier bij aan...
en hoopt dat leken ook serieus genomen gaan worden.....

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 01:26

Ja hoor, iedereen word serieus genomen.
Het is de bedoeling om van elkaar te leren.
Iedereen kan een nuttige inbreng hebben.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 08:25

Iedereen rustig uitgeslapen en klaar voor een nieuwe start?

ps. Greetje, ik hoop dat je blijft. Ook van jou kunnen we nog erg veel leren en naast dat, je bent een geweldig mens Lovers.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 11:27

Wat ik in deze disussie zie, is dat mensen elkaar willens en wetens kwetsen, en daar vervolgens heel luchtig over heen stappen. Mensen bagatelliseren hun eigen gedrag t.o.v. anderen.

Wat mij ook opvalt is dat sommige mensen hier zich ontzettend mooi presenteren, maar stiekum erg bot kunnen zijn tegen anderen. Gelukkig mag dat hier nu vrijuit gezegd worden ook. DAn ben IK tenminste gewaarschuwd.

Nee, ik denk niet dat dit goed gaat komen.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 11:27

Pipo schreef:
Die BBQ stond in de planning. Maar kan pas over een aantal weken, want nu woon ik er nog niet! Maar dan ben jij ook van harte welkom! Eigenlijk iedereen die zin heeft om te komen!!!!!!!!

Als het even kan doe ik mee!
Zou misschien nog een optie zijn om samen te rijden Jan, aangezien ik toch over België moet om bij piep aan te belanden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 11:31

Desiree schreef:

Ik ga liever van het positieve van de mens uit.

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 11:54

Pipo"]
[quote="Desiree schreef:

[/quote]

Precies OK dan!

Volgens mij zijn we allemaal oud en wijs genoeg om over dingen heen te stappen. Als je iedere dag je hele verleden in je rugzakje mee moet zeulen... Pfoe dat kan ik in ieder geval niet tillen Haha!

Nieuwe ronde nieuwe kansen! Dit is een mooi moment om met een schone lei te beginnen! En ik wil graag getuige zijn bij de rituele verbranding bij de BBQ bij pipo Haha! Tong uitsteken

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 11:56

*Zucht* ik zou bijna niet meer weten wat te schrijven, zowat alles is al gezegd. Ik weet wel tot welk kamp ik ingedeeld word, dat hoef ik niet eens hardop uit te spreken Knipoog. Logisch ook, gezien het verleden en het heden, de overduidelijke raakvlakken en de "meetings". Eerlijk gezegd zit ik er ook niet mee, ik voel me er wel goed bij. Ik probeer oprecht om iedereen een eerlijke kans te geven en ook eerlijk te behandelen ("Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet"). Maar ook ik durf toe te geven dat ik oneerlijke, botte reacties heb gegeven. In mijn ogen vaak terecht, soms ook om "gewoonweg" te pesten. Maar ach, verzacht ik het dan voor mezelf, wie niet Knipoog.

Hoe dan ook, het feit dat ik (om een naam te noemen op F&A) tegen o.a. Anna reageer heeft niets met een kamp te maken, maar puur en alleen met mijn eigen mening hoe hij Bokt gebruikt en topics misbruikt. Dat stuit me tegen de borst. Idem voor Ceasario, die in topics zomaar foto's van paarden plaatst die er niet toedoen en er dan een vage omschrijving bij geeft. Niet constructief en dus heel irritant voor veel lezers en de topicstarter. Daar kan ik dus giftig om worden, vooral omdat het dan niet 1 x gebeurd maar veel vaker.

Zo word ik ook boos wanneer "men" iemand persoonlijk (en in mijn ogen) onterecht "aanvalt", zeker als ik die persoon ken, irl of alleen via Bokt, dat maakt me niet uit. Ik ben wat dat betreft loyaal, zelfs met risico voor eigen Boktplezier (zie een aantal topics met OW's als resultaat).

Dit is puur hoe IK ertegen aan kijk, hoe ik het ervaar en een kleine uitleg van mijn persoontje. Ik ben behoorlijk onvriendelijk geweest tegen een aantal mensen, eerlijk is eerlijk, maar ik kan wel mijn fout toegeven als dat zo is. En ik kan vergeven, mensen die mij eerst openlijk hebben uitgescholden op Bokt kan ik rustig irl ontmoeten en een gezellige tijd mee hebben zodra de zaken uitgesproken zijn. Soit.

Ik stem voor een open en eerlijk forum, ik ben dat in ieder geval bij deze wel geweest, heb me letterlijk kwetsbaar opgesteld. En ik ga er heus niet dood aan, het is immers "maar" internet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:03

Ik begin steeds meer respect te krijgen voor bepaalde mensen hier. Ik vind het top dat mensen zo open reageren en zich kwetsbaar opstellen!

Maar ik mis nog een paar mensen die dat nog niet hebben gedaan!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:06

Pipo"]
[quote="Desiree schreef:

[/quote]

Ik ook, maar ik signaleer toch een aantal dingen. Veel mensen hier zijn inderdaad positief ingesteld. MAar ik zie gewoon een paar mensen die hun eigen fouten niet onder ogen willen zien en waarschijnlijk dus in de herhaling gaan vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:07

Desiree schreef:

Ik ook, maar ik signaleer toch een aantal dingen. Veel mensen hier zijn inderdaad positief ingesteld. MAar ik zie gewoon een paar mensen die hun eigen fouten niet onder ogen willen zien en waarschijnlijk dus in de herhaling gaan vallen.

Noem namen en concrete dingen, want met bovenstaande kan ik echt niets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:12

Pipo schreef:
Maar ik mis nog een paar mensen die dat nog niet hebben gedaan!

Citaat:
Noem namen en concrete dingen, want met bovenstaande kan ik echt niets.

Pipo, misschien kun jij zelf ook aangeven welke "paar mensen" jij bedoelt.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:12

Ik heb gewoon sterk de indruk dat Sarabande geen benul heeft van wat ze een ander aandoet. En ik vrees dat de houding van Caesario zich niet zal verbeteren. Nu heb ik het niet over het persoonlijke, want daar heb ik hem zelf niet op kunnen betrappen. MAar op zijn arrogantie die hij uit in zijn halve antwoorden zoals al eerder gezegd, zo van Je moet het maar begrijpen, anders ben je maar stom"".

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:13

@Desiree:

Maar als er gewoon niet gereageerd wordt op vermeende steken onder water dan hoeven ze ook niet zo'n groot effect te hebben.

Soms moet je denk ik gewoon over sommige dingen heen lezen en niet direct op de kast laten jagen... maar dat is voor iemand die geen problemen heeft met bepaalde personen op bokt (simpel weg omdat ik er nog niet zo gek lang ben Haha! ) makkelijk gezegd....

[edit:BartVB]Mega quote verwijderd[/edit]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:16

@Lovely

Ja ik bedoel Samsam. Die vind ik nog weleens zeer onfris reageren.

[edit:BartVB]Mega quote verwijderd[/edit]

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:17

Ik bedoel dit:
Jurga schreef:
Als je eenmaal iets hebt tegen een bepaald persoon en er zijn wat nare dingen over je gezegd, dan is het moeilijk loslaten, ik spreek helaas uit ervaring.

Het is waar wat ze zegt. Als iemand inderdaad heel grof met je omgegaan is, dan blijft dat in je achterhoofd. Dat is te moeilijk om overheen te stappen.

En daarbij krijg ik dan dus de indruk dat sommige mensen zich helemaal niet realiseren hoe grof ze met iemand omgegaan zijn. Ze zijn het zich niet bewust. En ik weet niet of dat nu is, omdat ze het zo niet bedoelden, of dat ze gewoon gebrek aan empathie hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:19

Dat weet ik ook niet Desiree, ik hoop dat de mensen waar je over spreekt er zelf op reageren.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:19

Maar desiree... dat geldt vice versa. Dat gevoel dus Lachen
En als je daaraan vasthoudt, wordt het nooit iets hier Scheve mond
Dat zou zo gigantisch jammer zijn, omdat ik gelukkig steeds positievere ontwikkelingen lees hier..

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:20

greetje schreef:
Het enige wat hij verwoord is dat wij geen gezonde sportpaardenfokkerij meer hebben. En dat klopt, 25% van onze paardenstapel heeft OCD. En waar komt dat van? Ja ze lopen allemaal op het voorbeen. De klap moet daar opgevangen worden.

Even een opmerking: OCD komt ook voor in achterbenen en rug/hals wervels, niet alleen in voorbenen.
Ik heb een jong paard gehad waarvan men dacht dat het OCD in de knie had, omdat het met een half jaar oud als een Jack Russell galoppeerde (achterbenen naast elkaar). Een ander paard sprong in de wei steeds op zijn achterhand, misschien was dat de reden. Na een tijd stalrust liep het paard weer goed en kon gewoon de volgende zomer de wei op, maar op de foto was het beeld niet in orde. Toch bleek dit later geen typisch OCD beeld te zijn, het paard had namelijk een TEVEEL aan kraakbeen. Iets wat de dierenartsen toen heel bijzonder vonden. Echter nadat het overschot was verwijderd op anderhalf jarige leeftijd, heeft het paard geen centje last meer gehad en wordt het nu sinds twee jaar bereden en is daarbij nooit ontzien. Het paard heeft dan ook geen tekort aan kraakbeen. Maar sommige mensen lopen nog steeds te schreeuwen dat het een OCD paard is en kunnen het blijkbaar niet uit staan dat het paard gewoon prima functioneert. En ook door iedere keuring heen komt. Er is geen duidelijke aanwijsbare reden te geven waardoor dit probleem is ontstaan, maar sommigen willen maar wat graag de “schuld” bij de moeder van het paard leggen. Echter is hier geen aanwijsbare reden voor, want geen van haar andere drie veulens heeft een teveel aan kraakbeen.

Ik behoor tot niet een kamp, ken bij deze discussie niemand persoonlijk, heb wel een paar maal een PB gehad van mensen die blij waren dat ik het voor de Volbloed op nam. Die mensen moeten er ook zijn Haha! . Want soms wordt er over dit ras naar mijn mening te ongenuanceerd en negatief geoordeeld. Natuurlijk wordt de Volbloed in de eerste plaats voor de renbaan gefokt en zal die selectie daarop zijn gevolgen hebben, maar toch zijn er individuen die een positieve invloed kunnen hebben in de warmbloed fokkerij/sport en ook hebben gehad, dat is mijn rots vaste mening. Ik kan bewondering hebben voor ieder goed sport paard, ongeacht de afstamming, maar hier heb ik soms het idee gehad dat de afstamming eerst kwam en de beoordeling daar op werd gebaseerd. Heel simpel: er zijn goede sportpaarden met een groot aandeel Volbloed en er zijn goede sportpaarden met een groot aandeel Arabisch/Shagya bloed en er zijn goede sportpaarden met veel "ouderwets" bloed en soms ook met een deel draver bloed of iets anders. Er zijn meerdere wegen die naar Rome (kunnen) leiden en dat is mijn mening. En paarden zaken zijn nooit zwart/wit. Een ding hebben we allemaal gemeen: de interesse in en liefde voor het paard! In ieder geval heb ik de discussie altijd interessant, veelal leerzaam en leuk gevonden. Zet je toch allemaal aan het denken en dat is altijd goed. Niet goed is elkaar daarbij persoonlijk in de pan willen hakken of ongenuanceerd elkaars paarden/ras de bodem in boren of iemand stiekem zwart willen maken bij anderen. Of ergens een schuld neer leggen terwijl er misschien niet sprake is van een schuld kwestie of die “schuld” niet duidelijk ergens neer te leggen is. Ik heb wel eens een discussie gehad op western hier op Bokt inzake Volbloed in de Quarter horse. Toen iemand mij echt persoonlijk ging aan vallen en PB's begon te sturen naar anderen, die mijn kant kozen, om eens “een boekje open te doen” over mijn paarden, ben ik ermee gestopt. Ik had me ook tot dat nivo kunnen verlagen (weet ook wel dingen van de betreffende persoon), maar daar begin ik niet aan. Niet omdat ik me voor mijn paarden schaam of zou moeten schamen, maar omdat er bepaalde fatoensregels zijn bij deelname aan Bokt, naar mijn mening. Met personen die zich niet aan bepaalde (fatsoens)regels houden, ga ik geen discussie meer aan. Ik vind ook dat de moderator daarbij sneller in moet grijpen. En mensen die niet open staan voor een ander zijn mening/argumenten en oneigelijke argumenten gaan gebruiken, feiten verdraaien en de grootst mogelijke onzin erbij gaan slepen om hun gelijk maar te halen, ga ik ook geen discussie meer aan.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:23

Pipo"]
Dat weet ik ook niet Desiree, ik hoop dat de mensen waar je over spreekt er zelf op reageren.
[/quote]
Ach, dat hoeft nog niet eens. Als ze maar beseffen dat ik het over hen heb, en ze niet in dezelfde fout vervallen.

[quote="Anya schreef:
..

DAt denk ik niet. Ik geloof ook niet in "waar 2 vechten hebben 2 schuld". Alles is begonnen bij een aanleiding, die meestal vanuit 1 van de kanten komt.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:29

Desiree"]
[quote="Anya schreef:
..

DAt denk ik niet. Ik geloof ook niet in "waar 2 vechten hebben 2 schuld". Alles is begonnen bij een aanleiding, die meestal vanuit 1 van de kanten komt.
[/quote]

Als je dat echt gelooft, dan is er geen enkele verzoening mogelijk. Dat klinkt bijna fundamentalistisch (term is niet zo hard bedoeld als hij zou kunnen overkomen). Deze term is bedoeld in de zin van "ik geloof alleen in de eigen waarheid". En ik ben er langzaamaan echt van overtuigd dat er heel veel waarheden zijn, en heel veel soms wel en soms niet niet bewuste acties naar verschillende personen... En dat wordt dan langzaam steeds erger.

Tot iedereen zich in de schuttersputjes heeft ingegraven en alleen nog maar naar elkaar schiet.

In de eerste wereldoorlog heeft dat gigantisch veel slachtoffers gekost. Bij alle betrokken partijen. Onnodig ook, als je het in perspectief bekijkt.

Komop Desiree.. En Greetje en Saar en Ceasario En Anna en... en ... en...

Iedere oorlog moet een keer eindigen. Meestal in een niet-aanval-verdrag. Dat zou al een hele stap zijn

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 12:31

Himyar schreef:

Er zijn meerdere wegen die naar Rome (kunnen) leiden en dat is mijn mening. En paarden zaken zijn nooit zwart/wit. Een ding hebben we allemaal gemeen: de interesse in en liefde voor het paard! In ieder geval heb ik de discussie altijd interessant, veelal leerzaam en leuk gevonden. Zet je toch allemaal aan het denken en dat is altijd goed.

Er zijn meerdere wegen die naar Rome (kunnen) leiden

Zet je toch allemaal aan het denken en dat is altijd goed

Ik denk dat bij deze twee laatste regels de emotie los komt en los gekomen is.

Voor mij is dat FA , anders zou het maar een "Penny-forum"zijn.