Kletstopic ponyfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 09:13

Jouw palomino Marjolein <3 . Van die prachtig hoge witte laarzen voor <3 .

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 13:52

En wij wachten nog steeds geduldig :o Ze draagt nu 15 dagen over, maar moet eerlijk zeggen qua weer en temperatuur mag het nu nog wel even blijven zitten :brr:

MDWStables

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 15:57

Het is er inderdaad geen weer voor… ons eerste veulen is eergisteren geboren. Vanmorgen heb ik de tussenwand weg geklapt zodat ze binnen ruimte hebben want buiten gaat het vandaag niet worden.

Afbeelding
Afbeelding

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 16:50

Wat een leuk snoetje heeft ze MDW! <3
Is deze van Amalia's Pieter?
Inderdaad nu met de sneeuw in NL niet zo'n fijn weer voor zo'n jong veulentje. Hopelijk snel echt lente!

Die witte voeten Marjolein! Fantastisch!
Ben heel benieuwd hoe het "experimentje" uit gaat groeien. :D

Dankjewel Setteli! Ik ben heel blij met allebei de mannen. <3

En ik baal steeds meer en meer dat ik geen volle broer of zus van mijn palominootje kan maken. |(
Hoop echt dat hij ooit weer ter dekking komt, zou heel erg graag een kopietje van hem zonder slurfje willen hebben. Ook al is het ook heel tof als zijn vader dit jaar naar het EK gaat. Afgelopen weekend won hij FEI klasse met 76%.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Synchroon pony's. :))
Afbeelding

Afbeelding

Deze is ook echt heel leuk (de oom van Amalia's Pieter, hij is een broertje van Bowden :):) ), op dit moment achter even iets harder aan het groeien dan aan de voorkant haha. Maar echt naarlingen vind ik ze allebei eigenlijk niet. <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 22:51

Marjo die hoge witte laarzen zijn prachtig!

MDW moet nog zo heerlijk uit de kreukels komen. Heb je al een naam? En lijkt wel donkerbruin?

Quir ik snap dat je dat balen vindt. Maar maakt het wel uniek! Welke hengsten heb je voor dit jaar op je lijstje?

Aangezien er zoveel ophef was over Milan, heb ik een update. Het ziet er naar uit dat hij voorlopig bij zijn (nu volledige) eigenaar blijft en het VO gaat afmaken. Dit jaar ook wederom beschikbaar ter dekking. Fijne positieve berichten. :)

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 09:32

Dat is fijn nieuws dat Milan het VO gaat doen!

Prachtige mannen Quir <3 . Snap dat je daar trots op bent :j .

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 14:17

absque_dubio schreef:
Marjo die hoge witte laarzen zijn prachtig!

MDW moet nog zo heerlijk uit de kreukels komen. Heb je al een naam? En lijkt wel donkerbruin?

Quir ik snap dat je dat balen vindt. Maar maakt het wel uniek! Welke hengsten heb je voor dit jaar op je lijstje?

Aangezien er zoveel ophef was over Milan, heb ik een update. Het ziet er naar uit dat hij voorlopig bij zijn (nu volledige) eigenaar blijft en het VO gaat afmaken. Dit jaar ook wederom beschikbaar ter dekking. Fijne positieve berichten. :)

Dat is mooi om te horen!

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 14:20

@Quir ik vind Finn ook ontzettend mooi aan het uitgroeien. Je ziet die lijfjes gewoon volwassener worden.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 18:20

Ze zijn prachtig Quir.
Ik durf geen foto te delen van mijn ponyhengst van bijna 10 maanden. Die is lelijk :wow: Maargoed, hopelijk komt hij van de zomer wat meer bij qua uiterlijk.
Hoeft gelukkig ook nog niet mooi te zijn, ik heb er wel vertrouwen in dat hij mooi gaat worden als hij ouder is. Zijn moeder heb ik ook altijd een lelijk eendje gevonden en nu is het de mooiste die ik heb staan (vind ik persoonlijk)

Alle anderen ook gefeliciteerd met de veulentjes.

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 13:53

Hoe groot zijn gemiddeld jullie jaarlingen (op 12 maand) die in de D-maat blijven?

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 14:44

Quir: hele mooie pony's hoor! en wat een mooi gebied/landschap lopen ze. Lekker alle ruimte.

Fokker321: Scheelt heel veel. De NRPS/nwr gefokte zijn altijd wat schraler en wat kleiner en overbouwder als jaarling. De duits gefokte zijn als jaarling al vrij flink, maar al veel meer af.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 15:05

Dankjewel! <3
Van de zomer mogen ze op 20 hectare wonen met veel afwisselend landschap. :):)

marjolein88 schreef:
Quir: hele mooie pony's hoor! en wat een mooi gebied/landschap lopen ze. Lekker alle ruimte.

Fokker321: Scheelt heel veel. De NRPS/nwr gefokte zijn altijd wat schraler en wat kleiner en overbouwder als jaarling. De duits gefokte zijn als jaarling al vrij flink, maar al veel meer af.

Oh dat dikgedrukte is wel jammer. _O-

Mijn NWR (de bruine) is echt al mega...
Al vind ik m niet heel schraal en ook maar een klein beetje overbouwd. Dus hopelijk groeit hij niet al te veel meer. Maar de palomino is inderdaad al veel meer "af" en stuk minder smal dan de NWR.

De NWR is nu 11,5 maand oud en al ongeveer 1,42m. :=
Dus ik ben bang dat hij uit de D maat gaat groeien...
Zijn vader is 1,50 en zijn moeder 1,48m, dus ook allebei wel al groot. Zijn 2 goedgekeurde broers zijn 1,48m, de andere broertjes en zusjes weet ik zo niet.

Mijn palomino is ongeveer 1,39m en nu 10,5 maand oud. Zijn vader is een Duitser en 1,44, zijn moeder is 1,48 uit een groot fokkende moederlijn.

Al zijn ze allebei al wel echt flink veel hengst, vaak wel een teken dat ze minder lang doorgroeien (hoger testosteron gehalte waardoor de groeischijven vroeger sluiten). Dus ik hoop dat ze onder de 1,48m blijven, de palomino verwacht ik wel.

Zo veel hengst zijn ze. _O- _O-
Afbeelding

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 15:07

Quir oh wauw. Ik dacht dat mijn valk merrie 1.35-1.37 was met 15 maanden, en dat was al groot. :o
Heerlijk dat ze lekker de ruimte hebben om uit te groeien. <3

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 15:46

Ja ze zijn best wel groot, palomino is ook best groot, maar lijkt echt een ukkie naast de NWR. :=

Hoe oud/groot is ze nu? Of is ze nu 15 maanden?

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 16:21

Dat biedt perspectief voor mijn partbred-je. Hij is NWRxWelshA, dus ik verwacht niet dat hij D-pony wordt maar een leuk C-maatje zou fijn zijn. Hij is nu zo rond de 1,25m maar nog erg puppy en overbouwd :+

Oei Quir, ik denk dat jouw bruine NWR wel dik de E-maat in gaat dan, als hij nu al 1,42m is...lastig in het buitenland, of niet? Je gaat hem geloof ik in NL voorstellen?

Ik wilde mijn partbred merrie eind deze maand laten insemineren maar met dik takke(n)weer heb ik eigenlijk geen zin in een veulentje. Nou ja het kan natuurlijk prachtig weer zijn volgend jaar.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 16:40

Mijn bijna 10 maanden oude Duitser zit nu op de 1.34 . Ben benieuwd hoe groot ze gaat worden. Op basis van ouders verwacht ik grote D of kleine E.

Naast onze B x D kruising van 10 dagen oud is ze heel mooi aan de maat :')
Afbeelding

Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 00:03

Ik heb Neon destijds gekocht toen ze 15 maanden was en meette toen 1,41m. Op 3 jarige leeftijd op de stamboek opname 1,49m. Die maat is ze ook gebleven.
Ik heb ook een veulen van haar gehad van een hengst van 1,46m en die meette op 3 maanden al 1,33m. := Helaas op 8 maanden oud overleden, dus eindmaat weet ik niet. Wel fokte ze veel groter, terugslag op maat van haar opa.
Ook een hackney gefokt die een moeder van 1,28m had en een vader van 1,39m. Als jaarling meette die 1,35m en Als 5-jarige hengst 1,37m. Zijn volle broer is maar 1,22m geworden. := Die is altijd hengst gebleven. Castreren heeft bij beide dieren geen invloed kunnen hebben.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 03:12

Wat een interessant topic.
Ik zou me ook graag melden.

Ik fok serieus hobbymatig sinds 2010. Uit het jaargang 2010 heb ik nog 2 nakomelingen staan. Een ruin waarmee ik kan lezen en schrijven en een keur prestatiesport merrie van 1,38m. Haar moeder was een new forest en haar is vader don cremello du bois. Ze heeft 1,20 jumping gelopen en naast het sporten nu 4 veulens gegeven waaronder een ggk hengst. Ik wil haar dit jaar weer dekken en heb voor haar gin fizz op het oog.

Uit 2012 heb ik een wildkleur vos merrie aangehouden uit mijn toenmalige milton merrie met als vader djamaï du bois. Zij is momenteel dragend van gorgeous latino. Eerder heeft zij 2 hengstveulens gegeven van cassanova du bois. 2 hele goede. De ene dekt in polen, de andere heb ik zelf mee gedekt en nog een veulen van staan en gaat nu bij de nieuwe eigenaar eerst sporten. Deze merrie is 1,50 ongeveer hoog en uit de dxd kruisingen mijn grootste merrie. Komend jaar wil ik wil ik haar weer dekken. Ik denk aan de hengst geronimo die onlangs nrps is ggk.

In 2013 heb ik een merrieveulen aangekocht, carmelina du bois. Na 2 hele fijne nakomelingen van mijn eigen hengst waarvan 1 dit jaar gedekt wordt voor het eerst, is zij nu dragend van gorgeous black art. Komend jaar wil ik haar ook weer dekken. Ik denk aan fs next diamond.

De merrie sterre's sanneke is 2 generaties eigen hengst. Haar moeder was een papierloze b pony waarvan de ouders ons bekend waren met op hun beurt onbekende ouders. Ik heb haar toen gedekt met mijn hengst djemo (don cremello du bois x chewano van de langenieuw). Sanneke heeft een veulen van 2021 nog aan de voet van weer een eigen hengst, namelijk de jongste cassanova zoon van danika. In principe wil ik dit jonge hengstje opfokken voor eigen gebruik echter kan hij maar heel beperkt dekken bij mij. Ivm dat veel merries familie zijn. Sanneke is nu dragend van de appaloosa ties. Ik denk dat ik haar daarna een jaar leeg laat.

Chiquita heb ik gekocht als paard. Zo had ik in alle maten van het nas een merrie staan. Ze is wel grote maat nas geworden maar valt met haar +/-1,54m nog in de e pony maat. Ze is een yismerai x scen tao. Haar half broer is dit jaar ggk bij het nas en was kampioen. Haar eerste veulen van djemo is in februari verhuisd naar de nieuwe eigenaar. Dit jaar wil ik haar met een paard dekken. De keuze is gevallen op merlot en ze is zondag voor het eerst geïnsemineerd.

Caia is een 3 jarige dochter van carmelina en djemo. Zij is maandag geïnsemineerd met cassanova du bois. Nu duimen.

Dan heb ik in de opfok nog een aantal pony's.
Djuhna 2 jarige glamourdale x djamaï du bois eigen fok
Djosha 1 jarige hamlet's magnum xl x djamaï du bois eigen fok
Casey 1 jarige cyrano (cassanova du bois) x djémo (don cremello du bois) eigen fok
Sir movieboy (cadlanvalley sir ivenhoe x moviestar) aangekocht

Als laatste heb ik nog een mini dragend. Zij is amber champagne pintaloosa en heb haar gedekt met habaldi van de heesbeekhoeve.

Tevens afgelopen weekend een welsh a pony merrie aangekocht. Het hoofddoel is niet fokken maar ik sluit niets uit.

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 14:42

Welke D-maat hengsten komen in aanmerking om een pony met een week middenstuk (weke rug) te versterken?

Of anders gezegd: welke hengsten staan er om bekend een sterke rug te vererven?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 14:52

al mijn nakomelingen van don cremello hebben een goede rug. zelf uit een heel week lijnje.
Afbeelding
stammoeder, een dochter van deze merrie met dc gedekt, de merrie zelf met een zoon van dc en meer van die kruisingen. alle verbeterd op rug.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 15:35

Lailapri, heb je de NF merrie eigenlijk nog?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 16:47

Verkocht en overleden. Ik heb wel 2 halve nf merries. 1 dochter van die jij bedoeld, de 1,20 springer, en een jaarling van magnum.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 18:37

Ja, dat is een geweldige nakomeling van die merrie, van Don Cremello dacht ik? Die merrie heeft goed gefokt.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 18:39

Welke maat deken hebben jullie op een C veulen ? Pas geboren

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 19:21

Die van devdan loopt in italie. Ook redelijk op niveau geloof ik. Hij heet donaghy en is wel te googlen