KWPN Hengstenkeuring 2016/2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 20:22

TICKELS schreef:
Anoeska27 schreef:
Expression x Vivaldi. Tja, wat zullen we daar nu eens op zeggen...

Dit was een oepsie, rietje verwisseld.....
Schijnt wel een goed paard te zijn

Absoluut een goed dier, het was voor mij de meest aansprekende Ex die erbij liep. Maar ik zou hem op afstamming wel laten staan.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 20:26

Anoeska27 schreef:
Als ik hem niet in Duitsland had gezien dan had ik de uitslag daar niet begrepen. Dit was geen reclame voor de hengst. Hij stapte en galoppeerde met erg weinig ruimte en liep totaal niet door het lijf.

:=
Hoop dat het straks op video terug te zien is.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 20:28

Aimee schreef:
Anoeska27 schreef:
Als ik hem niet in Duitsland had gezien dan had ik de uitslag daar niet begrepen. Dit was geen reclame voor de hengst. Hij stapte en galoppeerde met erg weinig ruimte en liep totaal niet door het lijf.

:=
Hoop dat het straks op video terug te zien is.

Ik ben er speciaal voor hem heengereden, maar was echt teleurgesteld. Geen idee wat er met dat dier is gebeurd, maar ik had het begrepen als ze hem niet door hadden laten gaan.

Aimee

Re: KWPN Hengstenkeuring 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 20:30

Wauw!
Had ie spanning?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 20:32

Aimee schreef:
Wauw!
Had ie spanning?

Spanning/spierpijn, wie zal het zeggen? Ik heb 3x het nummer gecontroleerd omdat ik echt dacht dat ik het verkeerd verstaan had. Hij staat nog op mijn lijstje, maar niet op basis van deze vertoning.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 21:15

Vandaag een dagje gaan kijken, wat een knappe paarden zaten er weer tussen :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 21:20

Albert schreef:
Dat zeg ik net, de moederlijn is NWP
Vroeger het paardenstamboek voor de provincies Groningen, Friesland en Drenthe.

Inderdaad, helemaal niet verkeerd NWP in de moederlijn.

Zep kwam ook uit een NWP moederlijn.

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 21:20

Hoe waren de Ferdeaux's ?
Best wat door naar volgende ronde las ik bij de hoefslag...

Vriendin van mij heeft een knappe Ferdeaux X Tuschinski erg bloederig merrietje.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 21:36

KahluaB schreef:
SophievdV schreef:
Negro voert wel GP maar de rest niet. Ach.. Ieder moet het voor zich weten natuurlijk maar mijns inziens hoort een Gelderse GP bloed in de moederlijn te hebben.
GP is uiteindelijk een type fokkerij toch ?

Klopt... daar zit de moeilijkheidsgraad ook.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 23:38

Anoeska27 schreef:
Spanning/spierpijn, wie zal het zeggen? Ik heb 3x het nummer gecontroleerd omdat ik echt dacht dat ik het verkeerd verstaan had. Hij staat nog op mijn lijstje, maar niet op basis van deze vertoning.

Hmmmm....
Moet zeggen dat ik ook pijn in mijn poten zou hebben als ik zo slecht zou worden gelongeerd als op een video te zien is. Dan loopt een paard binnen no time niet meer, maar wel jammer. Hij zou me wel passen.

Hebben mensen nog favorieten ertussen zitten?
Hengsten waar veel geloof in is?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 23:51

Ik heb niet alles gezien, maar deze vielen me positief op (in willekeurige volgorde):
386 De Niro x Santano
330 Blue Hors Zee Me Blue x Hemmingway
380 Davino V.O.D. x Jazz
498 Florestan I x Furst Piccolo
436 Enzo Ferrari x Jazz
570 Zhivago x Locato

Ik ga vooral 330 in de gaten houden.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 00:11

Ik vond de Ravel echt heel fijn. Die liep eergisteren mee :)

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 00:13

Vulina schreef:
Ik vond de Ravel echt heel fijn. Die liep eergisteren mee :)

Daar zag ik iets aan, maar kon niet benoemen wat.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 00:15

Oh ja? Niks kunnen ontdekken..

Verder vond ik de El Capone x Krack C erg goed en de Enzo Ferrari x Jazz ook.

Ik heb ook niet alles gezien, maar deze blijven me het meeste bij :j

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 00:47

Ik heb hem nog even terug gekeken en hij zet rechtsvoor wat draaiend neer. Dat was live minder goed te zien dan nu op de video.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 01:33

Ik heb de 330 terug gekeken en vind die ook interessant :j

Had helaas geen enkele mogelijkheid om zelf te gaan kijken, dus moet het met de video's doen. Ben gelijk selectief, dat wat voor mij op papier al niet in aanmerking komt, hoef ik ook niet heel erg te blijven volgen. En dan gaat het me om inteelt.

Wat vinden jullie van de Negro x Balzflug en de Bordeaux x Gribaldi?

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 09:47

SophievdV schreef:
Anoeska27 schreef:
Bij Esther de Melker. Iemand vroeg of een ander stamboek een optie was en toen zei ze "ja, Gelders!". Daaruit maak ik op dat hij daar inderdaad voorgesteld gaat worden.

En daar ga je dan... Het Gelders type wordt nog het afvoerputje van de 'net nietjes'. Deze Negro zoon toont misschien wel wat Gelders maar voert aan moeders kant geen Gelders bloed.... Maar goed.

Als hij een net-niet hengst is qua kwaliteit dan zouden we een afvoerputje zijn.
Maar het kan ook dat hij goed in het Gelderse type staat en niet goed in het dressuurtype, maar wel kwaliteit heeft. Bij de dp's keuren ze echt geen Gelders type meer goed, ze selecteren daar op een heel ander model, een model wat wij op onze beurt niet moeten willen bij de Geldersen. Beetje jammer natuurlijk wel dat zo'n hengst (mocht hij echt een aanwinst zijn voor de Geldersen) eerst bij de dp's moet worden weggestuurd voor hij bij de Geldersen verschijnt, dat ben ik wel net je eens.
Ik wil m eerst wel eens zien voor ik een mening heb. Al is de kans dat ik een hengst met zoveel wit gebruik wel heel klein, veel te bang voor een hele witte kop met blauwe maanogen. Wit op t lijf vind ik geen probleem.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 09:51

Aimee schreef:
Hoe was de Vitalis?

Ik vond het op de stream een van de betere modellen, sterk, mooie bovenlijn, goed in verhouding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 09:56

Moet altijd zo lachen: alleen de afstammingen worden genoemd: hebben die hengsten geen namen? :D Een vriendin van me noemt haar WPN-ers ook altijd bij de afstamming ipv de naam als ze erover vertelt.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 09:58

Die 330 blijft bij mij ook hangen, ben daar blijkbaar erg van gecharmeerd ben benieuwd hoe die het verder gaat doen.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 10:30

Fellini: er lopen er 2 mee, er mogen er 2 door. 100% score.
En dat uit het seizoen dat hij helemaal nog niet KWPN goedgekeurd was, maar het handje vol dekkingen in 2013 onder AES-vlag zijn gerealiseerd. Geloof dat er in 2014 nog geen 10 van geboren zijn.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 11:54

Dees schreef:
Fellini: er lopen er 2 mee, er mogen er 2 door. 100% score.
En dat uit het seizoen dat hij helemaal nog niet KWPN goedgekeurd was, maar het handje vol dekkingen in 2013 onder AES-vlag zijn gerealiseerd. Geloof dat er in 2014 nog geen 10 van geboren zijn.

Zo jammer dat ie uit een Jazz-moeder komt. Daarmee voor mij onbruikbaar.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 15:37

GJ9 schreef:
Als hij een net-niet hengst is qua kwaliteit dan zouden we een afvoerputje zijn.
Maar het kan ook dat hij goed in het Gelderse type staat en niet goed in het dressuurtype, maar wel kwaliteit heeft. Bij de dp's keuren ze echt geen Gelders type meer goed, ze selecteren daar op een heel ander model, een model wat wij op onze beurt niet moeten willen bij de Geldersen. Beetje jammer natuurlijk wel dat zo'n hengst (mocht hij echt een aanwinst zijn voor de Geldersen) eerst bij de dp's moet worden weggestuurd voor hij bij de Geldersen verschijnt, dat ben ik wel net je eens.
Ik wil m eerst wel eens zien voor ik een mening heb. Al is de kans dat ik een hengst met zoveel wit gebruik wel heel klein, veel te bang voor een hele witte kop met blauwe maanogen. Wit op t lijf vind ik geen probleem.

Hoop dat ze hem voor gaan brengen bij de geldersen.
Naast zijn afstamming vind ik zijn kleur ook heel interessant. En je loopt zeker veel kans op een wit hoofd met maanogen bij zo een, maar goed dat de smaken verschillen. :)

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 16:07

Mij verbaast het eigenlijk dat die Julius zoveel besproken wordt. Kleur is dus belangrijker dan kwaliteit?
Of ben ik de enige die het een kortbenig kortbewegend simpel erg horizontaal paard vindt?

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 16:59

Aimee schreef:
Mij verbaast het eigenlijk dat die Julius zoveel besproken wordt. Kleur is dus belangrijker dan kwaliteit?
Of ben ik de enige die het een kortbenig kortbewegend simpel erg horizontaal paard vindt?

Als er een zwarte was geweest die van dressuurpaard naar Gelders paard zou gaan, zou die net zoveel besproken worden.