Merriekeuring 2015

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

naam

Re: Merriekeuring 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 21:37

Hoe werkt het eigenlijk op zo'n keuringsdag. Ik wil mijn jonkie van de zomer naar de keuring doen, maar wil haar niet zelf voorbrengen. Hoe kan je in contact komen met mensen die je paard kunnen voorbrengen, ik ben namelijk echt niet thuis in het wereldje.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 07:52

Als er helemaal niemand is die je kent, dan moet je gewoon zo'n mannetje in een wit pak aanspreken, of anders op het secretariaat vragen of ze je kunnen helpen?

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 08:21

Vulina schreef:
Zonet is de drie jarige PROK goed gekeurd. Ook de twee jarige was goed :) :)

Stap 1 is genomen!

gefeliciteerd! dat is altijd mooi om een Prok certificaat erbij te hebben :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 10:59

Dank je wel! Zeker mooi. Ik vind het zelf altijd erg fijn te weten waar ik mijn tijd in steek. Heb je straks succesvol voor de keuring gehad, blijkt dat ze iets erfelijks hebben of ongeschikt zijn voor de sport.. Nu weet ik dat dat in ieder geval goed zit!

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 13:32

Ik heb besloten dit jaar niet naar de keuring te gaan met hummie. Ze gaat eerst een jaartje onder het zadel en dan kijken we volgend jaar wel weer verder.

Wel ga ik zelf naar de keuring om middenbeemster om te kijken hoe dit allemaal in zn werk gaat.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 13:51

yvonnepuntnl schreef:
Als er helemaal niemand is die je kent, dan moet je gewoon zo'n mannetje in een wit pak aanspreken, of anders op het secretariaat vragen of ze je kunnen helpen?

En wat geld geven.. voor niks komt de zon op!

Jammer Carmuh, vanwaar dat besluit?

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 14:08

Vulina schreef:
Uiteraard!

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 14:50

Vulina schreef:
yvonnepuntnl schreef:

Jammer Carmuh, vanwaar dat besluit?

Heb zelf niet de ideale omstandigheden om haar goed klaar te maken voor de keuring op het moment en niet het geld om haar weg te brengen nu. Als ik het doe wil ik het goed doen en dat ze er op haar best voor staat.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 05:40

Mijn merrie zou sowieso dit jaar niet gaan, ze is vrij laat veulen, dat had ik al met haar geboorte besloten. Toen was ze een heel klein bijdehand opdondertje en dat is ze nog steeds. Volgens de touwtjes methode zou ze rond de 1,60/1.63 uitkomen en daar wacht ik dan maar op. Schoft is nu 1.54, kruis 1.58. Haar moeder is ook nog 5 cm gegroeid tussen stamboekopname op 3 jarige leeftijd en ster op 13 jarige leeftijd (dankzij vrij springen)

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 13:41

Ook wij besloten om niet naar de keuring te gaan, even andere perioteiten gesteld en financieel even niet het geld kunnen missen om lid te worden van kwpn.
Stop dat bedrag liever even in goede lessen.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 10:37

Zijn er nog paarden overgebleven voor de keuring?

Inmiddels loopt mijn Haartje aan de longe, ze pakt het superfijn op. Verbazingwekkend hoe goed ze in balans galoppeert voor een 3-jarige. De draf is nog wat wisselend, ze kan groot en klein, maar het los bewegen en souplesse behouden is wel een aandachtspunt waar ik extra mee wil oefenen. Ze is naar de tandarts geweest en gedekt. Klaar om echt aan de slag te gaan nu.
Afbeelding

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 11:49

Wauw Mosh :wow:

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 08:57

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 14:45

Ik ben ook van plan om naar de stamboekkeuring in Middenbeemster te gaan met mijn 8 jarige Jazz x Dublin merrie :)

Choice heeft afgelopen zondag haar 1e winstpunt in de Z2 gelopen en ik dien morgen de papieren in om haar sport dressuur predicaat aan te vragen bij KWPN (ben al lid). Ze is bij de fokker STB EXT geworden toen ze 4 jaar oud was, maar had destijds niet genoeg punten voor een Ster. Haar moeder is Ster preferent (en ik geloof inmiddels ook Prestatie). Ik hoop dat ze met haar sport predicaat op zak nu sterwaardig is :) Ze is 1.64m. Ik heb helaas geen goede standfoto.

Wat zouden jullie me aanraden, naar de Stamboekkeuring gaan of thuiskeuring? Met STB EXT + Sportpredicaat mag ik ook thuiskeuring voor Ster doen.

Voor het idee hier 2 rij foto's van mijn merrie. Meer foto's in mijn profiel. Ze heeft trouwens bij de fokker al een veulen gehad.

Afbeelding

Afbeelding

Jovibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:22

Mosh, ziet er al goed uit zeg, waar heb je haar mee gedekt ?

AnneOmie hoe is je merrie op vreemd terrein ? vaak tonen ze dan iets meer dan thuis, maar dat is mijn ervaring ;)

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:27

Jovibo, op vreemd terrein is ze tegenwoordig ook erg relaxed :D Ze heeft de laatste maanden zoveel gezien en veel op concours geweest.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:28

Mooie merrie Mosh!

aniek87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 08:03

En toch ook maar een berichtje van mij! Heb vorig jaar met mijn merrie de IBOP gereden, 75 punten en daarna 70 punten voor exterieur. Is dus STER. 24 juni ga ik naar Geesteren, centrale keuring.. Ik ben benieuwd!

Hieronder wat info over mijn merrie;

Evi-Karla
Dutch Dormello x Amulet
2009
1.68
L2 dressuur

(Kan helaas geen standfoto vinden)

VIDEO (kort)
https://www.facebook.com/video.php?v=873574666036878&l=2165870215013425149

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:16

Spannend Aniek78! Alvast veel succes op de Centrale! Mooie merrie :)

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:16

Chique merrie Yentl! Loopt ze momenteel ook nog onder het zadel?

AnneOmie, ziet er goed uit! Leuk, ook naar de Beemster dus. Ze lijkt een tikje houding te missen in de draf? Was dat ook het commentaar bij de thuiskeuring? Is ze al beoordeeld op het vrijbewegen en definitief opgenomen in het stamboek? (Stb-ext op papier is nog niet definitief opgenomen, stb. is wel definitief opgenomen). Als dat niet zo is moet ze nog even op het straatje en los en dan ligt het er aan of dat thuis kan of dat ze zich opwaardeert op vreemd terrein.

Aniek87, stoere merrie heb je :) Benieuwd hoe ze het op de CK gaat doen.

Bedankt voor de leuke reacties! Ze is gedekt met Toto jr. (Totilas x Desperados x Rotspon) vanwege zijn 3 fijne gangen met mogelijkheden, zijn souplesse en mooie bloedvoering. Het model moet denk ik wel bij de merrie vandaan komen, maar ik ben van mening dat die van mij goed in het dressuurtype staat :)

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:59

Ze is nooit naar de keuring geweest Mosh, alleen thuiskeuring. Dus alleen STB EXT. Ze heeft haar sport predicaat al verdient (Z2 +1). Vrijbewegen is dus ook niet meer nodig, alleen op en neer in stap/draf toch omdat ze haar Sport dressuur predicaat heeft. Ze heeft zichzelf dus al bewezen in de sport. En dat ook nog eens in zo'n 4 maanden tijd. Vorig jaar liep ze nog B dressuur en in januari 2015 door mijn instructrice voor het eerst in de Z1 uitgebracht :) Op zaterdag 2 mei liep ze nog een Z1 wedstrijd (met 2 winstpunten) en de dag erna haar 1e Z2 wedstrijd en meteen een winstpunt!

Ik heb mooiere en betere draf foto's van mijn instructrice met mijn merrie (ik rij zelf nog B), maar die ga ik hier niet plaatsen zonder toestemming van instructrice.

En helaas weet ik dus niet wat het commentaar was bij de keuring want de fokker is het keuringsrapport helaas kwijtgeraakt. Ze was in 2011 gekeurd. Het KWPN wil mij niks vertellen over haar punten omdat ik op moment van keuren de eigenaar niet was... Dat vind ik wel jammer, want nu weet ik dus niet of het met haar jeugdigheid en gebrek aan bespiering te maken had, of iets anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:27

Leuk hier toch weer een aantal mensen naar de keuring gaat!

Ik heb besloten nog te wachten en eerst voor het sportpredikaat te gaan en als ze die heeft voor de keuring te brengen, ze moet toch al bij de oudere merries mee dus dan maakt dat jaar verschil ook niet meer uit denk ik?

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:29

Hoe oud is jouw merrie Haike? Ik weet wel dat als je met een 'oudere' merrie naar de keuring gaat je inderdaad beter je sportpredikaat op zak kunt hebben, daarom gaan wij dus ook nu pas na het halen van het predikaat.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:31

Oh en leuk dat ze door Toto jr. is gedekt Mosh!! Ven benieuwd wat daar uit komt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:36

AnneOmie schreef:
Hoe oud is jouw merrie Haike? Ik weet wel dat als je met een 'oudere' merrie naar de keuring gaat je inderdaad beter je sportpredikaat op zak kunt hebben, daarom gaan wij dus ook nu pas na het halen van het predikaat.

Nu 9, al wel ster, prok en ibop maar al die jaren als fokmerrie ingezet en nu pas paar maanden onder het zadel, dus hebben nog wel even te gaan voordat we sport zijn