Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Citaat:Uitsluiten in de fokkerij gebeurd in NL niet trouwens, maargoed, van slechte merries word dan alsnog weinig gefokt.
maralyn schreef:Ik blijf wel realistisch. Ik weet dat hij nog 20 jaar mee kan.
Maar ik weet ook dat ik vanavond gebeld zou kunnen worden: Je paard heeft koliek.
En ik zal niet volgende maand al een paard kopen. Maar wanneer ik over mn verdriet heen ben.
anneliesdj schreef:maralyn schreef:Ik blijf wel realistisch. Ik weet dat hij nog 20 jaar mee kan.
Maar ik weet ook dat ik vanavond gebeld zou kunnen worden: Je paard heeft koliek.
En ik zal niet volgende maand al een paard kopen. Maar wanneer ik over mn verdriet heen ben.
Je kunt niet overal rekening mee houden toch?
Er kan altijd wat gebeuren en het is helemaal niet erg als je dan nog niet weet watvoor paard je wilt, daar kom je dan met de tijd vanzelf achter.
En koliek hoeft helemaal niet dodelijk te zijn.
was ik me draver al 20 + x kwijt F_Orumster schreef:Leuk om te leren. Wat zijn de verschillende 'knoppen' dan, heb je concrete voorbeelden?
Thioro schreef:Citaat:Uitsluiten in de fokkerij gebeurd in NL niet trouwens, maargoed, van slechte merries word dan alsnog weinig gefokt.
....
Ragdollcat schreef:Nou jouw ouwe trouwe poownie van nog maar pas 11 jaar zal heus nog heel lang meegaan met wat geluk en gezondheid. voor een kruising fjord is 11 jaar helemaal niet oud (weet ik uit ervaring).
Dravers zijn juist vaak heel relaxed en braaf. Dat ze vaak zo pittig zijn komt natuurlijk door vele krachtvoer wat erin gaat en dat is ook nodig voor de trainingen en het koersen.
Maar eenmaal als rijpaard/ plezier paard wordt ie al gauw makkelijker ivm dat er niet zoveel krachtvoer meer gegeven wordt en meer ruwvoer, dat is ook waar je naar kijken moet, vaak maakt dat al een verschil. En natuurlijk hangt het van het karakter af en de opvoeding en van hoe ermee is omgegaan.
ruitje schreef:Ik denk niet dat ze rustiger worden ivm minder krachtvoer, ik denk omdat er minder van ze gevraagd word en ze dus minder vaak aan de adrenaline zitten.
Ik ken er een aantal die door hun nieuwe eigenaar op weinig krachtvoer gingen maar nog wel elke week een 'snelwerkje' kregen, die blijven veel drukker dan de buitenritters/bakwerkers
fransje23 schreef:ruitje schreef:Ik denk niet dat ze rustiger worden ivm minder krachtvoer, ik denk omdat er minder van ze gevraagd word en ze dus minder vaak aan de adrenaline zitten.
Ik ken er een aantal die door hun nieuwe eigenaar op weinig krachtvoer gingen maar nog wel elke week een 'snelwerkje' kregen, die blijven veel drukker dan de buitenritters/bakwerkers
En ik ken er eentje die drukker/ heter op nog geen halve kilo muesli dan een koerspaard vol op krachtvoer en in training...