s0173957 schreef:Dan is het de schuld van het KWPN dat de fokker zo diep in z'n buidel moet tasten voor die jonge en onbewezen hengsten...
€1000 voor een hengst waarvan je niks weet... beetje serieus blijven!
Johnson bv kost nu pas € 1250, heeft jaren geen €1000 gekost. Cannabis Z bv, nu € 850 en die heeft toch al wel bewezen goeie paarden te geven...
Cannabis is een springer denk ik? Over Johnson heb ik zo mijn eigen ideeën, maar die ga ik niet hier neer zetten. En ja, het is de schuld van het KWPN, maar wat doe je eraan? Je kan het de hh niet kwalijk nemen dat hij graag zijn investering eruit wil hebben.
Dees schreef:Vergeet overigens niet dat wij Nederlanders internationaal bekend staan als de bevolkingsgroep met verreweg de hoogste prijzen voor hetgeen wij aanbieden. Nederland = duur, en wij doen het zelf. De fokker die gebruik maakt van zo'n overprijsde hengst, doet er aan mee. Als fokkers te dure hengsten massaal links laten liggen, zal het dekgeld vlot dalen hoor. Maar ja, mobiliseer maar eens zo'n georganiseerde marktwerking van klantzijde

Maar wat is te duur? Ik kijk graag naar de beste match met mijn merrie en kijk daarna pas naar de kosten. En ik ben maar een hobbyfokker, dus als ik met de verkoop van een veulen mijn kosten eruit heb en het dier goed terecht komt ben ik allang blij. En als ze dan later in de sport ook nog eens mijn verwachtingen waar maken, wat wil ik dan nog meer?