De (voor mij) perfecte Andalusiër

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Scarlatt

Re: De (voor mij) perfecte Andalusiër

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:27

Ja ik klikte al naar je website zag dat jij het was, grappig dat je zo weer mensen tegen kom! :)

Ik hoop dat je heel goed tehuis kan vinden voor Braulio want volgens mij heb je daar een maatje voor het leven aan en een enorme knapperd!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:08

Moderatoropmerking:
Denken jullie eraan dat het bespreken van advertenties op Bokt niet is toegestaan? Bedankt.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 21:12

Oeps

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 08:42

Maar als de eigenaar zelf in het topic zit?

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 11:31

Maar die zit hier niet toch?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:08

tja je hebt de pb gehad van me gisteren :D
ik heb nog adana staan nu anderhalf jaar ze word een flinke maat..

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:22

Als je eventueel toch ook voor een veulen kijkt, wij hebben dit jaar twee zwarte PRE veulentjes gekregen (nou onze merries dan :D ), die allebei te koop zijn.
Twee hengstjes en ze zijn erg leuk al zeg ik het zelf :)
Je mag altijd een keertje komen kijken als je zin hebt!
De moeders en de vader zijn hier uiteraard ook te bezichtigen.
Een paar fotootjes van de veulens (en de ouders) kun je ook wel vinden op onze website (zie mijn profiel).

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:29

Heb je zelf een tijdje een andalusier gereden? Je zoekt een fijn braaf maatje, maar heel veel andalusiers zijn behoorlijk pittig zie ik in mijn omgeving. Heb je je genoeg verdiept in het ras en ze vaa in handen gehad en gereden?
Een hengst zou ik sowieso niet doen. Ja.. Of meteen castreren.
Waarom zou je zo graag een hengst willen??????

Een veulen is verder wel goedkoper, maar gaat ook veel geld kosten tot je er op kunt rijden (en een paar jaar geduld.. En dus niet rijden). Verder moet je dan denk ik wel veel ervaring hebben met erg jonge paarden. Een iets ouder dier heeft toch meer ervaring en zal makkelijker zijn voor je (doorgaans dan). Zeker als eerste paard zou ik geen veulen nemen.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 17:18

Aline schreef:
Als je eventueel toch ook voor een veulen kijkt, wij hebben dit jaar twee zwarte PRE veulentjes gekregen (nou onze merries dan :D ), die allebei te koop zijn.
Twee hengstjes en ze zijn erg leuk al zeg ik het zelf :)
Je mag altijd een keertje komen kijken als je zin hebt!
De moeders en de vader zijn hier uiteraard ook te bezichtigen.
Een paar fotootjes van de veulens (en de ouders) kun je ook wel vinden op onze website (zie mijn profiel).

Is jullie site up to date? Leuke paardenverzameling hebben jullie :)

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:47

Dank je. Onze site is wel aardig up-to-date ja.
In ieder geval hebben de beide veulens al een eigen pagina (ook via de te koop pagina kun je daar komen), en dat is zo'n beetje het 'recentste nieuws' ;)
Qua foto's mogen er op sommige pagina's nog wel wat meer bij komen, maar bij allemaal staat wel wat of een selectie.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 18:04

Ik vind Marengo en Airose heel erg mooi. Qua uiterlijk komt het heeeel dicht bij wat ik zoek. :) en mooi vind.

Wat is hun vraagprijs? Mag wel PB

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:00

Mag ik me een klein beetje mengen in het gesprek? $; aangezien je opzoek bent naar een PRE, onze stal heeft verschillende typen PRE's, als je wilt kun je ook gewoon langs komen om je er meer in te verdiepen, doen er wel meer (: stal heet Finca Linda www.fincalinda.nl
Wij zullen tevens aanwezig zijn bij de keuring met 7 paarden

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 14:49

Ja natuurlijk mag dat! Graag zelfs. Ik zal eens kijken op jullie site ^^

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 14:51

Joanieke schreef:
Mag ik me een klein beetje mengen in het gesprek? $; aangezien je opzoek bent naar een PRE, onze stal heeft verschillende typen PRE's, als je wilt kun je ook gewoon langs komen om je er meer in te verdiepen, doen er wel meer (: stal heet Finca Linda http://www.fincalinda.nl

Wat leuk , heb even op de site gekeken en je hebt een hengst van la troyeta (zit niet zo heel ver bij ons vandaan voor spaanse begrippen ) met als vader macanuo V die heeft mijn oude trainer nog gereden :D mooi paard heb je met goede papiertjes :D

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 15:11

Paarden zijn niet van mij, eigenaresse had gevraagd of ik t er op wou zetten! (: ik verzorg de enige KWPNr die er staat.. Maar in ieder geval, je bent van harte welkom! (:

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 18:54

Joanieke schreef:
Mag ik me een klein beetje mengen in het gesprek? $; aangezien je opzoek bent naar een PRE, onze stal heeft verschillende typen PRE's, als je wilt kun je ook gewoon langs komen om je er meer in te verdiepen, doen er wel meer (: stal heet Finca Linda http://www.fincalinda.nl

Haha jullie appaloosa hengst is ook wel leuk..! :D

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 19:02

Haha dankje! De stippels zijn knabstruppers, helaas niet heel bekend onder de Nederlanders, zijn echt super lieve dieren waar je zo op kan stappen en een bosrit mee kan maken (:

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 19:06

Knabstrupper ken ik wel :j heerlijke Pipi Langkous paarden

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:37

Ik kom hier toch nog even posten. . . ik heb eerder al pb contact gehad met TS. Zoals zij inmiddels weet heb ik een tijd in Spanje gewerkt voor een vrij grote stal :)

Ik had mijn eigen paarden in training, voornamelijk PRE hengsten maar ook 3 jonge cruzado's (Hannoveraanse hengst x APTA PRE merrie). Ik denk dat een cruzado een goede tussenweg is voor TS. Voor mij waren die jonge paarden echt de perfecte mix. Het intense en eerlijke karakter van de PRE en de sport looks van een warmbloed.

Hier onder twee filmpjes van de paarden. De eerste is Orgulloso een inmiddels 4 jarige cruzado die ik heb opgestart (een paard rijdt je niet in, een paard start je). Het fimpje eronder ben ik op Gondolero XXXVII een inmiddels 15 jarige APTO PRE hengst. Hier kun je goed zien wat de verschillen zijn tussen een PRE en een Cruzado.

Orgulloso:

Gondolero:

Om het compleet te maken ook nog een foto van Fito (zelfde vader als Orgulloso), hem noem ik nog altijd mijn ideale paard (zelden zo'n moeilijk, uitdagend, zelfstandig, trouw en sterk paard meegemaakt als hem):
Afbeelding

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 18:32

Wat 2 onwijs leuke paarden! Al vindt ik de vergelijk tussen een gereden en een vrij bewegend paard niet helemaal goed.

Cruzado's kunnen idd heel fijne en goede paarden zijn. Ik heb zelf ook een hele leuke gehad van mijn PRE hengst Cantaor en als moeder een KWPN merrie van Uniform.
http://www.youtube.com/watch?v=dh13vJWa ... ature=plcp

Maar de TS wil geen sportpaard, dus dat is voor haar niet perse van toepassing.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 22:23

Nee en het uiterlijk van de pre is waar ik ook ontzettens voor val, ik vind dat sportieve uiterlijk wst je van de cruzado noemt juist minder mooi dan een pre. Gave filmpjes ;)

Nope

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 12:32

Ik heb twee andalusier hengsten en een andalusier merrie. Twee jaar terug is mijn lusitano hengst overleden. Verder heb ik twee kwpn merries, een draver merrie en een shetlander ruin.

Ik ben juist gek op hengsten omdat ik er inderdaad veel meer het maatjes gevoel bij heb. En ik vind ze veel makkelijker dan mijn merries.

De hengsten staan nu al drie jaar samen, spelen heel leuk en kunnen ook zo bij andere paarden in een groep zonder dat dit problemen geeft. Ook staan ze rustig naast merries. Ze zijn nu drie en bezig met inrijden. Twee keer aan de longe, wennen aan zadel en hoofdstel maar dat was overbodig want ze vinden alles prima. Derde keer ruiter erop en stappen en draven zo rond aan de longe alsof ze nooit anders doen.

Twee temperamentvolle mannen, maar met een goed en braaf hart. Helaas beide te koop. Enkel naar een goede baas. Kijk maar op mijn site bij interesse. www.staltcb.nl

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 16:19

He jij, hebt Larry!

Ik heb die ervaring niet dat de hengsten makkelijker zijn dan de merries.. Ik vind ze beide bnamelijk makkelijk in omgang! :D

Mijn meiden zijn echt zo lief en aanhankelijk! helemaal niet dat zure wat ik gewend was van de KWPN merries. Ook geen last met hengstigheid etc.

Omdat er inmiddels meer in dit topic bijgekomen zijn die een paard zoeken en niet alleen de TS. Hier even 2 foto's van de jaarlingen die ik te koop heb.

Bruine merrie Bomba, heel goede beweging;
Afbeelding

Schimmel hengst Braulio, grote maat;
Afbeelding

Zie voor meer info mijn profiel

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 01:05

Nope schreef:
Ik heb twee andalusier hengsten en een andalusier merrie. Twee jaar terug is mijn lusitano hengst overleden. Verder heb ik twee kwpn merries, een draver merrie en een shetlander ruin.

Ik ben juist gek op hengsten omdat ik er inderdaad veel meer het maatjes gevoel bij heb. En ik vind ze veel makkelijker dan mijn merries.

De hengsten staan nu al drie jaar samen, spelen heel leuk en kunnen ook zo bij andere paarden in een groep zonder dat dit problemen geeft. Ook staan ze rustig naast merries. Ze zijn nu drie en bezig met inrijden. Twee keer aan de longe, wennen aan zadel en hoofdstel maar dat was overbodig want ze vinden alles prima. Derde keer ruiter erop en stappen en draven zo rond aan de longe alsof ze nooit anders doen.

Twee temperamentvolle mannen, maar met een goed en braaf hart. Helaas beide te koop. Enkel naar een goede baas. Kijk maar op mijn site bij interesse. http://www.staltcb.nl

Wat is de prijsklasse van Larry?