Bacardi II VDL

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Bacardi II VDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 23:08

En correct en beter is dan nogal een persoonlijke opvatting.

En als de kans zich voordoet keurt het kwpn gerust hengsten die aanmerkingen aan de benen hebben als het papier intressant is, bij Bretton Woods wilden ze ook wel een uitzondering maken.
Wat dat betreft wordt er meer waarde gehecht aan een gaaf papier of aparte manier van lopen dan correctheid in bouw.

Donutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 23:20

Apollo is een bonte hengst van agerrits die ook ter dekking wordt gesteld.

Apollo The Samber Stallion

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 06:57

anneliesdj schreef:
En correct en beter is dan nogal een persoonlijke opvatting.

En als de kans zich voordoet keurt het kwpn gerust hengsten die aanmerkingen aan de benen hebben als het papier intressant is, bij Bretton Woods wilden ze ook wel een uitzondering maken.
Wat dat betreft wordt er meer waarde gehecht aan een gaaf papier of aparte manier van lopen dan correctheid in bouw.

Wat correct en wat beter is is natuurlijk niet door mij bepaald.
Via een linearscore formulier wordt ieder paard tegen het ligt gehouden.
Soms wordt er compensatie verleend als de hengst op andere zaken extra goed scoort.

Bretton Woods...moet zeggen dat ik niet weet hoe hij op correctheid scoort. Ben namenlijk niet op het straatje geweest.
Maar hij heeft natuurlijk een bemerking op OC.

Over OC is het laatste nog niet gezegt er is een erfelijke component. Ik weet ook niet waarom ze daar soms compensatie voor geven.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 06:58

Donutje schreef:
Apollo is een bonte hengst van agerrits die ook ter dekking wordt gesteld.

Apollo The Samber Stallion

Ohhhh zo. Er is ooit nog een Apollo geweest die wel goed gekeurt was,....vandaar.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 08:36

Moderatoropmerking:
Graag verder praten over Bacardi II. ondanks dat het een interessante discussie is zou dat beter passen in een apart topic.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 09:29

De bonte Apollo is Samber x Eusebio x Indiaan, heb je meteen de reden dat die nooit gekeurd zal worden bij kwpn.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:23

Ik snap niet zo goed waarom er zo moeilijk gedaan word over het aanbieden van een niet goedgekeurde hengst...
Als merriehouder beslis je toch altijd zelf welke hengst erop gaat, geen mens die je dwingt om een ongekeurde hengst te gebruiken.
*gaat weer meelezen*

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:31

Ik zie daar het punt ook niet van, de hengst komt gewoon uit stamboekouders en goedgekeurde hengsten. Het enige verschil is dat hij niet gekeurd is maar zegt dat zoveel? Er zijn genoeg hengsten die afgewezen worden bij het kwpn maar elders wel gekeurd worden, zijn die ook niet goed dan? En de hengsten die op jonge leeftijd afgewezen worden maar later alsnog gekeurd worden?

Het paard zelf is er niets anders door.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:37

Moderatoropmerking:
Nogmaals het verzoek om het hier enkel te beperken tot Bacardi II

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:43

Ik heb het toch over Bacardi?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:01

Over Bacardi II valt niet zo veel meer te zeggen. Hij is niet goedgekeurd en zal dat ook nooit bij welk stamboek dan ook worden.

Wat ik vind dat dat duidelijk in de dekadvertentie hoort te staan. Veulens worden reg B geregitreerd bij het KWPN is voor niet kenners niet een hele duidelijke boodschap.

Verder moet iedereen maar doen wat ie niet laten kan.

Donutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:13

En zo is het!

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:17

Ik zou zelf nooit met een hengst fokken die niet is goedgekeurd. Maar als andere mensen dat wel willen, prima. Wel vind ik dat in de advertentie van Bacardi II duidelijk moet staan dat het om een niet goedgekeurde hengst staat, dit om misleiding te voorkomen bij onwetende fokkers.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 12:39

Esplendido schreef:
Ik zou zelf nooit met een hengst fokken die niet is goedgekeurd. Maar als andere mensen dat wel willen, prima. Wel vind ik dat in de advertentie van Bacardi II duidelijk moet staan dat het om een niet goedgekeurde hengst staat, dit om misleiding te voorkomen bij onwetende fokkers.

Dit wordt voor de dekking wel verteld hoor , niet iedereen is even handig met de computer en met het typen van een goed en duidelijk verhaal.

Aangezien Bacardi nooit kan presteren in de sport is hij niet interresant voor goedkeuring , misschien als zijn namomelingen wel goed gaan presteren dat hij dan alsnog gekeurd kan/gaat worden. Hij kan zichzelf helaas niet meer bewijzen.

Maar zoals henri al zei ik ben zo wijs met hem als hij zich wel kon bewijzen kon ik hem nooit betalen en had ik nooit zon lief dier gehad.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:02

tanjaatjuhh schreef:
Dit wordt voor de dekking wel verteld hoor , niet iedereen is even handig met de computer en met het typen van een goed en duidelijk verhaal.

Goed dat het wel verteld wordt voor het dekken, maar zo moeilijk is het toch niet om duidelijk in de advertentie te zetten dat deze hengst bij geen enkel stamboek is goedgekeurd. Lijkt mij met een zin klaar. Dan is het voor iedereen duidelijk. Bovendien kan je wanneer het duidelijk in de abertentie staat als aanbieder van de hengst ook niet in de problemen komen als eventuele onwetende fokkers later problemen maken omdat ze zeiden niet te weten dat ze gedekt hebben met een niet goedgekeurde hengst.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 14:13

Nee begrijp je punt , het is niet mijn advertentie dat zal hij zelf moeten veranderen.

Zijn er nog mensen die meer foto's van de hengst willen zien

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:23

ja en ook van meer nakomelingen als je daar wat van hebt? en de hengst in beweging?

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 13:33

beweging heb ik niks helaas , nakomelingen zou ik even met mooi weer de wei in moeten haha heb wel een paar wazige van nakomeling.

Afbeelding

Afbeelding
Hier wou achterbeen even niet mee

Bacardi , hij is niet echt schoon , mijn merrie moest met spoed gedekt worden , zag pas laat dat ze hengstig was. Hij had net gedekt staat daarom achter nog wat wijd

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Enigste draf foto die ik van hem heb hier was hij volgensmij net 3

Afbeelding

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 13:54

Ik vindt de stand van het acbterbeen en de croupevorm echt een ding bij deze hengst.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 13:57

en die opgezette knie .. :roll:

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 13:58

Ik zit er ook steeds naar te kijken.. zijn front vind ik dan nog wel aansprekend, maar hoe verder je naar achteren gaat, hoe minder het wordt. Ik zou niet graag het risico willen lopen om er zo een te fokken...

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 13:58

tanjaatjuhh schreef:
Maar zoals henri al zei ik ben zo wijs met hem als hij zich wel kon bewijzen kon ik hem nooit betalen en had ik nooit zon lief dier gehad.

kan zijn ..maar is dat een criteria om te dekken ??

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:02

besita schreef:
en die opgezette knie .. :roll:

:')

Laten we het maar op het hele achtereind houden.
...
Ohhhh ik kan nu pas die laatse foto zien. .... Die knie is echt vol met vocht......

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:13

zal wel van te dekken zijn :')

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:14

Is die knie niet de geheimzinnige blessure?