Jonge hengsten voor HK 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 00:33

Jodyy93 schreef:
agh wat jullie willen had even topic doorgelezen en vond het nogal hard. maar als jullie jezelf ervarene willen noemen! goodluck...

Niemand hier noemt zichzelf ervaren.

SophievdV

Re: Jonge hengsten voor HK 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 08:15

Jody, misschien heb ik iets gemist, maar zoals ik het nu begrijp plaats je deze negatieve berichten alleen nav het doorlezen van dit topic? Ik zou toch haast denken dat je wrok koestert jegens mensen uit dit topic. Ik kan je totaal niet volgen :=

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 08:28

het is niets persoonlijks want zoals al eerder gezegd nog nooit gehoord van jullie naam.
maar jullie reageren zo bot, dat dit echt wel iemand kan kwetsen... waarbij ik bij mezelf denk wie zijn jullie nou om dit te bepalen. het hele beeld dat jullie dus al zo heftig reageren op mijn "hatelijke"reactie zegt toch ook al iets? en ik noem maar een voorbeeld waarbij ik het echt ver over de grens vond gaan:
er werd hier volledig de hengst van seasons afgekraakt(geen idee wie hoe of wat dat paard is) en er word heel lakoniek over gepraat... gewoon de reactie van"ik geef je mijn bankrekeningnummer wel kan je je geld daar gelijk op storten"echt ongelooflijk... en waar gaat dit topic dan om? nog om wie er met zijn hengst naar de HK gaat? of is er een kliekje gevormd met de "zogenaamde" kenners die het leuk vinden om alles wat er af te zeiken valt over andermans paard gewoon maar af te zeiken?
en dit is wat ik bedoel. maargoed misschien is dit nu nog te ingewikkeld voor je? maar laat maar lekker zitten. en ga gewoon verder waar dit topic bedoeld voor is, en kijk alstjeblieft allemaal een beetje uit wat je tegen/over een ander zegt. kritiek mag advies mag. maar op welke manier je het brengt maakt een verschil...

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 08:45

Je smijt hier met allerlei verwijten. Dat vind ik jammer. Ik ben de TS en dit topic heb ik opgestart om juist ervaringen uit te wisselen. Helaas heb ik geen invloed op wat anderen posten. Eerlijk gezegd ken ik de andere bokkers hier net zo goed als jij dat doet Jody. Dit is geen kliekje omhoog gevallen fokkers/hengsteneigenaren die anderen de grond in willen duwen. Maar goed, het lijkt mij wijs dat jij lekker een ander topic op zoekt waar je je wel thuis voelt :) dan is iedereen blij ;)

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 09:50

ik verwijt jou ook niks.... het enige wat ik wilde zeggen was dat zulke uitspraken gewoon niet kunnen en echt pijn kunnen doen bij mensen... maargoed ik was ook niet van plan hier de boel op de kop te gaan zetten... sorry daarvoor. maar hoop toch dat er wat mede-bokkers gewoon af en toe nadenken over het het over komt wat ze zeggen tegen andere

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 09:59

Nou mijn ervaring is dat mensen hier terecht wijzen op bepaald gedrag zelden tot nooit het effect sorteert wat je hoop te bereiken.(op bokt dan) Je kan dan beter even TEMen.

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:28

oke ik heb nog even 100 keer alles doorgelezen. en ben inderdaad van mening dat jullie zeker wel mensen beleefd proberen te behoeden! ook mij met het kostenplaatje toen. en wat ben ik daar nu blij mee. want hij staat nu nog te groeien tussen zijn soortgenoten en dit heeft hij zo duidelijk nog nodig! dus hier echt nog bedankt ook voor dat jullie dit advies hebben gegeven! en ik vind ook zeker dat er netjes gereageerd word.
maar het liep gewoon naar mijn weten echt uit de hand om zo tegen iemand in te gaan, en dan ook nog zulke opmerkingen te maken... vervolgens later te lezen dat ze dus helemaal dit uit der hoofd heeft gezet en niet eens hengstenhouder er naar heeft laten kijken, waar ze zel wel van overtuigd was! en dat vond ik dat die opmerkingen best wel even wat aan gedaan mocht worden.

ik had inderdaad even beter kunnen TEMen. maargoed dat is mijn fout geweest.
wel wil ik nog even sorry zeggen dat ik zo rot over ben gekomen, en ook naar de verkeerde personen toe...
maar dit was niet mijn bedoeling. ik vind het wel intressant topic, omdat ik zelf de dressuursport heel graag doe, en de fokkerij ook erg mijn ding is. dus daarom kijk ik regelmatig even.. maar dit was naar mijn idee niet leuk meer. ik wil jullie ook nog veel succes wensen! en ik lees nog steeds mee voor de leuke dingen misschien reageer ik nog eens. maar ik zal niet meer zulke reacties geven! nogmaals sorry voor de mensen die zich aangesproken voelde zonder dat dit de bedoeling was!!!

LHS_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 15:37

Ik denk, goh leuk topic, zal ik ook es meelezen! Zie ik deze berichtjes.. maar ik snap Jody wel hoor, en weet ook gelijk wie ze bedoelt: ons aller Stoffel met z'n leuke opmerkingen! :')

stoffel schreef:
seasons Ik wil mijn bankrekening nummer wel door geven kun je daar je geld op storten, dan is het tenminste niet weg gegooid.

Pletje heb je ook andere foto's ik kan er zo niks van maken

Het verbaast me niets! Ik vind die opmerkingen van Stoffel heel vaak ook veel en veelste lomp hoor Jody.:j En echt niet alleen in dit topic.. misschien niet zo bedoeld.. maar zeker weten heeft hij achteraan gestaan toen tact werd uitgedeeld. :Y)

Maar goed er is al genoeg over gezegd... :D *gaat weer in de meelees- stand*

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 15:51

Jij hebt ook je hart op je tong liggen he LSH :D

Ben benieuwd of er voor dit jaar nog meer hengsten zijn. Springhengst erbij zou ook wel leuk zijn om te volgen.

LHS_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 15:55

NatasjavE schreef:
Jij hebt ook je hart op je tong liggen he LSH :D

Ja ik zeg tegenwoordig wat vaker wat ik denk ;)

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 16:19

Hmmmm zo lezend zou je dat inderdaad niet een al te nette opmerking vinden LHS, klopt. Maar ik ben ook niet anders gewend van Stoffel over het algemeen :P Dus misschien let ik er gewoon niet meer op ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 16:28

MariekeA schreef:
Ja inderdaad, Floris en de Zjengis Kahn (Hoe schrijf je dat toch???) uit Marie.
Zou leuk zijn wat Eleganten-bloed erbij te krijgen.

Ovb foto's en of hij goed genoeg lijkt komt er mss ook nog een Elegant x Laurentz. Ik heb een paar foto's gezien en ik vond het wel een mooi type

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 16:42

[***] schreef:
MariekeA schreef:
Ja inderdaad, Floris en de Zjengis Kahn (Hoe schrijf je dat toch???) uit Marie.
Zou leuk zijn wat Eleganten-bloed erbij te krijgen.

Ovb foto's en of hij goed genoeg lijkt komt er mss ook nog een Elegant x Laurentz. Ik heb een paar foto's gezien en ik vond het wel een mooi type

Oh daar ben ik ook echt wel benieuwd naar :j Zit zelf ook te overwegen om Laurentz nog eens te gebruiken op Daisy, heb al mooie Elegant x Laurentz combinaties rond zien lopen :j

Staan de foto's online of is het allemaal nog prive :) ?

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:21

Dat zou wel heel interessant kunnen zijn Janne!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:26

Nou dat zijn toch al 3 hele leuke zo op papier.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 19:58

En alle drie met Elegant-bloed. Leuk!

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 21:57

Jodyy93 schreef:
het is niets persoonlijks want zoals al eerder gezegd nog nooit gehoord van jullie naam.
maar jullie reageren zo bot, dat dit echt wel iemand kan kwetsen... waarbij ik bij mezelf denk wie zijn jullie nou om dit te bepalen. het hele beeld dat jullie dus al zo heftig reageren op mijn "hatelijke"reactie zegt toch ook al iets? en ik noem maar een voorbeeld waarbij ik het echt ver over de grens vond gaan:
er werd hier volledig de hengst van seasons afgekraakt(geen idee wie hoe of wat dat paard is) en er word heel lakoniek over gepraat... gewoon de reactie van"ik geef je mijn bankrekeningnummer wel kan je je geld daar gelijk op storten"echt ongelooflijk... en waar gaat dit topic dan om? nog om wie er met zijn hengst naar de HK gaat? of is er een kliekje gevormd met de "zogenaamde" kenners die het leuk vinden om alles wat er af te zeiken valt over andermans paard gewoon maar af te zeiken?
en dit is wat ik bedoel. maargoed misschien is dit nu nog te ingewikkeld voor je? maar laat maar lekker zitten. en ga gewoon verder waar dit topic bedoeld voor is, en kijk alstjeblieft allemaal een beetje uit wat je tegen/over een ander zegt. kritiek mag advies mag. maar op welke manier je het brengt maakt een verschil...

Volgens mij is het de wijze waarop er gereageerd wordt op die adviezen die leidt tot de opmerkingen die jij echt niet vindt kunnen.

Verder denk ik persoonlijk dat als je niet tegen kritiek kan en niet open staat voor adviezen en op basis van die adviezen je koers wil bijsturen, het geen zin heeft om deel te nemen aan een topic als dit. Kies dan voor een fototopic waarin iedereen alleen maar zegt dat je een mooi / schattig / lief paard hebt. Dan is iedereen gelukkig en niemand "gekwetst".

Blijkbaar hebben we verschillende beelden over waar dit topic voor bedoeld is??

edit: lees dat je je reactie wat genuanceerd hebt. +:)+
Laatst bijgewerkt door Rhea op 02-10-12 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 21:59

wanneer staan de eerste bezichtigingen eigenlijk gepland?

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 22:01

Dat is nog niet bekend Rhea. Is afhankelijk van het aantal inschrijvingen. Ik heb begrepen dat vanaf oktober de inschrijvingen kunnen gedaan worden en dat dan begin december de eerste bezichtigingen moeten zijn. Althans, bij het KWPN.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 07:08

MariekeA schreef:
En alle drie met Elegant-bloed. Leuk!

Ben heel benieuwd :D Elegant is nog helemaal niet vertegenwoordigd binnen het hengstenbestand. Zou het deze jaargang dan eindelijk zover zijn?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 08:55

begin december meestal, heb er zin in

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 09:09

Ja ik ook. Hoop echt dat ik de eerste bezichtiging kan gaan kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 09:25

Ik ook. Hoog tijd voor wat ander bloed en bovenal voor weer eens een echt stoer gelders type.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 09:28

Leuk ook, die Elegant x Laurentz! Ik denk dat ik weet welke dat is, die Laurentzmerrie is niet mis. Zou twee vliegen in 1 klap zijn, want van Laurentz loopt er ook nog niets rond :D

Als ik alles om mij heen zo hoor wordt dit de beste eerste bezichtiging voor de Gelderse hengsten sinds jaren.

Ben ook erg benieuwd naar de eerste bezichtiging!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 09:33

Ik heb er ook zin in!
Laatst bijgewerkt door SophievdV op 03-10-12 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt