hengstenkeuring NRPS wie gaat erheen met zijn hengst 26 nov

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: hengstenkeuring NRPS wie gaat erheen met zijn hengst 26 nov

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:15

Snap ik Rianneke, maar geef dat dan ff aan ;)

Het was nogal tegenstrijdig, want op diezelfde flyer met gratis toegang stond heel groot dat je dekkingen kon winnen. Dus ik had het niet zo begrepen.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:16

Ik heb een dekking van Di Caprio en van C'est la vie gewonnen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:16

Vorig jaar hadden wij een dekking van Matchello. Leuke pony vond ik het trouwens wel :j

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:17

manzano schreef:

Het was nogal tegenstrijdig, want op diezelfde flyer met gratis toegang stond heel groot dat je dekkingen kon winnen. Dus ik had het niet zo begrepen.

Het stond er wel bij, daarom had ik die bon ook niet geprint :P

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:17

eldango schreef:
Suelza schreef:
Dat vind ik nog pittig geld voor een paard met een ocd. Een paard met ocd is voor mijn waardeloos, want ermee fokken is alles behalve wenselijk en het is maar de vraag in hoeverre het paard er geen last van gaat krijgen. Het kan 20 jaar goed gaan, maar je kunt ook met 2 jaar in de dikke ellende zitten.

En dat ie eea van GP kent, tja, daar loop ik dan weer niet warm voor. Ik leer bijna al mijn paarden de piaffe aan en 1 beheerst inmiddels ook de passage, maar vooralsnog heb ik daar nog geen loterijbedragen voor geboden gekregen hoor ;) Daar komt bij dat het enkel oefeningen zijn ten behoeve van de gymnastisering van het paard (stretching van o.a. de lange rugspier) en zeer goed te gebruiken voor paarden die strak in de bovenlijn zitten om dit losser te maken (mits goed uitgevoerd).

En daarbij, ga naar een stal waar men spanjaarden verkoopt en je ziet niet anders als piafferende paarden :+ Dat een paard piaffe/passage/pirouettes etc. beheerst, is voor mij net zo waardevol/waardeloos als een paard wat losse hindernissen van 1.60m springt. Dat het paard dat kan, wilt mij niet zeggen dat dit paard een internationaal 1.60 concours aankan.

Maar goed, misschien ben ik ook wel gewoon te nuchter om nog in sprookjes te geloven :o

We hebben het over een Kwpn en geen spanjaard. Beetje appels en peren verglijken.

Het was een ruin. Dus fokken is geen optie. Bovendien is er een goed onderzoek geweest of hij er last van zou kunnen krijgen en of operatie mogelijk is. Volgens het onderzoek zou hij er geen last van krijgen omdat deze op een gunstige plek zit.
Bovendien is het een super fijn leerpaard.

Volgens mij sprak ik over mijn eigen paarden en dat zijn KWPN-ers. Daarnaast gaf ik een stal vol spanjaarden als voorbeeld, omdat men die veelal klassiek beleerd en dergelijke oefeningen sneller in training mee pakt. Of het nu een spanjaard, fries, fjord of kwpn is, je moet het ze nog steeds gewoon aanleren hoor en leg mij nou eens uit in hoeverre dat appels met peren vergelijken is?

Ik zeg alleen maar dat het voor een paard met een ocd pittig geld is. Los van het feit of dit nu wel of geen goed leerpaard is. Hij heeft gewoon een medische afwijking.

En vwb wel of geen gunstige plek, dat verhaal heb ik al eens eerder gehoord ;) ook een paard met een ocd op een, volgens de dierenarts, gunstige plek.

Maar mooi dat het paard 2 jaar later hemelen mocht, want zo gunstig bleek die plek achteraf toch niet te zijn...

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:19

Het gaat niet om een gunstige plek, maar om een ingekapseld fragment! Compléét iets anders.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:19

Alikesflame schreef:
manzano schreef:

Oh dat heb ik niet gezien. Jammur!!!

Gefeliciteerd met je gewonnen dekkingen trouwens. Kun je ze ook gebruiken?? Dan is het helemaal gaaf!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:20

Quir schreef:
Het gaat niet om een gunstige plek, maar om een ingekapseld fragment! Compléét iets anders.

Heb jij de foto's gezien?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:21

manzano schreef:
Vorig jaar hadden wij een dekking van Matchello. Leuke pony vond ik het trouwens wel :j

Die heb ik dit keer gewonnen *\o/*

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:21

Suelza schreef:
Quir schreef:

Nee, maar ik lees wel wat er staat. :')

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:22

Quir schreef:
Suelza schreef:

Nee, maar ik lees wel wat er staat. :')

Ja maar heeft zij de foto's gezien dan :') :')

Edit: en zij spreekt in haar post zelf over een gunstige plek, dus vandaar dat ik daar dan ook op reageerde.

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:23

Suelza schreef:
Quir schreef:

Jeemig gaan we WEER!!!

Ja ik wel en deze was ingekapseld!
Maar zoals wel vaker kan ik het niet weten ik ben geen DA ofzo

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:24

manzano schreef:
Alikesflame schreef:

Oh dat heb ik niet gezien. Jammur!!!

Gefeliciteerd met je gewonnen dekkingen trouwens. Kun je ze ook gebruiken?? Dan is het helemaal gaaf![/quote]

Zeker jammer!

Die pony dekking kan ik sowieso gebruiken. C'est la vie, weet ik nog niet. Kan wel maar ben nog niet zo weg van die hengst eigenlijk.
Zelf heb ik er maar 1 foto van hem gemaakt en hoop dat er nog wat meer van hem valt te zien binnekort.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:25

eldango schreef:
Jeemig gaan we WEER!!!

Ja ik wel en deze was ingekapseld!
Maar zoals wel vaker kan ik het niet weten ik ben geen DA ofzo

Volgens mij was ik al lang weer ontopic, maar gingen jullie er op door _/-\o_

Maarre Carla, ik ken jou langer dan vandaag, dusse... chillll!

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:35

Laat een ieder lekker zijn mening hebben, paard is verkocht en een ander heeft daar immers niets mee te maken. Ik vind persoonlijk nog niet zo gek die prijs en een ander zal er een andere mening over hebben, lekker laten gaan.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:36

Alikesflame schreef:
Laat een ieder lekker zijn mening hebben, paard is verkocht en een ander heeft daar immers niets mee te maken. Ik vind persoonlijk nog niet zo gek die prijs en een ander zal er een andere mening over hebben, lekker laten gaan.

Daarom, en als je vind dat mensen er niets van mogen zeggen, dan moet je het niet op internet zetten.

Maar goed, back on track...

Ik vond het wel wat rommelig gisteren qua programma, niet alles ging op volgorde en een aantal paarden miste ik (die er wel op stonden overigens).

Ik meende dat Reflection ook een kur op muziek zou rijden?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:38

Op die bon stond volgens mij dat alle betalende toeschouwers mee zouden doen met de loting. Dus daarom hebben wij betaald :+

En ik heb weer een dekking van First Stayerhof Ramzi H :o En deze kan ik zeker goed gebruiken!
Vorig jaar was mijn merrie drachtig van ramzi toen ik die dekking won en is ze dus weer terug gedekt en nu heb ik er weer 1 gewonnen en gaan we dus vrolijk door :o

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 13:06

Ik heb trouwens filmpjes van een heleboel hengsten, tenminste mijn stagaire had filmpjes gemaakt.

Dus ik hoop dat ik die vanmiddag kan plaatsen hier. Zowiezo van de ochtend staat er een hele hoop op en Sagrant <3 staat er op! Ik ben achteraf nog naar Jan toegelopen dat ik het een verademing vond om naar hem te kijken, kreeg als reactie, dat het voor hem alles behalve verademend was, maar dat hij ernstig buiten adem was :')

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 13:09

Suelza schreef:
Ik heb trouwens filmpjes van een heleboel hengsten, tenminste mijn stagaire had filmpjes gemaakt.

Dus ik hoop dat ik die vanmiddag kan plaatsen hier. Zowiezo van de ochtend staat er een hele hoop op en Sagrant <3 staat er op! Ik ben achteraf nog naar Jan toegelopen dat ik het een verademing vond om naar hem te kijken, kreeg als reactie, dat het voor hem alles behalve verademend was, maar dat hij ernstig buiten adem was :')

Toevallig filmpjes van Irakion, Harmony of Royal? :D
Haha lijkt me een leuke man. :))

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 13:10

Quir schreef:
Suelza schreef:

Toevallig filmpjes van Irakion, Harmony of Royal? :D
Haha lijkt me een leuke man. :))

Ja Jan Calis was geweldig, was gewoon een showblokje op zich, haha!

Irakion volgens mij wel! Harmony of Royal twijfel ik even over...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 13:32

Alikesflame schreef:
Ik had nummer 308 :D en ook 309 :D Dus 2 dekkingen gewonnen.

Ik vond van de nieuwe lichting hengsten de paarden behoorlijk tegen vallen.
Aaron zag er goed uit. De ponyhengsten spraken een aantal mij meer aan.

Dat meen je niet >;) hé?

xinram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 13:56

Quir schreef:
Zet een juiste ruiter op een Belgisch trekpaard en nog weet ik zeker dat die geen GP proef neer kan zetten.
Daar zijn deze paarden niet op gebouwd, niet op gefokt en dus ook niet voor dit gebruiksdoel geschikt.
Toevallig zei Johan Hamminga dit gister zo mooi bij de arabisch volbloed. Een arabier is gefokt om hard te gaan, dus deze kan niet voldoen aan het "ideaal" plaatje voor een dressuur pony (cq paard).

Vond Sagrant inderdaad wel apart om te zien, vooral de man die de hengst voor brengt! :))

Daar wil ik dan wel even een kanttekening bij plaatsen, want van oorsprong zijn Arabische Volbloeden wel degelijke rijdieren. De laatste eeuwen zijn er in diverse fokkerijen gespecificeerde selecties geweest naar takken van sport, waarin voornamelijk snelheid een rol spelen. Dus die vlieger van Johan gaat niet helemaal op.

xinram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 13:58

petraaken schreef:
heel erg mooie pony hengsten gez :~ ien. Bij de springpaarden zaten er een paar tussen die ik absoluut niet mooi vond maar ja ze kunnen misschien wel springen. De dressuurpaarden vielen erg mee. Vooral Aaron is erg positief opgevallen bij ons. En petje af voor Jana Freund die uit het verrre Duitsland kwam om de hengst onder het zadel voor te stellen. Iets wat ik van de Belg Nick Van Laer niet kon zeggen want die had fijntjes zijn kat gestuurd.

Kon die kat dan niet iets leuks doen? :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 14:46

Rianneke schreef:
En ik heb weer een dekking van First Stayerhof Ramzi H :o En deze kan ik zeker goed gebruiken!
Vorig jaar was mijn merrie drachtig van ramzi toen ik die dekking won en is ze dus weer terug gedekt en nu heb ik er weer 1 gewonnen en gaan we dus vrolijk door :o

Wat super Rianneke! Mooi dat je een dekking wint van de hengst die je zelf al had uitgekozen dit jaar voor je beide merries. Welke merrie ga je voor die dekking gebruiken? Ik neem aan die vos (schimmeltje had je toch te koop staan of zit ik er nu naast?) ?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 15:21

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal berichten verwijderd, onenigheid kun je desgewenst via PB uitpraten, in een topic als dit hebben zulke persoonlijke en aanvallende berichten geen plaats