Voorjaarsonderzoek dressuur 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 11:57

Is er misschien iemand die mij iets kan vertellen over de Oscar x Corleone? (Cover Story geloof ik) Deze zat er nu toch ook in?
Ik ben zelf niet geweest, maar heb wel veel intresse in de hengst cq. Oscar en deze hengst viel mij dus ook erg op tijdens de HK Den Bosch.

Mag ook via PB, maar ben wel benieuwd naar deze hengst. :)

Lilliputter

Re: Voorjaarsonderzoek dressuur 2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 12:03

Cover Story had nog wat lichte aanleuningsproblemen, maar misschien vanwege de korte tijd dat hij zadelmak is? In elk geval vond ik hem al een stuk verbetert en toch erg aanspreken. Die komt er wel, heeft denk ik alleen wat meer tijd nodig. Ben er wel weg van.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:13

die hengst viel me in de 1e bezichtiging al op, plaatje!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 12:27

Mee eens, sommige hebben wat meer tijd nodig en dat vind ik eerder positief dan negatief. Rustig aan, ze zijn nog maar net 3 of nog niet eens.

Rachral

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 16:44

Tjonge jonge, doet er een hengst mee van een forumgebruiker zwijgt iedereen in alle talen.
Wat een geneuzel!!! ;(

Charly1989Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 16:51

Er zijn wel meer hengsten van een forumgebruiker.
Dit zal alleen niet de reden zijn waarom mensen zwijgen.
Stuur een PB naar de mensen waar je iets van wil weten en je krijgt antwoord.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 20:57

Rachral schreef:
Tjonge jonge, doet er een hengst mee van een forumgebruiker zwijgt iedereen in alle talen.
Wat een geneuzel!!! ;(

Dezelfde personen hebben tijden elke hengst die hun onder ogen kwam en niet beviel een schop onder de kont gegeven..
en nu voelt men de hete adem van "kritiek" en dan wordt het ineens duiken omdat hun bazen cq. nieuwe eigenaren aanvoelen komen dat het dekseizoen voor sommige hengsten wel eens zeer kort kan zijn.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 21:22

Jammer dat de verslagen wegblijven. Er wordt toch niet serieus gedacht dat mensen zich zoveel aantrekken van dit soort verslagen dat het de hengsten benadeeld? Kom op zeg.

Hopenlijk is er bij de volgende keer wel iemand aanwezig die gewoon een verslag wil schrijven.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 21:37

Wat komen er hier een hoop kinderachtige opmerkingen voorbij zeg. Elke hengst die meedoet zal wel of gefokt zijn of in eigendom zijn van een forumgebruiker. Als dat de reden van het wegblijven van een verlsag zou zijn is dat erg flauw. Daarbij; als jullie zoveel interesse hebben kunnen jullie ook zelf een keer gaan kijken. Nu heeft niet iedereen die mogelijkheid, maar tegenover de mensen die wel gaan is het ook niet eerlijk om ze te 'verplichten' tot een verslag. Mensen gaan er heen vanwege interesse, niet als verslaggever. Zijn er vragen; geen probleem om die te beantwoorden, maar als ik elke keer dat ik ga ook hier een verslag moet brengen...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 22:38

Het gaat er niet om dat jij perse een verslag moet uitbrengen.
Het is meer dat er nu ineens een beeld lijkt te ontstaan dat je maar beter geen verslag kunt uitbrengen op bokt of dat je dat heel genuanceerd moet doen.
Nu wordt er ineens over momentopname's gesproken en over het feit dat nog jonge hengsten zijn (alsof de lezers die nuancering zelf niet kunnen maken) en ik vraag me serieus af waar dat ineens vandaan komt?

Ik heb het altijd juist enorm gewaardeerd dat mensen hun meningen hier gewoon neerzetten in een beknopt verslagje en zou het enorm jammer vinden als dat nu ineens "not done" meer zo zijn op bokt, om een of andere duistere reden.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 22:40

Vanuit mijn kant heeft dat in elk geval geen duistere reden o.i.d. Alle vragen die hier gesteld worden wil ik best beantwoorden, geen probleem. Kan het wel begrijpen, natuurlijk is het leuk om een verslag te kunnen lezen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 22:43

Zelf heb ik geen specifieke vragen, lees gewoon graag de verslagen van degene die geweest zijn.
Mijn post was ook absoluut niet tegen jou persoonlijk gericht.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 22:46

Dat begrijp ik, maar ik snap ook de 'frustraties'. Natuurlijk moet er rekening gehouden worden met derden, niet iedereen weet dat het een verslag is en geen stempel op de hengst.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 22:54

Lilliputter schreef:
Vanuit mijn kant heeft dat in elk geval geen duistere reden o.i.d. Alle vragen die hier gesteld worden wil ik best beantwoorden, geen probleem. Kan het wel begrijpen, natuurlijk is het leuk om een verslag te kunnen lezen.

Maar Lilli het gaat waarschijnlijk niet eens om jou persoonlijk.

Jarenlang hebben mensen die naar de HK, competitie of verrichting gingen hier hun verslagjes weergegeven. Dat zijn altijd persoonlijke verslagen, maar dat geldt ook voor de bladen.

Zeker met hengsten komen daar belangen bij en emoties. Maar ik vind het echt jammer dat ik nu 3 verschillende verslagen per pm krijg in plaats van hier en dat we die niet meer hier samen kunnen bespreken.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 22:56

Nee dat snap ik, maar degene die geweest zijn worden er o.a. op 'aangesproken'. Ik ben er een van.

Opzich ben ik wel voorstander om een positieve discussie te houden, niet om hengsten af te kraken of elkaar de grond in te stampen.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 22:58

Aan de ene kant ben ik het met Weule eens, aan de andere kant vind ik dat we hier best het onderzoek kunnen bespreken op een gangbare manier.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 23:08

Rachral schreef:
Wat een geneuzel!!! ;(

+:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+

Het was mij ook al lang opgevallen.

Hij die geen vijanden durft te maken, zal nooit ware vrienden kennen. :o

En waarom CGJ geen verslag uitbrengt ? Simpel, dan is de spanning er gelijk af. Weet iedereen gelijk welke hengsten worden ingeschreven en welke niet....... O:)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 00:56

CGJ12 schreef:
[
En waarom CGJ geen verslag uitbrengt ? Simpel, dan is de spanning er gelijk af. Weet iedereen gelijk welke hengsten worden ingeschreven en welke niet.......

Of je doet ook mee aan de nieuwe angst cultuur

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 08:37

Wat een gezeik zeg.

Ik heb een mening over een hengst.
Heb die ook zien lopen. Zodat ik die mening ook nog eens kan onderbouwen.

Dan vind ik het ook leuk om te lezen hoe de mening van andere is over die hengst.
Heb ik het goed gezien? Is mij iets ontgaan? Als redelijk (on)ervaren fokker zoeken naar bevestiging.

Elke keer de pb versturen kost meer tijd dan het stukje in een forum plaatsen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 08:43

Ik vint alluh hengstuh mooj :+ :')

Jammer dat er geen verslagen meer te lezen
zijn inderdaad. Zeker als je geen ;) tijd vrij kunt maken
om "even" naar Stegeren te rijden!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 10:25

Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik mis Pukkie!!! ;(
En CGJ ook...... ;(

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 10:28

Jammer had gehoopt op foto's of filmpjes. Me dunkt dat pb's versturen inderdaad arbeidsintensiever zijn dan de verslagjes hier zo te plaatsen. Oké ik niemand verplichten om zijn bevindingen hier te plaatsen maar het is wel leuk. Wat heeft het dan nog voor nut om dit topic te openen of open te laten in dit geval als niemand zijn bevindingen meldt. Dan kan dit topic net zo goed gesloten worden.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 10:51

Ik heb foto's gemaakt en volgens mij zitten er nog wel wat aardige tussen, het valt nl niet mee om binnen foto's te maken. Ik heb alleen nog geen tijd gehad om ze te uploaden en te plaatsen maar ik ga mijn best er nog voor doen.
Suzanne F. schreef:
Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik mis Pukkie!!! ;(
En CGJ ook...... ;(

En waarom is Puk er niet meer, zal ook zijn redenen hebben dat hij te kritisch was of wat dan ook.
CGJ is ook erg mak geworden de laatste tijd, dus niet meteen mensen veroordelen die niet hun mening willen geven.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 10:55

Schiet eens op Kajanus :D :D :D

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 10:57

Hallo zeg, soms heb ik ook nog een leven naast Bokt :P