Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

_nathalia_ schreef:de mijne staat bij het KWPN ingeschreven maar heeft toch een percentage van 53,91 XX/OX. Kan een paard ook bij meerdere stamboeken ingeschreven staan? En waarom kies je dan voor het ene stamboek of het andere?
kimmie88 schreef:_nathalia_ schreef:de mijne staat bij het KWPN ingeschreven maar heeft toch een percentage van 53,91 XX/OX. Kan een paard ook bij meerdere stamboeken ingeschreven staan? En waarom kies je dan voor het ene stamboek of het andere?
Mijn merrie staat ook bij KWPN ingeschreven en ook iets van 54% ox/xx Maar dat is het volbloed eprcentage.
Bij NRPS is dat het arabisch bloed

NatasjavE schreef:Maar Balzflug is ook goedgekeurd voor het KWPN. Dus de moeder is weldegelijk KWPN ziijn.
En de vader is AES gekeurden Holsteiner...dat zou haar ook niet NRPS maken.
NatasjavE schreef:Maar Balzflug is ook goedgekeurd voor het KWPN. Dus de moeder is weldegelijk KWPN ziijn.
maverick schreef:NatasjavE schreef:Maar Balzflug is ook goedgekeurd voor het KWPN. Dus de moeder is weldegelijk KWPN ziijn.
Dat is ze toch echt. Ze was op de NRPS keuring Kampioen van Brabant en 2 de op Nationale Keuring.Dus dan is ze wel degelijk NRPS.
Het fijne van het NRPS is je paarden in kunt schrijven,die van een hengsts zijn die GGK zijn bij een Europees erkend stamboek.
Daar valt AES ook onder. Maar oorspronkelijk had deze merrie een blauw KWPN papier. Ze heeft er nog nooit minder om gelopen
maverick schreef:Waarom zou een KWPN er perse duurder zijn als een paard wat NRPS geregistreed is? Wij dekken met kwpn en laten het veulen NRPS registreren.Dus dan is dat paard minder waard omdat er een NRPS papier bij zit.Don't think so.
merelhof schreef:dan heb je het wel over de kleine handel. Een deftige handelaar of ruiter kijkt naar de kwaliteit van het paard. Kleur van het stamboekpapier: totaal onbelangrijk.
merelhof schreef:dus jij zegt dat een deftige nederlandse handelaar/gebruiker niet komt kijken naar een driejarige krack c * gribaldi als die ingeschreven staat in het nrps en wel als hij in het kwpn staat?
Wat ik raar vind aan de regel: de beste merrie moet toch winnen, ook als dat een geïmporteerde merrie is. Ze zouden net blij moeten zijn dat die fokkers een hele goede buitenlandse merrie gaat kopen. Maar misschien begrijp ik het niet goed.
PS denk jij nog eens aan die rijen kwpn'ers die op de bwpkeuring stonden?
merelhof schreef:En waarom moet een krack*gribaldi dan in het kwpn ingeshreven staan?

Ilzas schreef:maverick schreef:Waarom zou een KWPN er perse duurder zijn als een paard wat NRPS geregistreed is? Wij dekken met kwpn en laten het veulen NRPS registreren.Dus dan is dat paard minder waard omdat er een NRPS papier bij zit.Don't think so.
Voor mij wel, want ik kan hem nooit meer doorverkopen als KWPN-er, alleen als NRPS-er. En er zijn wel mensen die dat geen moer uitmaakt, maar er zijn ook mensen die wel degelijk zo (als ik zelf dus ook doe) denken. En dat maakt de markt/ afzetgebied voor zo'n paard dus kleiner.

sarabande schreef:Wederom niet reageren als je het niet begrijpt. Maverick haar merrie had een blauw papier (staat hierboven) dat betekent dat ze nooit in het hoofdstamboek wordt ingeschreven en wel omdat haar vader van een niet erkend stamboek is.
Het woord citaat betekent dat je exact weergeeft wat iemand anders heeft gezegd, of geschreven
Dit is het juiste citaat:
Een stamboek dat blij is omdat zijn fokkers buitenlandse merries gaan kopen heeft een ernstig probleem met de eigen kwaliteit.