NRPS versus KWPN

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Re: NRPS versus KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:38

Niemand ontkend dat er NRPSers zijn met veel kwaliteit hoor.
Wat loopt deze?

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:43

NatasjavE schreef:
Niemand ontkend dat er NRPSers zijn met veel kwaliteit hoor.
Wat loopt deze?

Deze liep Z2. Ze was prix st george klaar. Ze zou dat weekend in het zzL lopen. Helaas heeft ze maar 6 keer kunnen starten op wedstrijd.Nu is ze fokmerrie :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:48

Sja en dan zeg ik, die de merrie kent en weet dat ze ook prok is, kijk of ze elite kan worden bij het KWPN.
Ze heeft trouwens een KWPN moederlijn :D

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:52

sarabande schreef:
Sja en dan zeg ik, die de merrie kent en weet dat ze ook prok is, kijk of ze elite kan worden bij het KWPN.
Ze heeft trouwens een KWPN moederlijn :D

euhh bijna :D Balzflug is Duits :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 06:26

Maar Balzflug is ook goedgekeurd voor het KWPN. Dus de moeder is weldegelijk KWPN ziijn.

En de vader is AES gekeurden Holsteiner...dat zou haar ook niet NRPS maken.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 06:51

_nathalia_ schreef:
de mijne staat bij het KWPN ingeschreven maar heeft toch een percentage van 53,91 XX/OX. Kan een paard ook bij meerdere stamboeken ingeschreven staan? En waarom kies je dan voor het ene stamboek of het andere?

Mijn merrie staat ook bij KWPN ingeschreven en ook iets van 54% ox/xx Maar dat is het volbloed eprcentage.

Bij NRPS is dat het arabisch bloed

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 07:00

kimmie88 schreef:
_nathalia_ schreef:
de mijne staat bij het KWPN ingeschreven maar heeft toch een percentage van 53,91 XX/OX. Kan een paard ook bij meerdere stamboeken ingeschreven staan? En waarom kies je dan voor het ene stamboek of het andere?

Mijn merrie staat ook bij KWPN ingeschreven en ook iets van 54% ox/xx Maar dat is het volbloed eprcentage.

Bij NRPS is dat het arabisch bloed

Correctie bij het NRPS draait het om Anglo-Arabisch bloed. Niet alleen om arabisch!

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 09:44

NatasjavE schreef:
Maar Balzflug is ook goedgekeurd voor het KWPN. Dus de moeder is weldegelijk KWPN ziijn.

Dat is ze toch echt. Ze was op de NRPS keuring Kampioen van Brabant en 2 de op Nationale Keuring.Dus dan is ze wel degelijk NRPS.
Het fijne van het NRPS is je paarden in kunt schrijven,die van een hengsts zijn die GGK zijn bij een Europees erkend stamboek.
Daar valt AES ook onder. Maar oorspronkelijk had deze merrie een blauw KWPN papier. Ze heeft er nog nooit minder om gelopen ;)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:53

NatasjavE schreef:

Frapant dat men nog steeds de mensen alles kan wijs maken over het merk van een paard wat blijkbaar belangrijker is dan het paard..
Over 15 jaar komen ze uit China...en dan heet het nog KWPN.. :(:) :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:56

maverick schreef:
NatasjavE schreef:

Dat is ze toch echt. Ze was op de NRPS keuring Kampioen van Brabant en 2 de op Nationale Keuring.Dus dan is ze wel degelijk NRPS.
Het fijne van het NRPS is je paarden in kunt schrijven,die van een hengsts zijn die GGK zijn bij een Europees erkend stamboek.
Daar valt AES ook onder. Maar oorspronkelijk had deze merrie een blauw KWPN papier. Ze heeft er nog nooit minder om gelopen ;)

Een niet KWPN gefokte merrie kan bij het KWPN ook al is ze ingeschreven geen provinciaal of landelijk kampioen worden. De eigenaar van Sunrise was daar indertijd erg pissig over maar dat zijn gewoon de regels.

Ik heb jouw merrie altijd een heel fijne merrie gevonden, met uitstraling en heel best bewegen, maar ik zie eigenlijk, met name in het licht van opmerkingen hier als zou het KWPN met andermans veren pronken, het speciale NRPS er niet in.

merelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 12:54

[quote]Een niet KWPN gefokte merrie kan bij het KWPN ook al is ze ingeschreven geen provinciaal of landelijk kampioen worden. De eigenaar van Sunrise was daar indertijd erg pissig over maar dat zijn gewoon de regels.
/quote]

dan is er dus wel een positief punt te vinden in de werking van het nrps: openheid naar buitenlandse merries in hun kampioenschappen :(:)

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:04

maverick schreef:
Waarom zou een KWPN er perse duurder zijn als een paard wat NRPS geregistreed is? Wij dekken met kwpn en laten het veulen NRPS registreren.Dus dan is dat paard minder waard omdat er een NRPS papier bij zit.Don't think so.

Voor mij wel, want ik kan hem nooit meer doorverkopen als KWPN-er, alleen als NRPS-er. En er zijn wel mensen die dat geen moer uitmaakt, maar er zijn ook mensen die wel degelijk zo (als ik zelf dus ook doe) denken. En dat maakt de markt/ afzetgebied voor zo'n paard dus kleiner.

merelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:49

dan heb je het wel over de kleine handel. Een deftige handelaar of ruiter kijkt naar de kwaliteit van het paard. Kleur van het stamboekpapier: totaal onbelangrijk.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:57

merelhof schreef:
dan heb je het wel over de kleine handel. Een deftige handelaar of ruiter kijkt naar de kwaliteit van het paard. Kleur van het stamboekpapier: totaal onbelangrijk.

In Nederland zijn de handelaars en gebruikers niet zo deftig, die reageren eerst op het papier en komen daarna het paard kijken.

Overigens wat vind jij er niet open aan dat regels die vastgelegd zijn gewoon gevolgd worden.
Of bedoel je dat de portemonnee niet open getrokken wordt :+

merelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:37

dus jij zegt dat een deftige nederlandse handelaar/gebruiker niet komt kijken naar een driejarige krack c * gribaldi als die ingeschreven staat in het nrps en wel als hij in het kwpn staat?

Wat ik raar vind aan de regel: de beste merrie moet toch winnen, ook als dat een geïmporteerde merrie is. Ze zouden net blij moeten zijn dat die fokkers een hele goede buitenlandse merrie gaat kopen. Maar misschien begrijp ik het niet goed.

PS denk jij nog eens aan die rijen kwpn'ers die op de bwpkeuring stonden?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:45

merelhof schreef:
dus jij zegt dat een deftige nederlandse handelaar/gebruiker niet komt kijken naar een driejarige krack c * gribaldi als die ingeschreven staat in het nrps en wel als hij in het kwpn staat?

Wat ik raar vind aan de regel: de beste merrie moet toch winnen, ook als dat een geïmporteerde merrie is. Ze zouden net blij moeten zijn dat die fokkers een hele goede buitenlandse merrie gaat kopen. Maar misschien begrijp ik het niet goed.

PS denk jij nog eens aan die rijen kwpn'ers die op de bwpkeuring stonden?

Een Krack x Gribaldi staat niet ingeschreven in het NRPS want beide hengsten staan bij het KWPN ingeschreven, mits hij te klein is en dan komt er ook niemand kijken.

Een stamboek dat blij is omdat zijn fokkers buitenlandse merries gaan kopen heeft een ernstig probleem met de eigen kwaliteit. Kampioenschappen leveren niets op buiten de eer op dat moment. Als ik met mijn merrie die ingeschreven staan in Brabant in Utrecht naar de keuring ga en daar nummer 1 van de rubriek ben, mag ik ook niet meedoen in de kampioensring. Het is de centrale keuring van Utrecht en de Utrechtse fokkers worden zo bij hun eigen fokkerij betrokken.

Ik blijf me herhalen nu voor de laatste keer, doe je huiswerk even zelf en goed.

merelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:55

En waarom moet een krack*gribaldi dan in het kwpn ingeshreven staan? Kan hem zelfs in zangersheide inschrijven als ik dat wil. Dus dat is onzin.

Ik vraag voor de laatste keer dat je mij een voorbeeld geeft van die rijen kwpn'ers. Je kraakt constant stamboeken (bwp,nrps, duitse stamboeken) af met beweringen die je niet kan hart maken. Dus bewijzen op tafel of woorden intrekken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:13

merelhof schreef:
En waarom moet een krack*gribaldi dan in het kwpn ingeshreven staan?

Geen zinnig mens gaat een paard met een KWPN papier bij het NRPS inschrijven als dat niet nodig is (dus als het niet te klein is) Dat is juist hetgeen waar dit topic om draait. Het verschil tussen KWPN versus NRPS.

Voor de rest, gewoon lezen wat er staat

BWP afkraken waar??
Duitse stamboeken afkraken waar???

Dus bewijzen op tafel of niet zon grote mond hebben als je dingen niet begrijpt

merelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:32

En waarom zou niemand dat doen? Gebeurt constant. Neem nu maverick (schrijft kwpn veulentjes in bij nrps omdat zo alles bij een stamboek terecht kan). En dat is geen uitzondering hoor. Er zijn genoeg mensen die bij dit of geen stamboek alles inschrijven omdat ze daar om praktische of emotionele redenen zin in hebben.

Stamboeken afkraken: lees je eigen post eens terug. Gewoon een citaat: "een buitenlandse merrie mag niet mee doen aan onze keuring want het verschil in kwaliteit moet ergens in zitten".

Ik vraag je trouwens niet veel: geef gewoon een voorbeeld van wat je beweert en daar is de kous mee af. Dan zou ik het misschien kunnen begrijpen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:39

Wederom niet reageren als je het niet begrijpt. Maverick haar merrie had een blauw papier (staat hierboven) dat betekent dat ze nooit in het hoofdstamboek wordt ingeschreven en wel omdat haar vader van een niet erkend stamboek is.

Het woord citaat betekent dat je exact weergeeft wat iemand anders heeft gezegd, of geschreven

Dit is het juiste citaat:
Een stamboek dat blij is omdat zijn fokkers buitenlandse merries gaan kopen heeft een ernstig probleem met de eigen kwaliteit.

merelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:44

:(

[quote]

maverick schreef:
Weet je wat het is. Mij maakt het geen bal uit voor papier erbij zit,het gaat mij om de kwaliteiten van het paard. De Duisters registreren we bij het NRPS want dat is makkelijk en zo kunnen ze als 3 jarige ook voor ster ect,iets wat bij de kwpn eigenlijk niet kan.

Nee daar heeft het KWPN terecht beperkingen voor, hetgeen o.a. het verschil in kwaliteit bepaalt

/quote]

merelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:47

[quote]Maverick:

We hebben elk jaar 2 veulens van duitse hengsten,die worden bij het NRPS geregistreed.De merrie met het kwpn veulen doen we daar dan ook heen.NRPS is zowie zo ook veeeel goedkoper. Dit jaar is het een Pierrot. En Pierrot blijft Pierrot ongeacht het papier

/quote]

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 17:20

Ilzas schreef:
maverick schreef:
Waarom zou een KWPN er perse duurder zijn als een paard wat NRPS geregistreed is? Wij dekken met kwpn en laten het veulen NRPS registreren.Dus dan is dat paard minder waard omdat er een NRPS papier bij zit.Don't think so.

Voor mij wel, want ik kan hem nooit meer doorverkopen als KWPN-er, alleen als NRPS-er. En er zijn wel mensen die dat geen moer uitmaakt, maar er zijn ook mensen die wel degelijk zo (als ik zelf dus ook doe) denken. En dat maakt de markt/ afzetgebied voor zo'n paard dus kleiner.

Whahahahahahahahahaha
sorry :o
Maar goed dat wij daar dan nooit last van hebben ;)

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 17:21

sarabande schreef:
Wederom niet reageren als je het niet begrijpt. Maverick haar merrie had een blauw papier (staat hierboven) dat betekent dat ze nooit in het hoofdstamboek wordt ingeschreven en wel omdat haar vader van een niet erkend stamboek is.

Het woord citaat betekent dat je exact weergeeft wat iemand anders heeft gezegd, of geschreven

Dit is het juiste citaat:
Een stamboek dat blij is omdat zijn fokkers buitenlandse merries gaan kopen heeft een ernstig probleem met de eigen kwaliteit.

AES is wel degelijk europees erkend ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 17:23

maverick schreef:
AES is wel degelijk europees erkend ;)

Geestig hoor, ik dacht dat jij wel zou begrijpen dat binnen die context bedoelt wordt niet KWPN erkend