Dieptepunt op Bokt, Waarom KWPN fokken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 12:08

Het enige wat je als Bokker hoeft te doen om ‘goed te staan’ bij de moddies is je aan de Boktregels houden en vooral je aan de algemeen geldende regels van het fatsoen houden. Verder niets speciaals.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 12:21

Dat het wel of niet bannen van Troef uitgebreid besproken zal zijn wil ik best geloven....

Maar op zich is het toch onbegrijpelijk dat er 1 persoon (voorzover mij bekend en ik denk bij de meesten) wordt geband..

Als er een discussie te ver off-topic gaat wordt er gevraagd om dit uit te "vechten" via pb..... in mijn ogen ben je dan met 2 personen..en waar 2 vechten zijn er 2 schuld...
Als ik beledigd wordt of uitgescholden of wat dan ook via pb, dan reageer ik gewoon niet meer....
Maar om kolen op het vuur te gaan gooien en als het dan uit de hand loopt...gaan zitten huilen... (dit is zoals ik bovenstaande lees... en ik zeg niet dat het klopt)

En als we met z'n allen in een topic het laatste woord willen hebben, krijgen we ellenlange topics die nergens meer over gaan...en zou elke onderwerp bijvoorbeeld eindigen met zinnen als: welles nietes

tuurlijk ben ik het er mee eens dat een ieder in zijn/haar waarde gelaten moet worden...maar ook dan weer zijn er topics bekend waarin de "auteur" door meerdere mensen konstant leugenaar/fantast wordt genoemd.....

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 12:21

Karin.

Sommige topics die geplaatst worden geven al een seintje af, dit loopt uit de hand. Als ik op FA een topic start van ; Ik heb mijn fiets te koop, en we zijn dan bij pagina 2 beland dan zitten we weer op het oude stramien (nederland tegen Duitsland) iedereen op dit forum probeert zijn gelijk te krijgen. ( of hij nu foto's plaatst, of zadels te koop heeft) ieder heeft zijn eigen mening. Het is de taak van de Moddy's om een en ander in goede banen te leiden en er op tijd in te springen. Nu laten de moddy's het meestal zo ver gaan, dat er bijna bloed vloeit. Als er dan ook nog achter de schermen met PB's gegooit word, (wat totaal geen invloed mag hebben bij de moddy's) is het hek van de dam. Wil men elkaar bestoken dat kan dit ook via e-mail of fax. Een moddy hoort boven de partijen te staan. Je moet dit niet als een aanval op de moddy's zien, maar als zij Topics afsluiten vanwege duistere PBtjes (tenminste als die er zijn) dan hebben ze het al veel te ver laten komen.

Hoop toch wel dat ik door deze posting niet bij jou in een kwaad daglicht kom te staan want we hebben altijd een goed contact gehad en dat wil ik zo houden. Ik had dit ook als PB naar je kunnen opsturen, maar je weet hoe ik ben. Openheid is bij mij een belangrijk iets.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 12:24

Ben ik het ook mee eens. Ingrijpen vanaf één iemand, en dan wel gelijk wie, persoonlijk begint te worden. Beter te vroeg dan te laat in dit geval.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 12:25

Kom op zeg!
We zijn volwassen mensen, ik ben het helemaal eens met het feit dat er verschillende figuren zijn welke af en toe het vuur teveel opstoken.
Maar als je je verlaagt tot vuiligheid via pb dan moet je bij jezelf te raden gaan!

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 12:26

Nou ja Sjuimpje dat zien we wel hoe volwassen we allemaal zijn Haha!

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 12:27

Wie zegt dan dat dat gebeurt is Sjuim?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 12:27

Greetje (en anderen): moderators gaan af op wat zij op Bokt constateren en ‘achter de schermen’ aan feiten toegestuurd krijgen, niet op dingen die zij ‘van horen zeggen’ hebben, want daar kunnen zij niets mee. Als er iets gebeurt wat je niet in de haak vindt (dan wel op Bokt, dan wel via PB): MELD het, dan kunnen wij de zaak onderzoeken en evt. tot actie overgaan. Als we niets horen en geen 'bewijslast' hebben, dan kunnen we ook niets ondernemen. Als we wel iets horen en we vinden dat de klachten gegrond zijn, dan ondernemen we actie. En dat heeft niets met partij trekken o.i.d. te maken.

Wat het in goede banen leiden van een topic betreft: dat is vaak genoeg gedaan en daar komt dan van verschillende mensen als reactie op dat mensen oud en wijs genoeg zijn om zèlf een topic in goede banen te leiden. Als moderator willen wij ook méér zijn dan alleen een politieagent. Ook als wij wèl tussentijds een waarschuwing afgeven, dan gaan mensen gewoon door met elkaars mening niet respecteren, ruziemaken, elkaar het leven zuur maken. En als dat uit de hand loopt, dan grijpen wij in met zwaarder geschut. Dat is wat hier is gebeurd.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 12:31

Op dat topic had toch ook heel snel een slotje gekund? Dan was het niet gebeurd. Jullie zijn ook politieagenten hier.
Een slotje erop als het niet verstandig kan. Er kan altijd een nieuw topic gestart worden, tot het er wat leuker aan toe gaat.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 12:51

Slotjes vormen alleen een sanctie vanuit het moderatorteam. Het inzicht waarom er een slotje komt en wat er moet gebeuren zodat er geen slotjes meer vallen, zal van de gebruikers zelf moeten komen. Voorkomen is IMO nog altijd beter dan genezen. We houden het met elkaar leefbaar, althans dat is de bedoeling.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-03 13:00

Feit is dat moderators niet 24/7 online zijn. Ook al zouden we dat wel zijn dan kunnen we onmogelijk die 3000 berichten per dag allemaal in de gaten houden.

Als er niets gemeld wordt door de gebruikers lopen de moderators per definitie achter de feiten aan.

Overigens nog even voor de duidelijkheid; ja, Troef is gebanned.
Waarom is hij gebanned? Als sinds de eerste dag dat hij op Bokt zit zijn er problemen met hem geweest en dan vooral de manier waarop hij zich uit en met andere bokkers omgaat. Een paar weken geleden heeft hij zijn laatste waarschuwing gehad (hier zijn behooooorlijk wat waarschuwingen aan vooraf gegaan). We hebben toen heel duidelijk gemaakt dat we er echt meer dan genoeg van hadden. Eigenlijk had ik hem toen het liefst meteen gebanned. Maar goed, hij heeft toen een allerlaatste kans gehad, ik hoopte (tegen beter weten in) dat hij er iets van geleerd had. Schijnbaar niet. Lees voor de grap zijn opmerkingen in het betreffende topic even door. Hier kwam nog bij dat hij dan adressen van Bokkers op gaat zoeken en dan gaat dreigen dat hij wel even persoonlijk langs gaat komen. Daarmee gaat hij IMO echt veel te ver.

Dat hij verstand van zaken heeft is voor mij echt totaal niet relevant. Zijn standpunten zijn nog veel minder van belang, al zou hij een KWPNer willen kruisen met een zeepaardje. Hij ging veel te ver, is tot in den treure gewaarschuwd maar op een gegeven moment houdt het op.

Als het zo is dat er ook andere mensen gebanned moeten worden dan volgend die mensen vanzelf. Zoals ik ook al in mijn eerste post zijn was het zeker niet alleen Troef in het betreffende topic. Andere mensen waren nog een heel stuk lomper bezig. Deze mensen zijn ook gewaarschuwd. Ik ben iig een stuk minder tollerant geworden wat betreft dit eeuwige kinderachtige gedoe op FA.

Voer een normale discussie, als je dat niet lukt houdt je er dan gewoon buiten. It's that simple.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 13:07

Ik vind het eerlijk gezegd nogal apart dat er nu naar de moderators gekeken wordt in plaats van naar degenen die het veroorzaken.
Eigenlijk zouden er helemaal geen moderators nodig moeten zijn, en al helemaal niet voor mensen van deze leeftijd, maargoed kennelijk is het nodig. Maar die mensen weten zelf ook wel dat ze fout zitten, of ze nu een waarschuwing of een slotje krijgen of niet. Ik vind het dus niet de verantwoordelijkheid van de moderators om op tijd in te grijpen.
Het is de verantwoordelijkheid van de gebruikers om zich normaal te gedragen, gebeurt dat niet dan zijn er consequenties. Een waarschuwing, een slotje of bv een ban.

Als ik een winkeldiefstal pleeg en ik word niet gepakt, dan ga ik die week erna toch ook geen bank beroven omdat ik geen waarschuwing heb gehad? Je weet zelf echt wel wanneer je te ver gaat, daar heb je geen moderator/politieagent voor nodig lijkt mij...

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 13:09

Maar daar gaat het hier toch om? Fokkerij in dit forum dan toch.
Ik denk toch dat je een toevoeging aan je forum nu weg haalt. Volgens mij word het niet eerlijk gespeeld hier en dat vind ik er zo jammer aan.
Tuurlijk zijn er meer het boekje te buiten gedaan, ik heb er ook een rol in gespeeld, maar het ging gewoon te ver in de eerste plaats al, het ging er behoorlijk vernederend aan toe en op een oneerlijke manier.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 13:10

Als de topics inderdaad over de Fokkerij zouden gaan, op een normale manier, was er vast geen probleem geweest...

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 13:16

Jamaar Bart, dat topic ging toch al een aantal dagen aan de gang hé. Waarom dan niet eerder een slot, dat zag je gewoon aankomen. Volgens mij is dat zeker de taak van jullie. Verder zijn er duidelijk wel politiemannen nodig dat is al voldoende bewezen denk ik.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 13:21

Had een slotje dit opgelost dan??
Dan was er in een volgend topic weer dat over-en-weer gekat gekomen.
Je kan wel blijven waarschuwen, maar als jij het met een politieagent wilt vergelijken, die zegt toch ook niet tegen iemand die telkens te ver gaat: "nou niet meer doen hè? Lachen ". Diegene lacht je na 9x gewoon uit.
Op een gegeven moment is het tijd voor actie.
En nu is er actie en is het weer niet goed. Verward

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 13:22

Cody schreef:
Als de topics inderdaad over de Fokkerij zouden gaan, op een normale manier, was er vast geen probleem geweest...

Cody, dat komt niet door 1 persoon, daar zijn meerdere bij betrokken geweest.

Ik kan hier wel zeggen dat ik hier nooit en te nimmer pb's van Troef heb gehad waarin hij me bedreigd. Wel heb ik zeer vuile pb's gehad van iemand die ook het topic verpest heeft.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 13:24

Chantal, dan was het handig geweest als je dat even had gemeld bij een van de moderators of bij een van de beheerders. Als wij van niets weten, kunnen we ook niets ondernemen.

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 13:24

Nee omdat er nu eentje geband is en er meerdere de schuld hebben, daarom zit er iets scheef. Oorzaak en gevolg.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 13:25

Ik heb het in die quote ook niet over 1 persoon of meerdere?
Vind het alleen zo zonde dat een forum beheerst wordt door een groepje personen die elke keer elkaar weer in de haren vliegen.
Daarom kom ik bijna nooit op FA. Zelfde verhaal met RT.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 13:26

Ja, weet ik, ben ik later ook achter gekomen, dom van me. Ik ben er toen ook niet op ingegaan. Later gevraagd of ze hem nog eens wou pben maar niks meer terug gehad.
Maar ik ga het zeker onthouden.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 13:26

Telkens een slotje plaatsen nog voor het uit de hand loopt....
Ik krijg ook vaak steken van andere personen.... heb ik ook wel voorbeeldjes van, je kent ze toch ook hé Bart.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 13:30

Zannekin schreef:

Je zegt het zelf al...telkens...
We zitten toch niet op de peuterschool???
De moderators hebben ook wel wat beters te doen lijkt mij.
Je krijgt hier op bokt 2 kansen: of je houd je aan de regels en mag blijven of je overtreed de regels en vliegt eruit.
En elke bokker maakt zijn of haar eigen beslissing.
Ja toch?
Dat er nu maar 1 iemand een ban heeft gehad, is niet oneerlijk voor degene die er nu wel eentje gehad heeft, maar is een geluk en een waarschuwing voor degenen die hem nu nog niet gehad hebben.
Zo moet je het zien denk ik. Ook zij kunnen nu weer kiezen tussen de 2 mogelijkheden.

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 13:32

Zannekin schreef:
Ik krijg ook vaak steken van andere personen.... heb ik ook wel voorbeeldjes van, je kent ze toch ook hé Bart.

Klopt Zannekin die waren persoonlijk gericht en op je paarden, maar dat mocht schijnbaar.Word er dan toch met 2 maten gemeten??????

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 13:38

Valt me tegen van je Greetje, er is van beide kanten weinig goede gezegd over elkaars paarden.
Maar persoonlijk dreigementen gaan elk boekje te buiten! Boos!