(en lang gezocht).Veel rondneuzen dus, en weten wat je zoekt! Succes!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
(en lang gezocht).
.miek140 schreef:Je zou eventueel kunnen overwegen om er eentje te importeren.
De IJslandse Króna is nu bijna niets meer waard. En de paarden waren er sowieso véél goedkoper dan hier. Maar dan moet je natuurlijk wel weer de export kosten betalen, maar meestal haal je dat er toch wel weer uit!
Nadeel is dan weer wel dat je ofwel een paard op vertrouwen moet kopen, ofwel er op vakantie moet gaan om er eentje uit te zoeken. En dat maakt het dan ook wel weer een duur grapje.
Maar je houd er wél een leuke vakantie aan over!
RinekeLouws schreef:Ik heb een ijslanderveulen gekocht van 7 maanden en die koste 1300 euro. tis dan nog wel ff wachten enzo met rijden. maar meestal zijn de prijzen opzich wel aardig hoog. 4000 euro is niks voor een goed doorgereden ijslander. en dan heb je nog niet eens een 4 of 5 ganger.
siskeh schreef:wat kost een ijslander? veel!
ik ben wel op zoek geweest, maar als je een ijslander onder de 2500 euro hebt is er vaak iets mis mee, en daar boven ook nog wel denk ik!
Glossi schreef:RinekeLouws schreef:Ik heb een ijslanderveulen gekocht van 7 maanden en die koste 1300 euro. tis dan nog wel ff wachten enzo met rijden. maar meestal zijn de prijzen opzich wel aardig hoog. 4000 euro is niks voor een goed doorgereden ijslander. en dan heb je nog niet eens een 4 of 5 ganger.
Weet niet precies wat je met de laaste zin bedoelt? Maar 4000 euro voor een drieganger is echt wel veel geld..
RinekeLouws schreef:Het is een boel geld, maar voor een merrie die de leeftijd heeft om ingereden te worden - en die al heeft bewezen veulens te kunnen krijgen - is het absoluut niet duur. Drie maanden training eroverheen om de knoppen erop te zetten en dan kost ze 6½. Een ruin van vergelijkbare leeftijd, kwaliteit en mate van belering is goedkoper, zo tussen de 3 en 3½. Ingereden en wel koop je die, afhankelijk van afstamming en talent, tussen de 4½ en de 5.heb er niet veel verstand van, maar vond dat best veel geld voor een onbeleerde merrie.