Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
dank je, ben er ook erg wijs mee hoor
Chicascas schreef:Numero uno is geen slecht idee maar ook wel al wat dekgeld en geeft ook niet altijd erg vergrotend
Van cantos zou ik wegblijven, erg mooie goede hengst, maar niet voor jouw merrie. Ik zou ook bang zijn voor een pony te fokken.
Solitair zou ik zéker niet doen, in het springen vind ik zijn nakomelingen echt niets !! En aangezien je toch een springpaardje wil fokken, zou ik toch al beginnen met een goede springvererver te zoeken en dan de rest. (nog een roddel: bij het kwpn zouden ze solitair bloed niet zo graag zien komen heb ik al enkele malen GEHOORD (= een roddel, of hij waar is ?!?) )
Citaat:(nog een roddel: bij het kwpn zouden ze solitair bloed niet zo graag zien komen heb ik al enkele malen GEHOORD (= een roddel, of hij waar is ?!?) )
sorry. donia schreef:Cantos vererft trouwens hoogtemaat +0.75 en dat is gemeten over tientallen nakomelingen via de stamboekkeuringen. Ze nemen 1.64 als gemiddeld stokmaat dus hij vererft gemiddeld ietsje groter.
donia schreef:- Phin Phin karakter ????
-Cantos nee dus
-Londontimes kan me niet bekoren
-Numero Unokomt ook wel vaak een kleintje van
In type en in hoogtemaat.Antoinette schreef:Ik ben niet zo héél erg thuis (meer) met springbloed, maar ik zie een hele fijne merrie op de foto en met fantastisch bloed!
Is het geen fantastische beweger? (ik ken namelijk alleen maar Rossini's die echt extra bewegen).
Daarom zou ik Solitair aanraden. Uit een bewezen springstam én fijn bewegen. Zelf voldoende aan de maat (weet niet hoe hij doorfokt).
karinna schreef:Citaat:(nog een roddel: bij het kwpn zouden ze solitair bloed niet zo graag zien komen heb ik al enkele malen GEHOORD (= een roddel, of hij waar is ?!?) )
Een vriendin van mij heeft een Solitair merrie.
Toen zij aan de 'regio-inspecteur' om advies vroeg ivm met hengstenkeuze, kreeg zij echt te horen niet te dekken aangezien Solitair niet erg hoog staat bij hun!
Van deze uitspraak was ze dus aardig onderste boven!!
Vandaar dat Solitair naar het buitenland is afgevoerd....