fokkerij en afstamming

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kitbits

Re: fokkerij en afstamming

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 09:56

Dat is ook toevallig. Ik kijk steeds minder in mijn favo topic omdat het zo "vervuild" is met alleen maar kleurentopics. Begon me er al een beetje aan te ergeren. Het voorstel van een eigen subforum lijkt mij het beste idee. En van die veel terugkerende vraagjes, zoals hoe oud mag een merrie zijn voor..., hoe hoog wordt jouw veulen en wat betekend ster in een sticky. Komt er vanzelf weer meer ruimte voor de betere topics. Clown

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 11:49

ART_UMA schreef:
Ja nog steeds geinteresseerd, maar op de een of andere manier zijn er toch minder interessante topics. Het lijkt wel alsof door de opdeling in tig subfora de kruis bestuiving tussen zijdelings samenhangende vragen weg is.
BV Evenenement PAVO of iets dergelijks mag van mij best op FA. Vragen over hengsten in relatie tot exterieur heb ik ook geen probleem mee. De samenhang is sportpaard fokken.

Ja ,hier ga ik ook in mee.
Vooral het uiteindelijke doel voor ogen houden...sportpaarden fokken!!!
En de weg ernaar toe.
Fok je een paard voor de topsport???
Of neem je met iets minder genoegen.
Wanneer kan een paard topsport bedrijven???
Hoe ziet hij of zij er dan uit???
Ik krijg nl zelf steeds meer het idee dat de echte toppers(geen PAVO toppers bedoel ik dan)toch wel toevalstreffers zijn.
Ik wil ze niet allemaal over 1 kam scheren maar daar komt het kortgezegd toch wel op neer,denk ik.
Of schop ik nu mensen tegen het been??

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 11:52

F-Am loopt al langer leeg hoor, Sarabande. Dat heeft niks te maken met een overvloed aan kleurenvragen. Die vallen nu meer op omdat ze meer gesteld worden en langer blijven staan bij gebrek aan interessante topic's.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 11:58

Waar je je al niet aan kunt storen zeg.. Dan lees je er toch langsheen en klik je het topic gewoon niet aan? Wat een onzin zeg, je bent hier niet alleen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 12:00

Ik kan alleen maar zeggen: help ons een kleurensubforum te krijgen Nagelbijten / Gniffelen

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 12:01

Door al die kleurentopics verdwijnen de interessante topics wel snel naar p3 e.v. en vallen daarom sneller stil... Er is nu een sticky over kleuren en een kleurencalculator. Daar kan men de info uithalen die nodig is en dus kunnen al die topics gesloten worden. Of maak er één HK topic van en verwijs daar naar, probleem ook opgelost.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 12:01

^^Waarom? beslissing is toch al lang en breed genomen. Kijk over een (half) jaar nog eens en kijk dan of het aanbod groter is en probeer het dan nog een keer aan te vragen.

gitta dat is onzin, want een écht interessant topic had in no time tig pagina's en stond vrijwel altijd bovenaan. In de sticky's zie ik ook trouwens weinig nut verder, maar goed..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 12:15

Sammie schreef:
^^Waarom? beslissing is toch al lang en breed genomen. Kijk over een (half) jaar nog eens en kijk dan of het aanbod groter is en probeer het dan nog een keer aan te vragen.

gitta dat is onzin, want een écht interessant topic had in no time tig pagina's en stond vrijwel altijd bovenaan. In de sticky's zie ik ook trouwens weinig nut verder, maar goed..

Beetje rechtlijnig om te zeggen dat een beslissing een beslissing is. Wellicht hebben de beslissers zich niet voldoende verdiept in de gevolgen die dit op F&A heeft.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 12:20

Men wil gewoon geen kritiek horen over Bokt... Over VN loopt een vergelijkbaar topic en ook daar is steevast het antwoord: beslist is beslist. Ik kan mij indenken dat de meeste bokkers op een gegeven moment al niet eens meer de moeite nemen om ergens een opmerking/vraag over te plaatsen. Dit topic loopt pas storm als íedere bokker die zich hieraan ergert (kleurenverhaal) daadwerkelijk een bericht plaatst... Maar die hebben al gelezen dat het weer eens zinloos is er wat van te zeggen en dus kunnen wij weer genoegen nemen met beslist is beslist en straks een F-AM gedeelte wat enkel over kleuren gaat... Bloos

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 12:25

@ Gitta: Dat er mensen zijn die het niet interessant vinden, snap ik. Zelf vind ik de welke kleur is mijn veulen, terwijl het een doodgewone bruine of vos is, ook erg irritant. Maar er zijn weldegelijk interesante discussie's over te voeren. Om dan maar te zeggen, alstublieft voorgekauwde info, red je er maar mee en hou verder je mond, val ons er niet mee lastig vind ik te ver gaan.
@ Sammy: De mods hebben alleen de kant van de mensen die het wel interessant vinden gehoord en besloten dat het heel goed op FA kan, misschien valt er nog iets te veranderen als ze standpunten horen van mensen die de topics niet interessant vinden en ze NIET op FA vinden horen.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 12:29

@ Mystica: helaas gaat 90-98% over een vrij standaard kleur... Als dat al minder wordt, scheelt het al een heel stuk... Knipoog

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 12:34

Klopt Knipoog
Waarschijnlijk is dat te wijten aan dat nu alle topics die ergens anders vandaan komen massaal naar FA worden verplaatst. Probleem is alleen dat wanneer er een centraal topic over kleuren komt (waar de mods trouwens ook niet mee accoord gingen Nagelbijten / Gniffelen ) vragen waar wél interessante discussie's over mogelijk zijn, óók niet meer los geplaatst mogen worden...

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 12:43

sarabande schreef:
Ik zou graag een discussie willen aanzwengelen over het discusieren over fokkerij, waar dit forum voor bedoeld was.
Met stijgende verbazing lees ik de afgelopen maanden de toename van het aantal kleuren topics, stickys door de mod over kleuren etc.
Ieder ras of soort heeft een eigen subforum op Bokt en dat zijn degene die over het algemeen geintereseerd zijn in kleuren. De discussies over de sportfokkerij van paarden is volledig verzand. Vragen, die vaker gesteld worden worden niet meer beantwoord en het forum is voor KWPN fokkers totaal oninteressant geworden.

Waarom geen stickies over de veel gestelde vragen omtrent de fokkerij
Zoals wat zijn predicaten en hoe krijg de merrie die
etc.
Zijn er hier uberhaupt nog mensen geintereseerd in fokkerij kwesties???

Kleurentopics horen echt NIET thuis onder rassenpraat, aangezien kleuren niet rasgebonden zijn.
Vandaar dat het ook zo onlogisch is dat kleurentopics nu onder twee verschillende subfora vallen, namelijk [F-AM] en [WN-FA]. Gewoon één subforum [KG] is de enige logische en meest eerlijke oplossing, maar probeer dat maar eens duidelijk te maken aan de mods.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 15:48

sarabande schreef:
Nee hoor ik vergeet Samber niet, maar dat is procentueel gezien zon kleine marge dat daar niet echt een heel forum voor verkloot behoeft te worden.

Jammer dat je het als verkloten ziet....
We hebben idd een aanvraag gedaan voor een kleurengenetica sub forum, maar dat is inderdaad afgewezen.

Daarbij is FA niet enkel voor warmbloeden, maar voor alles betreft fokkerij.
Als ik een vraag heb over het fokken met mijn shet, ben ik toch geneigd dat hier te plaatsen, omdat ik hier serieuzere reacties krijg (van mensen die er meer verstand van hebben) dan bij het gros jonge meiden (al dan niet penny) die op SH zitten

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 16:03

stef schreef:
sarabande schreef:
Nee hoor ik vergeet Samber niet, maar dat is procentueel gezien zon kleine marge dat daar niet echt een heel forum voor verkloot behoeft te worden.

Jammer dat je het als verkloten ziet....
We hebben idd een aanvraag gedaan voor een kleurengenetica sub forum, maar dat is inderdaad afgewezen.

Daarbij is FA niet enkel voor warmbloeden, maar voor alles betreft fokkerij.
Als ik een vraag heb over het fokken met mijn shet, ben ik toch geneigd dat hier te plaatsen, omdat ik hier serieuzere reacties krijg (van mensen die er meer verstand van hebben) dan bij het gros jonge meiden (al dan niet penny) die op SH zitten

Ik ook, maar ze worden in no time toch wel verplaatst Nagelbijten / Gniffelen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 00:35

Leuke discussie maar ik heb nog geen potentiele onderwerpen gehoord.

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 00:57

Wellicht weten de mensen die hier belangstelling voor hebben ook waarover ze het willen hebben, zelf onderwerpen aangeven dus. Dan is er in ieder geval een begin.
Blijf het in ieder geval even volgen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:27

sarabande schreef:
Wellicht hebben de beslissers zich niet voldoende verdiept in de gevolgen die dit op F&A heeft.

Zoals ik al zei: ik denk niet dat de hoeveelheid kleurenvragen de andere topic's zodanig hebben verdrongen tot pagina 2 of wat dan ook. Die interessante topic's die jij graag ziet, zijn er gewoon niet want ze worden niet geopend.

En nu kan het gevraagde, maar niet gekregen kleurensubforum hier wel weer tot in de treuren besproken worden waarom wel en waarom niet. Mod's hebben uitvoerig nee gezegd en vervolgens de bezwaarcommisie ook nog een keer. Dat lijkt mij duidelijk dat het er op dit moment niet inzit. En nogmaals als over een jaar de vraag nogdanig zo groot is of groter is naar antwoorden op hele simpele vragen zoals vos x vos wat wordt dat? en als er over een jaar nog steeds mensen zijn die het enorm leuk vinden om dat soort vragen in elk apart topic te beantwoorden kunnen ze het subforum toch weer opnieuw aanvragen? Dat stond ook op FZ, nu niet misschien dat over een jaar blijkt dat het wel nodig is.

FA-A loopt al langer leeg, sara. Dat was al voor de opmars van de kleurenvragen. Alleen die zie je nu meer omdat ze blijven staan, bij gebrek aan interessante discussie's op FA-A. (die je misschien ook zelf kunt openen als je iets interessant lijkt/vindt om over te discusseren) ?

En waarom VN hier nu bij getrokken moet worden Verward Voor zulke zaken zijn FZ, niet FA-A. Wordt erg onoverzichtelijk als discussies niet afzonderlijk van elkaar besproken kunnen worden. Gebrek aan andere argumenten wellicht als dat niet kan?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 10:47

sammetje het is niet iets persoonlijks hoor, het gaat over de aantrekkelijkheid van F&A, die was al minder maar is nu helemaal verdwenen.

En het argument Befehl ist Befehl komt erg kortzichtig over.
Nogmaals ik denk dat degenen die deze beslissing genomen hebben zich onvoldoende de impact ervan op F&A gerealiseerd hebben.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:55

kleurentopics...op fa....

mensen die bv vos veulen hebben maar denken dat hij zwart word....kan dit?

missch een paar nieuwe topics openen.....waaruit missch wel weer wat verder vloeit...

tis gewoon een beetje stil hier, terwijl er in verleden wel interresant discussies waren....

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 12:18

We hebben nu een discussie over discussie!!!
Gezellig!!!
Als we nu eens een appart topic openen over discussieren.
Dat loopt zoals je hier nu ziet beter als een nieuw topic over fokkerij en afstamming!!! ROFL

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 12:23

Ik heb een nieuwe geopend, ben benieuwd naar de reacties!

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 12:24

ga gelijk kijken!!!!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 15:23

Sara, ik voel mij absoluut niet (persoonlijk) aangevallen. Ik ben het met je eens dat het al een tijd aardig dood is op fa en dat er aardig veel 'simpele' vragen voorbij komen. Echter denk ik (nog steeds) niet dat dit komt door een overvloed aan kleurenvragen.
En ik denk ook niet dat als die kleurenvragen in een subforum komen dat fa-a opeens volstaat met allerlei interessante topic's. Ik denk dat het dan nog stiller wordt hier.

Verder heb ik het topic op FZ over die aanvraag gevolgd en heb meerdere malen gelezen dat als blijkt dat er over een tijdje meer behoefte of nog steeds behoefte is aan zo'n subforum dat het dan gewoon opnieuw aangevraagd kan worden. Dus in die zin is beslist is beslist absoluut niet van toepassing. Misschien kun je het momenteel opnieuw proberen in het FZ topic met jou argument dat fa-a er mee volstaat en ondergesneeuwd wordt? (wat mystica dus aanhaalt in principe)

Kortom: Eens fa-a bloedt aardig dood, er staat een hoop simpele (voor ons misschien dan, voor (jonge) gebruikers zijn het misschien hele serieuze vragen), maar ik denk niet dat dat komt door een gebrek aan een bepaald subforum. (nu ben ik toch nog over dat subforum aan het praten Huilen van het lachen )
Hoe het te stimuleren van wel interessante topic's is lastig...

En idd misschien is het verdelen over al die verschillende fora juist de reden dat er hier in het algemene gedeelte nergens meer plek voor is (behalve voor de 'restjes') Verward

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 17:52

Ik krijg erg het gevoel dat bepaalde mensen vinden dat kennelijk alleen de warmbloed/sportpaard fokkerij serieuze, interesante fokkerij is.
Is een KWPN/Sportpaard subforum dan geen idee?