Afstammelingenkeuring 2008-08-26

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Lilliputter

Re: Afstammelingenkeuring 2008-08-26

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 22:02

Bedankt Art_Uma!! Vind de Zizi-topjes erg aanspreken!!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 11:03

Zapatero VDL heeft een heel goed veulenrapport gekregen Lachen gelukkig.. wij hebben onze indorado merrie drachtig van hem Lachen en die kan wel wat souplesse kwa beweging gebruiken

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 14:15

Marijkeeee schreef:
Zapatero VDL heeft een heel goed veulenrapport gekregen Lachen gelukkig.. wij hebben onze indorado merrie drachtig van hem Lachen en die kan wel wat souplesse kwa beweging gebruiken

Ben ook blij met deze beoordeling. Mijn merrie (Fruhling) is ook drachtig van hem.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:05

Hier nog iemand die blij is met het rapport Haha!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 11:06

Nu nog maar afwachten hoe onze Zapatero's er uit komen te zien Knipoog

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 11:57

Ik herken mijn Wyntonveulen beslist niet van de rapportage. Heeft wel behoorlijk front, maar dat hebben alle veulens uit deze merrie.

Oei, het rapport van Zethar is niet best. Ik wacht de publicatie in de strengen wel af vwb de kwaliteit van de merries (geldt ook voor Wynton).

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:09

Alani schreef:
Ik herken mijn Wyntonveulen beslist niet van de rapportage. Heeft wel behoorlijk front, maar dat hebben alle veulens uit deze merrie.

Oei, het rapport van Zethar is niet best. Ik wacht de publicatie in de strengen wel af vwb de kwaliteit van de merries (geldt ook voor Wynton).

Ik ben op bokt foto's tegen gekomen van Albert, die foto's doen heel anders aan dan de site van het KWPN doet vermoeden.

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:21

Anne_GTI schreef:
Alani schreef:

Ik ben op bokt foto's tegen gekomen van Albert, die foto's doen heel anders aan dan de site van het KWPN doet vermoeden.

Heb je het dan over Wynton of Zethar, of beide?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:58

Zethar. Zal wel even linkje zoeken.
Lia_ schreef:
Ze hier maar even op een rijtje Haha!

nr.1: Diederik, Zethar x Ahoy X Pygmalion
Afbeelding

nr.2: Diann, Zethar x Irak x Octaviaan
Afbeelding

nr.3: Dodo, Zethar x Fortissimo x Dobas
Afbeelding

nr.4: Dior, Zethar x Droomwals x Ahoy
Afbeelding

nr.5: Diva, Zethar x Exponent x Rex
Afbeelding

nr.6: Dakota, Zethar x El Corona x Nurprimus
Afbeelding

nr.7: Daisy, Zethar x Witmar Alazan x Damascus
Afbeelding

nr.8: Donnavivera, Zethar x Loek X Goudsmid
Afbeelding

nr.9: Deifeldt, Zethar x Galant X Elegant
Afbeelding

nr.10: Dudok, Zethar x Lorton x Renovo
Afbeelding

Alle veulens zijn van juni, behalve nr. 10 die is van april.
Door de regen was de bodem wat glad en dat was terug te zien, er zijn een paar veulens onderuit gegaan en ze liepen allemaal wat voorzichtig.
Vind het jammer dat daar blijkbaar geen rekening mee is gehouden.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 13:13

De veulens op de foto's (v Zethar) lijken helemaal zo gek nog niet! Vind het jammer dat ik ze niet irl heb gezien. Hoop dat het straks wat meevalt..

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 13:19

Anne; ik had ze gevonden en deel je mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 19:06

Nr 9 mogen ze zo brengen, wat een plaatje.
Ik vind de foto's ook positief verrassen.
Lia zei dat het veld erg nat was (waarom doen ze dat ook op gras!)

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 20:16

KWPN schreef:
Zethar (Parcival x Cabochon)
Uniforme collectie voldoende ontwikkelde veulens, die matig in het rechthoeksmodel staan en Gelderse uitstraling missen. In draf hebben de veulens een goede houding maar moeten tactmatiger draven. Het achterbeen wordt matig gebogen en zou resoluter moeten ondertreden. De galop is kort. In beweging hebben de veulens van Zethar weinig lichaamsgebruik.

Als ik de foto's zie snap ik de opmerking over de uitstraling niet, ik vindt ze erg aansprekend en je zou ook kunnen zeggen dat ze wat compact ogen door de extra hals en houding. Beweging is van een foto moeilijk te beoordelen natuurlijk.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 20:45

Ik vond Zethar juist zo interessant, lees dat beknopte rapport zie de foto's en denk waar hebben ze het over Verward
Ik ben er zelf niet geweest, maar van de foto's spreken er mij iig een aantal wel degelijk aan. De opmerking over tactmatiger draven.. Nou ik heb nakomelingen gezien van gepromote modehengsten die hier een puntje aan kunnen zuigen.

Over de bodem wordt meestal in het uitgebreide rapport vermeld.

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 21:11

Wij doen 18 september mee bij Tim Coomans met het nakomelingen onderzoek van Ziësto. Ik ben ook heel benieuwd naar de andere veulens en het commentaar. Zijn daar ook nog mensen bij van hier??

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 21:17

Poehee schreef:
Wij doen 18 september mee bij Tim Coomans met het nakomelingen onderzoek van Ziësto. Ik ben ook heel benieuwd naar de andere veulens en het commentaar. Zijn daar ook nog mensen bij van hier??

Hmm, zou ik wel willen maar weet nog niet of het in de planning gaat passen.

xxxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 17:33

Iemand naar de afstammelingenkeuring van zapatero geweest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 17:37

Nee, ben er wel nieuwsgierig naar. Best bewegende hengst.

ladydarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 22:46

iemand foto's van de veulens van Canturano?

Marleen79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 08:38

en foto's van de veulens van Vigaro? Lachen

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 10:24

Gisteren heeft de springcommissie bestaande uit de hengstenkeuringcommissieleden Arie Hamoen en Daan Nanning en inspecteur Wim Versteeg de veulens van vier springhengsten beoordeeld.

Onderstaand de korte samenvattingen van Zirocco Blue, Whistler, Canturano en Vigaro.

Zirocco Blue (Mr. Blue x Voltaire)
Uniforme collectie goed ontwikkelde rijtypische veulens die goed in het rechthoeksmodel staan en uitstraling hebben. De draf is actief met een goede afdruk. De veulens galopperen makkelijk aan, hebben een goede balans en zijn lichtvoetig.

Whistler (Holland x Iroko)
Uniforme collectie voldoende ontwikkelde veulens die meer in het rechthoeksmodel moeten staan en over een aansprekend front beschikken. Het achterbeen is sabelbenig waarbij meerdere malen het spronggewricht beter afgewerkt moet zijn.
De veulens bewegen matig krachtig en zouden meer lichaamsgebruik moeten hebben.

Canturano (Canturo x Coriano)
Uniforme collectie rijtypische veulens met veel ras die ruim voldoende in het rechthoeksmodel staan. De lendenpartij is vaak arm bespierd en de croupe is hellend. De draf is krachtig, ruim, met een goede beentechniek. De galop is lichtvoetig en ruim voldoende van ruimte en balans. De veulens bewegen met veel lichaamsgebruik.

Vigaro (Tangelo van de Zuuthoeve x Renville)
Wisselende collectie veulens wat betreft ontwikkeling die voldoende in het rechthoeksmodel staan met een neerwaartse romprichting. De draf heeft voldoende afdruk en ruim voldoende ruimte waarbij het achterbeen meer moet ondertreden. De galop is matig krachtig en matig gedragen.

De volledige rapportage wordt gepubliceerd in “In de Strengen” wanneer alle afstammelingenkeuringen zijn voltooid.

Komende dinsdag beoordeelt de dressuurcommissie veulens van Zenon, Washington, Dramatic, Zucchero en Maestro.

Valt me helemaal niet tegen
Canturano hele mooie veulens van gezien vind het rapport er goed mee overeen komen

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:01

Gister bij de veulens van Zirocco Blue wezen kijken. Als ik mijn mening en die van het KWPN naast elkaar zou moeten leggen dan denk ik dat wij voortaan met de OS meedoen bij de paralympics. Van de 16 veulens waren er maar drie die super konden lopen nr 2 nr ? en nr 14 dat waren toppers maar de rest, sorry hoor wat een rommel totaal geen ondertredend achterbeen er was zelfs een exterieur matig mooi veulen maar het beest kon niet eens lopen. Schandalig en dan zo`n aanbeveling. Ik begin te geloven dat alle mensen die mopperen op de fok en beoordelings kwaliteiten van het KWPN toch gelijk hebben.

kylenniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:13

Nou wij vonden de Zirocco Blues zeker voor springveulens goed bewegen! Het enige minpuntje was bij sommige de aparte schimmelkleur, maarja een goed paard heeft geen kleur. Gelukkig dat de commissie het ook zo zag. Lachen

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 16:05

kylenniekje schreef:
Nou wij vonden de Zirocco Blues zeker voor springveulens goed bewegen! Het enige minpuntje was bij sommige de aparte schimmelkleur, maarja een goed paard heeft geen kleur. Gelukkig dat de commissie het ook zo zag. Lachen

Dan is het maar goed dat er mensen zijn met meer kijk qua fokkerij waarschijnlijk, want het was om je dood te schamen, en ja die kleur was apart, en ook exterieur matig had dat veulen wel wat. Wat betreft de commissie daar is al genoeg over gezegd, vooral met vriendjes politiek. Het zou ook raar zijn om het eerste KI station van het Noorden, om juist het Noorden te promoten af te vallen daar de hengsten daar nu tenslotte vandaan komen!!. Met een kleine 7 miljoen gulden subsidie die destijds door het ministerie van LNV is ontvangen moest men het wel gaan maken in Bears(VDL). Om dan nu te vertellen; ja de nakomelingen presteren onder de maat... Nee dacht het niet, dat kunnen ze niet maken. Gelukkig zijn er genoeg andere hengsten die wel met schitterende nazaten goed uit de verf kwamen.

kylenniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 16:38

.[/quote] Hilden_1971Dan is het maar goed dat er mensen zijn met meer kijk qua fokkerij waarschijnlijk, want het was om je dood te schamen, en ja die kleur was apart, en ook exterieur matig had dat veulen wel wat. Wat betreft de commissie daar is al genoeg over gezegd, vooral met vriendjes politiek. Het zou ook raar zijn om het eerste KI station van het Noorden, om juist het Noorden te promoten af te vallen daar de hengsten daar nu tenslotte vandaan komen!!. Met een kleine 7 miljoen gulden subsidie die destijds door het ministerie van LNV is ontvangen moest men het wel gaan maken in Bears(VDL). Om dan nu te vertellen; ja de nakomelingen presteren onder de maat... Nee dacht het niet, dat kunnen ze niet maken. Gelukkig zijn er genoeg andere hengsten die wel met schitterende nazaten goed uit de verf kwamen.[/quote]

Dat ze jou nog niet voor die commissie gevraagd hebben Haha!