Waarom een KWPN veulen fokken??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Erik34

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 12:21

Wouter24 schreef:
Daar is 1 oplossing voor, die M L van Parcival af schoppen en hem laten rijden door een ECHTE africhter, hopla gelijk een gelder in the picture en de gelderse afdeling doet weer mee!!!

Dat heb ik vorig jaar ook al iemand horen zeggen.

Troef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 12:34

Citaat:
Je zet je altijd enorm af tegen het KWPN en de kwaliteit binnen dit stamboek

Ik stem ook geen VVD of LPF Knipoog

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 15:51

sarabande schreef:
[quote="Troef
Nee jouw opening ging over de godsverheerlijking door jouw van het kwpn.
Jij denkt dat iedereen problemen heeft. met bovenstaande opmerking dat het voor Vivaldi een probleem moet zijn.
Ik ben al jaren ook nog lid van het NRW.-geen probleem.
En die Duitsers zijn wel gek om een Ned. Hengst te erkennen het is hoogsten hun hengst terug halen.
En duitsers met een Ned. papier wat moeten die er mee.
[/quote]

Citaat:
Nee ik heb het over de fokker als je goed leest.
Ik stel niet dat het voor Vivaldi een probleem is, het is alleen vaak omslachtig, zoals Dees ook aangeeft, en het is duur om lid te zijn van al die stamboeken.
Er zijn meerdere Nederlands gefokte hengsten goedgekeurd in Duitsland.
En ik stelde de zin omgekeerd, Een Nederlander met een Duits papier wat moeten die ermee in Nederland dus.

Ja ook ik ken het probleem met een Duits gefokt paard met een registratie A KWPN papier,...... Mocht ik mijn merrie in het KWPN stamboek willen krijgen moet ik daar ontzettend veel moeite voor doen en hoge kosten maken. En het rare is dan toch dat ik het wel wil en waarschijnlijk ook zal doen, ondanks dat.

Maar even off-topic: Troef wat ben je toch weer heerlijk bezig zeg,....... Slapen

Troef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 20:21

Citaat:
Mocht ik mijn merrie in het KWPN stamboek willen krijgen moet ik daar ontzettend veel moeite voor doen en hoge kosten maken. En het rare is dan toch dat ik het wel wil en waarschijnlijk ook zal doen, ondanks dat.

Moet je wel effe 70 punten halen Knipoog

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 20:11

GribaldiFAN schreef:
Waarom niet?!

Voor de mensen die het niet snapte hiermee refeereer ik naar de titel, waarom een kwpn veulen fokken. Ik bedoel dus waarom zou je geen kwpn veulen willen fokken?

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 20:13

Troef schreef:
Citaat:
Mocht ik mijn merrie in het KWPN stamboek willen krijgen moet ik daar ontzettend veel moeite voor doen en hoge kosten maken. En het rare is dan toch dat ik het wel wil en waarschijnlijk ook zal doen, ondanks dat.

Kun je voortaan misschien beter eerst even nadenken. Dat als je inderdaad je paard bij het kwpn wilt hebben je dan ook gewoon beter met een kwpn hengst kunt fokken. Dat bespaartje een hoop geld en moeite. Daarnaast heeft het kwpn goede hengsten genoeg in zijn bestand. En anders moet je gewoon accepteren of bij een ander stamboek gaan!

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 20:27

Sjuimpje schreef:
Wat ik me dan afvraag,
als er zoveel is wat je tegenstaat aan het KWPN, waarom dan nog wel (zoals o.a. Troef) je halfbloedjes via EPTM testen het KWPN binnen te krijgen?

Iedereen moet het voorzichzelf weten, ik ben erg tevreden over het KWPN maar ik ben ook geen echte fokker.
Maar als ik niet tevreden zou zijn over het KWPN bestuur en ik toch met Duits bloed verder wil, waarom zou ik dan nog dat KWPN papiertje erbij willen hebben?

Tja hier ben ik het dus helemaal mee eens!

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 20:32

Troef schreef:
Citaat:
Je zet je altijd enorm af tegen het KWPN en de kwaliteit binnen dit stamboek

Ik stem ook geen VVD of LPF Knipoog

Nee dat doen alleen mensen die werken Tong uitsteken

Troef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 22:48

Gribaldifan

Citaat:
Nee dat doen alleen mensen die werken

Citaat:
Kun je voortaan misschien beter eerst even nadenken

Citaat:
Dat als je inderdaad je paard bij het kwpn wilt hebben je dan ook gewoon beter met een kwpn hengst kunt fokken
.

Citaat:
Kun je voortaan misschien beter eerst even nadenken. Dat als je inderdaad je paard bij het kwpn wilt hebben je dan ook gewoon beter met een kwpn hengst kunt fokken.

Tegen wie heb je het. ??
En als je het tegen mij hebt:
Ik fok wat ik wil en niet wat een ongedoopte me wil opleggen.

grib.......

IQ Frusty

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-03 00:47

Weet je wat zo jammer is, dat ieder topic eindigt met niet ter zake onliners, volslagen onzinnige beschuldigingen en het eigen gelijk. Dit in veel topics meestal van dezelfde poster, kijk het na. Terwijl een discussie, gedachtenwisseling, leren van elkaars ervaringen, de bedoeling hier is.

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 00:56

sarabande schreef:
Weet je wat zo jammer is, dat ieder topic eindigt met niet ter zake onliners, volslagen onzinnige beschuldigingen en het eigen gelijk. Dit in veel topics meestal van dezelfde poster, kijk het na. Terwijl een discussie, gedachtenwisseling, leren van elkaars ervaringen, de bedoeling hier is.

nou ben je ook geirriteerd en je hebt gelijk maar ik moet zeggen dat als ik dit allemaal nalees als buitenstaander dat je met regelmaat ook kolen op t vuur gooit! Knipoog

En even ontopic te blijven, als mensen bij het kwpn hun hengst niet kunnen vinden om welke reden dan ook en dat in duitsland zoeken, of ergens anders dan moet dat toch kunnen? Ik kan me de barierres van het kwpn ook wel voorstellen met regels van merrie testen ed bij opname in het stamboek. Allen vraag ik me dan af WAAROM ze die drempel hebben verhoogd? Toch bang voor concurrentie blijkbaar.
Ik zou als ik voor een buitenlander zou kiezen het paard ondanks de rompslomp toch bij het kwpn in laten schrijven omdat mijn merrie kwpn gerigistreerd staat en op mijn beurt weer moeilijk is haar in een duits stamboek te plaatsen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-03 01:12

[quote=" Allen vraag ik me dan af WAAROM ze die drempel hebben verhoogd? Toch bang voor concurrentie blijkbaar.
.[/quote]

Een van de reden is de gezondere populatie die door strenge regels opgebouwd is. Vraag Drs. Van Muiswinkel ernaar b.v. door het absoluut uitbannen van ocd al generaties lang komt dit steeds minder voor. Waar ik troef gelijk geef is de rare onduidelijke regelgeving omtent prestaties voor merries met een blauw papier. Eerst was er een regel voor of stationsmerrietest of sportprestaties, nu kan je voor geval tot geval met het stamboek bellen en dat is heel fout. Maar altijd maar op de Nederlandse fokkerij afgeven is voor een Nederlandse fokker wat ongeloofwaardig.

_Rick

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 01:42

Citaat:
Drs. Van Muiswinkel ernaar b.v. door het absoluut uitbannen van ocd al generaties lang komt dit steeds minder voor.

Vraag het ook kliniek van Maree en kliniek in Moergestel, het wordt geen druppel minder. En het is ook te gek om lopen, waarom zou een hengst die het zelf niet heeft het niet kunnen fokken ?? Als daar de moeder ervan het toch wel heeft, ga toch weg zeg!

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 01:49

Moet ik dan de conclusie trekken dat alles wat uit het buitenland komt geweerd moet worden vanwege de oc(d) dat wordt hier gezegd!

Ik geef niet af op het kwpn maar laten we wel eerlijk zijn dat een groot deel van de (top) hengsten buitenlandse bloedvoering heeft. En wat betreft de oc(d) problematiek je hebt ook een merrie en opfok en andere factoren ed wat een grote rol speelt dus met weren van buitenlandse paarden houd je dat echt nie uit je paardenstapel!

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 02:57

Al zijn het dan hengsten met buitenlandse bloedvoering, het zijn dan wel hengsten die dan aan de criteria van het KWPN voldoen. En volgens mij is het in alle stamboeken zo, of het nou een stamboek van een ras betreft, of een stamboek als het KWPN, die sportpaarden proberen te fokken, dat de norm en standaard nogal eens verandert. Aan een kant door veranderde inzichten en eisen die bijvoorbeeld de sport c.q. de handel eraan stelt, aan de andere kant door 'modernisering' van de rasstandaard.

Ik ben het er wel mee eens dat de regelgeving niet altijd even duidelijk en misschien ook niet altijd even eerlijk verloopt. Kijk ook naar bijvoorbeeld het veranderen van de eisen voor keurmerries: van de jaargangen zoals onze Loretta, hoefden de stermerries niet eens ter keuring worden aangeboden om keur te worden: alleen een KWPN geregistreerd veulen en voldoende prestatie was voor deze stermerries voldoende. Dat is inmiddels ook weer teruggedraaid!

Wat ik vreemd vind, is, dat iedereen het accepteert dat een stamboek als b.v. dat van fjorden of friezen hun eigen standaard hanteren (ook al zijn dat dan rassen), maar dat men dat van een stamboek als het KWPN ineens niet meer accepteert?????? Is dat dan alleen maar omdat de normering niet duidelijk genoeg is?

Als je zelf wilt bepalen wat je wilt fokken, dan is er niks op tegen om dat zonder KWPN papier te doen. Waarom je daar dan druk over maken????

Troef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 15:37

Sarabande

Citaat:
Eerst was er een regel voor of stationsmerrietest of sportprestaties, nu kan je voor geval tot geval met het stamboek bellen en dat is heel fout. Maar altijd maar op de Nederlandse fokkerij afgeven is voor een Nederlandse fokker wat ongeloofwaardig.

Ik fok als 20 jaar met niet KWPN.!!! een keer zit er een OPAN en een Pardon bij.
En de Pardon ging om inteelt.

Ik ben het inmiddels allemaal zat .
Het KWPN daar weet ieder mijn mening over.
Verder fok ik wat ik zelf wil.
Eergisteren heb ik me aangemeld bij het EASP
ben ik voorlopig van het geze.ik af van het registreren van veulens.
vooral omdat ik als "Nederlander" altijd buitenlands dek en fok voor mezelf en eventueel laat beoordelen voor mezelf.
En omdat dit stamboek ook bekend is als dependance van Duitsland
ben ik ook verzekerd van de afzet van produkten die teveel zijn.
Daar het papier ( woord Shagya) internationaal herkenbaar is.

En of dat nu weer niet goed is voor sommige zal me een worst zijn.
(Inmiddels ben ik dus van 3 stamboeken lid.) Knipoog

Troef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 15:46

Citaat:
Een van de reden is de gezondere populatie die door strenge regels opgebouwd is. Vraag Drs. Van Muiswinkel ernaar b.v. door het absoluut uitbannen van ocd al generaties lang komt dit steeds minder voor

Sarabande Haha!at OCD verhaal is niet helemaal juist.
Er worden op dit moment verschillende 2 jarige hengsten gerongt en zit daar oc of ocd op, wordt er geopereert. en in het najaar zie je er niets meer van. Huilen

Ik was vanmorgen nog op een grote stal waar het me ook nog werd medegedeeld maar het is al jaren bekend Haha!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 11:51

GribaldiFAN"]
[quote="Troef schreef:
Citaat:

Kun je voortaan misschien beter eerst even nadenken. Dat als je inderdaad je paard bij het kwpn wilt hebben je dan ook gewoon beter met een kwpn hengst kunt fokken. Dat bespaartje een hoop geld en moeite. Daarnaast heeft het kwpn goede hengsten genoeg in zijn bestand. En anders moet je gewoon accepteren of bij een ander stamboek gaan!
[/quote]

Niet zelf gefokt maar gekocht, ik dacht dat jij dat wel wist Grib,........

En wat betreft dat ander stamboek, misschien doe ik dat ook nog wel,.....

blup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 12:47

Elk stamboek heeft zijn goede en slechte paarden rondlopen, alleen het ene stamboek een paar mee dan het ander stamboek.
Mijn voorkeur gaat uit naar het Duitse bloed, en het KWPN komt daar ook op terug want je ziet bij de KWPN-ggk hengsten ook steeds meer Duits bloed terug.

blup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 12:51

[quote="sarabande]
Een van de reden is de gezondere populatie die door strenge regels opgebouwd is. Vraag Drs. Van Muiswinkel ernaar b.v. door het absoluut uitbannen van ocd al generaties lang komt dit steeds minder voor. .[/quote]

Een hengst die aan OCD is geopereerd kan ook nog gewoon goedgekeurd worden bij het KWPN, dus uitbannen is niet het juiste woord

koetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 13:29

ohh.. weer van die on-interessante topics, waarom een kwpn veulen fokken?? ja, waarom zou je die niet fokken? moeten de mensen toch lekker zelf weten wat en met welke ras ze fokken... ja sorry hoor

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 15:19

Troef schreef:
Sarabande

Citaat:
Eerst was er een regel voor of stationsmerrietest of sportprestaties, nu kan je voor geval tot geval met het stamboek bellen en dat is heel fout. Maar altijd maar op de Nederlandse fokkerij afgeven is voor een Nederlandse fokker wat ongeloofwaardig.

Ik fok als 20 jaar met niet KWPN.!!! een keer zit er een OPAN en een Pardon bij.
En de Pardon ging om inteelt.

Ik ben het inmiddels allemaal zat .
Het KWPN daar weet ieder mijn mening over.
Verder fok ik wat ik zelf wil.

Waarom wil je je paarden dan in hemels naam wel bij het kwpn hebben als je toch niet met het kwpn fokt! als je geen voorstander van het stamboek bent moet je er ook geen lid van zijn en niet met die paarden fokken lijkt mij. Anders gewoon niet zeuren!

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 15:24

Anoukie"]
[quote="GribaldiFAN"][quote="Troef schreef:
Citaat:

[/quote]

Niet zelf gefokt maar gekocht, ik dacht dat jij dat wel wist Grib,........

En wat betreft dat ander stamboek, misschien doe ik dat ook nog wel,.....
[/quote]
Dat weet ik nouk bedoel jou ook niet Haha!
Dan eerder tegen de fokker van je paardje en tegen mijnheer troef.
Die zit namelijk altijd te zeuren dat zijn merries te weinig punten krijgen en steeds dat hele gedoe moet doorstaan om zijn paarden binnen het kwpn te krijgen. En daar zeg ik dan tegen. Fok dan gewoon met kwpn hengsten of aanvaard de gang van zaken en ga anders gewoon bij een ander stamboek. Dat laatste heeft ie geloof ik nu gedaan dus wie weet wordt ie nog een keer slim.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 15:47

Zo, jij bent wel erg grof in de mond voor een meisje van die leeftijd.

Poeh poeh, heb je ook zo'n grote mond tegen de fokker van jou Michelangelo?

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 18:19

chantal1 schreef:
Zo, jij bent wel erg grof in de mond voor een meisje van die leeftijd.

Poeh poeh, heb je ook zo'n grote mond tegen de fokker van jou Michelangelo?

Zo zo, gaan we echt zo denigrerend doen over leeftijden? Frusty Gaan we de oude "wijze" vrouw spelen? Kom op zeg,.......

Nu verlaag jij je tot een bepaald niveau dat niet met leeftijd te matchen is, zo ontzettend laag,..... Jammer dat een leuk topic weer eens verpest wordt door persoonlijke rancunes en meningsverschillen......

Terug van weggeweest, hiep hiep hoera,.........