shetlander gedrag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

reggie98

Re: shetlander gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:44

reggie98 schreef:
met mijn shet is shet is het zo dat als ie teveel gras eet dan kan die ziek worden mischien is dat met iemand anderse shetlander ook zo maar daar moet je dan wel mee uitkijken dat ie niet teveel eet maar tegewoordig gaat het goed. maar hij kan wel gewoon gras eten hoor!!!!!!!

xMnOn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 22:17

Elk paard is natuurlijk anders, ik vind dat je niet naar het ras moet kijken, maar naar het paard zelf.

Mijn eigen Shetlander ontsnapt alleen af en toe voor de grap, maar kapt ook echt als ie merkt dat ik het niet echt leuk meer vind. Deze blijft ook alleen binnen de hekken en schrikdraden als hij er zin in heeft, anders springt hij er met gemak overheen, of rent er met volle vaart onderdoor. Mijn oude verzorgpony die bleef ook totaal niet in het weiland, die ging letterlijk gewoon door de sloot heen als hij het zat was. Ook een kind had je daar niet bij moeten zetten, deze viel ook gewoon aan, legde je op de grond en ging bovenop je liggen, schopte naar je en dat soort dingen. Het grootste deel kwam hiervan ook aan aandachtgebrek, want als je een week lang elke dag kwam was hij gelijk een stuk liever. Toch was het geen kinderpony. De mijne daarintegen is wel kindvriendelijk zolang er begeleiding bij is. Zonder dan is die totaal niet voorzichtig met ze en probeert hij ze volledig uit. Hij kan dan echt koppig zijn, maar vooral ook heel sterk. Over het algemeen is de mijne ook best wel slim, ook al heeft hij af en toe zijn domme buien. Hij leert ook erg snel, wat soms zo z'n nadelen kan hebben. Wat het dik worden betreft, als ik de mijne een week lang stil laat staan in het gras dan is die daarna gewoon lui, niet dat hij echt dik is ofzo. Kijk, hij werkt 6á7 dagen in de week, hij vind het super, maar als hij dan een week stil staat, vind hij het super als hij weer aan het werk kan. Verder is een Shetlander over het algemeen best koppig maar met een consequente opvoeding zijn het toppertjes.

Als je het mij vraagt vind ik een Shetlander echt geen kinderpony. Natuurlijk zijn er veel die echt kindvriendelijk zijn en doen wat er gevraagd word, maar dr zijn er zat die echt een goede opvoeding nodig hebben. Elk paard zn karakter om het maar zo te zeggen Lachen

Deserthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 16:08

IK wil mischien ook een shetje aanschaffen, kan iemand mij advies geven waar je op moet letten bij het aanschaffen, ik wil namelijk een leuk beestje Knipoog