Is dit een redelijk bedrag en waar moet ik op letten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

montender78

Re: Is dit een redelijk bedrag en waar moet ik op letten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 06:43

Als die uit een aardig lijntje komt en de familie heeft wat gepresteerd(moeders,grootmoeders of bloedverwanten) kom je toch al gauw rond dat bedrag.En overgins ik neem aan dat het een vraagprijs is dus dan kom je toch een stuk lager uit.
"aardig lijntje" waarom zet je de gegevens effe niet op dit topic???

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 10:54

Tsaartje schreef:
De merrie heeft zeker een bijzondere afstamming, ik ben al een tijd op zoek naar een goede fokmerrie, en ik ben tot nu toe nog niet deze afstamming tegengekomen. Ik kan helaas geen foto's of link naar de afstamming neerzetten, omdat ik niet weet of de eigenaar hiermee eens is. Lachen
De merrie is drachtig van I.P.S. Painted Black.

Ik bedoelde af ze röntgenologisch goed is Haha! .

Moet trouwens zeggen dat ik nog niet zo heel veel goede veulens van P Black heb gezien.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 12:26

Zolang de afstamming en de gezondheidsgegevens niet worden geopenbaard is iedere post over wel of niet te duur klinklare onzin.

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 14:51

Inderdaad. Hoe kun je in godsnaam beoordelen of het te duur is zonder ook maar iets van de merrie te weten. Dus TS zonder aanvullende info en foto´s is dit topic behoorlijk zinloos.

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 19:35

Ben het met bovenstaanden eens. Je kunt niet beoordelen of deze merrie wel of niet te duur is. Dus graag wat meer informatie betreffende de merrie ( exterieur, gezondheid etc.), de afstamming ( vader -en moederlijn etc.) en van welke hengst de merrie drachtig is).

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 19:40

tsaartje, heb je misschien een foto van de merrie. Ik vind het overigens nog niet zo slecht klinken. Maarja 8500 is veel geld, maar zonder foto of video kunnen we het helaas niet goed beoordelen. Knipoog

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 19:48

klopt ben t met essie_blue eens, je kan niet beoordelen zonder een foto of video te hebben gezien..

Tsaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 23:18

Ik begrijp dat jullie een foto willen zien.. Nagelbijten / Gniffelen Maar ik weet niet of de eigenaar van het paard hier mee eens is Lachen Dus ik vind dit een beetje moeilijk om te doen Ja Zelfde geldt voor de exacte afstamming Lachen

Moeder is een Westfaalse merrie die KWPN opgenomen is, daar staat voor zover ik weet verder niets bij Oma is een stermerrie. Verder komt ze uit een goede merrielijn Lachen

Meer info kan ik helaas niet geven Lachen Omdat ik niet weet of de eigenaar er mee akkoord is:) Ik begrijp als jullie hier niet je antwoord op kunnen bazeren Ja

Verder vroeg ik me af zoals ook in de startpost staat hoe het in zijn werk gaat als je een drachtige merrie koopt. Krijg je dan bij de merrie het dekbewijs? En wie wordt er dan geregistreerd als fokker? Lachen

@ JW18 De merrie is drachtig van I.P.S. Painted Black

De merrie is qua gezondheid gekeurd op 3 jarige leeftijd en toen was alles ok Lachen Ik laat zowiezo nog een aankoop keuring doen als ik haar ga kopen Lachen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 23:23

Degene die de combinatie gemaakt heeft wordt geregistreerd als fokker.
Het feit dat de merrie Westfaals is en de grootmoeder ster is betekent niet dat de afstamming heel goed is, en Painted Black vereft vaak klein.
Kortom te weinig gegevens om een indicatie over de prijs te geven, de merrie is wel prok maar niet opgenomen als ster????

Tsaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 23:28

sarabande schreef:
Degene die de combinatie gemaakt heeft wordt geregistreerd als fokker.
Het feit dat de merrie Westfaals is en de grootmoeder ster is betekent niet dat de afstamming heel goed is, en Painted Black vereft vaak klein.
Kortom te weinig gegevens om een indicatie over de prijs te geven, de merrie is wel prok maar niet opgenomen als ster????

Bij de moeder staat verder alleen KWPN, als ik de afstamming bekijk Lachen De eigenaar van de merrie die vertelde me dat ze zelf een westfaalse merrie is, die KWPN opgenomen was Lachen Meer weet ik niet Lachen De eigenaar is ook de fokker van deze merrie Lachen Dus of ze prok is weet ik niet. De merrie zelf is nog nooit naar keuringen geweest, en is ook niet ingeschreven in het KWPN stamboek. Ze is ingeschreven bij het westfaalse stamboek, en is ook gebrandmerkt Lachen

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 23:30

Het kan best zijn dat een merrie die onbeleerd is, die prijs vraagt. Zeker met een veulen van PB. Prachtige hengst die nu helemaal in zijn sportje zit!!! Hele goede hengst in elk geval. Wij hebben er ook al 3 veulens van, dit jaar is de paps van PB aan de beurt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 23:50

Tsaartje schreef:
De eigenaar van de merrie die vertelde me dat ze zelf een westfaalse merrie is, die KWPN opgenomen was Lachen Meer weet ik niet Lachen De eigenaar is ook de fokker van deze merrie Lachen Dus of ze prok is weet ik niet. De merrie zelf is nog nooit naar keuringen geweest, en is ook niet ingeschreven in het KWPN stamboek. Ze is ingeschreven bij het westfaalse stamboek, en is ook gebrandmerkt Lachen

Als ze opgenomen is bij het KWPN moet ze prok zijn, maar als ze niet ingeschreven is voldoet ze niet aan die gezondheidstest dus dan is de prijs veel te hoog.

Tsaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 23:59

sarabande schreef:
Tsaartje schreef:
De eigenaar van de merrie die vertelde me dat ze zelf een westfaalse merrie is, die KWPN opgenomen was Lachen Meer weet ik niet Lachen De eigenaar is ook de fokker van deze merrie Lachen Dus of ze prok is weet ik niet. De merrie zelf is nog nooit naar keuringen geweest, en is ook niet ingeschreven in het KWPN stamboek. Ze is ingeschreven bij het westfaalse stamboek, en is ook gebrandmerkt Lachen

Als ze opgenomen is bij het KWPN moet ze prok zijn, maar als ze niet ingeschreven is voldoet ze niet aan die gezondheidstest dus dan is de prijs veel te hoog.

De merrie is nog nooit aangeboden bij het KWPN:) Ze zeggen dat ze haar te jeugdig vonden toen ze drie was, dus ik weet niet of ze voldoet aan de gezondheidstest Lachen Ze hebben haar alleen laten keuren door een dierenarts, en volgens de eigenaar was toen alles goed Ja Tuurlijk ben ik hier heel voorzichtig mee en zal de merrie zeker uitgebreid laten keuren voordat ik tot aankoop over ga. De moeder zal dan wel prok zijn Ja

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 00:11

Ik weet niet wat jij onder een 'aparte lijn' verstaat, maar ik zie graag wat sportprestaties terug in de moederlijn. Daar lees ik niks over. Zou voor mij het paard echt minder interessant maken. Verder vind ik het toch een vaag verhaal, paard vorig jaar niet opgenomen, ok, dat snap ik. Maar nu nog niet? Wel een beetje vreemd.

@ Sarabande: TS heeft nergens gemeld dat de merrie PROK is, alleen maar dat het dier gekeurd is toen ze drie was, er staat zelfs niet bij dat er toen ook foto's zijn gemaakt, dus wellicht alleen klinisch gekeurd? Een VB merrie hoeft natuurlijk absoluut niet PROK te zijn (want volgens mij gaat het om een VB merrie).
Laatst bijgewerkt door Kendra op 31-07-08 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 00:14

Nee Kendra dat begrijp ik maar ik probeer een beeld te vormen tussen.....de fokker zegt -> versus de werkelijkeheid

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 00:16

Ja, heb ook een beetje een vreemd gevoel - zie mijn edit, volgens mij gaat het om een VB merrie.

Tsaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 00:27

De merrie is inderdaad te vergelijken met een VB merrie Lachen Alleen is de merrie geen KWPNer, maar een Westfaler Lachen Tuurlijk zijn sportprestaties ook belangrijk Lachen Daar ben ik het zeker mee eens Lachen Ik zeg ook niet dat ik 8500 een goed bedrag vind voor haar, ik vraag me alleen af wat wel redelijk zou zijn voor zo'n merrie. De verklaring die ze me hebben gegeven is dat ze het druk hadden in het keuringsseizoen dit jaar en dat ze daarom er dit jaar niet aan toe waren gekomen. Op zich is dit een redelijke verklaring, maar ik blijf natuurlijk wel kritisch Lachen

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 00:42

Voor 8500 euro zou ik misschien een onbeleerde merrie kopen, maar dan moest ze wel minstens ster (liever voorlopig keur) én prok zijn én uit een goed presterende moederlijn komen.
Laten we het omgekeerde nemen: jij betaalt 8500 euro, en in het ergste geval wordt je merrie géén ster en is ze ook niet prokwaardig. Dan zit je dus met een stamboekmerrie, die zich alleen op kan waarderen via de sport. Maar daar kun je nog heel weinig van zeggen, omdat ze nog niet onder het zadel is.
Met andere woorden: er zijn nogal wat onzekerheden, die dit tot een risicovol avontuur maken. En aangezien alle opnamedagen net weer zijn geweest, weet je dus niet eerder dan over een jaar wat je merrie gaat doen op de keuring - en misschien pas over 2 jaar, want met een merrie met veulen naar de keuring gaan is ook niet altijd een onverdeeld succes.

montender78

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 06:31

En nog hebben we geen afstamming,foto etc etc etc.?????Plaats toch gewoonweg die afstamming ???
Dus ieder verder wisje wasje heb je niks aan, je kan op de info die jij geeft echt geen waarde zetten???
En anders moet je deze topic niet posten!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:23

Taxatietopics en verwante onderwerpen zijn niet toegestaan op FA. Je kunt met dit soort vragen terecht in de diverse taxatietopics op paardenpraat.