Albert schreef:Ja jongens en meisjes, ik kan tijdens een vergadering van het kwpn wel in het openbaar gaan zeuren tegen het kwpn, maar dan hoef ik nooit meer met een paard naar een keuring te gaan. protesteren heeft alleen zin als je ook van plan bent om te vertrekken. ik heb nog de tijd, nog de kennis, nog (ik zeg het maar eerlijk) de moed om een onafhankelijk stamboek voor het behoud van het gelders paard op te richten, dus heb ik mij maar te schikken naar de nukken van ons kwpn.
Ja Albert ik weet precies hoe het in elkaar steekt. Heb hetzelf ondervonden tijdens een telefoongesprek met de toenmalige inspekteur Heidema, en een goede kennis van mij, waar gevraagd werd waarom of zijn merrie op die plaats tijdens de keuring liep, waarna de Hr. Heidema meldde,; Als je je bek niet houd krijg je volgend jaar een tweede premie. En hier kun je het dan mee doen.Het KWPN is er niet voor de leden, maar de leden zijn er voor het KWPN. Dacht altijd dat er zonder leden geen stamboek was, maar alle leden schijnen kuddedieren te zijn, die door BIG BROTHER KWPN} monddood worden gemaakt. Maar heb je er wel eens bij stil gestaan Albert, dat dit hele systeem draait om grote sponsoren en dat volgens MIJ deze mensen eens duidelijk moet worden gemaakt dat er meerdere mensen en stamboeken gebruik maken van hun produkten.Dat is volgens mij de enigste manier om deze hierarchie te doorbreken. Of is het zo dat zij dit alles wel weten en er toch meer belangenverstrengeling is tussen de sponsoren en het KWPN? Persoonlijk vind ik het een vreemde zaak dat een bepaald paard gesponsort voer eet wel mag starten en een paard dat hetzelfde voer eet, maar toevallig bij een ander stamboek zit niet mag starten.En hoe of de KNHS hierbij inzit, Joost mag het weten want zij moeten toch een onafhankelijke organisatie zijn die voor alle stamboeken, dus alle paarden 1 en dezelfde lijn moeten aanhouden.