Duitse Vaderpaarden.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 00:30

Ja, maar je zegt zelf:

Citaat:
Ik heb begrepen dat er over de Duitse hengsten weinig bekend is in de zin van rontgenologisch onderzoek, sperma kwaliteit, enz enz.......

Dat las ik hier ook al eerder en dat is gewoon niet waar. Je kan dingen vragen en je dingen afvragen maar waarheden verkondigen die leugens zijn horen nergens thuis.

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 00:32

Ik verkondig niks, anders zou ik het wel anders geformuleerd hebben. Ik zei dat ik dat had begrepen. Dat is heel wat anders dan leugens verkondigen.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 00:34

fabienne schreef:
Ik verkondig niks, anders zou ik het wel anders geformuleerd hebben. Ik zei dat ik dat had begrepen. Dat is heel wat anders dan leugens verkondigen.

Dat bedoel ik ook.

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 00:37

Zannekin schreef:
Ik kan het een keertje bij een dierenarts navragen en posten....

Jij was toch zelf een da?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 00:37

Zannekin schreef:
Ja, maar je zegt zelf:

Citaat:
Ik heb begrepen dat er over de Duitse hengsten weinig bekend is in de zin van rontgenologisch onderzoek, sperma kwaliteit, enz enz.......

Dat las ik hier ook al eerder en dat is gewoon niet waar. Je kan dingen vragen en je dingen afvragen maar waarheden verkondigen die leugens zijn horen nergens thuis.

De Duitsers lachen de Nederlanders uit om hun strenge veterinaire regels en jij zegt dat ze die hetzelfde hebben. Nou laat maar eens zien, in Nederland liggen die regels vast, worden de rontgen foto's punten van de hengsten gepubliceerd en hengsten afgekeurd wanneer het sperma niet goed is of verboden om te mogen verzenden. Laat mij die regels van een Duits stamboek maar eens zien.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 00:39

Een Duitse bedoel ik dan natuurlijk, die weten toch tot in detail wat daar gekeurd wordt? En nee hoor, je krijgt m'n diploma niet te zien....

Troef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 00:41

Citaat:
Laat mij die regels van een Duits stamboek maar eens zien.

Kun je in een zoekprogramma vinden. Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 00:41

Raar hoor dat je als je een direkte vraag gesteld wordt nooit een antwoord kan leveren Zanik. Dan moet je ook geen meneingen plaatsen en andere mensen voor leugenaar uitmaken.

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 00:55

Zannekin"]
[quote="fabienne schreef:
de pees doorschuurt en uitrafelt........
Dat dit aan jou niet bekend is wil niet zeggen dat het niet waar is, vandaar mijn advies: ga eens bijvoorbeeld in Utrecht kijken, of kortere weg: vraag je eigen DA naar wat hij op de uni heeft gezien! Ik weet in ieder geval wat mijn DA daar heeft gezien en wat je van iedere DA kan horen!

Ben zelf dierenarts Fabienne, heb er in Gent genoeg gezien, misschien zijn er in Utrecht wel Lachen. Als jij ergens een paard vindt vanwie de pees is doorgeschuurd, laat het dan weten! Doorschuren betekent toch wel dat het volledig "door" is, of niet?
[/quote]
Zie hier het bewijs!

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 00:56

sarabande schreef:
Raar hoor dat je als je een direkte vraag gesteld wordt nooit een antwoord kan leveren Zanik. Dan moet je ook geen meneingen plaatsen en andere mensen voor leugenaar uitmaken.

Had je het tegen mij?
Had je vraag nog geeneens gelezen eerlijk gezegd.
Ik had toch al gezegd dat ik navraag zou doen over wat er precies op een Duits keuringsrapport staat.
Verder moet je toch opletten met dat uitspelen van die gezondheid als enorme troef voor het KWPN. In België gaat het er alvast net hetzelfde aan toe: foto's voeten en gewrichten, volledig lichamelijk onderzoek, mankheidsonderzoek en spermaonderzoek anders komen ze er niet in.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 00:58

Is niet hetzelfde, kijk maar eens bij de voorwaarden voor de hengsten en PROK voor de merries.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 01:16

Wat zijn dan de extra eisen?

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 01:51

sarabande schreef:

1 denk niet dat duitse papier onder doet
2 een beter product
3 waarom met minder als het meer kan zijn

Ik wilde graag jouw uitleg waarom je dat denkt dat dat beter, meer, niet onder doet, want dat zeg je.

Toch weer uit zijn verband gerukt nl.:
1. Onder doen is niet meer als....
2/3.Als een duitse hengst meer toevoegd aan jou merrie waarom dan niet, lijkt mij dat je dan een beter product krijgt, het gaat om de combinatie niet om de hengst of duitser. En zo veel meer moeite en kosten is het niet. Het gaat niet om goed of fout, het gaat om de beste combinatie, toch? En daar moet je wat voor over hebben.

Theun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 10:15

Albert schreef:
Ja jongens en meisjes, ik kan tijdens een vergadering van het kwpn wel in het openbaar gaan zeuren tegen het kwpn, maar dan hoef ik nooit meer met een paard naar een keuring te gaan. protesteren heeft alleen zin als je ook van plan bent om te vertrekken. ik heb nog de tijd, nog de kennis, nog (ik zeg het maar eerlijk) de moed om een onafhankelijk stamboek voor het behoud van het gelders paard op te richten, dus heb ik mij maar te schikken naar de nukken van ons kwpn.

Ja Albert ik weet precies hoe het in elkaar steekt. Heb hetzelf ondervonden tijdens een telefoongesprek met de toenmalige inspekteur Heidema, en een goede kennis van mij, waar gevraagd werd waarom of zijn merrie op die plaats tijdens de keuring liep, waarna de Hr. Heidema meldde,; Als je je bek niet houd krijg je volgend jaar een tweede premie. En hier kun je het dan mee doen.Het KWPN is er niet voor de leden, maar de leden zijn er voor het KWPN. Dacht altijd dat er zonder leden geen stamboek was, maar alle leden schijnen kuddedieren te zijn, die door BIG BROTHER KWPN} monddood worden gemaakt. Maar heb je er wel eens bij stil gestaan Albert, dat dit hele systeem draait om grote sponsoren en dat volgens MIJ deze mensen eens duidelijk moet worden gemaakt dat er meerdere mensen en stamboeken gebruik maken van hun produkten.Dat is volgens mij de enigste manier om deze hierarchie te doorbreken. Of is het zo dat zij dit alles wel weten en er toch meer belangenverstrengeling is tussen de sponsoren en het KWPN? Persoonlijk vind ik het een vreemde zaak dat een bepaald paard gesponsort voer eet wel mag starten en een paard dat hetzelfde voer eet, maar toevallig bij een ander stamboek zit niet mag starten.En hoe of de KNHS hierbij inzit, Joost mag het weten want zij moeten toch een onafhankelijke organisatie zijn die voor alle stamboeken, dus alle paarden 1 en dezelfde lijn moeten aanhouden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 10:26

De discussie rond het KWPN bestuur is al zou oud als het KWPN (ik heb ook leuke dingen met Heidema meegemaakt) Maar ondanks dat het KWPN het altijd weer presteert om de meest arrogante niet capabele mensen op hoge functies neer te zetten, blijven wij uit een soort mengeling van chauvinisme, misschien ook wel trots, misschien ook wel saamhorigheid, toch betrokken bij dat zelfde KWPN. Of is het misschien dat echt de moed en kennis en doorzettingsvermogen ontbreekt om een ander stamboek te beginnen??? Ik weet het niet, wel weet ik dat we volgende week weer allemaal in Den Bosch zijn.

Theun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 10:46

Ja Sarabande daar ging ZOETE LIEVE GERRITJE ook heen Knipoog

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 10:53

Ja maar die had zijn wagen met..... volgeladen, jij ook????