LDRD schreef:Rhea schreef:ik heb het idee dat jullie geen flauw benul hebben over wat "hakkentrekken" is. Of ik snap er zelf helemaal niets meer van![]()
volgens mij plaatst een hakkentrekker zijn been veel minder ver onder zijn lijf en is juist het kenmerk van een hakkentrekker dat hij zijn been vanuit de hak hoog optrekt maar niet gebruikt om zijn massa af te zetten om zo tot dragen te komen.
een opmerking als "zitten er veren onder zijn ijzers" en "hakkentrekken" gaan in mijn ogen dus onmogelijk samen....
Hij heeft enorm veel buiging in zijn gewrichten, dat zou de stugheid van velen moeten kunnen verbeteren...
Eens.
En dan wil ik nog iets kwijt over de opmerking over het afrollen van het voorbeen:
Dit paard heeft zoveel afdruk achter dat hij aan afrollen niet toe komt. Afrollen doet een paard dat op de voorhand loopt. Deze verheft zich van achteruit vanuit de dragende fase.
Ik zie ze graag zo. Nu maar hopen dat hij het ook doorgeeft.
Kun je mij wat meer over het afrollen vertellen? Bedoel je dat een paard dat een paard dat van achteren onvoldoende doorkomt als het waren voorover valt/rold oid? Ik begrijp dat een rollend voorbeen en een afrollend voorbeen twee verschillende termen zijn. Afrollend ken ik namelijk niet.