Deze hengst lijkt me wel wat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nienke_

Re: Deze hengst lijkt me wel wat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:50

LDRD schreef:
Rhea schreef:
ik heb het idee dat jullie geen flauw benul hebben over wat "hakkentrekken" is. Of ik snap er zelf helemaal niets meer van Clown

volgens mij plaatst een hakkentrekker zijn been veel minder ver onder zijn lijf en is juist het kenmerk van een hakkentrekker dat hij zijn been vanuit de hak hoog optrekt maar niet gebruikt om zijn massa af te zetten om zo tot dragen te komen.

een opmerking als "zitten er veren onder zijn ijzers" en "hakkentrekken" gaan in mijn ogen dus onmogelijk samen....

Hij heeft enorm veel buiging in zijn gewrichten, dat zou de stugheid van velen moeten kunnen verbeteren...

Eens Ja .

En dan wil ik nog iets kwijt over de opmerking over het afrollen van het voorbeen:

Dit paard heeft zoveel afdruk achter dat hij aan afrollen niet toe komt. Afrollen doet een paard dat op de voorhand loopt. Deze verheft zich van achteruit vanuit de dragende fase.

Ik zie ze graag zo. Nu maar hopen dat hij het ook doorgeeft.

Kun je mij wat meer over het afrollen vertellen? Bedoel je dat een paard dat een paard dat van achteren onvoldoende doorkomt als het waren voorover valt/rold oid? Ik begrijp dat een rollend voorbeen en een afrollend voorbeen twee verschillende termen zijn. Afrollend ken ik namelijk niet.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:56

crossmonster schreef:
voorvoeten mooier zouden kunnen afrollen.

Hier reageerde ik op. Ik neem aan dat de schrijver bedoelt het afrollen over de hoef?

Een paard dat achter goed onderkomt en zich vanuit achter verheft, hoeft niet af te rollen over het voorbeen . Wanneer hij het achterbeen goed onder de massa brengt en sterk genoeg is om daarna het hele lichaam te heffen, komt het front dus automatisch omhoog inclusief het voorbeen dat het rollen over de toon niet nodig heeft.
Zo'n paard krijgt ook een mooi 'veertje'.

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:58

Oké....bedankt voor de uitleg.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:36

janderegelaa schreef:
Het stoort mij zeker niet, ik vind gewoon dat hij heel veel buiging in zijn gewrichten heeft. Ik geloof dat Johnsons "hakkentrekkerij" hem tot nu toe geen windeieren gelegd heeft en in zijn veulenrapport lees ik er ook niets over terug.

Obelisk is ook een hakkentrekker en die loopt ook gewoon in de sport. Hakkentrekken hoeft ook niet te betekenen dat ze niet de sport in kunnen oid. Maar bij de nakomelingen van Johnson (die ik gezien heb) heb ik dat getrek nog niet gezien. Lachen

Terug naar het filmpje, ik vind dit geen hakkentrekker. Hij beweegt wel duidelijk van achter naar voren. Zelf vind ik hem iets te chique, hij zou wat meer romp mogen hebben.

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:47

Tsja, hoe gaat dit zich verhouden onder het zadel. Zie je je deze bewegingen al bijelkaar rijden. Ik zou graag een filmpje van hem zien onder het zadel, want zo aan de hand is met die benen gooien wel erg makkelijk...
Vind hem ook ietsjes kort in de rug, dat zal dat "pony" effect ook wel geven..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:57

crossmonster schreef:
Wat me aanstaat is zijn mooie opwaartse draf en zover ik kan zien dus ook mooi opwaarts gebouwde lijf.

Het lopen vind ik wat hectisch, en het hakkentrekken spreekt me erg tegen. Hij lijkt iets vast te houden in de schouder, ik heb het idee dat de voorvoeten mooier zouden kunnen afrollen.

Dat is nu net wat ik juist heel erg mis, waar zie jij een opwaartse beweging?

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:01

Ik vind hem juist vrij vlak blijven, maar wel hard met de benen waaien onder zijn lijft.. Komt niet echt omhoog voor.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 18:32

Dit paard heeft zoveel kracht achter en treedt zover door Raggel, dat dit paard straks de zwaarste oefeningen uit zijn mouw schudt Ja .

Bij mij mag hij absoluut op stal hoor.

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 18:55

Denk je echt dat die makkelijk lekker los en gedragen gaat lopen? Ik zie er zo veel op het wedstrijd terrein lopen waarvan alleen de benen heel hard bewegen, maar verder helemaal niets vanuit komt..
Zou graag een filmpje onder het zadel zien..

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 18:56

En och, ik had hem ook niet afgewezen als ie me aangeboden werd Clown

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 18:59

Raggel schreef:
Denk je echt dat die makkelijk lekker los en gedragen gaat lopen? Ik zie er zo veel op het wedstrijd terrein lopen waarvan alleen de benen heel hard bewegen, maar verder helemaal niets vanuit komt..
Zou graag een filmpje onder het zadel zien..

Ja hoor, dit is wat anders dan voorbeengezwaai Ja .

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 19:13

mooi beestje, zou 'm idd ook wel 's graag onder het zadel zien.. denk dat 't plaatje dan net iets meer afgerond zal zijn omdat z'n "kracht" dan als 't ware bij elkaar gereden wordt.. (damn klinkt alsof 't nergens op slaat, maar denk dat jullie wel snappen wat ik bedoel)

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 19:19

Errug interessante hengst.. Ik ga eens even verder zoeken!!

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 16:50

Ik denk dat het vooral lijkt of hij bergopwaarts loopt vanwege zijn enorme front.
Ik ben wel gecharmeerd van zijn manier van bewegen. Maar minder van de bovenlijn. Door zijn hoge schoft lijkt de rug daarachter erg weg te vallen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 19:52

LDRD schreef:
Rhea schreef:
ik heb het idee dat jullie geen flauw benul hebben over wat "hakkentrekken" is. Of ik snap er zelf helemaal niets meer van Clown

volgens mij plaatst een hakkentrekker zijn been veel minder ver onder zijn lijf en is juist het kenmerk van een hakkentrekker dat hij zijn been vanuit de hak hoog optrekt maar niet gebruikt om zijn massa af te zetten om zo tot dragen te komen.

een opmerking als "zitten er veren onder zijn ijzers" en "hakkentrekken" gaan in mijn ogen dus onmogelijk samen....

Hij heeft enorm veel buiging in zijn gewrichten, dat zou de stugheid van velen moeten kunnen verbeteren...

Eens Ja .

En dan wil ik nog iets kwijt over de opmerking over het afrollen van het voorbeen:

Dit paard heeft zoveel afdruk achter dat hij aan afrollen niet toe komt. Afrollen doet een paard dat op de voorhand loopt. Deze verheft zich van achteruit vanuit de dragende fase.

Ik zie ze graag zo. Nu maar hopen dat hij het ook doorgeeft.

met allebei helemaal eens.. alhoewel betreft het "afrollen" kan die wat meer rust nemen in zijn bewegingen.. maar hakkentrekker... ?? dan zou die z n hakken meer naar z n staart duwen.. snap e vue?
maar mensen die deze hengst niet zien zitten... (en dan niet qua smaak want dat kan altijd!) welke hengst vinden jullie dan echt goed bewegen...EN qua exterieur goed??? vertel vertel~!! ben nieuwschierig!!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:00

ps ik denk dat de meeste mensen hier willen zien dat een paard heel veel voorbeen heeft ( en de bak lekker sleept met z n achterbeen.. )dan pas zeggen ze soooo kijk is wat een front dat paard maakt!!! (en zeg niet dat het niet waar is!!!) hmz maar al met al.. leuke discussie die ik even ga volgen Haha!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:08

essiesilly, met zulke opmerkingen maak je de discussie niet ten goede Knipoog

Smaak is smaak en dat iemand hengst x beter/leuker/slechter vind lopen, veranderd écht niks aan hun eerste mening over deze hengst. Knipoog Het heeft totaal geen nut om anderen hengsten erbij te gaan halen, omdat iemand die leuker vind of wat dan ook om vervolgens dat af te gaan kraken.
Broers/zussen en ander vergelijkbaar materiaal met de hengst zou best kunnen, maar dan moet het dáárom gaan. Niet om dat iemand anders een andere mening heeft. Clown

Ik vind het trouwens een kwalijke zaak dat men achter een hengst aan gaat rennen vanwege 1 filmpje waarin een hengst (paard) altijd opgepompt rond moet lopen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:15

hmz daar heb je een feit Lips are sealed hahaha maar ik prijs hem ook helemaal niet aan ik ken heel die hengst niet joh
maar vind het altijd zo dat mensen paarden zo erg afkraken terwijl ze hem ook niet kennen!:S snappie?

idd veel mensen lopen achter een hengst aan dmv filmpje of zelfs een foto! en dekken er dan nog mee:S tsja ieder z n eigen ding he Haha!

en toch vind ik dat ik gelijk heb dat de meeste mensen dat willen zien,, veel van voor Knipoog

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 20:37

Een applausje voor degene die uitvindt waar hij staat. De Ijzeren Man heeft hem in ieder geval niet. Ik zal zn Deense goedkeuringsnummer erbij zetten. Dat maakt het zoeken misshien makkelijker. Eigenaar is Tailormade Stallions.
Tailormade Temptation DVH 967

Edit: Applausje voor mezelf! www.katrinelund.dk

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 21:02

XSeOnie_Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 21:11

MOOI BEEST Haha!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 21:11

niet verkeerd:D:D z n galop valt WEL op zeg!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 21:19

vind hem wel super lopen onder het zadel... mooie ruime draf en gallop.
loopt ook mooi in ..

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 21:25

Mooi paard dat zijn achterhand mooi gebruikt Lachen.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 23:22

als iemand regelt dat we dat kwakje hier krijgen heb ik er twee merries voor!